MarianneE Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #13381 Skrevet 10. juni 2011 Jeg skjønner virkelig at det er frustrerende når TheaM er slik, men det er slik de oppfatter ting til tider, de forstår det rett og slett ikke, de har fullt av tanker i hodet og klarer ikke helt å koble alltid.. men det er til å bli gal av ja! blir ganske så frustrert og oppgitt og tilslutt bare gjør man det selv.. Herlig med besøk av bror da, virker som dere har et nært og godt søskenforhold Ser på nyhetene nå, er litt av en flom stakkars de som har mistet husene sine og alt av eiendeler.. Ja, jeg har ikke koblet det der til autisme idet hele tatt, men overhørte noen i forrige uke da jeg var på mamma-kveld med autismeforeninga noen som pratet om det der. Da gikk det et lys opp for meg! Så nå takler jeg det bedre for jeg vet hva det skyldes. Dvs... Nå prøver jeg og takle det bedre. SøsterG, broder'n og jeg har et veldig godt forhold. Vi er veldig heldige. Noen ganger vises det litt for godt hvilket forhold vi har, for vi kan bli veldig interne oss i mellom noe som gjør at vi utelukker de rundt oss. Men, vi er klar over det, og prøver og la være. Sender de flomrammede mange tanker. Hva de menneskene må gå igjennom- og så i vårt eget land. Stakkars mennesker!!!
loffen Skrevet 10. juni 2011 #13382 Skrevet 10. juni 2011 Herregud, jeg har jo ikke vært hjemme i dag og ikke hørt på radioen eller noenting, så nå satte jeg på Nyhetskanalen.. Så fælt! Gratulerer med nytt kamera og god helg til deg! Og jeg skjønner veldig godt at du blir frustrert innimellom, hvem hadde ikke blitt det?
Frigg Skrevet 10. juni 2011 #13383 Skrevet 10. juni 2011 Skjønner at det kan være irriterende og vanskelig at TheaM "henger seg opp", men du må for all del ikke vise henne at du blir irritert. Hun stakkar skjønner ikke bedre. Jeg har jobbet en del med autister, og de klarer rett og slett ikke å koble ting like fort som vi andre gjør. Hun trenger bare tid, og det er viktig at hun får det. Skjønner at man ikke alltid har like god tid, men med autister MÅ man ta seg tid
MarianneE Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #13384 Skrevet 11. juni 2011 Herregud, jeg har jo ikke vært hjemme i dag og ikke hørt på radioen eller noenting, så nå satte jeg på Nyhetskanalen.. Så fælt! Gratulerer med nytt kamera og god helg til deg! Og jeg skjønner veldig godt at du blir frustrert innimellom, hvem hadde ikke blitt det? Ja, det er fryktelig! Frustrert, ja. Det er så jeg kjenner det bobler inni meg noen ganger. Skjønner at det kan være irriterende og vanskelig at TheaM "henger seg opp", men du må for all del ikke vise henne at du blir irritert. Hun stakkar skjønner ikke bedre. Jeg har jobbet en del med autister, og de klarer rett og slett ikke å koble ting like fort som vi andre gjør. Hun trenger bare tid, og det er viktig at hun får det. Skjønner at man ikke alltid har like god tid, men med autister MÅ man ta seg tid Å, nå føler jeg meg bare som den crapy mammaen. Jeg har vist henne at jeg blir irritert, at nå er det nok, liksom. Og så blir jeg lei meg for jeg burde vite bedre. Jeg får dårlig samvittighet og tenker at det der burde jeg taklet bedre. Men hopper i samme fella neste gang. Til mitt forsvar kan jeg si at det tar lang tid før jeg kjenner at tålmodigheten er på retur Men jeg burde vite bedre, og med en autist i huset er du dømt til og mislykkes om du har det travelt. Jeg har enda til gode og lykkes der. For mange ganger blir jeg som maser fordi vi har fått dårlig tid og hun som "kobler ut" og jeg som "løser" det hele med og mase mer, gjerne litt kjeft og. Jeg skal innrømme at jeg tørker noen tårer nå, men tenker at det skal heldigvis mer til for og være en dårlig mamma. Akkurat nå hører jeg små føtter som har kommet ut av senga si (jeg snek meg til litt stille morgenstund alene) og et bustete lyst hode kikker fram fra bak døra. -Mamma, spør hun, er du der? Klart jeg er her jenta mi. Jeg er alltid her for deg!
