Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi tar det jævla kjipe først....

Har vært på kontroll med øyet mitt hos øyenlegen og det er ikke bra enda.

Jeg skulle bruke øyedråper de siste 14 dagene men har ikke gjort det siden resepten ble borte... :sjenert:

Så jeg fikk litt (velfortjent) kjeft og jeg spurte om jeg kan risikere og aldri kunne bruke linser igjen.

Og det sa hun at jo da, det var en sjans for det ja.

Jeg har en arrdannelse på høyre øyet som kan gjøre så jeg aldri kan bruke mine elskede linser igjen. Bare briller.

Øyet mitt kan være permanent skadd.

Det føles bare helt jævlig. Rett og slett.

:grine:

Så det fine!

Suprisepartyet til søsterG begynner virkelig og ta form nå!

Vi blir meg, søsterG, venninneJ, venninneA, venninneI og C. NyevenninneM kommer kanskje, det finner jeg nok ut i kveld.

Alle tar med to tapasretter hver og kommer til meg kl 19.

SøsterG kommer kl 20 og skal møtes med bursdagssang i det hun kommer inn i stua.

Å, det kommer til og bli kjempe gøy!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke gøy å høre.. Med øyet ditt.. Jeg har alltid brukt briller.. Men forstår at du som er vant til å gå med linser ikke liker det..

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uææ! :haar: Håper ikke det står så ille til med øyet ditt! :troest:

Det håper ikke jeg heller.

Men, det er hornhinna som kan være skadd men jeg tar nå øyedråper med antibiotika, så om 14 dager skal jeg ta nye dråper som øyelegen håper skal hjelpe mot arrdannelsen på øyet.

Som jeg skrev i sms til Andrè igår.

Jeg er redd for at øyet er skadd for alltid.

Jeg er lei meg for at det kan ha skjedd.

Jeg er håpfull for det KAN bli bedre, det værste som skjer er at jeg må bruke briller for alltid.

Men jeg liker ikke og bruke briller.

Med linser er jeg "meg" igjen.

:sukk:

Jobb en tur idag, så må jeg til byen for og i banken for og få dem til og overføre penger.

X bank er en såkalt "kontantfri bank" så kontoen min der bruker jeg til og spare penger på. Derfor må jeg få dem til og overføre penger til min vanlige brukskonto i Y bank slik at jeg får ut pengene jeg har spart til Danmarksturen vår i neste uke. :)

Det er liksom litt mer hyggelig og reise når man har med seg penger! :ler:

Lykken er forresten er en Rosendahl glasskål på kjøkkenbenken full av knallrøde hjemmedyrkede tomater...

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så om du må fortsette med briller, så kommer nok et par nye briller til å gjøre undre for selvfølelsen. Jeg hadde de samme brillene fra jeg var 10 til jeg var 18, hadde da brukt linser i tre år i mellomtida... Å måtte gå tilbake til brillene var jævlig i en måned, så fikk jeg kjøpt meg nye, som ikke var barnslige og gammeldagse. Det hjalp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg håper øyet ditt blir helt bra igjen!! :hug:

Men jeg synes det Pixie sier høres fornuftig ut. Det er jo så mye fine briller nå.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noen trøst, så om du må fortsette med briller, så kommer nok et par nye briller til å gjøre undre for selvfølelsen. Jeg hadde de samme brillene fra jeg var 10 til jeg var 18, hadde da brukt linser i tre år i mellomtida... Å måtte gå tilbake til brillene var jævlig i en måned, så fikk jeg kjøpt meg nye, som ikke var barnslige og gammeldagse. Det hjalp!!!!!

Klart det vil hjelpe!

Vurderer og investere i nye briller uansett; Kjekt og ha noe og bytte med uansett!

Er så sulten idag!

2 timer etter middag kjente jeg at det ville bli godt med litt mat igjen, og slik har jeg hatt det i hele dag.

Nå har jeg akkurat spist to grove brødskiver med brunost (finnes det noe bedre noen ganger?) og en banan.

Nå er det stopp, prøver og beholde verdigheten... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser:

ADVARSEL!!

SUTREINNLEGG!!!

:snurt: TM er en skjønn unge.

Men så har du slike morgener som idag; sutring, unge som skal kle seg men blir liggende og grine på gulvet fordi hun "ikke klaareeeeeer"

Lager mye styr ved frokosten fordi hun plutselig ikke kan smøre brødskiva si selv, kaster kniven i gulvet.

Spiser opp pålegget FØR hun har rørt brødskiva.

Tirsdag kjøpte vi is og la i frysa og det er alt hun spør om.

is is is is...

Brukte 30 min på og få på seg en genser og to sokker.

Og så har hun nå begynt og hylgrine hver morgen fordi hun ikke vil i barnehagen, selvom når hun kommer dit er alt fryd og glede!

Men når hun sier at hun ikke vil i bhg men være med meg....

Det gjør vondt og måtte si nei.

:snurt: Leser på bloggen til svigerinneK at hun har gått ned 20kg. 20! 20!

Og hun går bare på lavkarbo og trener ikke engang.

Og her triller jeg rundt og har ikke kommet meg på trening siden fredag.

Har ikke sett den dama på tre mnd og på den tida har det kommet tre sms men allikevel får hun til og føle meg mindreverdig uansett.

Og det er jeg LEI av!!

Jeg er dritt lei av og føle meg slik, nei... Jeg er dritt lei av at JEG tillater megselv og føle meg slik.

Det er bedre sagt.

:jepp:

Om en uke er vi på vei til Danmark!

http://www.skallerup.dk/

Legger igjen en fin sang til deg, og ønsker deg en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da vennen, er ikke alltid lett å være mamma ser jeg. Det jeg husker mamma sa til oss var at hvis vi ikke kledde på oss fikk vi gå i barnehagen i pysjen eller trusa.........det fikk alltid fortgang på påkledningen..........

høres ut som hun trasser litt, at hun vil at du skal gjøre alt for henne men iom hun kan selv og det vet hun så blir det sånne episoder.

Nå har jeg ikke erfaring med så gammelt barn enda, men ville tro at snakker man rolig og står på hva man sier får man se forbedring. Har du prøvd noen gang og da bare ta henne i bhg med pysjen på? ta klærne hennes i pose...........tror nok hun skjønner da at sånn kan hun ikke drive med og må kle på seg når hun får beskjed!

Skjønte ikke helt med svigerinna di, hun har gått ned 20kg på 3mnd og enda ikke fornøyd????? makan går det an.......sånt er nok for å få oppmerksomhet?!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte MarianneE! :hug:

Håper dagen blir bedre etterhvert! Jeg er sikker på TM har det så fint i barnehagen så. :)

Svigerinna di kan du bare drite i. :fnise:

Jeg er sikker på at det i lengden lønner seg å trene og spise sunt, enn å rase fort ned i vekt uten å trene.

Du er så flink! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Det skal ikke være lett. :kose:

Jeg er enig med loffen i at det ikke er lurt å rase så fort ned i vekt. Tenk når hun begynner å spise normalt igjen?

Mye lurere med gradvis og varig vektnedgang. :klem:

Godt du har turen å se frem til! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Finingene!!

Hjemmom for og lage meg suppe før jeg er ute av døra igjen.

Skal hente TM tidlig og så hjemom en tur.

Så skal vi gå til barnehagen og delta i dugnad kl 16.30.

Suppa skal jeg ha med på dugnaden, for alle som deltar får mat.

Men glutenallergien gjør at jeg tar med meg egen mat. :)

Dugnadsarbeid er kjedelig, men viktig og lære barna at man skal stille opp for andre.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...