MarianneE Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #12161 Skrevet 5. februar 2011 Tror du gjør rett i å slappe litt av, jeg ! Gooood helg, MarianneE Ja, når Piffy sier det, så stemmer det! Tror jeg vet hvem du er på FB,vi har iallefall mange felles venner ....and you turned out to be right! Plana for helga da Marianne? Litt for mange... *TheaM og jeg skal over til kjøpesenteret og handle en bursdagsgave (også eeeer det jo salg.. ) *handle matvarer på veien hjem, og være hjemme SEINEST kl 13 *Bursdag til svigerinneK kl 14 *Barneselskap kl 16-18.30 hos guttA fra barnehagen. *I morra skal jeg bake kake som vi skal ha med opp på middag hos svigers, for svigerfar hadde bursdag på onsdag. Puh.... **** Pratet med venninneA igår, datteren hennes var blitt påkjørt av en bil og ligger på sykehuset i Oslo (datteren bor i Oslo) med knust høyre arm. Legene skal operere henne idag. Stakkars "lille"J... ...og det var det jeg hadde på
Gjest hogwash Skrevet 5. februar 2011 #12162 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er enig med appi, slapp av litt iblandt da, så vi andre ikke føler oss så slaskete God morgen forresten!
janne84 Skrevet 5. februar 2011 #12165 Skrevet 5. februar 2011 Bursdagshelg på dere med andre ord Kos dere også håper jeg du finner mye fint på salg
MarianneE Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #12166 Skrevet 6. februar 2011 (endret) Jeg er enig med appi, slapp av litt iblandt da, så vi andre ikke føler oss så slaskete God morgen forresten! Nei... Det kan jeg ikke. Jeg lever jo for at andre skal føle seg slaskete!!! Kos dere i bursdager og med lørdag Kos deg med bursdager og HELG! Bursdagene var koselige, de. Men, jeg gjorde noe igår som jeg er såååå dårlig på. Jeg konfronterte K med at hun valgte og droppe kurset som var på torsdag- og måten det ble gjort på. Et lite øyeblikk mens det var bare meg og henne der så jeg sa at jeg ble veldig skuffa over at hun droppet kurset på torsdag, at dette var en avtale vi hadde gjort for tre uker siden, at søsteren hennes kunne klart seg i et par timer alene (noe hun protesterte vilt på) og at det jeg likte minst var måten hun det hele skjedde på. Som jeg sa: Det går ann og ta telefonen og ringe ihvertfall og si det som det er- istedet for at alt må taes på sms! Og at avlysinga fra henne kanskje kom litt i seineste laget: kl 23 på kvelden. Det stilte hun seg uforstående til, for hun sa at hadde jeg bare svart på smsen som hun sendte i 16-tida på onsdag hadde jeg fått greie på det litt før (M.ao: Det var MIN feil ). Uansett sa jeg, det var sårende. Og da kom det svaret som har nå fått meg til og være glad for at de skal flytte til Stavanger om 4-5 mnd: Jaja... det var nå mitt valg det. Hadde hun kunnet sagt at hun valgte som hun gjorde, men beklaget at det såret meg så hadde det vært myyyyye bedre. For det er som jeg har sagt, det er ikke det at hun ikke møtte opp som såret mest, men den måten det ble gjort på. Bursdagshelg på dere med andre ord Kos dere også håper jeg du finner mye fint på salg Jeg fant to bolero på Zizzi til -70%! Klær til 1100kr betalte jeg 329,- for **** Helgens 2/3 bursdager var da unnagjort igår. K sin bursdag er alt nevnt, barnebursdagen vi var i var SÅ koselig!! De var 7 unger og tilsammen tre mammaer. Barna -og de voksne- fikk pølser, kjeks, sjokoladekake, is, saltstenger, popcorn og godteposer. Litt voldsomt kanskje.... Men de vi var hos hadde stort hus så vi mammaene satt nede på kjøkkenet og alle barna var oppe og lekte. Mammaen til bursdagsbarnet og jeg kom veldig godt overens, og hadde MASSE og prate om sånn umiddelbart. Jeg så at TheaM koste seg men trakk seg stadig vekk fra de andre. Men det må hun igrunn bare få lov til har jeg skjønt. Denne gutten vi var i bursdagen hos er -ifølge TheaM- hennes beste venn, og mammaen sa at det hadde vært veldig koselig om vi kunne komme tilbake snart, og det kan godt hende vi gjør. Idag er det bursdag 3/3; Denne gangen er det svigerfar. Jeg skal bake en kake og ta med; Sjokolade og valnøttkake. Og om den smaker like godt som bildet tilsier: Heldige oss! Endret 6. februar 2011 av MarianneE
Gjest hogwash Skrevet 6. februar 2011 #12167 Skrevet 6. februar 2011 Idag er det bursdag 3/3; Denne gangen er det svigerfar. Jeg skal bake en kake og ta med; Sjokolade og valnøttkake. Og om den smaker like godt som bildet tilsier: Heldige oss! Åååh... den hørtes god ut!