janne84 Skrevet 11. juni 2011 #13385 Skrevet 11. juni 2011 Kjære søte, vakre, snille deg!!! Trur du ikke alle foreldre i hele verden "kjefter" og maser på barna sine? det er ikke til å unngå, samtlige mister tålmodigheten, det er slik det er å være foreldre. Autist eller ikke, ja TheaM har ei diagnose som gjør at det ikke er alt hun oppfatter og hun faller inn i sin egen verden, men tro meg! hun tar ikke skade av at du mister tålmodigheten din en gang i blant, det skjer jo ikke hele tiden, det skjer ikke hver dag... Et dikt til deg søta Da mødre ble til, var tanken ganske klar. For mødre har noe i seg som ingen andre har. De har en hånd som hjelper, de lytter & forstår. De trøster deg gjerne, og blir når andre går. Derfor har vi mødre, og dersom du spør meg; Den BESTE mamma i verden, det er jo nettopp DEG!
Nótt Skrevet 11. juni 2011 #13386 Skrevet 11. juni 2011 -Mamma, spør hun, er du der? Klart jeg er her jenta mi. Jeg er alltid her for deg! Det er jo kjernen i det å være mamma. Du er alltid der for henne. Da mødre ble til, var tanken ganske klar. For mødre har noe i seg som ingen andre har. De har en hånd som hjelper, de lytter & forstår. De trøster deg gjerne, og blir når andre går. Derfor har vi mødre, og dersom du spør meg; Den BESTE mamma i verden, det er jo nettopp DEG! Så vanvittig fint!!!
MarianneE Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #13387 Skrevet 11. juni 2011 Herregud Janne, du må virkelig ikke komme med slikt! Gode, gode deg!
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. juni 2011 #13388 Skrevet 11. juni 2011 Akkurat nå hører jeg små føtter som har kommet ut av senga si (jeg snek meg til litt stille morgenstund alene) og et bustete lyst hode kikker fram fra bak døra. -Mamma, spør hun, er du der? Klart jeg er her jenta mi. Jeg er alltid her for deg! Også så nydelig dikt Jeg er så altfor lettrørt omdagen.
Frigg Skrevet 11. juni 2011 #13389 Skrevet 11. juni 2011 Kjære, kjære Marianne! Jeg håper virkelig ikke at du tok innlegget mitt slik at du føler deg som en dårlig mamma, for det var IKKE ment slik! Du er en super-duper mamma og som Janne sier så vil alle foreldre miste tålmodigheten og være litt høyrøstet overfor sine barn en gang i blant. Jeg skrev det jeg skrev bare som en påminnelse, for det vet jeg at alle sammen trenger en gang i blant. Og som du selv skrev, så har du selv ikke tenkt over at dette har hengt sammen med det at hun er autist.
Kara W Skrevet 11. juni 2011 #13391 Skrevet 11. juni 2011 Det hørtes veldig slitsomt ut med TM som henger seg opp. Jeg vet hvor slitsomt og frustrerende det kan være med "vanlige" barn som ikke klarer å høre etter, og tenker at det må være verre med en som kanskje ikke kan. Jeg er sikker på at du er en fantastisk mamma. Ingen barn tar skade av at foreldre blir irriterte og kjefter en sjelden gang
MarianneE Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #13392 Skrevet 11. juni 2011 Også så nydelig dikt Jeg er så altfor lettrørt omdagen. Velkommen til min verden! Kjære, kjære Marianne! Jeg håper virkelig ikke at du tok innlegget mitt slik at du føler deg som en dårlig mamma, for det var IKKE ment slik! Du er en super-duper mamma og som Janne sier så vil alle foreldre miste tålmodigheten og være litt høyrøstet overfor sine barn en gang i blant. Jeg skrev det jeg skrev bare som en påminnelse, for det vet jeg at alle sammen trenger en gang i blant. Og som du selv skrev, så har du selv ikke tenkt over at dette har hengt sammen med det at hun er autist. Neineinei!! Tok det IKKE slik, men det fikk meg til og se meg selv litt utenfra, se og vurdere om det jeg gjør funker eller ikke.Og jeg så at det er ting jeg gjør som jeg kan/bør forbedre og fikk litt dårlig samvittighet ovenfor TM, men det gjorde og at dagen idag har glidd mye bedre. Jeg har klart og beholde roen og ikke bli like fort irritert. Det hjelper kanskje og med litt barnefri fra søndag-mandag. Andrè skal kjøre TM ut på hytta i morra til svigers. Der skal hun være mens vi tømmer og maler soverommet vårt. Det hørtes veldig slitsomt ut med TM som henger seg opp. Jeg vet hvor slitsomt og frustrerende det kan være med "vanlige" barn som ikke klarer å høre etter, og tenker at det må være verre med en som kanskje ikke kan. Jeg er sikker på at du er en fantastisk mamma. Ingen barn tar skade av at foreldre blir irriterte og kjefter en sjelden gang **** Idag har det vært en fin dag. (ihvertfall fra 13-tida) mating av duer og ender ved elva. Besøk av svogerØ og tantebarnV. Is i hagen Vasket og tørket to maskiner med klær ute. Tur på Jula for og kjøpe noe til hagen som de ikke hadde. Litt hagearbeid. Føler jeg har fått mye ut av dagen, og det er bra! Andrè kjører drosje, så det er bare og la TM se ferdig filmen hun ser så er det wok og scampi på meg, Gilmore Girls (fast lørdagsunderholdning, har nå kommet til episode 2, sesong 3) og .
