Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Gjest barelillemeg

Så kjekt med caféesøk! Og handlenettet! Jeg er også flink til å bruke handlenett. Har et ganske stort et som jeg slenger over skulderen, og som er akkurat passe tungt når det er fullt!

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:smile:

Min kjære har hatt omgangssyke i helga, så jeg tvang ham til å være hjemme fra jobb igår, selvom han var mye berde alt på søndag.

Så igår gikk vi en tur alle tre i sola og hadde det SÅ koselig!

Stoppa innom en cafè og drakk en latte hver før vi ruslet hjem igjen.

På kvelden fikk vi besøk og hadde Quizkveld med broder'n og en kammerat.

Hadde en kjempe fin dag!

Idag skal jeg treffe ei venninne for kaffe, en tur på Asiamat og litt slikt.

Ingen større planer enn det.

Blir hjemme alene et par timer i kveld, og da lurer jeg på og ta fotbad og en lengere dusj. Stelle litt pent med meg selv for en gangs skyld.

Har ikke så mye mer å skrive enn dette, så jeg tror jeg setter - <= strek her.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har middag i ovnen:

Potetbåter, rød paprika i store biter, løkbåter og hele cherrytomater.

Spises med laks og tzatziki.

Sulten..... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... svigerfar har alt kræsja kvelden min.

Han kommer innom for å hente noe en gang mellom kl. 20 og 21.30.

Hmpf....

Tror jeg skal rydde litt og deretter late som om det er helg og gjøre et lite innhogg i en pose med potetgull.

Tar jeg en cola zero til sletter den kaloriene. :ler:

Skal i barselgruppe i morra men lurer på og droppe det.

Kunne tenkt meg og bare vært hjemme og tatt det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev jo igår at jeg lurte på og droppe barselgruppa idag, vel... det ble slik automatisk siden hun ene hadde to syke barn og dermed meldte avbud.

Da gjorde jeg det samme.

Så idag skal Thea Martine og jeg trille en tur rundt i nabolaget, på butikken og det holder for idag tror jeg.

Er veldig flink til å ikke være hjemme og ta det med ro noen ganger.

Lørdag skal vi forresten i 60-års lag til min svigerfar.

Gleder meg litt, det blir nok koselig tror jeg.

Lite og skrive om idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea Martine har en litt forsinka lur nå og sover så godt i vogna si.

Istedet for å sitte her burde jeg ryddet kjøkkenet, brettet sammen klærne som ligger peeent spredt utover senga, vært ute med søpla osv...

Du verden så mye bedre det var og sitte her med en pepsi max og cashewnøtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer det fysioterapaut til oss for å se litt på Thea Martine.

Typisk nok har jentungen snudd seg begge veier i to dager.

Hun sover nå, og godt er det, for klokka rakk og bli 3 i natt og da bestemte hun seg for at er det morgen!

Mora hennes -altså meg- var ikke like begeistra!

Andre har siste dag i firmaet idag, og begynner i den nye jobben i morra.

Han gleder seg veldig, og det forstår jeg godt.

Han slipper og stå opp kl 5, slipper og pendle to timer hver dag, sliper et firma hvor han gruer seg til å gå på jobb hver dag osv...

Hmm... fysioterapauten kommer om en halvannen times tid, jeg må kikke litt mer på KG før jeg rydder og støvsuger.

Ha en super dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et skikkelig uvær ute.

Det er meldt storm og masse regn.

Desverre må jeg ut med Thea Martine idag, men har ikke lyst.

Regntrekket beskytter mot regn og vind, så hun ligger trygt og varmt men det frister lite allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fysioterapaut her idag, og det viser seg at Thea Martine har underutviklet musklatur i høyre skulderparti og trenger ekstra massasje og stimuli for å klare å snu seg.

Hun fortalte t.om at det at Thea Martine har vært så flink til å snu seg har mest sannsynlig vært tilfeldig.

Også jeg som har vært så stolt.....

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barelillemeg

Huffda, det var ikke kjekt. Det blir vel masse trening på dere fremover. dersom det er sansynlig at hun får normal førlighet, bare at det tar litt lengre tid, så må en bare se fremover. Konkuransen mellom småbarneforeldre om hvem som kryper først, går først, snakker forst, er tørr første etc. er egentlig ganske latterlig i lengden --- hvem bryr seg vel hvem som gikk først så lenge alle lærer seg å gå? Og ikke minst - hvem bryr seg egentlig om hvem som fikk tann først, eller sluttet med bleie først?

En kollega av meg sa så fint at hun ble advart mot å la gutten komme inn og ligge sammen med henne om natta. Det var så ille og hun visste ikke hva som ikke var galt med det. På spørsmål om hvordan det så gikk, svarta hun så fin - 'vel, han kommer ikke inn nå lenger' (gutten er 15), så verre var det ikke --- det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å stå på med fysioterapibehandling da. Litt jobb, men det går bra til slutt vet du! For Thea Martine er bare en helt nydelig jente, og du har all grunn til å være stolt av henne skal jeg si deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt underutviklet musklatur er bare blåbær.

Ting kunne vært så mye værre trøster jeg meg med.

Men, jeg har hele tiden vært forberedt på at det kan komme litt ekstra, slik det ofte gjør med premature barn.

Fysioterapauten skrøt ellers av at hun var en trygg og blid jente med gode konsentrasjonsevner.

Det betyr mye mer!

