MarianneE Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #12041 Skrevet 21. januar 2011 Har vært på jobb så på Tullis med svigerinneK. Har ikke pratet med henne... ja... sist var 2. januar. Før det... november en gang? :klø: Det var veldig hyggelig! Jeg vet jeg har skrevet litt om henne her inne, og nå kjenner jeg litt på samvittigheten. Føler jeg har baksnakket, men jeg har egentlig bare referert til ting hun har sagt/gjort. Bare for og prøve og rettferdiggjøre megselv litt....
Kara W Skrevet 21. januar 2011 #12042 Skrevet 21. januar 2011 Velkommen lønn... hallo nettbank.... hadet lønn.... Det der fikser jeg enkelt ved å la være å logge inn på nettbanken Men nå begynner regningsbunken å vokse, så det er vell på tide å finne ut hvor mye penger jeg egentlig har brukt i det siste
MarianneE Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #12043 Skrevet 22. januar 2011 Via svigerrinnen din? Hun som hadde bryllup med make-up artis, egen frisør osv.. ? Julebildene fra 2008 eller noe.. A... Stemmer det! Men da var det fra 2009, for det var da TheaM begynte med briller. Og ja... TheaM er skjønn! Vakrere barn finnes ikke. Bra for dere Igår satt jeg og mannen og så på TV og kommenterte på at make-up sex alltid så så bra og intenst ut, så vi lurte på om vi skulle starte en krangel for å prøve det. Kanskje det er det vi trenger for å vekke opp sexlivet vårt igjen :klø: Men vi bestemte oss for å bare legge oss til å sove istedenfor Men... Det kjedelige er om det ender bare med krangel- og ikke sex etterpå! Det er jo bortkasta om krangelen blir så intens at ingen orker og se den andre etterpå... **** Å, igår var jeg verdens værste mamma. Eller... Jo... Igrunn.' Andrè og jeg begynte og diskutere en sak og samtidig masa TheaM på meg om at vi måtte spille et memo spill, og hun maste og maste og da vi spilte var hun så ufokusert og jeg måtte streve skikkelig med og få henne tilbake i spillet. Samtidig prata Andrè om noe og jeg var fremdeles irritert over den saken vi hadde diskutert. Men det var ikke noe tid og gjøre seg ferdig med diskusjonen heller for han skulle på jobb. Og jentungen masa fortsatt. Så da Andrè reiste satte jeg jentungen til og perle og jeg gikk og la sengetøy på senga hennes. Hun startet selvsagt gårsdagen med og tisse i senga. Da sengetøy var lagt på var jeg sint. Egentlig på Andrè men det var jo ovenfor TheaM at jeg mista tålmodigheten for ingenting. Jeg ble sur da hun mistet perler på gulvet. Jeg snakket ikke til henne, men ble ordentlig sint da hun putta et par perler i munnen. Også ville hun ikke ha noe annet til kveldsmat enn en yoghurt. Og mens hun spiste den slo jeg på radioen. Der begynte en sang som fikk meg til og hulke med verdens dårligste samvittighet. En sang fra en pappa til sønnen sin om hvor glad han var i sønnen, hvor mye pappaen ville beskytte ham osv.... Og der stod jeg og var sint pga noen idiotperler! Æsj... Nå renner tårene igjen her.... Hvor blir det av tålmodigheten noen ganger? Rasjonell tankegang? Ringte Andrè etterpå og gråt på telefonen. Etterpå ringte jeg venninneC og hun fortalte at slik har hun det og noen ganger. Det hjalp litt. Dessuten prata jeg med pappa igår. Kjæresten hans -de har vel vært kjærester i tre mnd- har flytta inn hos ham. Det var jo.... tidlig.
Kara W Skrevet 22. januar 2011 #12044 Skrevet 22. januar 2011 Alle har sånne dager Og selv om man ikke skal la sitt eget dårlige humør gå utover barna, så tror jeg at barn har godt av å lære at voksne har bar og dårlige dager de også, og noen ganger lønner det seg virkelig ikke å mase på mamma. Så lenge du viser etterpå at du fortsatt er glad i henne og at du fortsatt gjør alt for henne, så blir alt bra igjen. Hvis det gjør en til en dårlig mamma, så finnes det ikke mange bra mødre der ute!
*appifany* Skrevet 22. januar 2011 #12046 Skrevet 22. januar 2011 Herlighet, du er jo bare et menneske du og MarianneE
Mazilla Skrevet 22. januar 2011 #12047 Skrevet 22. januar 2011 MarianneE, you made my day! Nå har jeg nettopp forspist meg på kanelboller etter å ha brukt bolleoppskriften fra matboksen din. Min største bekymring nå er hvordan i alle dager jeg skal klare å få plass til middag i dag... Håper lørdagen din er fin!
