MarianneE Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #11841 Skrevet 4. januar 2011 Skulle ønske jeg kunne ha gitt deg løsningen og bare gode netter med søvn fremover. Takk, men jeg er nok litt lost case der. Har lest om søvnløshet og alle de "gode" rådene. Synes alle rådene er de samme og ikke funker de heller. Det er så slitsomt å ikke få sove ordentlig! Håper det går seg til etterhvert. Vet du, det tror jeg ikke. Har hatt det slik de siste 20 årene ihvertfall. Har en legetime den 31.januar for noe annet, men lurer på om jeg skal be om noe og sove på. Tror jeg. Synes slikt er litt skummelt for det gir en falsk søvn på en måte. Og så skal jg være ærlig og innrømme at jeg er litt redd for og bli hekta. At jeg bare trenger en denne natta, så denne natta så denne osv... Men jeg får se. Vet bare at jeg er sliten av og ha det slik. **** Endelig på tide og være litt sosial igjen. Skal treffe venninneJ på JonasB rundt kl 11 for "kaffe". "kaffe" = lunch. Og i kveld skal jeg jaggu på fest gitt. På en tirsdag!! Svigermor henter TheaM her i 16.30 tida og skal henne fram til i morra, så Andrè og jeg skal reise på fest sammen. Sistgang var et år siden....
juliane Skrevet 4. januar 2011 #11842 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har sovet dårlig for andre natt på rad nå, og det er helt grusomt! Skjønner ikke hvordan du klarer deg natt etter natt etter natt... Når det er sagt har jeg en mamma som har søvnproblemer, riktignok annerledes enn deg siden hun sliter med å få sove om kvelden og sover som en stein når det er på tide å stå opp. Uansett er hun også veldig skeptisk til sovetabletter, men har endt opp med å måtte bite i det sure eplet i perioder - rett og slett for å fungere på jobb. I andre perioder klarer hun seg uten, og det har aldri vært noe problem for henne å slutte. Så lenge du går inn i det med en sunn dose skepsis tror jeg ikke du kommer til å bli hekta. Ville i alle fall tatt det opp med legen og hørt hva rådene derfra var...
Mazilla Skrevet 4. januar 2011 #11843 Skrevet 4. januar 2011 Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg kommet innom og :slår: deg i søvn hver gang du slet med søvnen, men siden jeg bor såpass langt unna får jeg nok nøye meg med å legge igjen en til deg og anbefale å høre med legen hva han sier ihvertfall.. Fest på en tirsdag du, ikke verst!
MarianneE Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #11845 Skrevet 5. januar 2011 (endret) Festen igår.... For det første var det veldig rart og ordne seg til en fest- på en tirsdag! Det var 18-20 stykker der. Litt vanskelig og telle for stua var lang, smal og alle satt benket rundt et langbord, og siden stua var lang og smal så ble man sittende der man satt istedet for og kunne bevege seg litt rundt og prøve og prate med de forskjellige. Alle kjente hverandre siden dette var en fest for drosjesjåførene. Jeg kjente kun Andrè. Liker ikke slike sosiale tilstelninger hvor jeg ikke kjenner noen. Jeg fikser slikt utrolig dårlig, og blir veldig sjenert. I tillegg ble jeg sittende ovenfor Andrè så det ble ikke til at vi fikk prata så mye, men han ene sidemannen min var hyggelig og vi kom i prat, hun på den andre siden... Beklager om jeg fornærmer noen nå, men hun var virkelig stereotypen på nordlening. Prata MASSE, høyt og banna i annethvert ord. Tilslutt håpet jeg på og bli døv.... Like etter vi kom og satte oss fikk vi servert biff stroganoff, ris og hvitløksbaguetter. Siden jeg har glutenallergi tok jeg ikke sjansen på og ta mat. Kunne tatt risen, men jeg har en greie på det med mat når jeg er med folk jeg ikke kjenner. Synes det er ubehagelig og spise da. Praten gikk 99% i drosjeprat. Der hadde jo jeg INGENTING og komme med så der satt jeg da... Ei på skrå over meg begynte og prate med sidemannen om trening og treningssenter så jeg blandet meg litt inn der i praten. Det kom litt potetgull og sjokolade på bordet etterhvert, og jeg tok opp en sjokoladebit og sa; jaja... ny og bedre livsstil får en liten pause i kveld Normalt ler man litt når slikt blir sagt, men hun som satt på skrå for meg så på meg og sa; Herregud... DU burde virkelig begynne på ketolysekuren! Den er SÅ bra og kiloene bare renner av deg! Jeg ble litt paff, litt voldsomt frampå liksom. Men jeg sa, som sant er at jeg har tenkt på det, lest om det men tror ikke jeg klarer og gjennomføre det 100% Jeg vil ha problemer med og finne en erstatning for ris, poteter, brød og jeg pasta. Men som jeg sa, om ikke jeg kutter det UT, så har jeg ihvertfall tro på og kutte NED. Og jeg spurte henne om hva hun spiste til frokost; Nei... hun spiste masse egg og kjøtt og saus og tonnevis av ost uansett hva slags måltid det var. Vi kom dit ca 19.45, og da jeg tok siste bussen hjem; Kl 23 kjente jeg det egentlig ikke gjorde noe. Andrè ble igjen, jeg ville reise tidligere siden jeg skal på jobb idag. Det var en helt grei kveld. Tapte ingenting på og gå, men hadde ikke tapt noe over og bli hjemme heller. Da jeg kom hjem måtte jeg hive alt av tøy i skittentøykurven for over halvparten røyket der. Inne. Jeg røyker ikke og ble sittende med tre røykere på hver side av meg så jeg stinket røyk ganske kjapt. Endret 5. januar 2011 av MarianneE
lilljan Skrevet 5. januar 2011 #11846 Skrevet 5. januar 2011 Jeg trodde at ingen røykte inne lenger.... Men hørtes da absoltt ut som en spesiell fest. Var det en ansatt som hadde arrangert det hjemme eller var det firmaet? Ha en fin arbeidsdag, den første i år!
loffen Skrevet 5. januar 2011 #11847 Skrevet 5. januar 2011 Oida, ikke den beste festen nei... Ha en fin dag på jobben i dag!
MarianneE Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #11848 Skrevet 5. januar 2011 Jeg trodde at ingen røykte inne lenger.... Men hørtes da absoltt ut som en spesiell fest. Var det en ansatt som hadde arrangert det hjemme eller var det firmaet? Ha en fin arbeidsdag, den første i år! Jeg synes det er litt rart og røyke inne. Andrè gjorde det tidligere fram til dagen vi viste jeg var gravid. Nå er det utenkelig for oss begge at det røykes inne, og det er uansett om det er barn eller ikke. Festen var arrangert av en ansatt, og er vist en årlig romjulshappening som måtte flyttes til nyåret denne gangen. Oida, ikke den beste festen nei... Ha en fin dag på jobben i dag! Motivasjonen for og gå på jobb var ikke all verdens, men da jeg kom dit var det ganske all-right og være tilbake. En av årsakene til at det frista lite og gå på jobb er at Andrè har hatt fri idag pga festen igår. Og han stod opp da jeg skulle gå. Men med mann hjemme og barnefri... Det frista og bare krølle meg sammen i senga inntil ham. Men... Noen må tross alt tjene pengene her i huset ( jeg tjener 3000 kr i mnd ) Nei, jeg får slippe pus ut. Andrè driver ute med snøfreseren og har fått i oppdrag og hente i barnehagen etterpå. Må jo sørge for og utnytte ham max mens jeg kan.
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. januar 2011 #11849 Skrevet 5. januar 2011 For en "fest".. hørtes veldig spesiell ut spør du meg Noen folk eier ikke hemninger, skjønner ikke at de tør å bry seg med andre, slik som hun som snakket om den kuren. Jeg hadde blitt fornærmet og stoooorøyd om noen hadde nevnt slik til meg. Sånt er iallefall en privatsak i mine øyne.
Kara W Skrevet 5. januar 2011 #11850 Skrevet 5. januar 2011 Er uvandt med folk som røyker inne, ja. Men samtidig er det ganske nytt. Svigermor har noen venninner som syntes hun var så uhøflig da hun nektet dem å røyke inne på 80-tallet at de bare ikke hørte på henne. Selv var vi på fest med en 15-20 stykker for ikke så lenge siden. Etter middag trakk røykerne ut, og jeg og mannen ble sittende alene igjen i stuen. Syntes det var rimelig spesielt også. Utnytt mannen for det han er verdt!
MarianneE Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #11851 Skrevet 5. januar 2011 For en "fest".. hørtes veldig spesiell ut spør du meg Noen folk eier ikke hemninger, skjønner ikke at de tør å bry seg med andre, slik som hun som snakket om den kuren. Jeg hadde blitt fornærmet og stoooorøyd om noen hadde nevnt slik til meg. Sånt er iallefall en privatsak i mine øyne. ja, jeg ble litt paff, men gadd ikke gjøre noe ut av det. Tenkte at det var nok ikke stygt ment. Utnytt mannen for det han er verdt! Det har jeg tenkt til og. Om et par timer.... **** Det er så godt og være oss tre igjen
MarianneE Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #11852 Skrevet 5. januar 2011 Fikk istad verdens beste SMS fra ei jeg kjenner som har trengt litt ekstra tanker i det siste: Prøvene fra sykehuset er fine! Det er IKKE brystkreft men noe annet ufarlig!! Jeg er frisk!!! :nigo:
mia83 Skrevet 5. januar 2011 #11853 Skrevet 5. januar 2011 Det må jo være en av verdens beste beskjeder å få!! Hørtes ut som en litt spesiell fest ja. Jeg kjenner mange som røyker inne. Selv synes jeg det er en uting. Men.. mange røykere er dessverre egoister og tenker bare på seg selv...
MarianneE Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #11854 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Advarsel... Sutreinnlegg kommer... Satte ny rekord idag; Klokka var 3.21 da jeg våknet. 3.21 asså!! Hva f har jeg gjort for og fortjene dette??? Jeg var så våken så da kl var 6 og Andrè skulle opp kledde jeg på meg og gikk ut for og måke snø. Det har snødd MASSE og av en eller annen grunn klarer ikke brøytemannskapet og snu på den plogen forran slik at snøen kommer opp mot støyskjermen på andre siden av gata, men alt havner inn i gården vår. Så for at Andrè skulle få seg frokost før jobb kledde jeg på meg og gikk ut. 1 time og 10 minutter bare på en sti på ene siden av huset og området forran garasjen. Enda kunne jeg godt tatt ihvertfall 30 min til, men armene mine var seriøst i ferd med og dette av. Jeg gleder meg til våren. Det har vært diskutert og tatt en tur til Krakow med søsterG&svogerØ, svigerinneK&svogerS samt venninneSA&samboeren. Vi har vurdert det, men har funnet ut at vi skal heller reise oss tre til Danmark til sommeren istedet. Andrè og jeg har aldri reist på ferie utenlands så vi var enige om at skal vi først reise en tur vil vi ha med TheaM istedet for at hun trenger barnevakt en liten uke. Så leser jeg da på FB at de har bestilt tur. Til Amsterdam! Først ble jeg litt sur over at de ikke spurte om vi ville være med dit istedet, men vi har jo alt takket nei til Krakow. Det er bare det at jeg hadde nok takket ja om jeg viste det ble Amsterdam istedet. Men, de reiser den 6 mai og TheaM har bursdag den 9. Jeg har ikke lyst til og være bortreist på bursdagen hennes. Jeg er faktisk så familiær at jeg prioriterer og være her på hennes bursdag fremfor en miniferie til Amsterdam. Samtidig så er jeg LITT fornærma over ikke og bli spurt da reisemålet endret seg. Men jeg har ingen rett til og bli fornærma for vi har alt takket nei, men det var til Krakow. Amsterdam har jeg alltid hatt lyst og reise til. Sykehuset med TheaM idag. Siste dag med utredning, jeg er lei. Vi får heldigvis svar i neste uke. Nå tror jeg at jeg har fått klaget fra meg, gitt. Endret 6. januar 2011 av MarianneE
lilljan Skrevet 6. januar 2011 #11855 Skrevet 6. januar 2011 Det er alltid godt å bli invitert selv om man vet at man takker nei. Jeg ble invitert til hyttetur med venninnene mine når prinsen var 3 måneder gammel. Jeg takket jo selvsagt nei noe de også viste, men var veldig glad for at jeg ble tilbudt. Det betydde jo at de ville ha meg med. Lykke til i dag!
Kara W Skrevet 6. januar 2011 #11856 Skrevet 6. januar 2011 Stoooor til deg. Håper dagen din blir bedre etterhvert, og at ting ordner seg for dere. Jeg synes du er veldig flink til å prioritere familien, og det får et stort pluss i boken min
Nótt Skrevet 6. januar 2011 #11857 Skrevet 6. januar 2011 Jeg skjønner godt at du er litt fornærmet når de ikke spurte igjen etter at reisemålet endret seg. Samtidig hadde jeg nok gjort som deg, takket nei og prioritert familien.
MarianneE Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #11858 Skrevet 6. januar 2011 Det er alltid godt å bli invitert selv om man vet at man takker nei. Jeg ble invitert til hyttetur med venninnene mine når prinsen var 3 måneder gammel. Jeg takket jo selvsagt nei noe de også viste, men var veldig glad for at jeg ble tilbudt. Det betydde jo at de ville ha meg med. Lykke til i dag! Men vi har jo fått tilbudet, tenkte på det og sa at vi kommer ikke til og ble med dem på tur for vi vil heller reise på ferie med TheaM. Også er det noe som sier meg at reisefølget kan bli noe slitsomt, etter en (litt for) kort tid. Stoooor til deg. Håper dagen din blir bedre etterhvert, og at ting ordner seg for dere. Jeg synes du er veldig flink til å prioritere familien, og det får et stort pluss i boken min Takk for det. Jeg setter familien min først, uansett hva det gjelder. Jeg skjønner godt at du er litt fornærmet når de ikke spurte igjen etter at reisemålet endret seg. Samtidig hadde jeg nok gjort som deg, takket nei og prioritert familien. Vi hadde takket nei uansett, og jeg vet at jeg har jo ingenting og være over. Men så var det det og bestemme over følelsene da... **** Faen som det snør! Ifølge yr.no vil det gi seg snart, håper de har rett. Tror jeg tar med meg TheaM tidlig til Skien og en tur på cafè. Må finne på noe i snøværet.
Fremhevede innlegg