Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:troest:

:kaffekopp: <- med det du måtte ønske opp i! :opplyser: Den er magisk :rødme:

Skrevet

:troest:

:kaffekopp: <- med det du måtte ønske opp i! :opplyser: Den er magisk :rødme:

:hjerte:

Skrevet

Sliten fordi....

*Pga været og føret ute tok det 5 1/2 time fra vi gikk hjemmefra og til vi var hjemme igjen etter og vært på sykehuset.

*En gåtur som tar meg 10 minutter tok med TheaM en time for fortauene var ikke måket, stakkars ungen var SÅ sliten da vi kom fram, 5 min forsinket.

Hun var sulten fordi vi ikke fikk tid til og gå innom butikken og kjøpe bolle som jeg hadde lovet henne fordi det tok så mye ekstra tid og gå så hun heiv innpå kjeks på sykehuset. Stakkars. :(

*Det er ikke noe gøy og gå langs riksveien med en 3åring fordi man ikke kommer seg opp på fortauet fordi det ikke måket når man går av bussen med all trafikken ved siden av seg.

*Gåtur fra butikken tar meg 7-8 minutter.

Vi brukte en time, og det var en veldig lang time!

*vet ikke av noen som kan sutre så JÆVLIG som TheaM, og sutring gjør meg gal. Faen som jeg hater det!

Var greit på sykehuset, det er språk og språkforståelsen som det står på og der ser det ut til at vi har en jobb forran oss.

Det er ikke så lett for folk rundt og se det for hun gir veldig ofte inntrykk av og forstå mer enn det hun gjør.

Men dette er heldigvis noe som har blitt sett.

Tilbakemeldingsmøte onsdag kl 13.30.

Spent på det.

Skrevet

Jeg trodde 4-tallet var det kjipeste tallet og se først på vekkerklokka.

Det var før jeg begynte og se 3-tallet... :roll:

Jeg pratet med min søsterG på tlf igår og fikk verdens beste sladder.

Det var bare digg det hun fortalte- og nå deler jeg det med dere.

Det dreier seg da om svigerinneK og svogerS (som vanlig....)

Jeg har skrevet en del om hvor utrolig lei jeg er av deres holdning til penger, hvordan de blander seg inn i vår økonomi, storshopper og kritiserer oss andre for og holde litt mer igjen på pengene.

Fremdeles ganske bra den gangen Andrè hadde mista jobben og vi måtte låne penger til mat av svigers, hvorpå K kom og anbefalte meg og bruke litt penger på nye klær for jeg var så kjedelig kledd.... :roll:

Uansett.....

SøsterG ringte meg og samtalen kom inn på Amsterdamturen deres.

G sier at det blir bare de to og venninneSA og samboeren.

Jeg spør om hvorfor ikke S&K skulle være med.... Nei, de hadde vist ikke råd!

(nei, man skal ikke le av at andre ikke råd til ting, men... :lol: )

Flyet kom på 1800 t/r for to personer, og det var myyyye mer enn det S&K trodde -enda turen var deres initiativ.

Jeg skal innrømme at jeg godter meg stort over dette.

Så fattiglus som de prøver og få andre til og føle seg, og slik som de har kjøpt kjempe dyre ting hele tiden og kritisert andre for ikke og gjøre det samme. Jeg mener... K brukte 3000kr på slankebehandling (uten effekt) og anbefalte alle andre og gjøre det samme.

At ikke alle har hatt samme økonomiske mulighet som dem har de ALDRI vist forståelse for.

Derfor ble alt mye bedre da Andrè kom hjem, og jeg fortalte dette.

S&K fikk nemlig nesten 30.000kr til bryllupet sitt for de ville på bryllupsreise.

Det er bare det at S hadde fortalt Andrè at de måtte betale ned kredittkort gjeld istedet for de er vist nedsylta i gjeld!

:hoho:

Så har det vist hatt en pris på og bruke 5000 kr i uka på klær til seg selv.

Bytte bil annethvert år

Gå til frisøren en gang pr mnd

Og alt det andre jeg vet de bruker penger på som jeg ikke har nevnt her

Kjøpe, kjøpe, kjøpe....

Og jeg godter meg SÅ uten et fnugg av dårlig samvittighet.

:jepp:

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er lov å godte seg litt over sånnt :jepp:

Men seriøst 5000 kr på klær i uka... hva skal man med så mye klær da?

Skrevet

Det er lov å godte seg litt over sånnt :jepp:

Men seriøst 5000 kr på klær i uka... hva skal man med så mye klær da?

Aner ikke.

Nå ser jeg at jeg skulle skrevet 5000 i mnd på klær, istedet for i uka.

Men jeg vet fremdeles ikke hva man skal med 5000 i mnd på klær.

Gjest Catwoman
Skrevet

5000 i mnd ble litt bedre - men fortsatt veldig mye ja.

Jeg har kanskje brukt 1000 kr de siste 8 månedene jeg. :fnise:

Nå er det visst noen som har våknet og ligger og prater i senga si her. Hun har nok en dyp samtale med kose-lammet.

Skrevet

Jøss, var det noen som fikk en rude awakening da de fant ut at kredittkort ikke er gratis penger? :gjeiper:

Skrevet

You've got mail (pm)

Yes I do!

Takker. :)

Jøss, var det noen som fikk en rude awakening da de fant ut at kredittkort ikke er gratis penger? :gjeiper:

Ja, jeg tror det.

Enda svogerS som har skrytt av at han har rentefritt kredittkort.

Som om det finnes... :roll:

Fy f for et føre ute,

Gleder meg til våren...

Skrevet

what comes around goes around, penger er aldri gratis :ler:

Forresten sutring treffer en nerve hos meg. Jeg blir gaaaal. Heldigvis er ikke prinsen så sutrete, han blir mer sint, men jeg tror kanskje sutring er ett jentefenomen!

Skrevet

God morgen MarianneE! Penger er ikke gratis nei. Og kredittkort er DYRT. Kanskje på tide å bli voksne og lære seg det? :roll:

Skrevet

Rentefritt kredittkort? :skratte:

På tide at de fikk seg en vekker, ja. Det er selvfølgelig synd at de ikke fikk bryllupsreisen sin, men de hadde nok egentlig godt av det. Du har min tillatelse til å godte deg helt uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Jobber med og hive ut jula.

Når ble det så mye av den?

:klø:

Kan ikke huske vi hadde så mye....

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg trodde faktisk mastercardet mitt var rentefritt jeg - hvis jeg betaler innen tidsfristen eller noe sånt. Så lite peiling har jeg :sjenert:

Jeg bruker det kun når jeg shopper på nett, som regel bare når jeg bestiller kaffe til nespressomaskinen. hehe

Skrevet

Masterkortene er rentefrie og som regel gratis å bruke så lenge man betaler inn beløpet innen en viss dato. Så det skal ikke være noe problem med å ha og bruke et masterkort så lenge man har orden og oversikt over økonomien sin.

Jeg har brukt masterkort en stund, men har aldri hatt noe problem med det pga at vi er ganske så strikte med økonomien :ler:

Skrevet

Han har ikke mastercard, han har et av disse kortene som er dyyyyre.

Og uttalelsen om dette kortet stiller bare i kø med andre utsagn derfra.

Et eksempel:

Han hadde fake D&G briller.

Greit nok, men da noen nevnte at de var fake protesterte han.

Eller... De var fake, men siden han kjente en som kjenner designduoen så hadde han fått tillatelse av D&G til og bruke dem.

:hoho: :hoho:

Har egenlig hatt en kjip dag.

Kom på jobb 15 min tidligere enn vanlig.

Godt var det, for jeg trodde ikke mine egene øyne da jeg kom.

Siden jeg ikke var der igår skulle de ordne seg selv.

Men, når halvparten av oppvasken stor på benken og resten inne i oppvaskmaskinen. Det var ikke bestilt mat, dagen før ble det ikke satt over en oppvsdkmaskin, ikke ryddet...

Fikk ordnet det hele men jeg rimelig sur.

Skal henge opp nye gardiner, klesvask og et par andre ting så er det ntta... :hjerte:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Her er det også bortrydding av julen idag. Greit å få ryddet i juletingene samtidig som det ryddes ned. :)

Skrevet

Her er det også bortrydding av julen idag. Greit å få ryddet i juletingene samtidig som det ryddes ned. :)

Ja, det er kjekt.

Jeg får ikke ryddet alt bort idag for "noen" (hint; Navnet begynner på A og slutter på NDRE) har for 2. dag på rad glemt stablekassene han har kjøpt på jobben. Så da er det provisorisk nedpakket fram til mandag.

Me not like...

Jeg gidder ikke begynne og dra fram sofaen for og komme meg bak der for og bytte gardiner på det store stuavinduet.

Så fram til i morra får jeg ha to forskjellige gardiner i stua... :sjenert:

Vinduene er på hver sin vegg så det er ikke sånn voldsomt iøyefallende.

Herregud som jeg skravler i vei uten mål og mening...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...