MarianneE Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #12049 Skrevet 23. januar 2011 Alle har sånne dager Og selv om man ikke skal la sitt eget dårlige humør gå utover barna, så tror jeg at barn har godt av å lære at voksne har bar og dårlige dager de også, og noen ganger lønner det seg virkelig ikke å mase på mamma. Så lenge du viser etterpå at du fortsatt er glad i henne og at du fortsatt gjør alt for henne, så blir alt bra igjen. Hvis det gjør en til en dårlig mamma, så finnes det ikke mange bra mødre der ute! Jeg vet jo at alle har det slik nå og da. men det føles bare fælt når det står på. Jeg trøster meg med en ting: Det skal godt gjøres og gjøre noe som gir barna varig men av det. Heldigvis.... Håper dagen idag blir bedre Ja... Forsåvidt. TheaM og jeg tok bussen til biblioteket. Jeg lånte boka Eat Pray Love som jeg nå har begynt og lese. Boka er... ja... jeg kommer ikke på et annet ord enn sjelfull. Og det slår meg at jeg må nyte boken mens den varer, for den er utrolig stemningsfull. Jeg angrer litt på at jeg begynte og lese den i en tom seng i et litt rotete soverom på vinteren. Det slo meg nemlig at det må være perfekt og lese boka om sommeren i en stol i hagen. Eller under et epletre, eller i en hengekøye. Da TheaM og jeg var nesten hjemme fikk jeg sms fra søsterG om at de var hos oss straks. Jeg viste de skulle komme en tur, men ikke så kjapt. Og jeg hadde barn, poser med helgehandel, lovet TheaM og bake muffins før besøket kom og det måtte taes en liten opprydding og støvsuging før jeg ville åpne døra for noen. Men med samarbeid og... skammfulle meg... muffinspose fra toro fikk vi det da til. Andrè stod med støvsugeren i hånda da de ramlet inn. :dåne: 15 minutter etterpå kom broder'n og. Så da var det fullt hus. De gikk 16.45, og halvannen time etterpå kom venninneJ som avtalt. Da TheaM var i seng laget J og jeg kyllingwok mens vi så den danske filmen Nynne. Kjempe morsom!!! Dagen gikk i ett helt fra kl 6 om morran, så da J reiste kl 22.15 (da hadde vi nesten sovna i hver vår sofa begge to) ble det veldig stille for meg. Og det var litt godt. Herlighet, du er jo bare et menneske du og MarianneE Ja, det er jeg. Men når man blir som jeg beskrev føler man seg bare så crap! SøsterG var igrunn inne på en ting da jeg snakket med henne om det; -Du, sa hun, slikt skjer alltid etter kl 18.30 på kvelden. Aldri før. Hun er inne på noe der... MarianneE, you made my day! Nå har jeg nettopp forspist meg på kanelboller etter å ha brukt bolleoppskriften fra matboksen din. Min største bekymring nå er hvordan i alle dager jeg skal klare å få plass til middag i dag... Håper lørdagen din er fin! Ja, jeg skjønner kanelbolleinntaket og problemstillingen med middag etterpå. **** Mon tro hva vi skal finne på idag. Jeg traff ei som bor i andre enden av gata (vi bor i den ene enden) og hun sa til meg at jeg var alltid så flink og var ute med TheaM og fant tydelig på noe med henne stadig vekk. Idag vet jeg ikke om jeg gidder. Eller... jeg har tatt med tørt brød fra jobb så jeg tenkte vi skulle mate endene, svanene og sikkert måkene ved elva, men utover det kunne jeg tenkt meg og gjøre ingenting. Føler liksom på det at det er vinter og snø ute så vi burde reise på aketur alle sammen med kakao og niste slik som det nesten forventes av alle med barn... Men kan vi ikke bare få slappe litt av? Bare idag? Må man alltid gjøre noe?
Sauen Shaun Skrevet 23. januar 2011 #12050 Skrevet 23. januar 2011 Nei, man må ikke alltid finne på noe. Noen ganger er det lov til å slappe av også.
MarianneE Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #12051 Skrevet 23. januar 2011 Nei, man må ikke alltid finne på noe. Noen ganger er det lov til å slappe av også. Ja, men så hører jeg pappa sine ord inni hodet om at det er en skam at vi er late og aldri er ute på ordentlig søndagsturer og..... Tenker det holder med en tur ned til elva for og mate ender idag. Noen som har lyst til og overta en oppvask, et masete barn, en klesvask som bør brettes sammen, gulv som må støvsuges og et barnerom jeg mistenker at ikke ser ut? :klø: Anyone?
