Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

og jeg lå og drog med i senga i en time før jeg sto opp, herlig med late morninger :)

Ja jeg lærte litt mer, et eksempel var når vi skal skru sammen en tv-benk for eks. Se for det 100 skruer, planker osv... Uten bruksanvisning blir det kaos i hode for oss, men med bruksanvisning klarer vi å sortere tankene.. Samme gjeld for barn med autisme, med dagsplan og visuelle bilder så klarer de å fokusere og sortere tankene..

Skal finne ut hva boka heter, den ligger på jobb, minn meg på det om jeg glemmer det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og jeg lå og drog med i senga i en time før jeg sto opp, herlig med late morninger :)

Ja jeg lærte litt mer, et eksempel var når vi skal skru sammen en tv-benk for eks. Se for det 100 skruer, planker osv... Uten bruksanvisning blir det kaos i hode for oss, men med bruksanvisning klarer vi å sortere tankene.. Samme gjeld for barn med autisme, med dagsplan og visuelle bilder så klarer de å fokusere og sortere tankene..

Skal finne ut hva boka heter, den ligger på jobb, minn meg på det om jeg glemmer det!

Stemmer det.

Vi skal få en slik dagsplan her hjemme og TheaM skal få en i barnehagen og.

Jeg bare lurer på når...

Har sortert ut 4 bæreposer med klær som er blitt for smått til TheaM nå.

Jeg skal delta på BarnasBruktsalg om tre uker og da skal jeg selge de klærne pluss en del leker, bøker, vinterpose, stellebord osv der.

Veldig kjekt med slike marked :tommel:

Men nå... Fortsette og rydde!!

Skrevet

Du står på du MarianneE! Jeg skal også fortsette med litt :husarbeid: nå!

God helg! :klem:

Skrevet

:klemmer: Har ikke vært her på veldig lenge :sjenert:

Men nå er jeg her igjen.

Skrevet

Du står på du MarianneE! Jeg skal også fortsette med litt :husarbeid: nå!

God helg! :klem:

:klemmer: Har ikke vært her på veldig lenge :sjenert:

Men nå er jeg her igjen.

Innom for å ønske deg en god helg :)

:hug:

Har vasket gulver, trillet dukkevogn sammen med TheaM til butikken og hjem og ellers bare puslet litt rundt hjemme.

:)

Klokka har gått veldig fort idag!!

Litt for fort....

Skal på fest ikveld så barnevaktene H&R kommer.

H er nabojenta på 18 og R er forloveden hennes.

De er så forelsket og søte sammen... :hjerte:

Festen er hos svigerinneK og svogerS.

Det blir sikkert all-right, men sannheten er at ingen av oss er så veldig lysten på og reise... :sjenert:

Skrevet

Håper du koser deg på festen likevel MarianneE! :klem:

Skrevet

Å herreguuuuud!!!!

Festen igår var bare trist!!

Vi har hørt lenge om at det skulle bli DEN kule festen og masse folk skulle komme, svigerinneK skulle lage mat så vi kom med en beskjeden middag i kroppen som vi spiste kl 17 osv...

De som var der var oss, S&K, søsterG og sambo, broder'n, venninneSA og kameratKF.

"maten" bestod av ostepop, nøtter og baconsnacks, kjempe skuff for K er veldig flink til og lage mat.

Vi ankom ca 20.15.

Da klokka var 20.30 måtte jeg kjefte litt omsorgsfullt på søsterG som ville ringe pappa og høre hvordan det gikk siden hun har tvunget pappa til og ta ungene over natta. Som jeg sa: Du har mast om barnefri VELDIG lenge, i over 6 mnd og nå har du det; NYT DET! Han ringer om det er noe!!

SvogerØ nikket veldig i bakgrunnen og hun roet seg.

Etter en halvtime dro hun meg med på do hvor hun gråt etter og hørt fra mamma hvordan det står til med mormor. Jeg har ikke skrevet noe særlig om det, men mormor er nå 100% dement ute av stand til og spise, snakke, sitte....

Det er så fælt at jeg orker liksom ikke skrive noe om det.

Så da trøstet storesøster lillesøster også hjalp det.

VenninneSA har alltid vært en dramaqueen av dimensjoner.

Igår var hun værre enn noen gang.

Og ta dramaqueen+psykiske problemer+ selvskading fra hun var 10-ihvertfall 20år++... Nå har hun vært kjempe fin og bra i 6 år, men husbygging mens hun, to barn og samboeren bor hos faren hennes og litt annet har bidratt til at hun har begynt og føle seg deppa.

Jeg forstår det, jeg har kjent henne siden hun var 9 år og hun er 26 nå.

Men på et punkt må du liksom bestemme for hvor stor plass slikt skal få ta i livet ditt.

Og dette prøvde jeg og fortelle henne men enten så bare fortsatte hun med "jeg...jeg...jeg..." eller så kom svigerinneK og de to begynte og prate sammen.

Og slik fortsatte kvelden.

Enten pratet hun om hvor kjipt HUN hadde det (og da hadde ingen det så fælt som henne) eller så pratet hun med svigerinneK.

Og K var slik hun og.

Vi stod på kjøkkenet og pratet, hun spurte om hvordan det var med TheaM og jeg svarte og når SA kom glemte K at jeg pratet med henne og...Poff... borte!

Jeg kjeda meg.

søsterG kjeda seg

broder'n kjeda seg

Andrè kjeda seg

svogerØ kjeda seg.

Andrè satt for det meste i stua og måtte høre fra svogerS om alle de gangene Andrè har blitt dårlig dagen derpå.

Og hvor lite alkohol han tåler osv..

Og det var historier som er 10-12 år gamle. :roll:

Da vi ble henta 23.30 hadde allerede svigerinneK og SA reist på byen.

Jeg synes det er ganske spesielt jeg asså.

Be folk også reiser du på byen mens Andrè og jeg venta på hun som kjørte oss hjem. SvogerS var igjen, mens søsterG&Ø tuslet sammen med oss.

De bor bare rett over veien så de hadde ikke så lang vei.

Dessuten var søsterG deppa etter og småkrangla med SA.

Å, for en trist kveld!

Kveldens høydepunkt:

*de to rusbrusene jeg drakk.

*Musikken gikk i dance, Britney Spears osv.. De spilte nesten en hel sang av Deep Purple og Rage Against The Machine, og det var :tommel:

*Ostepop

* :sengekos: da vi var kommet hjem.

Sovnet kl 1 i natt, og TheaM vekket meg kl 4 med først gråt og så måtte hun på do, og så måtte jeg på do... og vips var klokka 5.

Har jeg sovet etter kl 4? Joa... en halvtimes tid.

:roll:

Skrevet

Uff... kjedelig at festen ble slik da.. Men alikavel bare avslutnings på en ellers kjedelig kveld :)

Skrevet

Noen som har lest forsiden av VG idag?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030038

Syntes at bildet minnet meg om noen, men tenkte ikke mer over det før jeg kjøpte avisa.

Joda, han kjenner jeg vet du!

Vi bodde på samme plassen som barn og lekte sammen da jeg var 9-10-11-12 års alderen.

Rart hva folk skjuler uten at man vet noe...

Skrevet

Kjipt av VG å ta betalt for at jeg skal få lese avisa fra den dagen jeg ble født! :gjeiper:

Skrevet

Igår stupte vi i seng litt over kl 23 etter og kost oss i sofakroken med filmen Walk the Line og ostesufflèt.

Maten smakte virkelig fordi vi var så sultne, og filmen var virkelig bra.

I tillegg hadde vi cola og sjokolade: En koselig kveld!!

Idag er det en tur til Fritidsparken som står på timeplanen.

Bade og kose oss.

Skrevet

faen.

Det er mandag allerede.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...