MarianneE Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1481 Del Skrevet 4. februar 2008 Mamma har forresten gjort det slutt med kjæresten. Men... de skal snart på hotellweekend, og til sommeren skal de på ferie sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1482 Del Skrevet 5. februar 2008 Plutselig ble det ikke noe spes og skrive her allikevel. Tusler ut igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1483 Del Skrevet 5. februar 2008 Å måtte spise glutenfritt er ingen billig affære. Men nå er plutselig prisene skrudd skikkelig opp. Bare en pakke med to pizzabunner (små) koster plutselig 62kr! Prisen er satt opp med hele 10kr, og det synes jeg er mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1484 Del Skrevet 6. februar 2008 Har akkurat kommet inn døra etter barselgruppe. Vi ble bare to idag, men det var kos for det. Har vært på Ark og fått med "avis" om mamuttsalget. Fine, fine boksalget... Kjøpte meg et blad jeg nesten aldri kjøper, nemlig Foreldre&Barn. Der står det en artikkel om resultatene av tidlig hjelp til prematurbarn. Så når Thea Martine er i seng i kveld skal jeg sette meg godt til rette i sofaen, kanskje lage en caramellkaffe (hurra for Nescafè) og lese. Må huske tørkepapir siden slikt får tårene mine til å renne. Rart det der, opplevelsen av å få et prematurbarn vil nok alltid sitte i. Ellers alt bra, drukner i smårot overalt så alt er som det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #1485 Del Skrevet 7. februar 2008 For en start på dagen dette har vært! Lille Thea Martine våknet kl. 5, pg uansett hvor mange ganger hun fikk smokken og jeg dro opp uroen over senga hennes sovna hu ikke. da klokka var 6.15 gikk jeg inn, da hadde hun ligget og bare pludret litt med seg selv en halvtimes tid. Da hadde ungen klart og legge seg på tvers i senga!! Måtte jo bare hente kameraet og ta bilde av henne.... Fikk opp Andre og gikk selv i dusjen. Thea Martine blir tatt opp kl.7, så jeg kom ut av dusjen 6.50, da sov hun, og sover enda. Tenker det er ei lita jente som er sulten når hun omsider våkner, siden hun vanligvis får frokost nå... Har ellers store planer for dagen, skal gå laaangt og helt opp til Lidl for å handle. Øh....min kjære sier det ikke langt, bare 4 km. Synes det er langt jeg, da... Spørsmålet er bare når jeg skal få gjort det, vesla skal ha mat ca 12 og det er vanskelig og bare stanse langs veien og få gitt flaska liksom... Leste jo artikkelen i Foreldre&Barn igår, og den var veldig spennende. Den handlet om resultatet av et prosjekt som er gjennomført ang prematurer og tidlig hjelp med tanke på senskader. Ikke gråt jeg heller... Hmm...nå er det ei som er våken hører jeg. Får ta henne opp, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #1486 Del Skrevet 7. februar 2008 Å måtte spise glutenfritt er ingen billig affære. Men nå er plutselig prisene skrudd skikkelig opp. Bare en pakke med to pizzabunner (små) koster plutselig 62kr! Prisen er satt opp med hele 10kr, og det synes jeg er mye. å herreminskaper!! Morsmelkerstatninga har plutselig økt med 20 kr pakken! Synes det er sjukt mye, jeg da.. Forøvrig ble det ingen gåtur til Lidl, men en mocca og en cola med ei venninne på cafè... :kaffe: Kooooooste meg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 7. februar 2008 #1487 Del Skrevet 7. februar 2008 Bare et lite hei - fra meg! (Minis ukelekse denne uka er å rime, så når hun snart kommer hjem skal vi lage masse rim! Jeg bare øvde meg...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #1488 Del Skrevet 8. februar 2008 Har bestilt en bukett tulipaner til morsdagen til mamma. Det var dyyyrt. Ser jeg klager fælt over priser på denne sida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #1489 Del Skrevet 8. februar 2008 Prøver og bestille billetter på nettet til Kristian Valen i Skien, men får det f ikke til! Kommer bare "ugyldig passord" enda passordet er lagret på sida og.... Har forkjøla mann idag, eller, han har vært det siden onsdagsmorgen. Hva er det med menn når de blir forkjølt eller syke? De er jo døden nær! Igår måtte jeg pakke teppet rundt ham, fordi han følte seg dårlig, 15 min etter satte han seg på nettet og lo av tabbeklipp som ligger på YouTube! Har vært på bytur idag og kjøpt