Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner at de i barnehagen beklager det som har hendt, for det finnes de foreldrene som synes og tror at vi ansatte skal stå med madrass og ta i mot barnet hvis det snubler, faller eller ramler ned!

Uff, slike foreldre er fæle for og være ærlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Milla~
Skrevet (endret)

Synes jeg ser det, tykke store svane-madrasser liggende under huskene, og rundt lekestativene :fnise:

For ikke å glemme at ungene var utstyrt med hjelm, kne og albuebeskyttere og en vattert dress ;)

Endret av ~Milla~
Skrevet

Synes jeg ser det, tykke store svane-madrasser liggende under huskene, og rundt lekestativene :fnise:

For ikke å glemme at ungene var utstyrt med hjelm, kne og albuebeskyttere og en vattert dress ;)

Hva??

Mener du virkelig at du vil tillate ditt barn og være ute??

:hoho:

Andrè jobber overtid.

TM og jeg har vært ute nå etter vi kom fra søsterG, vi har sol og 25 grader ute, 26.5 inne.

Jentungen sitter og ser barneTV og er så trøtt så trøtt.

Snart tid for kveldsmat og så leggetid mens vi leser den nyeste Eliasboka hennes.

:)

Har en koselig ettermiddag. :)

Skrevet
:kaffekopp: God morgen!
Skrevet

God morgen, ja! :klem:

Her er vi alle oppe og gråter ikke.

Jeg har vært oppe siden 5.45, da var det 25grader på soverommet og jeg fikk ikke sove mer.

Da stod jeg like godt opp og bretta litt tøy og tok oppvasken.

Det var så veldig varmt inne på kjøkkenet igår kveld så jeg orket ikke vaske opp da, derfor tok jeg det nå.

Igår var jeg jo hos søsterG igjen for passe ungene.

TM og jeg reiste ut tidlig, vi var der ca 11.30

Da var venninneSA og venninneJ der og så det ble lunch i hagen, norske jordbær og unger som lekte. :)

5 min før søsterG skulle reise på jobb kom svogerØ hjem så da reiste TM og jeg tidligere hjem enn det jeg beregnet, uten at det gjorde noe...

Idag skal TM til tannlegen, etter det skal vi kjøpe sko og så er det tilbake til søsterG igjen da.

Det er helt greit og være der, men jeg må si at i morra har jeg "fri" og det skal bli deilig.

SøsterG lurte på om kanskje jeg kunne passe ungene neste uke om det var behov for det. Jeg tror jeg må se på det.

Ihvertfall om det blir hver dag.

Hørt om hun som hadde trøbbel med og si nei, eller? :sjenert:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Om du absolutt ikke vil passe unger en hel uke i ferien, så må du jo bare si det. Det bør du få forståelse for, synes jeg ;)

Ha en fin dag :)

Skrevet

Om du vil si nei, men føler at du ikke "tør/vil" så kan du jo komme med en unnskyldning eller to? Så tar hun kanskje hintet? (at du holder på å bli syk, skal på fjelltur, skal besøke noen andre e.l. )

Skrevet

:vinke:

Om du absolutt ikke vil passe unger en hel uke i ferien, så må du jo bare si det. Det bør du få forståelse for, synes jeg ;)

Ha en fin dag :)

Jada, hun sier jo at jeg må jo bare si nei, men jeg får meg liksom ikke til det.

Gjør jo egentlig ingenting og passe de, men litt kjedelig og ha vært så bundet er det. På en anna side, TM elsker og leke med søskenbarna sine og hun har kost seg masse med dem så den første ferieuka har gått fort.

Om du vil si nei, men føler at du ikke "tør/vil" så kan du jo komme med en unnskyldning eller to? Så tar hun kanskje hintet? (at du holder på å bli syk, skal på fjelltur, skal besøke noen andre e.l. )

Fjelltur? Meg? Du... hadde jeg sagt det hadde hun ledd seg ihjel- med rette. :skratte:

Skal passe dem på mandag og, men da har jeg sagt at de får komme hit, og det var ikke noe problem. :)

TM var hos tannlegen igår.

Det gikk... La oss si det slik, at om noen kommer på en måte og få en autistisk 4åring til og åpne munnen, så si ifra siden vi skal gi det et nytt forsøk om noen måneder. :roll:

Tro meg, vi prøvde ALT!

Jeg kilte henne så hun lo -med munnen lukket.

Jeg sa at vi skal til søskenbarna hennes med en gang bare hun åpnet munnen.

Jeg lovet henne og pusle det nye puslespillet vi kjøpte på veien bort.

Ingenting funket.

:sukk:

Ellers reiste vi fra søsterG litt før kl 17 igår og da ble det kjøpt sandaler og støvler til TM, middag på den lokale varianten av McDonalds.

Det var med skammen i kinna jeg måtte innse at dette var det nærmeste vi kom familiemiddag og var sjeleglad slikt ikke skjer ofte.

Inne på Bergbys som plassen heter møtte vi to andre familier fra barnehagen som var ute i samme ærend. :lol:

Jeg bestilte og fikk glutenfri burger men noe har det vært for vi kom hjem, og jeg ble SÅ dårlig!

Da det var overstått ble det litt puslespill på TM og meg.

Kjøpte puslespill på 250 brikker så vi har litt og bryne oss på. :tommel:

Hun elsker puslespill og slike med 30 og 40 brikker er kjedelige nå.

Jeg har et med 99 brikker som hun gjerne vil vi skal pusle, derfor dro jeg til med et på 250 brikker.

Blir mest jeg som pusler når det er så stort, men hun er absolutt med. :jepp:

Idag skal vi IKKe passe noen, bare ha en skikkelig kosedag tenker jeg.

TM stod opp 7.15 og spurte om ikke vi kunne pusle mer, men nå er det litt film og frokost først ihvertfall.

:ler:

Ha en flott dag alle sammen!!

:klem:

Skrevet

Det med autisme og puslespill høres veldig kjent ut for meg ihvertfall. Jeg har en slektning som er autist, og gjennom hele oppveksten var puslespill favoritthobbyen hans. Det var vel stort sett bare når han puslet at han satt rolig. Ellers hadde han "maur" i kroppen hele dagen. Men puslespill var tydeligvis medisin for ham. :)

Skrevet

Tror dere ikke jeg har vært med søsterG og tantebarna idag?

SøsterG ringte nemlig og fortalte at ungene var skikkelig triste over at TM ikke skulle komme, så om vi ville være med på lekeplassen i byen?

Det ville vi gjerne, så der har vi vært idag.

Litt lekeplass og så på biblioteket.

Etterpå var det bare og sykle hjem i regnet.

Men nå... MIDDAG!!!!

*sulten*

Gjest Purple Haze
Skrevet

Høres ut som du har hatt en kjempefin fredag! :)

Det med autister og puslespill er veldig vanlig, tror jeg. De autistene jeg har jobbet med har vært racere på puslespill. Og mange av dem elsker de med 500 og 1000 brikker!

God helg :klem:

Skrevet

Godt å høre at TM koser seg med søskenbarna! Har dessverre ikke noen gode råd for hvordan å få henne til å gape. Men jeg husker en gang jeg var til skoletannlegen og jeg måtte vente kjempelenge. Tannlegen fortalte at barnet før meg var autist, og moren hadde hatt med CD-spiller for at barnet i det hele tatt skulle sitte rolig, og så hadde han bitt tannlegen så hardt i fingeren at han hadde begynt å blø, og nektet å slippe. Så du kan ihvertfall trøste deg med at det kunne vært verre!

Skrevet

Høres ut som du har hatt en kjempefin fredag! :)

Det med autister og puslespill er veldig vanlig, tror jeg. De autistene jeg har jobbet med har vært racere på puslespill. Og mange av dem elsker de med 500 og 1000 brikker!

God helg :klem:

Ja, det tror jeg nok er en sammenheng her og ja.

Hun har alltid vært en racer i puslespill og alltid likt det.

Hun hadde en periode hvor hun hadde et rituale med og starte dagen i barnehagen med det samme puslespillet hver dag.

Vi er godt over halvveis i puslespillet, og hun synes det er gøy.

Men jeg er definitivt den som legger på de fleste brikkene. :lol:

Noe annet er kanskje ikke og vente..

Godt å høre at TM koser seg med søskenbarna! Har dessverre ikke noen gode råd for hvordan å få henne til å gape. Men jeg husker en gang jeg var til skoletannlegen og jeg måtte vente kjempelenge. Tannlegen fortalte at barnet før meg var autist, og moren hadde hatt med CD-spiller for at barnet i det hele tatt skulle sitte rolig, og så hadde han bitt tannlegen så hardt i fingeren at han hadde begynt å blø, og nektet å slippe. Så du kan ihvertfall trøste deg med at det kunne vært verre!

Å himmel.....

Godt vi slapp slikt!

Jeg var innom CoopPrix igår da vi var på lekeplassen.

Måtte kjøpe med noe drikke.

Der har de jo 3 for 69 tilbudet, og ved kassa så jeg at de hadde Ole Brumm bøker, 3 for 69kr Kjempe fine bøker, jeg kjøpte selvsagt med tre stk, kune virkelig ikke tro de ikke kosta mer!

Så igår ble det lest om Kengus Kafè på senga da TM skulle legge seg.

I kveld skal jeg lage pasta- og kyllingsalat og får besøk av venninneJ.

Det blir koselig!

....mer enn det hadde jeg liksom ikke og nevne.

:lol:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Min sønn måtte legges i narkose for å få sjekket og fikset tennene sine da han var 4 år. Ikke gøy, skal jeg si deg. Men da fikk de i det minste fikset dem.

Ha en fin lørdag :klem:

Skrevet

God morgen! Håper du får en fin dag Marianne. :klem:

Skrevet

:kaffekopp:

Både idag og igår ble klokka ikke mer enn 6 da TM ville opp.

Idag fikk jeg henne t.om og ligge i senga i 40 min med meg før vi stod opp.

Herregud, jeg savner og ligge i senga lengere enn strengt tatt nødvendig.

Hadde besøk av venninneJ igår.

Vi lager kylling-og pastasalat mens vi så en av mine favorittfilmer i hele verden;

http://www.imdb.com/video/screenplay/vi101647129/

Fikk gjort litt hagearbeid igår, og håpet og kunne fortsette idag, men guess what... det :regn:

Fram til det blir såpass at det går ann og være ute får TM og jeg kose oss inne.

Her står både oppvask og muffinsbaking på planen.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å se ut som noen supermodell, men det er da helt ok :ler:

Ha en fin søndag med muffinsbaking :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...