Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 arbeidsdager igjen til sommerferie...

:strix:

Skrevet

Har evalueringsrapporten av opplæringa av TM i bhg.

Det er når jeg må lese slikt at jeg kjenner at den autismegreia er sår. Litt vanskelig.

Vi klarer oss bra, men helt greit vil det aldri bli.

:(

Uansett...

Det er varmt og klamt ute.

Jeg har 4 kyllingfilèer som er drukna i BBQsaus og skal rett på grillen når Andrè er hjemme.

Men før det, jeg skal lage rabarbrasyltetøy!

Plukka en del fra hagen igår, rabarbrabeddet er ca 1.5 meter langt så vi har da nok...

jadda.. jadda...

skravle skravle...

:ler:

Skrevet

Har tre glass rabarbrasyltetøy til kjøling...

:tommel:

Skrevet

Jeg synes det virker som dere takler den autismen veldig bra jeg. Og det er jo ikke så lenge siden dere fikk diagnosen, så det er nok mange nye og ukjente tanker og følelser som dukker opp enda. Det tar tid å lære seg å leve med noe og noen som er annerledes. Det vil jo alltid være ting som er annerledes for dere enn for andre familier. Men det tror jeg dere kommer til å takle godt. Dere (eller du - jeg hører jo bare dine fortellinger om hverdagen med TM) virker så reflekterte og åpne om utfordringene som følger et barn med autisme. Og at det dukker opp såre ting innimellom er nok en del av livet. Og de følelsene må dere også være ærlige om og mot. Det er lov til å være litt lei seg noen ganger. :klem:

Skrevet

Ja, hør på det Sauen sier! Kloke ord det! :klemmer:

Så flink du er som lager rabarbrasyltetøy. Det hørtes veldig godt ut. :smilbla:

Skrevet

Sauen; Det var veldig fint sagt!

:jepp:

Og ja, vi klarer oss veldig bra, TM er som hun alltid har vært, nå vet vi bare hvorfor og lærer oss bedre hvordan vi møter henne på en måte som er best for henne. :)

Og frustert over egne barn blir man uansett autisme eller ikke.

Men det vil alltid føles litt sårt, og ha et anderledes-barn det er naturlig tror jeg.

Men, tanken slo meg her om dagen; Tror det hadde vært litt "kjedelig" og hatt et "normalt" barn.

Autismen hennes er en berikelse for oss alle. :hjerte:

Igår grilla vi, deilig!

Kyllingfilèt og hjemmelaget potetsalat.

Etter vi hadde spist, lekt med TM og hun var i seng, ble vi sittende ute i hver vår stol.

Jeg elsker og sitte i hagestolene våre om sommeren. Det er som om hvilepulsen bare faller farlig lavt...

Men vi satt der med lukta av jasmintrærne våre, brennende lys og det var så koselig.

:hjerte:

Og det er tre arbeidsdager igjen til sommerferien...

Skrevet

Autismen kan helt sikkert være en berikelse. For dere blir tvunget til å bli kjent med både dere selv, TM og andre på en helt annen måte enn dere ville blitt med et vanlig barn. :jepp:

Og jeg vil tro at det gjør at dere også ser på andre funksjonshemmede med litt nye øyne. Det å få det så nært gjør at man ser og tenker annerledes. Og det er en berikelse. For det å være annerledes betyr ikke mindre verd, annenrangs, mislykket eller dum - det betyr rett og slett bare annerledes...

Skrevet

Fine, fine Sauen!!!

:hug:

Deilig og gå til barnehagen med en liten barnehånd i min hånd.

Bukse som slutter ved knærne, t-skjorte og solbriller mens man kjenner sola varme og høre glad barneprat.

:hjerte:

Skrevet

Åh, det hørtes helt idyllisk ut å sitte ute slik dere gjør :strix:

Skrevet

Åh, det hørtes helt idyllisk ut å sitte ute slik dere gjør :strix:

Det var veldig idyllisk!

Helt fram til klokka var 21.15 da hadde vi sittet bare oss to i 45 minutter og det begynte og bli litt kjølig i bare t-skjorte og knebukse.

Også var det CSI da... :ler:

Skrevet
:ler: Håper du får en fin dag MarianneE! :klem:
Skrevet

Kjenner jeg blir litt småsur på alle som skryter over sol og sommer, her er det høst her.. :kjefte:

Skrevet

:sukk:

Fått ny info ang Puls.

De skal holde stengt på uestemt tid og all medlemmer er fritatt fra kontrakten.

Så hva gjør jeg da?

Jeg har begynt og like og trene.

Jeg har bevist at jeg klarer det.

Jeg kjenner på kroppen at det er lenge siden jeg har trent nå.

Jeg kan ikke gi opp nå!

