MissStiles Skrevet 12. september 2011 #14381 Skrevet 12. september 2011 pffft, utpakking er for pyser! Helt enig! Jeg satte fra meg bagen når jeg kom hjem igår og den står der fortsatt. Tok bare ut toiletveska mi når jeg trengte den på kvelden.
Frigg Skrevet 12. september 2011 #14382 Skrevet 12. september 2011 Jeg hengte meg mer opp i navnet Skallerup Klit?!? Skal ikke si hva jeg klarte å lese og se for meg Og angående utpakking... det kan stå i alle fall et par dager
Gjest Purple Haze Skrevet 12. september 2011 #14383 Skrevet 12. september 2011 Dagen for morsomme ord, Putanten og Skallerup Klit Godt å se at dere hadde en fin tur til Danmark
loffen Skrevet 12. september 2011 #14384 Skrevet 12. september 2011 Jeg lo av de morsomme navnene jeg også. Putanten må da være en mutant av Mutanten?
MarianneE Skrevet 12. september 2011 Forfatter #14385 Skrevet 12. september 2011 Skallerup Klit... Jeg vet hva dere tenker, og tro meg... det er ikke bare dere som ler litt av det. Vi vet jo alle hva det ordet er, og da mener jeg ikke "skallerup" Putanten... Den har fått navnet sitt fordi den er en katt, og vi kalte den for Pusekatten. TM kunne da ikke prata reint, ja da ble det Putanten. Fredag... Etter egg&baconfrokost reiste vi inn til byen Hjørring. Kjempe koselig by! Spesielt butikken Tiger hvor de hadde ALT!! Kjøpte 4 filunderlag til og ha kjelen på, en neglelakk, et par over-kne-strømper, en cola, en søt voksduk, en spilledåse, stearinlys, hårbørste... Betalte 175kr. Tusla litt rundt og kikka, møtte et par fra autismeforeninga som vi prata litt med. Rota oss inn på et shoppingsenter uten at vi brukte noe penger der. Kom tilbake på hytta og spiste litt mat. Så gikk vi igjen til lekeland hvor TM ble borte i lekende barn. Tilbake på hytta igjen kl 17.30, skiftet om litt før vi gikk til den ene av de fire restaurantene for en felles middag med foreninga. Middagen var interessant. Jeg (vi) så hvor lite autist TM er, det var jo et foreldrepar der med en sønn som var tydelig passert konfirmasjonsalderen for og si det sånn. Han prata høyt og satt og satt og slo seg i hodet... Eneste vi merket med TM var at hun ble redd fordi det var mye støy av stemmer, så vi måtte sitte og holde henne for ørene når hun spiste. Hun spiste forresten pølse og pommesfrites fire dager på rad. Spesielt røde pølser falt hun for. Det var da barne buffet og en buffet for voksne. Jeg spiste en del gresk salat, sølvløk og meduim stekt entre cote samt en annen type kjøtt som smelta på tunga. Etterpå følte jeg meg Mange av de voksne trakk etter middagen ned på den irske puben men da gikk vi bare til hytta. TM var bare og få i seng, og heldigvis sovnet hun fort denne kvelden. Andrè og jeg gikk og la oss tidlig selv, og da fikk jeg oppfylt målet mitt med turen (ett av dem ihvertfall) Sex i Danmark!
mia83 Skrevet 13. september 2011 #14387 Skrevet 13. september 2011 Fine referater! Høres ut som en fin tur hittil! Håper du får en fin dag!
