MarianneE Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #11981 Skrevet 16. januar 2011 Nå har jeg vært hos (det jeg håper er) alle som har vært innom her siden onsdag. Har jeg glemt noen er jeg lei for det. Uansett... Jeg skulle gjerne kommentert alle innleggene deres, men det går ikke. Setter mer pris på dere enn dere vet...
Kara W Skrevet 16. januar 2011 #11982 Skrevet 16. januar 2011 Fra kl 20.15 igår var det slutt. Jeg kommer ikke til og oppsøke noen for og høre hvordan DE har det igjen med tanke på dette. Jeg kommer til og oppsøke folk for og fortelle hvordan JEG har det! Og da er spørsmålet.... Hvordan har jeg det idag? Jo.. vet du... Ikke så værst. Det høres ut som en utrolig fornuftig avgjørelse Selv de sterke av oss trenger å få lov til å være små og svake noen ganger. Jeg synes det høres ut som om du takler dette på en utrolig fin måte!
RødeDrage Skrevet 16. januar 2011 #11984 Skrevet 16. januar 2011 Jeg liker RødeDrage sin signatur også. Takk! Den er plukka fra en av mine favoritt-Kent-låter.
Lassie Skrevet 16. januar 2011 #11985 Skrevet 16. januar 2011 Hei MarianneE! Jeg har fulgt deg til og fra i flere år, et par år iallfall, men jeg er fryktelig dårlig til å kommentere. Men nå følte jeg det var på sin plass med en liten kommentar. Jeg skal ikke si så mye, jeg har ikke så mye fornuftig å si.. Men en god cyberklem, det skal du få! Ta godt vare på deg selv også oppi dette her!
kospia Skrevet 16. januar 2011 #11986 Skrevet 16. januar 2011 Har sittet og lest litt her inne nå og må bare si fy f....hvor sterk du er Marianne. Bare det å ringe rundt til folk og informere om diagnosen til TheaM samt det å ringe opp igjen for å høre hvordan det går med DEM. Det skulle ha vært DE som ringte DEG, kom til DEG og snakket med DEG og trøsta DEG. Motgang gjør sterk sies det, og jeg må bare si at jeg beundrer din styrke Marianne. Thea M er heldig som har deg som mamma. Synes signaturen din er kjempefin
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. januar 2011 #11987 Skrevet 16. januar 2011 Jeg føler mye trøst, og mye støtte i dere her på KG, så skjønner hva du mener
MarianneE Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #11988 Skrevet 16. januar 2011 Vi har vært ute med venninneT og datteren MS. VenninneT har en sønn med a-typisk autisme (samme som TheaM) men og ADHD samtidig. Etter og gått et stykke og begynte og nærme oss hjemme ville ikke MS gå lengere og la seg ned i veien og gråt. Da kom TheaM til meg: -Mamma, du må hjelpe MS. Dette er veldig typisk autister, hun oppfatter at noen f.eks slår seg og vil ha trøst, men TheaM er ikke selv istand til og gi trøsten for hun vet ikke hvordan. Derfor henter hun noen som kan gi noe der hun selv ikke kan. Og som jeg sa til venninneT: Nå vet jeg jo hvorfor TheaM har klikka når ting ikke blir gjort på hennes måte. Nå vet jeg jo hvorfor TheaM bare MÅ legge enkelte ting der de skal ligge, hun takler rett og slett ikke at ting IKKE ligger der de skal. Fårikålkjelen er ferdig. Godt er det. Sulten.....
Spatula Skrevet 16. januar 2011 #11989 Skrevet 16. januar 2011 En diganose kan være fryktelig skremmende, men den gir svar på ubesvarte spørsmål, det er jo en liten trøst i det store diagnosemonsteret...
MarianneE Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #11990 Skrevet 16. januar 2011 Å... Jeg får anfall av han jeg bor med! Etter middagen ble vi sittende rundt kjøkkenbordet bare han og jeg og kom til og prate litt. Jeg fikk avklart en misforståelse nemlig at jeg ikke har sittet og lest på nettet om diagnosen hennes. Det har jeg ikke, det er for mye info som ikke passer på oss. Så prøvde jeg og si at jeg føler at diagnosen hennes (jeg har litt trøbbel med og uttale autisme om dagen) har satt noen brikker på plass for meg. B.la så forstår jeg nå hvorfor det er så vanskelig for henne og krysse veien. Det er for mange inntrykk for henne samtidig siden hun ikke har evnen til og sortere bort inntrykk som kommer. Hun tar liksom inn ALT og blir overvelda. Men nei, det var nok kun pga av at det hendte vi kunne være litt vinglete i det og stoppe og se oss til begge sider om hun sitter i vogn e.l Så sa jeg, men jeg ser jo og hvorfor hun klikker totalt når enkelte ting ikke skjer slik hun mener er riktig! For henne blir det livsviktig at ting skjer i bestemt rekkefølge og måte det blir gjort på. Nei, det trodde han ikke på. For han likte og at ting skjer på hans måte, og det gjorde jo jeg og! Ja, det er klart, men for meg styrer ikke det livet, det gjør det for henne. Men, han mente at da var alle barna autister, for de barna vi er tante og onkel til likte ihvertfall og få ting på sin måte. Jeg skulle ønske vi kunne få snakke med noen med kunnskap. Skjønt...det skal vi om 2.5 uke. Det når liksom ikke inn til ham! Vet ikke om jeg orker og omgåes ham resten av dette... minuttet. Jeg vet LITT om autisme og ser at flere av tingene vi gjør hjemme må endres på og vi må bli 99% mer strukturert og samkjørte. Jeg tenker framover, han sukker og går. Men jeg holder tankene mine mest for meg selv, han takler dem ikke.
Frigg Skrevet 16. januar 2011 #11991 Skrevet 16. januar 2011 (endret) Uff, det er ikke lett for din kjære å innse dette. men ut fra hva du leser så er det "typiske" tegn på autisme. Og jeg synes du har vært flink som har prioritert Marianne oppi alt dette her. Jeg fikk en liten youtubefilm fra min kjære her en dag som er veldig fin. Man begynner å tenke litt annerledes og prioritere litt annerledes. Lyst til å dele den med deg. Endret 16. januar 2011 av Frigg
MarianneE Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #11992 Skrevet 16. januar 2011 Uff, det er ikke lett for din kjære å innse dette. men ut fra hva du leser så er det "typiske" tegn på autisme. Og jeg synes du har vært flink som har prioritert Marianne oppi alt dette her. Jeg fikk en liten youtubefilm fra min kjære her en dag som er veldig fin. Man begynner å tenke litt annerledes og prioritere litt annerledes. Lyst til å dele den med deg. Jeg har fått kopi av utredningsrapporten og det er INGEN tvil om hva det er. At det er autisme, mener jeg. Takk for linken, jeg skal se på den på et mer passende tidspunkt. **** Apropos Youtube....
MarianneE Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #11993 Skrevet 17. januar 2011 Idag er egentlig første dagen siden onsdag hvor jeg har følt meg som megselv igjen.
mia83 Skrevet 17. januar 2011 #11995 Skrevet 17. januar 2011 Det er nok ikke lett for noen av dere dette, men det blir vel bedre når han bare må godta at sånn er det..? Hold ut! Det er fint at dere får hjelp iallefall!
MarianneE Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #11997 Skrevet 17. januar 2011 Har brukt fridagen min på ...jobb! Måtte steppe inn for hun andre som jobber, og selv om planen var en annen for dagen så var det jo greit med de hundrelappene og da. Etter jobb traff jeg venninneJ på JonasB. Hun hadde gjort det slutt med kjæresten hun har vært sammen med i 3år og var prega av det. Vi snakket en del om hvordan livet føles nå over is og kaffe latte. Jeg har da tatt på mascara idag for første gang siden tirsdag i forrige uke, men da jeg J sa at hun syntes TheaM er en nydelig jente, og jeg skulle svare at autist eller ikke... for meg er hun alt... da rant det litt over. Da angret jeg på mascaraen... Jaja...
MarianneE Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #11998 Skrevet 18. januar 2011 Min kjære mann og hans reaksjon på TheaM sin autisme har jeg jo skrevet litt om. Han jobbet overtid igår og, og var hjemme ca 20.30. Da han kom hjem gikk han og hentet papirene om autisme vi har fått, leste igjennom dem og leste igjennom KUE rapporten. Han svelget litt ekstra, sukket litt og klemte hånda mi. Fra og ikke ville snakke om det er det igrunn et framskritt.
MarianneE Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #11999 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ser at solsolsol er ofte her og leser... Si hei da! Fri idag, perfekt dag for rydde&vaske. Er det ikke? Not...
*Enigma* Skrevet 18. januar 2011 #12000 Skrevet 18. januar 2011 Som du sier, det er jo et framskritt i det minste at han setter seg ned og leser. Forhåpentligvis trenger han bare litt tid ... Håper du får en fin dag og at du kan nyte fridagen litt også, ikke bare rydde og vaske.
Fremhevede innlegg