Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koser oss masse på Nesbyen!

Mamma har stort hus, stor tomt og ungene løper fritt.

vi sitter og kan se fjellene og borti veien her er det t.om noen sauer.

SøsterG har bestemt at mamma skal lage kake i ettermiddag til vår alles glede.

TM ligger i min gamle babyseng av typen "trekk ut etter hvert som barnet vokser" og hun og søskenbarna leker med mine og søsterG sine gamle leker.

Vi har det ganske bra her, til tross for mitt øye med en solid betennelse på.

Det er rødt og temmelig hovent.

Fikk en resept fra legen før vi reiste så jeg har fått noe for det, men fy og faen så vondt!!!

Uansett.... Vi koser oss!!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Høres ut som dere koser dere ja :jepp:

Masse god bedring med øyet, husk god håndhygiene iforhold til det, men det visste du sikkert fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo: Var det ikke TheaM som hadde et hovent øye?

Godt å høre at dere koser dere. Virker jo som om det er litt mindre stressende enn du fryktet på forhånd også. :)

Jeg har ny dagbok forresten, link i signaturen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Var det ikke TheaM som hadde et hovent øye?

Godt å høre at dere koser dere. Virker jo som om det er litt mindre stressende enn du fryktet på forhånd også. :)

Jeg har ny dagbok forresten, link i signaturen min!

Joda, det hadde hun, men det var bare øyelokket og bedret seg av seg selv over natta.

Min betennelse skyldes en infeksjon pga dritt på linsa tenker jeg.

Tar øyedråper hver 4. time og salve og det bedrer seg sakte med sikkert.

Idag har vi gjort dette:

http://www.nesbyen.no/no/html/attraksjoner/ottofigurene/

Veldig spesielle greier, men morsomt med lokalhistorie. :)

...også er ikke mammas mat dumt heller...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er kommet for hjemreise.

Vi håper på og komme oss avgårde innen kl 12 så slipper vi rushen ved Drammen forhåpentligvis.

Turen hit gikk veldig greit, TM hadde fått reisesyketablett, tegnebrett, så film og tygde tyggis. Kombinasjonen av dette evt bare flaks gjorde at hun ikke ble bilsyk.

Håper på og gjenta suksessen på hjemveien.

Vi brukte 4,5 timer hit, og det blir vel noe slikt hjemover og tenker jeg.

Øyet mitt blir stadig bedre, men jeg bruker bare en linse nå, så jeg ser veldig gærnt og blir veldig fort sliten i øynene og hodet.

Klage... Klage...

Det skal bli godt og komme hjem i ettermiddag.

Ha kost oss masse her, og det har ikke blitt det stresset jeg frykta.

Ungene har vært opptatt av og leke med vann, hverandre og TM har knapt enset meg siden vi kom. :ler:

;)

http://detstorehusetpaaprerien.blogg.no/1312315186_englebarna_p_tur.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ser ut som om dere har kost dere masse! :)

God tur hjemover, satser på det går like knirkefritt som på veien opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke har vært bare stress da. :kose:

Da jeg var lita ble jeg bilsyk av å ikke se på veien, så vi pleide å leke leker med å telle biler, førstemann til å se en hund, en katt, en hest osv.. Pluss at jeg hadde med meg walkman og discman, da det kom på markedet.. :ler:

Håper bilturen går bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilturen har gått veldig greit.

Hun startet turen med og sovne etter 15 minutter og sov i halvannen time.

Vi har tømt bilen og pakket ut litt og satt en pizzadeig.

Godt og være hjemme igjen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at jeg blir litt fraværende framover.

Siden jeg har bare en linse på meg om dagen er det slitsomt og se på PCskjermer, TV osv.

Jeg har fått nye linser fra lenson.com mens vi har vært borte, men de er feil type så jeg må sende dem tilbake og så få nye.

Tror jeg.

For det betyr at de riktige linsene vil komme mens vi er på hytta og vi kommer hjem torsdag om en uke, jeg kan ikke gå med en linse i en uke.

Dette er 4. dagen jeg går slik som dette og det er ikke enkelt.

Jeg kan ikke gå slik på 11. dagen.

Kanskje jeg bare skal bruke dem jeg har fått?

Det er riktig styrke og slik, men jeg bruker egentlig Natt&Dag linser siden jeg ser så dårlig, og dette er vanlige månedslinser.

Så jeg bare tenker litt høyt jeg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt&Dag-linser er fantastisk :hjerte: Men som en med dårlig syn selv, vil jeg absolutt anbefale å heller bruke de vanlige månedslinsene, enn å gå 11 dager uten. Med mindre du har briller du kan bruke istedet.

Lenson har jeg ikke hørt om før, skal jaggu sjekke åssen prisene deres er i forhold til Lensway. Er egentlig veldig fornøyd med Lensway, men mine linser er så sykt dyre at hver krone spart er en glede...

Så deilig at det virker som om dere har funnet en løsning på TheaM og bilsyke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller ha brukt et par av de linsene du har fått nå enn å gå med bare en linse. Tror ikke det er helt bra for synet, for du belaster jo det ene øyet mer enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt&Dag-linser er fantastisk :hjerte: Men som en med dårlig syn selv, vil jeg absolutt anbefale å heller bruke de vanlige månedslinsene, enn å gå 11 dager uten. Med mindre du har briller du kan bruke istedet.

Lenson har jeg ikke hørt om før, skal jaggu sjekke åssen prisene deres er i forhold til Lensway. Er egentlig veldig fornøyd med Lensway, men mine linser er så sykt dyre at hver krone spart er en glede...

Så deilig at det virker som om dere har funnet en løsning på TheaM og bilsyke! :)

Multisitatknappen funker ikke ser jeg.

Ikkje braaa....

Først; Lenson er litt billigere ja.

Dag&Natt linser er fantastisk!!

Jeg går med en linse nå og t.om morgendagen pga den betennelsen.

Øyet mitt er bra igjen nå, men jeg skal dryppe det og la være og bruke linser der i to dager etter bedring for og være 100% sikker.

Joda... Jeg har briller, men for og si det slik... jeg kledde dem da jeg fikk dem da jeg gikk på ungdomsskolen for rundt 18 år siden.

De er grusomme.

Men jeg vurderer og ta dem i bruk nå istedet for og gå slik.

Det er bare så pinlig og vise seg offentlig.

Herregud så forfengelig jeg er.... :roll:

Årsaken til denne betennelsen vil jeg ikke si så mye om, men det har noe med håndtering av linser etter litt vin og likør på lørdagen... :sjenert:

Idag må vi prøve og få legetime til TM.

Da vi var hos mamma fikk hun en flis som hun har fått godt inn i foten.

Hun er og så kilen unde beinet at det og klippe neglene hennes der betyr at vi må være to for og få det gjort.

Det har og begynt og gro over flisa så det må bedøves og kuttes opp.

Det kan jo bli artig.... :ironi:

Dessuten var det SÅ deilig og legge seg i egen seng igår.

Jeg har sovet utrolig godt i natt, til tross for at jeg sov 2 timer på sofaen igår også. :veslejenta:

Antall myggstikk: 21.

*klø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...