lilljan Skrevet 6. februar 2011 #12168 Skrevet 6. februar 2011 Ok, K må jo være ett kapittel for seg. Selv om jeg føler jeg ikke hadde gjort noe galt i en situasjon hadde jeg selvsagt beklaget hvis motparten hadde følt det var galt - iallefall ikke skyvd skylden over på den andre. Litt barnslig og selvhøytidlig K???
Gjest Purple Haze Skrevet 6. februar 2011 #12169 Skrevet 6. februar 2011 Det var da veldig til bursdagsfeiringer på dere i helgen da. Blir høye på sukker, både du og TheaM
MarianneE Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #12170 Skrevet 6. februar 2011 Åååh... den hørtes god ut! jepp, og oppskriften kommer i Matboksen! Ok, K må jo være ett kapittel for seg. Selv om jeg føler jeg ikke hadde gjort noe galt i en situasjon hadde jeg selvsagt beklaget hvis motparten hadde følt det var galt - iallefall ikke skyvd skylden over på den andre. Litt barnslig og selvhøytidlig K??? Ja, det kan stemme det. Jeg sa til henne en gang at jeg ikke liker den "oventilfra og ned" måten hun prater til meg på noen ganger, og det skjønte hun godt, men det gjorde hun jo bare fordi jeg så ut til og ønske det slik. :dåne: Og det er sant, selvom du selv ikke føler du gjør noe galt i en situasjon beklager du (vanligvis) om du sårer noen med valget ditt. Man sier som regel at "jeg valgte og gjør slik og slik, men om det såret deg beklager jeg det" Noen gjør ihvertfall slik. Men, denne praten med K fant sted i går, og jeg fikk sagt det jeg ville. Utover det... ingenting mer og terpe på. Det var da veldig til bursdagsfeiringer på dere i helgen da. Blir høye på sukker, både du og TheaM Herregud... Jeg håper da endelig det!!
Gjest D.O.A. Skrevet 6. februar 2011 #12171 Skrevet 6. februar 2011 Hun virker som et svært spesielt menneske, og for å være ærlig; ikke som et menneske jeg hadde hatt noe stort behov for å omgås med. Som du sier er det jo ikke prioriteringene hennes som er det verste, men hvordan hun legger det frem og hvordan hun sier det. Hun virker kanskje litt umoden på et vis? :klø: Håper dere får det strålende i bursdagsselskap idag også! (Og send gjerne litt kake med fly hit rundt lunsjtider... )
loffen Skrevet 6. februar 2011 #12172 Skrevet 6. februar 2011 Ja, det kan stemme det. Jeg sa til henne en gang at jeg ikke liker den "oventilfra og ned" måten hun prater til meg på noen ganger, og det skjønte hun godt, men det gjorde hun jo bare fordi jeg så ut til og ønske det slik. :dåne: Da skulle du nesten ha fiket til henne!