MarianneE Skrevet 13. september 2011 Forfatter #14388 Skrevet 13. september 2011 (endret) Lørdag! Hmm... De har vist regn i Danmark og! TM og jeg hadde en sløv start på dagen, hun med dyna i sofaen og så på barneTV mens jeg strikket. Andrè hadde en antydning til migrene så han lå litt lengere. Da kl var 10 og regnet hadde gitt seg, ble maset etter is så veldig at TM og jeg tuslet opp til købmand ( ) og kjøpte is da Andrè stod opp. På veien opp til butikken gikk vi den ene stien som var nær stranda. Danmark er jo kjent for sine strender, vi kom oss aldri ned dit men hørte bruset fra sjøen mens vi gikk oppover. En Hello Kitty is i magen på TM og -11kr på meg støtte vi på lederen for autismeforeninga. De hadde hatt et bad før frokost, og minte oss på fellessamling kl 13 hvor barna skulle få bli litt kjent osv. Jeg sa som sant var, at vi skal prøve og rekke det, vi hadde litt shoppingplaner. Tilbake på hytta var Andrè klar til og reise, så vi reiste inn til Hjørring og på superbrugsen. Og jeg vet jo at det er vin osv i vanlige matbutikker i Danmark, men litt overraska blir man allikevel. Men smaksprøver på vin... Smakte på en grønn Black Tower og... Oh lord den var digg! Så da plukket jeg med meg tre flasker vin til den fineste summen av 145kr. Litt matshopping av varer man ikke har i Norge gjorde vi og. Kjøttvarer gadd jeg ikke kjøpe så mye av, for vi har fremdeles i frysa fra vi var i Sverige, og jeg gadd ikke handle bare for og handle. I enden av gågata i Hjørring sentrum fikk Andrè snusen i at det var en bilutstilling, så der forsvant han inn mens TM og jeg tok turen på BRleker rett over gata. Dagen før fikk hun nemlig en liten prinsesse (å jada... hun er der om dagen) Tornerose, og ønska seg så veldig Snøvit og. Hun fikk jo Askepott på båten. Men, 30 kr for dukka synes jeg var greit, så det fikk hun. Etter og kikka litt på lekebutikken var Andrè ferdig han og så vi tusla mot bilen igjen. Fellessamlinga rakk vi ikke, da. Da vi kom tilbake var jeg innom en brukskunst butikk på feriesenteret hvor jeg kjøpte en T-skjorte til TM med skriften "Jeg Skallerup Klit" og jeg kjøpte meg et nydelig armbånd. Hos Købmand kjøpte jeg en flaske hver av disse til 99,- flaska. Vi fikk i oss litt mat, tok det med ro en liten time så gikk vi til Jungelstien som var laget av stokker og tau for barna og balansere og klatre seg igjennom. Vi tenkte og bowle, men det var fullt, så vi gikk til arcade-hall istedet og hadde det moro. Så fikk TM kjøre bil ute på en ferdiglaget bane, vi spilte bordtennis, Nintendo Wii+++ Avsluttet med middag på CafèClown hvor TM IGJEN spiste røde pølser og pommes frites, jeg salat med skinke og hvit geitost, Andrè hamburger. Avsluttet med softis med sjokolade. På veien tilbake gikk vi innom lekeplassen hvor de hadde hoppeslott, trampoline, alt det man vanligvis finner på en lekeplass, utendørs treningsapparater+++ Kom oss akkurat tilbake på hytta før det kom en skikkelig tordenstorm. TM sovna kjapt, og like ette fant jeg og senga med en bok. Endret 13. september 2011 av MarianneE
Sauen Shaun Skrevet 13. september 2011 #14389 Skrevet 13. september 2011 Det høres virkelig ut som dere har hatt en herlig ferie.
Suzy Skrevet 13. september 2011 #14390 Skrevet 13. september 2011 Det høres virkelig ut som dere har hatt en herlig ferie. Rett og slett! (Og sex i Danmark er skikkelig stas Vi var i Danmark i sommer )
Gjest Purple Haze Skrevet 13. september 2011 #14391 Skrevet 13. september 2011 Du verden, for en detaljert hukommelse du har! Jeg hadde garantert ikke fått med meg halvparten av det der om jeg skulle referert hva vi gjorde på ferie
MarianneE Skrevet 13. september 2011 Forfatter #14392 Skrevet 13. september 2011 Det høres virkelig ut som dere har hatt en herlig ferie. Det hadde vi, virkelig. Vi gjorde egentlig ikke så voldsomme ting, men bare det og være i Danmark og kose oss gjorde den store forskjellen. Rett og slett! (Og sex i Danmark er skikkelig stas Vi var i Danmark i sommer ) Jeg synes ikke det var så anderledes enn vanlig jeg asså. Eneste forskjellen var kanskje at vi måtte være veldig stille for og ikke vekke TM. Du verden, for en detaljert hukommelse du har! Jeg hadde garantert ikke fått med meg halvparten av det der om jeg skulle referert hva vi gjorde på ferie Takker og bukker.... **** KafeK med jentene i kveld. Gleder meg!
Auri Skrevet 13. september 2011 #14393 Skrevet 13. september 2011 Hvis dere kommer inn på K... de hra stengt i tide og utide uten å annonsere det
loffen Skrevet 13. september 2011 #14394 Skrevet 13. september 2011 Du verden, for en detaljert hukommelse du har! Jeg hadde garantert ikke fått med meg halvparten av det der om jeg skulle referert hva vi gjorde på ferie Ja, det samme tenkte jeg. For en fin tur MarianneE!
RødeDrage Skrevet 13. september 2011 #14395 Skrevet 13. september 2011 Hvis dere kommer inn på K... de hra stengt i tide og utide uten å annonsere det Det er så UTROLIG irriterene. Det er en grunn til at de ikke har stamgjester lenger.
Gjest grapefrukt Skrevet 13. september 2011 #14396 Skrevet 13. september 2011 Hei Marianne Klarte ikke holde meg borte så lenge, så nå er jeg tilbake... Hørtes ut som en veldig koselig tur til Danmark for alle tre.
MarianneE Skrevet 14. september 2011 Forfatter #14397 Skrevet 14. september 2011 Hvis dere kommer inn på K... de hra stengt i tide og utide uten å annonsere det Det er så UTROLIG irriterene. Det er en grunn til at de ikke har stamgjester lenger. Var åpent der igår! Men sikker på at det ikke har gitt intrykk av og være stengt siden det har vært revy i bakgården? Vi ble ihvertfall 5 stykk; meg, søsterG, venninneJ, nyvenninneM og en overraskelse; BRODER'N!! Jeg viste han kom igår, men jeg viste ikke at han og skulle være med på K. Og bakt potet med creolkrydder, bacon, løk og parmesan... Nam! Hei Marianne Klarte ikke holde meg borte så lenge, så nå er jeg tilbake... Hørtes ut som en veldig koselig tur til Danmark for alle tre. er du den keg tror du er? **** Danmarksturen vår... Søndagen stod vi opp, pakket ferdig, vaska etter oss og sjekka ut kl 9. Tok en liten tur i Lekeland mens jeg kjente trøttheten slo meg ned etter en reisesyketablett. Kl 11 kjørte vi til ferga igjen. Der hadde vi reserverte flyseter hvor vi satt meste parten av turen med hver vår TVskjerm og hodetelefoner. TM så på barnekanalen, jeg så en av mine favorittfilmer the full monty. Litt tax-free shopping ble det og. En lekker pengepung fra Friis Company og 300 gr seranoskinke til 100kr. Og en melkesjokolade. Da vi kom hjem hadde jeg 700NOK igjen, og 17 DK. og så var det SÅ deilig og komme hjem. Så det var da turen vår! **** Idag er det jobb, så på Elixia, handle, hente i barnehagen, lage middag så foreldremøte kl 18.30-20.00 På foreldremøtet skal ped.leder fortelle om TMs diagnose. Må huske papir til og tørke tårer tror jeg. Nei, det er på tide og lage meg litt lunch. Ha en fin dag alle sammen!
juliane Skrevet 14. september 2011 #14398 Skrevet 14. september 2011 Åh, masse lykke til på foreldremøtet! Krysser fingrene for deg, men tipper det kommer til å gå SÅ bra!
Sauen Shaun Skrevet 14. september 2011 #14399 Skrevet 14. september 2011 Selv om det er tøft når det blir informert om TM's diagnose, så tipper jeg at det kommer til å bli en lettelse også. Tenk på at du framover slipper å fortelle det selv, du slipper å forklare alt og du slipper nysjerrige blikk... Livet er som regel mye lettere når folk har noe konkret å forholde seg til...
Auri Skrevet 14. september 2011 #14400 Skrevet 14. september 2011 Lykke til på foreldremøte! Når jeg har kommet dit har det stått lapp på døra med "Stengt pga. arrangement"... Vi skulle jo dit og ta en kaffe på bryllupsdagen, men det gikk ikke
Fremhevede innlegg