loffen Skrevet 11. juni 2011 #13393 Skrevet 11. juni 2011 Kos deg i kveld! Og jeg har funnet deg et annet sted søta.
MarianneE Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #13394 Skrevet 12. juni 2011 Kos deg i kveld! Og jeg har funnet deg et annet sted søta. Yeah you did! **** Igår gikk jeg i seng kl 22 uten at jeg egentlig viste hvorfor. Var ikke trøtt, men bare gjorde det, så jeg kunne ligge og lese litt. Yeah right, sovna etter 5 minutter og våknet kl 3.33(!!) av katter som ville ut. Etter det var jeg våken en liten time, og våknet ikke før TM kom under dyna mi da var kl 7. Andrè har vist kommet hjem i løpet av morgentimene og men jeg har ikke våknet, noe jeg alltid gjør. Sovet som en stein i borti 8 timer, gitt! Idag blir da Den Store Oppussingsdagen! Andrè skal vekkes kl 13 og så kjøre TM ut på hytta etter han har spist frokost. Da skal jeg begynne og tømme rommet vårt og etter det er det bare og sparkle, pusse og male. Vi setter alle tingene våre inn på rommet til TM og så camper vi i stua i natt. Jeg ser fram til vi er ferdige allerede...
MarianneE Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #13395 Skrevet 12. juni 2011 Dette er sesongen hvor jeg skal tvinge megselv til og like hagearbeid. Trenger ikke elske det, men pokker ta, jeg skal like det! Foreløpig ser det ikke så dumt ut.
loffen Skrevet 12. juni 2011 #13396 Skrevet 12. juni 2011 Lykke til med oppussingsprosjekt og hagearbeid!
MarianneE Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #13397 Skrevet 12. juni 2011 tror jeg vi trenger. Andrè skulle stå opp ikke så seint (han har tross alt kjørt drosje i natt) men har enda ikke begynt og spise frokost. Nå sitter han med oppgjøret etter drosjekjøringa. Svigermor ringte før han hadde stått opp og spurte om de var på vei ut til hytta snart. Han har så sinnsykt god tid at jeg kjenner jeg stresser meg opp. Jeg skulle gjerne vært i gang med og male alt. Jeg har ikke den gode tida han har for og si det slik....
MarianneE Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #13398 Skrevet 12. juni 2011 14.55 kjørte de avgårde. Det var som vanlig trist og si hadet til TM, men hun gleder seg til og reise så det var bra. Jeg sitter her nå for jeg måtte ha i meg litt mat før jeg fortsetter på soverommet. Sannheten er at det var godt og sitte her, og jeg har mista motet litt for det er så MYE og ta ut av det rommet. Men, det blir ikke mindre av og sitte her. Jeg får heller sette på noe musikk og sette i gang. Og hu og hei som jeg gleder meg....
Frigg Skrevet 12. juni 2011 #13399 Skrevet 12. juni 2011 Dette går nok som en lek skal du se Deilig å få det gjort
MarianneE Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #13400 Skrevet 12. juni 2011 Gjett hvem som ikke kommet hjem fra hytta enda.... Vi har kjøpt vannbasert maling så den trenger bare ca to timer før den kan males over, så vi slipper lang tørketid som med oljebasert maling. Det er jeg veldig glad for. Oså jeg som takket nei til kaffe med venninneJ idag for jeg regnet ikke med at jeg rakk det. Har vært hjemme alene i tre timer nå. Kunne fiiiint tatt en cafètur med venninneJ på denne tida....
Fremhevede innlegg