captiva Skrevet 6. februar 2011 #12173 Skrevet 6. februar 2011 ....and you turned out to be right! Og godt var det TheaM er skjønn da,men det vet du vel
janne84 Skrevet 6. februar 2011 #12174 Skrevet 6. februar 2011 Du har iallefall fått sagt det du mener, og greier hun å legge deg over på deg igjen, så er hun ikke verdt bryet.. Kos deg med sjokoladekake
MarianneE Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #12175 Skrevet 7. februar 2011 Hun virker som et svært spesielt menneske, og for å være ærlig; ikke som et menneske jeg hadde hatt noe stort behov for å omgås med. Som du sier er det jo ikke prioriteringene hennes som er det verste, men hvordan hun legger det frem og hvordan hun sier det. Hun virker kanskje litt umoden på et vis? :klø: ...joa.... Men så fikk jeg en sms fra henne nå hvor hun skriver mange bra ting om hvordan jeg håndterer TheaM og diagnosen, at jeg er løsningsfokusert, fremtidsrettet og positiv og at det må koste meg mye og ta tingene på denne måten, OG at hun beklaget at hun ikke ringte ang møtet på torsdagen for det burde hun gjort, men det betyr ikke at TheaM ikke betyr noe for henne pluss litt til. Jeg ble og rørt. Men K og jeg satt og pratet en del igår om det og ha diagnosebarn (datteren hennes har ADHD) og... ja, jeg har skrevet litt (for) mye om henne, men hun er utrolig flink med ungene og i jobben sin, hun er konsekvent, flink i dialog og jeg vet at om jeg måtte gi fra meg TheaM (GRØSS!!!!) og måtte velge mellom K og min egen søster ville det vært et veldig vanskelig valg. Og godt var det TheaM er skjønn da,men det vet du vel Ja, DET vet jeg!! Du har iallefall fått sagt det du mener, og greier hun å legge deg over på deg igjen, så er hun ikke verdt bryet.. Kos deg med sjokoladekake Ja... men som sagt så fikk jeg den smsen -og tro meg- den overrasket!! **** Kjenner formen ikke er sånn på topp idag. Jeg er ikke syk, men magen var i ulaget deler av natta og jeg føler meg bare... klar for senga! Jeg har fri idag og det kjenner jeg er litt deilig for idag kan jeg bare pusle litt rundt hjemme uten og måtte liksom forholde meg til noen andre enn kattene. Bare vaske opp, rydde og finne sofakroken med et blad.
lilljan Skrevet 7. februar 2011 #12176 Skrevet 7. februar 2011 Av og til synes jeg det er nok å forholde seg til den ene katten jeg har. Han kan skravle noe innmari og følge meg rundt i huset. Jeg blir helt stresset. Ha en fin start på uken!
MarianneE Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #12177 Skrevet 7. februar 2011 Av og til synes jeg det er nok å forholde seg til den ene katten jeg har. Han kan skravle noe innmari og følge meg rundt i huset. Jeg blir helt stresset. Ha en fin start på uken! Vi har to, og de er mest opptatt av og sove. Lucky ones... Dere vet hvordan det er når man skal rydde i en skuff, og ender med og rydde hele skapet? Jeg skulle rydde i noen papirer siden jeg på en uke har fått en papirmølle fra autismeforeningen og cøliakiforeningen og andre ting. Også var det noen blader jeg har hatt, og noen oppskrifthefter og så har jeg fått scrapbookpakke fra Creative Club i posten to ganger som jeg ikke har gjort så mye med og.... Jeg klager mye på at Andrè roter, men idag har jeg og sett mitt eget. And it was not pretty!
Gjest hogwash Skrevet 7. februar 2011 #12178 Skrevet 7. februar 2011 Jeg tenkte da vitterlig jeg hadde satt igjen en her inne i dag? Alzheimer er tydeligvis en hyggelig fyr! Håper fridagen blir bra
MarianneE Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #12179 Skrevet 7. februar 2011 (endret) Jeg tenkte da vitterlig jeg hadde satt igjen en her inne i dag? Alzheimer er tydeligvis en hyggelig fyr! Håper fridagen blir bra Ha'kke sett noe jeg. Men desto mer stas med denne som kom nå! **** OK... Her er en hemmelighet! Jeg har grublet på en ting, tenkt, undersøkt og vurdert. Og kommet fram til at... jo... Lørdag åpner et treningssenter her i byen, og jeg vil melde meg inn. -For det første fordi jeg har den størrelsen jeg har- og den er jeg lei av. -Jeg kunne satt meg på rompa og ønsket meg en fedmeoperasjon, men jeg vil ned i vekt og jobbe for det. Kjenne at jeg oppnår noe selv, slite og svette litt! -Dessuten vil jeg ikke være sånn mamma som ikke orker eller gidder. -Med TheaM og utfordringene vi vil få etterhvert trenger jeg et sted og være bare meg, noe jeg gjør for min egen skyld, et sted og ta ut frustrasjon og sorg og alt det jeg ellers går og bærer med meg. MarianneE skal begynne og trene regelmessig. Det har igrunn aldri skjedd før. Endret 7. februar 2011 av MarianneE
MarianneE Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #12180 Skrevet 7. februar 2011 Ææææsj.... Sortere ut papirene som handler om autismen her i huset var igrunnen bare trist. Måvel bare bli vant til det.
Fremhevede innlegg