Kara W Skrevet 23. januar 2011 #12052 Skrevet 23. januar 2011 Noen som har lyst til og overta en oppvask, et masete barn, en klesvask som bør brettes sammen, gulv som må støvsuges og et barnerom jeg mistenker at ikke ser ut? :klø: Anyone? Jeg kan bytte det mot en overfull skittentøyskurv, en rotete bod og to sutrete barn.
MarianneE Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #12053 Skrevet 23. januar 2011 Jeg kan bytte det mot en overfull skittentøyskurv, en rotete bod og to sutrete barn. Overfylt skittentøykurv har jeg og. Rotete kott har jeg- ingen bod. Men et lykkelig barn som herjer og klenger og ikke hører. Søndagstur= Besøke svigers og sitte på rompa mens svigermor styrer med TheaM. My kind of choice!!
loffen Skrevet 24. januar 2011 #12056 Skrevet 24. januar 2011 Håper du har slappet av ordentlig! Og jeg er helt enig med Sauen; man nå ikke finne på noe hver dag.
MarianneE Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #12057 Skrevet 25. januar 2011 Jeg koste meg og slappet ordentlig av igår ja, Milla. Etter og levert i barnehagen gikk jeg innom http://www.hjerterommetbarnehage.no/ og skravlet litt med de flotte damene der. Reiste så nesten opp til Skien og handlet så hjem. Spiste litt lunch, satte over en klesvask, småryddet litt, skrev et brev... Puslet liksom bare litt rundt helt alene, noe som passet meg utmerket! Idag skal jeg møte venninneR for lunch. Og en kjapp tur innom kjøpesenteret for et par ting. Gleder meg til litt jenteprat med R. Men... Det ser ut til at noen har glemt hva en støvsuger er. Trenger jeg en påminnelse? :klø:
MarianneE Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #12058 Skrevet 25. januar 2011 SøsterG er hjemme med to syke barn idag, så R og jeg reiste bort dit istedet. Laget kyllingsalat og saltbakte poteter og koste oss. var innom kjøpesenteret og fant to kjolegensere til TheaM på salghos NameIt. Har siklet på de i noen måneder, og nå var de til -70%. Betalte 87kr for begge to. :dåne: Salg er fiiiine greier. I ettermiddag skal TheaM få prøve seg på barnekoret i menigheten. Tror det kan være noe for henne for hun liker godt og synge. Men litt spent er jeg, jeg vet hvordan hun kan reagere på nye situasjoner. Jeg kommer til og være der, så det hjelper kanskje litt.
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. januar 2011 #12059 Skrevet 25. januar 2011 Håper koret kan være noe for henne, hørtes jo supert ut
MarianneE Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #12060 Skrevet 26. januar 2011 Koret igår, ja... Det er vanskelig og vite hvordan hun syntes det var. Det er ikke lett og få noe ut av et barn som bare står rett opp og ned og ser skremt ut og stiv som en stokk. Men, jeg sørget for at hun så meg et par ganger og da smilte hun og vinket. At hun ikke prøvde og komme seg ned fra plassen sin eller gråt er et skritt i riktig retning. Også hjalp det vel at det var to andre jenter fra avdelingen hennes i barnehagen der, samt tre fra den gamle barnehagen. Da jeg spurte henne om vi skulle gå og synge mer enn annen dag svarte hun ja. Jeg tror det var en liten suksess. TheaM har hatt litt hoste denne uka. Bare litt mer enn det man vanligvis hoster. Men i natt har det kommet for fullt. Hun lå og brakk seg og hostet så jeg var redd hun skulle kveles i 23-tida. Andrè satt oppe en timetil hun roet seg, og så vekket hun meg 3.30 og holdt det gående i halvannen time før det roet seg. Nå er hun på'n igjen. Andrè blir hjemme fra jobb for og få henne til legen. Han kjører bil- det gjør ikke jeg og legesenteret ligger 50 min gange herfra og det er langt når hun ikke er bra. Hun er ikke syk, men hun trenger og lyttes på og hun trenger noe for den forfærdelige hosten. Ellers er hun i fin form. Men allikevel.... Nå er det nøyktig et år siden sist hun var syk, det er vel vår tur til og få sykt barn igjen snart. Så idag blir far hjemme mens mor holder hjulene igang ved og gå på jobb.
Fremhevede innlegg