meg to topper til 49,- stk, et lite album jeg vil lage miniscrapbook til mamma i og sånn greie til å måle opp pasta. Og en haug med matvarer! Andre byttet jo jobb i forrige uke, og idag fikk han lønn fra den gamle jobben for januar mnd. men også feriepenger, så plutselig stod det over 56.000 på kontoen! derfor var det veldog deilig og kunne gå i matbutikken og kjøpe det jeg ville ha istedet for å vurdere alt opp mot hverandre med tanke på hva som er billigst! herregud.. høres ut som vi er kjempe fatttige, det er vi ikke, men har så vi klarer oss bra men ikke så mye mer enn det. Men, jeg kommer fra et hjem hvor vi var nærmest fattige og har lært "the value of a dollar" Traff på en gammel nabo i byen, og det var så hyggelig å prate med henne igjen. Alltid koselig å treffe igjen folk det er lenge siden en har truffet. Hmmm...har lagt den lille ned for en liten lur etter maten (hun har det av og til bare) men det ser ikke ut til at den luren frister idag. Får ta henne opp straks. har kjøpt meg tre blader denne uka: *Foreldre&Barn *Mamma *Kamille Tror jeg skal bruke kvelden på og spise sjokolade og kose meg med bladene mine. Kanksje både mann og barn holder seg i ro? det er jo lov og håpe.... Ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. februar 2008 #1490 Del Skrevet 9. februar 2008 Sjefen er på ferie om dagen, og føler jeg ikke gjør annet enn å jobbe. Endelig fikk jeg tid til å lese inne hos deg igjen. Må holde meg oppdatert vettu! Og - jeg er enig i at det er langt til Lidl fra dere! Såfremt det ikke er kommet en ny Lidl jeg ikke vet om... Uansett. .... GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #1491 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei, du... Har ikke kommet noen ny Lidl, nei. Ble heller Lidl tur på oss alle tre på lørdagen. Da var de utsolgt for det jeg ville ha, men.... Etterpå reiste vi hjem og da var ikke klokka mer enn 12.30. Min kjære sovnet på sofaen kl 14, og der sov han til klokka var 20.30, men flytta seg da bare inn til senga og sov videre der. Søndag følte han seg mye bedre for han sto opp 3.45, og var skikkelig sulten! Etter det var han oppe, så han er nok frisk igjen nå, ja. Det var morsdag igår, uten at det hadde noen fordeler for meg... Min kjære tenkte ikke noe over det sa han, og da ble jeg igrunn litt lei meg. Til trøst skal jeg få låne VISA kortet hans og kjøpe meg noe jeg vil ha istedet, han fikk litt dårlig samvittighet tror jeg... Så da er spørsmålet...hva vil jeg ha? Skal treffe ei veninnne og hennes datter 10.30/11-tida og da rusler vi oss en tur over brua og til byen tenker jeg. Skal b.la en tur innom http://www.papirihjertet.no og handle litt. Har bestemt meg for å lage mini scrapbook til mamma, og da min søster hørte det, ville hun og ha... Klkka er 07.40 nå og lille TM sover. Hun har vært mye våken i natt så det er bare PC som holder meg oppe nå. Det og at min kjære vasker opp. Det skjer så sjeldent at jeg må jo få det med meg... Rusler meg en tur rundt her inne på forumet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #1492 Del Skrevet 11. februar 2008 Fiiiine sola ute! Har akkurat kommet inn døra, jentungen sover i vogna og jeg ser at støvsugeren burde vært svinget over gulvet. Sola skinner inn, og avslører nemlig det som gjemmer seg i de mørke kroker. Har endelig fått tak i indisk ris, så idag blir det kyllinglår, indisk ris og raita til middag. Også kjent som noe av det beste vi vet... Nei, pokker heller.... støvsuger nå, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #1493 Del Skrevet 11. februar 2008 Da har støvsugeren fått sitt! I morra er planen at vi skal i åpen barnehage, siden det er snart to mnd siden sist vi var der. Fysioterapauten kommer og i morra, og jeg er spent på hva hun sier. For, etter at vi har begynt å trene TM snur hun seg enkelt, flytter seg rundt på gulvet liggende i mageleie og dytter seg bakover med henda. Mammaen hennes er så stolt! Mulig min elskede må jobbe overtid idag, og det er litt kjedelig, men OK allikevel. Jaja....Tror jeg må vekke den lille sovende barnet så ikke det blir tull med sovinga til kvelden. Morsdagsgaven til meg ble to filmer: *Oceans 13 og *The Devil wears Prada (leser nemlig boka) *Scrapbook ting. Fin morsdagsgave.