Glad jeg ikke er opptatt av at hun skal være først ute med å sitte, krabbe, tenner osv. det er bare utrolig dumt.

Man skal heller glede seg over fremskrittene til barna uansett.

Alle har fått tenner og går til syvende og sist uansett.

Min kjære mann er snart hjemme, og godt er det.

Pratet med ham istad og han var SÅ glad over og slutte.

Blir litt av en overgang, fra å ha en times kjøring hver vei til jobb (Porsgrunn-Tønsberg) skal han i morra gå til jobben, noe som tar max 15 minutter.

Han slipper og stå opp 4.45, og kan dermed sove 2 timer lengere om morran.

Han kan nå t.om ta morraskiftet på Thea Martine av og til.

Er utrolig glad på hans vegne!

Burde jeg ha kjøpt en "Gratulerer med ny jobb" pakke, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormen har løyet nå.

Politiet har rådet oss å bli inne, så det har vi gjort.

Ikke at vi skulle ut, men... :ler2:

Har drukket kakao med krem, og føler meg litt kvalm.

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har min kjære mann første dagen i ny jobb!

Og siden klokkene hans ikke trengte å ringe før 6.30 sov lille Thea Martine lenge og da fikk mor og far kost seg litt på morran og.... :humpe:

Ellers er det masse vind idag også.

Må en tur i butikken, ellers holder vi oss bare inne idag.

Er ikke så festlig å ut mer enn nødvendig med lille Thea Marine i et slikt vær.

Skal bake sjokoladekake idag som jeg skal ha med i 60-års lag i morra.

Svigerfar fyller 60 så da blir det stort selskap.

Min nestebestevenninne skal sitte barnevakt her, men det blir rart allikevel.

Så lenge uten barn...

Men, jeg vet hun er i de beste hender, venninna mi har tre barn selv og kjenner Thea Martine godt, og det er få andre jeg ville overlatt henne til.

Surfe litt videre nå, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud....

Har fått sms av min mor hvor det står at hun nå skal gjøre det slutt med kjæresten siden han er gift. Det er jo vel og bra det, men....

Kjenner jeg blir litt ør av hele temaet.

Det er nr 3 eller 4 i rekka av gifte menn hun er sammen med, og det til tross for alt det stygge hun sa om dama pappa gikk fra mamma for.

Mamma er jo ikke det spor bedre sjøl!

Hun kommer nok til å ringe og grine på telefonen i kveld, men jeg vet ikke hvor støttende jeg orker og være.

Vet ikke om jeg har nevnt det, men dagen hvor vi endelig kunne ta med Thea Martine hjem etter tre uker på sykehuset bad vi henne pent om ikke og komme til oss før etter noen timer. Det nektet hun og godta og laget det helvete da hun kom til oss (jeg hadde ikke engang tatt av meg skoene før hun stod på døra).

Så satte hun seg i sofaen og la ut om hvor oversett som gjest hun følte seg, hvor egoistiske vi var som bare tenkte på oss selv, Andre og jeg.

Toppen av kaka var da hun bad meg om å bli voksen og innse at livet gikk faktisk videre selvom Thea Martine var født.

Dagen da hun ble født var en rar dag for oss alle, alt skjedde så fort og uventet så vi bad om ikke å få besøk samme dag. Det var jo ganske kritisk for Thea Martine også. Da ringte mamma til min søster og la ut hvor jævlig jeg var som nektet mamma og treffe barnebarnet sitt.

:sinna:

Så, kjære mor... kom faen ikke til meg for sympati!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er over og ny uke er i gang!

Lørdag traff vi Andre's bror og samboer med mitt tantebarn i byen.

De bor egentlig i Stavanger med hennes datter, og reiser fram og tilbake annenhver helg.

Men, nå ser det ut til at de skal pakke sammen og flytte hit.

:hoppe:

Håper bare alt går i orden!!

Lørdagskveld hadde vi barnevakt og feiret svigerfars 60-årsdag.

Det var en utrolig koselig kveld, jeg hadde det alle tiders!

Det eneste er... på slike kvelder pleier gjerne god mat stå i fokus, og det gjorde det jo her og. Problemet er bare at med min cøliaki var det 85% av maten jeg ikke kunne spise. Desverre, for jeg var veldig sulten. Desserten bestod av karamellpudding, og det liker jeg ikke.

Derimot laget min svigerinne utrolig gode drinker!

Hun laget av grønn bacardi, sour mix, lime og sprite.

Jeg drakk 4 stk på de 8 timene jeg var der og ble ikke full.

Var hjemme og i seng til 2 og våken igjen kl 6 siden småbarn ikke tar hensyn til at mor vil sove...

*Tar mot til meg og skriver dette*

Da jeg stod opp igår kjente jeg alkoholen fra kvelden før.

Var overhodet ikke full på festen, tok god tid mellom hver drink, drakk vann....

Men, da jeg stod opp søndagsmorgen følte jeg meg halvfull, og skulle ta meg av lille Thea Martine.

Aldri følt meg som en så dårlig mor som da!

Samvittigheten min var svart og jeg gikk med tårer i øynene.

Det gikk bra, og jeg var jo ikke hjemme alene, men jeg følte meg ikke som noen bra person akkurat.

Uff....

Ute er det grått og det er meldt regn.

Skal ikke noe annet enn en tur i butikken så jeg tror det holder for idag.

:sprettert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...