Det får bli Elixia da.....

Skrevet

Enten Elixia ellers så får du bli flink til å drive med egentrening. Kjøpe deg f.eks treningsvideoer og bruk naturen nå som det er sommer ;)

Skrevet

Hell to the no!

Det er oppskriften på at jeg skal mislykkes, for slikt er ikke jeg flink til.

Jeg må gå TIL noe, noen som venter at jeg kommer.

Tenker jeg går til Elixia på mandag.

Har jeg lov til og bli irritert over en ting?

SøsterG ringte meg idag og spurte om jeg kunne hjelpe dem med pass av ungene i overlappinga hvor hun skal på kveldsvakt og han er ferdig på jobb.

Jeg sa at joda... jeg har jo ferie.

Så hun skulle sjekke med arbeidsplassen hvor hun tar ekstravakter hvilke dager det var snakk om.

Det var mandag, tirsdag, onsdag og torsdag gitt.

Synes det er koselig med tantebarna, absolutt.

Men det var liksom ferieuka mi som jeg skulle bruke på pusling med div ting hjemme.

Jaja... Det blir nå fra ca kl 14-16.30 så såååå ille er det ikke, men...

Jeg er egentlig bare lei av og måtte stille opp for alle andre.

Gjest D.O.A.
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener og ville satset på Elixia, uansett om det koster mer.

Jeg er hvertfall en av dem som ikke har nok selvdisiplin til å drive med hjemmetrening, jeg klarer fint å jogge og sykle ute, men jeg klarer ikke styrkedelen.

:klemmer:

Skrevet

Har jeg lov til og bli irritert over en ting?

SøsterG ringte meg idag og spurte om jeg kunne hjelpe dem med pass av ungene i overlappinga hvor hun skal på kveldsvakt og han er ferdig på jobb.

Jeg sa at joda... jeg har jo ferie.

Så hun skulle sjekke med arbeidsplassen hvor hun tar ekstravakter hvilke dager det var snakk om.

Det var mandag, tirsdag, onsdag og torsdag gitt.

Synes det er koselig med tantebarna, absolutt.

Men det var liksom ferieuka mi som jeg skulle bruke på pusling med div ting hjemme.

Jaja... Det blir nå fra ca kl 14-16.30 så såååå ille er det ikke, men...

Jeg er egentlig bare lei av og måtte stille opp for alle andre.

Det hørtes voldsomt ut. Greit at man stiller opp for familie, men hver dag i en uke er ganske mye, selv om det bare er snakk om 2,5 time.

Jeg skjønner hva du mener med at du må ha et sted å gå til, og helst timer slik at det føles litt mer forpliktende. Håper Elixia passer for deg, og at det ikke blir alt for mye dyrere.

Skrevet

Men hvorfor prøver du ikke Down Town sportsenter? :klo: Jeg trodde da at jeg postet her at de bl.a. har klippekort? Og jeg tror de generelt er billigere enn Elixia. Kjenner ingen som trenger på Elixia som er fornøyd.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener og ville satset på Elixia, uansett om det koster mer.

Jeg er hvertfall en av dem som ikke har nok selvdisiplin til å drive med hjemmetrening, jeg klarer fint å jogge og sykle ute, men jeg klarer ikke styrkedelen.

:klemmer:

Ja, og jeg vil ha noe og gå til som er MITT!

Noe jeg ikke deler med mann&barn.

Og så trenger jeg den forpliktelsen det er med et treningssenter. :Nikke:

Det hørtes voldsomt ut. Greit at man stiller opp for familie, men hver dag i en uke er ganske mye, selv om det bare er snakk om 2,5 time.

Jeg skjønner hva du mener med at du må ha et sted å gå til, og helst timer slik at det føles litt mer forpliktende. Håper Elixia passer for deg, og at det ikke blir alt for mye dyrere.

Ja, det var litt voldsomt.

Men, det får nå bare bli sånn, så får jeg sørge for at de skal gjøre gjengjeld snart... :lur:

Men hvorfor prøver du ikke Down Town sportsenter? :klo: Jeg trodde da at jeg postet her at de bl.a. har klippekort? Og jeg tror de generelt er billigere enn Elixia. Kjenner ingen som trenger på Elixia som er fornøyd.

Jepp, det stemmer.

Men etter og surfet litt igår kom jeg til Elixia fordi de har flere timer:

http://www.elixia.no/trainingplan/index.aspx?club=1250

enn Down Town: http://www.downtown-sportsclub.no/aktiviteter Og Elixia har barnepass, det er en kjempe fordel.

Og med den prisen jeg får vil det koste meg 100kr mer enn Puls og det får jeg til. :jepp:

Snart komme meg på jobb.

Snaaaaart ferie.... :plystre:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...