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #1494 Del Skrevet 13. februar 2008 Oppdaget plutselig at herregud...i er midt i februar allerede! Det er snart vår! Fysioterapauten var her igår, og var -heldigvis- ganske fornøyd. Thea Martine har blitt veldig flink til å snu seg (men allerhelst snur hun seg mot venstre) og kommer seg litt rundt på gulvet for denne berømte egene maskina. Vi skal bare fortsette og ta tida til hjelp og trene med henne. Godt det hjelper og at vi gjør det riktige med henne. Igår kvel fikk jeg endelig gjort det!! Den ene tingen som kroppen min har lengtet etter i en evighet! Det var forresten to ting: No.1: Jeg lå på sofaen og halvsov i 45 minutter etter middagen No.2: Etter Thea var i seng og alt det praktiske var gjort satt jeg meg i sofaen med varm te og en bok. :lese: Deilig var det!! Onsdag idag og nytt barseltreff. Har ikke så mye mer enn det og skrive om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #1495 Del Skrevet 13. februar 2008 er bedt på bursdagsfest til helga, men kommer ikke til gå. Prata nemlig med hun som skal ha festen og hun sa at egentlig hadde hun ikke tenkt å be meg, men siden søstra hennes foreslo det kunne jeg sikkert komme allikevel. Da lar jeg heller være... Så da var planen at vi skulle gå ut og spise tre jenter istedet for festen men nå blir det heller ikke noe av. Svigerinna mi måtte bli igjen i Stavanger og venninna mi var bedt i en annen bursdag istedet. Så da ble det ikke noe morro på meg allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #1496 Del Skrevet 14. februar 2008 tror jeg har verdens mest upopulære dagbok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #1497 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har så snill og god mann! I morges tok han opp Thea Martine så jeg kunne komme meg i dusjen samt bruke litt tid på badet. Så tømte han bleiebøtta, satte over klesvask og la igjen to søte MMS på mobilen min. Han er ikke den som gjør mest hjemme, så da han gjorde dette for meg ble jeg så utrolig glad. Var ikke store ting, men for meg betydde det mye. Skulle være snill kone igår og bake kake. Det gjorde jeg. Kaka ble ca 0.5 cm høy og den tykke sjokoladekremen ble mer som suppe. Men godt var det! Ellers har jeg fått nyheten jeg har fryktet lenge. Min favoritt kaffebar er konk og har stengt. Mitt elskede Barezzo finnes ikke mer. Eneste plassen jeg har følt meg hjemme, hvor jeg kjente alltid noen som kom, hvor jeg kjente de som jobbet der. Eneste plassen som gav meg -og flere- Cheers-følelsen. Du vet: Sometimes you wanna go where everybody knows your name Verdens beste kaffe, satt der i mange timer i sommer mens Thea sov og jeg kunne lese bøker, Andre og meg sin faste fredagsmocca... Kommer aldri til å finne et slikt sted igjen, og dt er skikkelig trist. :cry: Crap.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 14. februar 2008 #1498 Del Skrevet 14. februar 2008 Huffda... Du får følge etter stamgjestene til neste sted... Slikt er leit, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #1499 Del Skrevet 15. februar 2008 Denne dagen kan bare bli bedre. Tror jeg fikk sove 4 timer i natt, lille jenta vår fikk tydelig ikke sove, og var lysvåken noe da mammaen og værsågod fikk være. Så da klokka var 3 i natt satt jeg på sengekanten og spiste en yoghurt for da hadde jeg vært våken så lenge at jeg begynte å bli sulten. Hun sover litt nå, heldige jenta. Da klokka var 6.45 ba jeg henne -uen at hun hørte det- vennligst om å holde kjeft. Å, da følte jeg meg som verdens kjipeste! Allikevel smiler hun så søtt mot meg, og da smelter mammahjertet mitt og jeg tror hjertet skal sprenge av kjærlighet til henne. Tror det er vanlig... Men, kjenner natta sitter i kroppen. Har null tålmodighet idag, er to minutter unna å bryte sammen i krampegråt over en bagatell. Skal liksom vaske leiligheten men alt jeg vil er bare å legge meg på senga, lukke øynene og få cola intravenøst. Typisk nok kommer pappa, broder'n og 1/2søstra mi på pizza og greier i kveld. Alt føles som et ork idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 15. februar 2008 #1500 Del Skrevet 15. februar 2008 Legg deg ned, og la skitt være skitt... Pizzaen kan dere lage sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg