MarianneE Skrevet 20. september 2011 Forfatter #14441 Del Skrevet 20. september 2011 Endelig lønner det seg og jobbe hver dag! Lønn har kommet, regningsbunken er betalt, og jeg sitter igjen med over 2000kr på kontoen. Det er ganske nytt for meg. Det er godt og se at det er penger der istedet for nok en mnd med luft og kjærlighet. Det er slik at jeg faktisk kan kjøpe meg noe jeg trenger. Jada... 2000 er ikke så mye, men for meg er det masse. Så en ting... Jeg sliter igrunnen litt om dagen. Jeg synes det er vanskelig og strekke til. Så sier folk at jeg ikke jobber fullt, og dermed ikke har "lov" til og føle slik. Mulig det, men jeg ligger ikke på sofaen i tre timer om dagen selvom jeg jobber to timer om dagen. Jeg leverer i bhg rundt 8.30, og kommer da hjem. Sjekker mail, FB, KG, lager min egen lunch og steller meg så jeg kan gå til bussen 9.40. Handler og er hjemme 13.45, da har jeg en time og 15 før jeg går og henter i barnehagen. Den tida jeg er hjemme er så kort at jeg rekker liksom ikke så mye. Litt såklart, men aldri nok. Så er det henting av TM, middag, ettermiddagskos og rundt kl 20 er det natta for TM. Da er jeg sliten og kunne tenkt meg og flata ut på sofaen. Det er jobb. Så skal man trene to ganger pr uke, en av gangene blir fast rett etter jobb. Man skal pleie kjærligheten. Man skal ha spenstig sex tre ganger i uka. Vennskap skal pleies. Hagen krever sitt. Familie skal besøkes. All mat skal lages fra bunnnen av Orker ikke alt dette jeg. Joda, Andrè kunne tatt sitt han og. Men mandager er han på jobb så kurs fra 8-20, og han har en del overtid i tillegg pluss drosjejobben. Jeg kjenner at hverdagen er litt mye om dagen for og si det sånn. Jeg føler meg sliten, og kjenner jeg trenger og hente meg inn på en måte. Men aner ikke når og hvordan. Måtte bare få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. september 2011 #14442 Del Skrevet 20. september 2011 Hei! Du, jeg tror ikke akkurat du er den eneste som kjenner på tidsklemma. Man må vel omtrent være gal eller ihvertfall litt snål for å IKKE gjøre det? Med mindre man har råd til egen barnepike, kokk og vaksehjelp, så må man bare prioritere litt tenker jeg. Og klare å slå seg til ro med at man ikke er en superhelt. For dte er det faktisk veldig få av oss som er. Jeg har sett noen av dem på TV, men jeg tror ikke det var på ånkli. Dessuten tror jeg de var så opptatt med å redde verden at de ikke rakk å lage mat fra bunnen av de heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. september 2011 Forfatter #14443 Del Skrevet 20. september 2011 Da har jeg fått klaga litt. Så da er det på tide og dra fram de bra tingene i livet. Do you fear the monster? ADVARSEL; Ikke for sarte sjeler.... Ja, det er kunstig blod. Ja, det er fordi han er flaggermus. Ja, det er ekkelt. Ja, det er jævlig ekkelt. Ja, det er kult, det er Kiss for faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 20. september 2011 #14444 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg hopper over den videoen jeg... Sånt noe er ikke noe for sarte sjeler som meg... Men jeg savnet en ting i den listen du hadde over dagen din. Du nevnte ingenting der om diagnosen til TM. Selv om du er rasjonell i forhold til den, så tror jeg ganske sikkert at den er med på å tappe deg for krefter. Den er noe som kommer på toppen av alt det andre. Uansett hvordan du vender og vrir på det, så tipper jeg det ligger en del bekymring og sånt i bunnen av hjertet ditt. Du vet du har et barn som krever litt ekstra. Og du vet du har et barn som kanskje aldri blir helt voksen og selvstendig. Og det er nok sånt som stjeler energi fra deg, uansett om du er klar over det eller ikke. Kanskje du kunne prøve å ordne barnevakt en gang i blandt, slik at du får litt tid til å være bare Marianne. Det er viktig at du tar vare på deg selv også. Og litt alenetid innimellom er viktig for alle. Og det handler ikke om at du er svak. Når du kommer så langt at du faktisk tar vare på deg selv, så viser du styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 20. september 2011 #14445 Del Skrevet 20. september 2011 Det er ikke bare deg! Jeg jobber ikke engang nå, men likevel så flyter huset, jeg føler aldri jeg har tid til alt som skal gjøres, og sexlivet vårt er mer eller mindre ikkeeksisterende (men det er jo endel pga mine personlige issues da). Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å jobbe 7 timer om dagen, lage en sunn og spennende middag, ha et sosialt liv, trene, ha ryddig og rent hus og i tillegg ha barn... Timene går bare ikke opp i mitt hode! Jeg synes du er kjempeflink, og du har fullstendig lov til å bli sliten. Jeg tror kanskje på mange måter det blir enda mer slitsomt når en har så oppdelt dag som du har. Merker det selv, at om jeg gjør noe på formiddagen og så skal ut igjen seinere på dagen, så blir det mye vanskeligere og slitsommere å gjøre noe hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 20. september 2011 #14446 Del Skrevet 20. september 2011 Du har jo en fulltidsjobb, sammen med den andre jobben din. Du er jo mamma! Mammaer har 24 timers vakt, året rundt - sjelden fri. Ikke bry deg om de som sier at du ikke kan klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. september 2011 #14447 Del Skrevet 20. september 2011 Synes du rekker utrolig masse jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 20. september 2011 #14448 Del Skrevet 20. september 2011 Synes du er kjempeflink jeg! Vi føler vel alle at vi ikke strekker til iblant. Ikke slit deg ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. september 2011 Forfatter #14449 Del Skrevet 21. september 2011 God morgen alle flotte damer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. september 2011 Forfatter #14450 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg leste tilbakemeldingene deres på innlegget mitt igår, men jeg har fremdeles ikke noe fornuftig svar og gi på det dere skrev. Jeg ble litt overumplet (heter det det?) på en bra måte. Sauen shaun Du har rett, jeg skrev ikke om TM og diagnosen, for det ligger i bakhodet hele tiden. Tenker på det hver eneste dag, at hun har den diagnosen og det er jo klart... Det hjelper ikke. Men, sånn er det, dette er hverdagen, og jeg tror man bare må gjøre det beste ut av situasjonen. Da jeg gikk til jobb igår tok jeg MP3 spilleren min og hørte på musikk, og det hjalp. Det bragte fram smilet og gjorde at jeg løfta hodet litt. Andrè jobbet fra 8-20 igår, og det ser ut til at det blir det samme i dag og i morra skal de ha møte etter jobb. Hadde det ikke vært for at jeg ser timelistene hans hadde jeg lurt på om han hadde en dame på si. Glad han har fri til helga. Ha en fin dag dere! Formen er ikke helt på topp idag, lurt litt på og bli hjemme, men med så kort dag på jobb er det greit og reise med en tablett i systemet. Men Elixia får stå i fred for meg idag kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 21. september 2011 #14451 Del Skrevet 21. september 2011 Innom for å gi deg en . Håper dagen din blir bedre etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 21. september 2011 #14452 Del Skrevet 21. september 2011 Du har rett, jeg skrev ikke om TM og diagnosen, for det ligger i bakhodet hele tiden. Tenker på det hver eneste dag, at hun har den diagnosen og det er jo klart... Det hjelper ikke. Men, sånn er det, dette er hverdagen, og jeg tror man bare må gjøre det beste ut av situasjonen. Noe av det jeg tenker i forhold til dette er at diagnosen fremdeles er ganske ny. Jeg tipper det vil bli lettere for dere etterhvert som dere får mer kunnskap om diagnosen, og ikke minst etterhvert som dere ser hvordan TM utvikler seg. Tid og kunnskap er nok noe som vil gjøre det hele lettere å bære. Men uansett vil jeg tro at den diagnosen vil være en energi-tyv for dere. Men som du sier, det er hverdagen, og dere må gjøre det beste ut av det. Det er en sunn grunnholdning i mine øyne. Dere kan ikke løpe fra det. Og da er det bare å brette opp ermene, og ta utfordringene som de kommer. Og det virker som dere er veldig reflekterte og fornuftige (ihvertfall du - Andrè kjenner jeg bare gjennom det du skriver her). Men likevel må du/dere aldri glemme at dere har lov til å bli slitne. Dere har lov til å være triste og leie innimellom. Også foreldre har lov til å si at ting er vanskelige av og til. Dere er bare mennesker dere også. Og dere står i en situasjon som ingen av oss andre har noen mulighet til å forstå hvordan er. Dere har et barn som krever noe annet enn det friske barn gjør. Det er dere som vet hva som er rett og galt i forhold til henne. Det er dere som vet hva det gjør med deres hverdag og med deres følelser. Jeg håper bare ikke dere blir så sterke at dere glemmer å være ærlige i forhold til det dere føler og tenker (både gode og vonde følelser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. september 2011 #14453 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg håper du får satt deg ned og slappet av når du kommer fra jobb, når formen ikke er helt bra. Ikke tenk på alt du 'burde', men bare ta en time-out! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 21. september 2011 #14454 Del Skrevet 21. september 2011 Det er lov å være sliten og oppgitt i blant, det blir vi alle sammen. Og det er lov å bli sliten selv om du bare jobber to timer om dagen (i lønnet arbeid, alt det andre er mye jobb det òg). Særlig når det meste faller på deg, etter som mannen din jobber så mye. Hva med å reise vekk med noen venninner en helg og bare være Marianne? Ikke mamma, kone, den som handler, lager mat, vasker, steller hus og barn, men bare deg. Sånn at du får ladet opp litt igjen. Det gagner ingen, og spesielt ikke familien din, at du brenner lyset ditt i begge ender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. september 2011 Forfatter #14455 Del Skrevet 21. september 2011 Innom for å gi deg en . Håper dagen din blir bedre etterhvert. Du... Dagen har tatt seg ganske godt opp. Jeg tok meg en Treo (svensk smertestillende a la Paracet) og gikk på jobb. Det var ganske lurt, for formen har vært stigende etter det. Noe av det jeg tenker i forhold til dette er at diagnosen fremdeles er ganske ny. Jeg tipper det vil bli lettere for dere etterhvert som dere får mer kunnskap om diagnosen, og ikke minst etterhvert som dere ser hvordan TM utvikler seg. Tid og kunnskap er nok noe som vil gjøre det hele lettere å bære. Men uansett vil jeg tro at den diagnosen vil være en energi-tyv for dere. Men som du sier, det er hverdagen, og dere må gjøre det beste ut av det. Det er en sunn grunnholdning i mine øyne. Dere kan ikke løpe fra det. Og da er det bare å brette opp ermene, og ta utfordringene som de kommer. Og det virker som dere er veldig reflekterte og fornuftige (ihvertfall du - Andrè kjenner jeg bare gjennom det du skriver her). Men likevel må du/dere aldri glemme at dere har lov til å bli slitne. Dere har lov til å være triste og leie innimellom. Også foreldre har lov til å si at ting er vanskelige av og til. Dere er bare mennesker dere også. Og dere står i en situasjon som ingen av oss andre har noen mulighet til å forstå hvordan er. Dere har et barn som krever noe annet enn det friske barn gjør. Det er dere som vet hva som er rett og galt i forhold til henne. Det er dere som vet hva det gjør med deres hverdag og med deres følelser. Jeg håper bare ikke dere blir så sterke at dere glemmer å være ærlige i forhold til det dere føler og tenker (både gode og vonde følelser). Fantastisk fint skrevet. Jeg håper du får satt deg ned og slappet av når du kommer fra jobb, når formen ikke er helt bra. Ikke tenk på alt du 'burde', men bare ta en time-out! Slappe av, ja.... Du, det ble en tur på kjøpesenteret med søsterG istedet. Fikk kjøpt noe til Hurraguttene til Nilla, ulltrøye til TM, og på NameIt hadde de todelt fin fleecedress til TM for hundre kroner, og så ble det jo en kaffe latte før vi gikk hvert til vårt. Hadde det veldig koselig. Noe skjedde underveis, for da jeg kom hjem etter og handlet og hentet TM fikk jeg middag i ovnen. -ryddet i klærne hennes, la bort sommertøy og fant fram litt fleecetøy o.l som kan i barnehagen. -vasket opp etter middag -ryddet hele leiligheten -støvsugd -hatt en times besøk av svigermor -sat over en klesvask -bretta sammen og rydda bort en vask. Det er lov å være sliten og oppgitt i blant, det blir vi alle sammen. Og det er lov å bli sliten selv om du bare jobber to timer om dagen (i lønnet arbeid, alt det andre er mye jobb det òg). Særlig når det meste faller på deg, etter som mannen din jobber så mye. Hva med å reise vekk med noen venninner en helg og bare være Marianne? Ikke mamma, kone, den som handler, lager mat, vasker, steller hus og barn, men bare deg. Sånn at du får ladet opp litt igjen. Det gagner ingen, og spesielt ikke familien din, at du brenner lyset ditt i begge ender. Det der har jeg tenkt på. Men vet du (og dette er pinlig) jeg kan ikke. Jeg kommer til og ha sånn hjemlengsel at jeg kommer ikke til og kose meg engang. Spurte svigermor om barnefri til helga, men de skulle ikke være hjemme så da gikk ikke det. Tenkte oss nemlig på kino, men uten barnevakt går jo ikke det. Jaja... Tusen takk, forresten, for all tilbakemelding. Fine, fine KGdamene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. september 2011 Forfatter #14456 Del Skrevet 21. september 2011 Å.... How can you not love this? http://www.geriljabroderi.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 21. september 2011 #14457 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Hei du, vet du hvilken serie som har sesongpremiere her borte om 4 timer og 33 minutter? Endret 21. september 2011 av grapefrukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. september 2011 Forfatter #14458 Del Skrevet 22. september 2011 Hei du, vet du hvilken serie som har sesongpremiere her borte om 4 timer og 33 minutter? Ingen ingen ingen aning. **** OK.... Bare sånn kjapt innom her. Skal straks på jobb, så Tullis med venninneA og venninneL. Mulig venninneJ og dukker opp. Andrè jobber fra 8-20 i kveld og. Digg med helg i morra, ja! Nå må jeg lage meg lunch og stelle meg. Ha en bra dag, damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 22. september 2011 #14459 Del Skrevet 22. september 2011 Criminal Minds! Ha en fin dag Marianne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. september 2011 Forfatter #14460 Del Skrevet 22. september 2011 Criminal Minds! Ha en fin dag Marianne! Selvsagt! Alt er bra, men ser ut til at jeg blir litt fraværende fram til i morra kveld. Noen ganger skjer det ting man må delta på utenom KG. Ja, det er sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg