Gjest Catwoman Skrevet 15. januar 2011 #11961 Skrevet 15. januar 2011 Jeg skal ikke prøve å si noe smart... for jeg har egentlig ikke noen forutsetning for å vite hvordan dere har det nå. Men jeg har tenkt masse på dere - vi har jo hatt litt kontakt nå og da - så jeg føler liksom at jeg kjenner deg bittelitt. Også har jeg jo hilst på TheaM og hun er en veldig skjønn jente Håper dere får en fin helg
Nótt Skrevet 15. januar 2011 #11962 Skrevet 15. januar 2011 Det er viktig at du, selvom du er sterk for alle, også får lov til å være svak og vise følelser og den sorgen du føler oppi alt sammen. Om det så bare er her inne på KG, så slpp det løs. Og klemmer skulle jeg gjerne gitt deg i massevis, men siden jeg ikke er i nærheten må du dessverre nøye deg med
lilljan Skrevet 15. januar 2011 #11963 Skrevet 15. januar 2011 En sterk og samtidig søt signatur. Jeg vet ikke om du merker det selv men jeg er rimlig sikker på at dagboken er god å ha om dagen. Ikke Er Andre helt med deg enda og du opplever noen rare mottakelser fra familien. Forresten har din mor og far noen gang vært sammen ( tydligvis) men hun krisemaksimerer og din far skjønner ikke poenget med å bli det fortalt nesten... Hadde jeg vært der skulle jeg gitt deg en klem nå
RødeDrage Skrevet 15. januar 2011 #11967 Skrevet 15. januar 2011 Heisann! Sånn først og fremst, Ashelia oppklarte for meg hvem du var, så nå skjønner jeg det! Jeg har lest meg gjennom de siste sidene i dagboka di og skjønner at det har skjedd endel i det siste. Jeg har lyst til å si en ting, jeg har noen bokstaver på meg jeg og. Jeg har ADD, som gjør at jeg sliter med å konsentrere meg seriøst. Men, det finnes mange gode sider ved det. Vi bokstavbarn (oss med en digagnose, jeg var borti en psykolog som kalte oss bokstavbarn ), vi har en helt egen evne til å fordype oss i ting. Vi klarer ting som andre ikke klarer. En engelskmann jeg snakka med engang kalte det en "human superpower". Og dette synes jeg er fint. Og ikke minst, dette er noe som holder meg oppe når jeg kjenner at konsentrasjonen min ødelegger for meg. Da tenker jeg på dette, og det får meg til å føle meg bedre. Jeg håper dette kan være med på å hjelpe dere, og TheaM også endag. (jeg veit du er lei av å høre dette, men) Så selv om TheaM har autisme, så tror jeg nok hun skal klare seg kjempebra. La dette være åpent for henne og for alle rundt henne, så hun hele tiden forstår hva som skjer, det tror jeg er mitt beste tips. Ellers, så tenker jeg på dere Og siganturen en kjempeflott!
Gjest D.O.A. Skrevet 15. januar 2011 #11968 Skrevet 15. januar 2011 Du er en av mine yndlingspersoner her i verden MarianneE, bare så du vet det Du er så sterk og flott, beundringsverdig rett og slett!
Kara W Skrevet 15. januar 2011 #11969 Skrevet 15. januar 2011 En dag skal jeg komme meg nedover og gi deg en virkelig klem, men for nå får du nøye deg med en virtuell en Det er ikke uvanlig at menn og kvinner takler slikt forskjellig, men med litt tid vil dere begge være klare til å takle dette, og stå sterke sammen.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. januar 2011 #11970 Skrevet 15. januar 2011 Har ikke så mye mer klokt å komme med, så jeg gir deg bare en stor MarianneE skal også tas godt vare på oppe i alt, så hun kan fortsette å være den trygge, gode og omsorgsfulle MarianneE som TheaM og Andre kjenner og trenger.
Spatula Skrevet 15. januar 2011 #11971 Skrevet 15. januar 2011 Jeg tror jeg så deg på FB via Mazilla.. Og TheaM er så skjønn :rødme: Mamma har ei venninne, hun har tre jenter - alle tre er autister. Jeg syns de jentene er så herlige. De har forskjellige felt de intereserer seg for. Den minste tegner, liger på japanske tegnefilmfigurer (jenter) det som er så spesielt er at hun starter med en hånd eller en fot når hun tegner å tegner videre ut fra det. Og klipper dem ut å brukder dem som papirdukker Den andre er veldig ivirig på musikk, elsker å lytte til musikk. Å den tredje elsker å reise, på turer og leirer gjennom autismeforeningen. De har hele tiden vært inn i en vanlig klasse, dog med ekstra tilrettelegging, og har fullført videregående. I dag har de to største som er 19 år, egen leilighet - en omsorgsbolig i et bofellesskap, den minste blir 15 år og skal konfirmeres og stortrives på ungdomsskolen. Dette takler du uten problemer
MarianneE Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #11972 Skrevet 15. januar 2011 Ingen bra formiddag idag. Har følt meg utrolig trist, grått hundre ganger.... Tilslutt ringte jeg venninneA og hørte om hun hadde anledning til en kaffe på Tullis og en prat, så fikk rett og slett mann&barn klare seg selv i tre timer. Så jeg fikk øst litt ut av meg hva som idag ikke føles bra, drukket latte med butterscotch og nå føles alt bedre. Trodde tingene var bra igår, men skjønner at dette trenger jeg mer tid på enn det jeg først trodde. Det ser vist ut til at jeg reagerer normalt etter det jeg har lest. Kommentarene deres vet jeg ikke hva jeg skal si om. Frister og ramme dem inn og henge dem på veggen...
MarianneE Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #11973 Skrevet 15. januar 2011 Min venninneC sitt arbeid.... http://www.madeinnorwaynow.no/design/2010/01/cecilie-ellefsen-eventyrlige-karakterer-fantastiske-historier/
loffen Skrevet 15. januar 2011 #11975 Skrevet 15. januar 2011 Husk at du skal ta vare på MarianneE også! For hun er en herlig dame som jeg vil skal ha det godt! Signaturen din var kjempefin.
loffen Skrevet 15. januar 2011 #11977 Skrevet 15. januar 2011 (endret) Jeg liker RødeDrage sin signatur også. Endret 15. januar 2011 av loffen
Neytiri Skrevet 15. januar 2011 #11978 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har sittet her og felt noen tårer nå Marianne Leste tråden din og har egentlig mistet helt ordene mine her, føler jeg har ingeting klokt å si. Men vettu hva, for en sterk kvinne, man skal lete lenge for å finne en som deg snuppa Du viser atter en gang at du kan komme deg igjennom noe tøft.....og lille TheaM kunne ikke hatt en bedre mamma akkurat nå Synes signaturen din var veldig fin og passende Har deg som forbilde nå jeg, synes du er flink å finne det som også kan være positivt i ting
MarianneE Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #11979 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har sittet her og felt noen tårer nå Marianne Leste tråden din og har egentlig mistet helt ordene mine her, føler jeg har ingeting klokt å si. Men vettu hva, for en sterk kvinne, man skal lete lenge for å finne en som deg snuppa Du viser atter en gang at du kan komme deg igjennom noe tøft.....og lille TheaM kunne ikke hatt en bedre mamma akkurat nå Synes signaturen din var veldig fin og passende Har deg som forbilde nå jeg, synes du er flink å finne det som også kan være positivt i ting Faen... Nå fikk du meg til og begynne og grine. Og bare si til Andrè igår at værsågod... Her er dagens handleliste, kos dere.. jeg må være litt MarianneE uten dere! Ja, det tror jeg er det smarteste jeg kunne gjort. Det var et nytt menneske som kom hjem og som fikk lov til og ligge på sofaen og lese avisa etter litt mat. Ringte mamma for og informere henne om et diagnoseforståelseskurs (å... for et ord!) som skal være 3. februar, og fortalte litt om hvordan jeg har det. For en ting er sikkert... Jeg er SUR!! Jeg er den som har informert "alle" og det er helt OK. Etter det har jeg gitt folk en dag eller to på og summe seg også har JEG ringt for og høre hvordan det går med DEM!! Mamma og to venninner har de eneste som har gitt lyd fra seg og spurt oss etter onsdag hvordan vi har det. Har fått sms av typen "si ifra om du trenger noen og prate med osv" og det gjør godt, men jeg trenger litt trøst sjøl, men har endt opp med og trøste alle rundt. Frivillig. Hallo... jeg er bare dum! Fra kl 20.15 igår var det slutt. Jeg kommer ikke til og oppsøke noen for og høre hvordan DE har det igjen med tanke på dette. Jeg kommer til og oppsøke folk for og fortelle hvordan JEG har det! Og da er spørsmålet.... Hvordan har jeg det idag? Jo.. vet du... Ikke så værst. 1
*Enigma* Skrevet 16. januar 2011 #11980 Skrevet 16. januar 2011 Fra kl 20.15 igår var det slutt. Jeg kommer ikke til og oppsøke noen for og høre hvordan DE har det igjen med tanke på dette. Jeg kommer til og oppsøke folk for og fortelle hvordan JEG har det! Og da er spørsmålet.... Hvordan har jeg det idag? Jo.. vet du... Ikke så værst. Godt å høre at du ikke har det så verst! Du må bli flinkere til å ta vare på deg selv, og tenke på deg selv! Du skal ikke måtte stille opp for alle andre i denne situasjonen. Bra at i det minste noen av folka du har rundt deg har tatt initiativ til å høre hvordan DU har det.
Fremhevede innlegg