MarianneE Skrevet 24. desember 2010 Forfatter #11741 Skrevet 24. desember 2010 Nei... På tide og finne juleheftene, tro?
Gjest MissBella Skrevet 24. desember 2010 #11742 Skrevet 24. desember 2010 Nei... På tide og finne juleheftene, tro? JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! GOD JUL, Marianne
MarianneE Skrevet 24. desember 2010 Forfatter #11744 Skrevet 24. desember 2010 TheaM er hyperaktiv! Hun går ikke, har vel ikke gjort det på noen uker, men hopper istedet. Hun er ikke hypet opp pga gaver hun er spent på, rett og slett fordi alle gavene er hos pappa. Hun står og snurrer og snurrer på en og samme plassen om og om igjen. Hun er høyt og lavt. Jeg har sovet som nevnt 4 timer i natt og er TRØTT!! Dessuten er det -18 ute så det er ikke lurt og ta henne med ut heller. Får holde ut noen timer til. Akk... Tålmodighet! Tre nøtter til Askepott står på slik det skal. Den dagen jeg faller for en mann i hvite tights og puffermer....
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. desember 2010 #11745 Skrevet 24. desember 2010 Enig med deg der, menn i tights, OG puffermer
Kara W Skrevet 24. desember 2010 #11746 Skrevet 24. desember 2010 Så trist å høre om mormoren din. Akkurat det tror jeg er den verste sykdommen pårørende kan oppleve Håper TheaM roer seg etterhvert som gavene blir åpnet, og at dere har hatt en fantastisk jul!
Gjest hogwash Skrevet 24. desember 2010 #11747 Skrevet 24. desember 2010 Den dagen jeg faller for en mann i hvite tights og puffermer.... Må jeg legge om stilen?
MarianneE Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #11751 Skrevet 25. desember 2010 (endret) Enig med deg der, menn i tights, OG puffermer Det var betryggende og høre, tror vi burde tatt en prat om du stilte deg uforstående. Så trist å høre om mormoren din. Akkurat det tror jeg er den verste sykdommen pårørende kan oppleve Håper TheaM roer seg etterhvert som gavene blir åpnet, og at dere har hatt en fantastisk jul! Ja, det med mormor er trist. Og det er så tragisk når et menneske forfaller slik. Og helt ærlig... Jeg håper hun ikke lever lenge. Ikke fordi jeg ønsker henne død- men fordi hun har ingen livskvalitet slik hun har det nå. Ang TheaM: Nei, hun roet seg ikke før hun var i seng. Den aktivitets nivået hennes som hun viste igår er vi ganske vant til her hjemme, slik er hun hele tiden. Vi skal på et tilbakemeldingsmøte fra KUE som har utredet henne, om ca tre uker, det blir spennende.Jeg blir ikke akkurat sjokkert om de finner ut noe. Må jeg legge om stilen? Nei nei... DU er perfekt uansett hva du har på deg. **** Julemorgen! Dobbel Chocka Mocca i koppen, fyr i peisen (-20 ute, 17.5 inne) og TheaM som leker med julegavene sine i ro og fred. (skjønt nå fant hun ut at hun ville se på film, men...) Fikk ligge til klokka var 7.30 -sov så klart ikke helt til 7.30 men...- og det gjorde godt. Gårsdagen var koselig. Jeg mener... Når du er sulten og kommer inn døra hos pappa og det første man kjenner er lukta av pinnekjøtt... Mitt lille tantebarnA hadde gleda seg så til alle gavene at han var blitt febersyk og satt litt blek i en stol. TheaM og lille tantebarnV har virkelig funnet hverandre og var opptatt med og snurre rundt for og se på hverandres kjloer. Problemet som oppstod var det at det var det eneste TheaM gjorde; Snurre rundt. Og hver gang hun nærmet seg gavene når hun snurret måtte vi be henne om og roe seg. Og det gjorde vi, hele tiden. Det gjorde jo ingenting at hun snurret rundt slik, men av en eller annen grunn var det flere av de voksne (pappa, svogerØ og broder'n) som reagerte på det som om hun hadde gjort noe galt. Andrè og jeg prøvde og roe henne flere ganger, men hun hørte ikke. Og tilslutt tenkte jeg bare at herregud, gjør det noe? Hun var i et strålende humør og koste seg veldig, ja hun var i full fart hele kvelden men de vet jo hvordan hun er! Jeg kan ikke drive og snakke til henne for slike ting når hun faktisk ikke gjør noe galt! Og jeg synes ikke jeg er nærtagen (eller heter det nærtaken?) ang henne, for jeg synes det er galt når 5 voksne driver og snakker til henne hele tiden. Ikke at hun hørte etter, men allikevel. Nok om det.... Gavene stod jo og i sentrum igår- noe annet er litt rart. Også SÅ fine gaver vi fikk! TheaM fikk til sin store lykke: - denne fra mamma, akkurat slik jeg tipset om. -Og da hun fra søsterG og familien pakket opp denne da var lykken gjort! Hun fikk også -CDspiller av oss, -CD med kardemommeby, -sengetøy, -hello kitty lego, -puslespill, -klær.. og det var fra min familie. Vi skal til svigers i ettermiddag på middag og tar da gavene fra Andrè sin familie da. Synes det er greit og dele det opp litt. Jeg fikk: -Gilmore Girls ses 4 fra Andrè og et kjempe fint smykke med hjerte sølvanheng. Virkelig fin gave! -Dusjsåpe fra BodyShop med lukt av japansk kirsebærblomst (nydelig!) og Rosendahl eggeglass -Rosendahl vannglass -Sengetøy fra pappa (kommer under kategorien "mindre pent- skal byttes?") -penger fra mamma (vi ønsket oss penger for og kjøpe nytt årskort i Fritidsparken) -Fra TheaM som hun hadde laget i barnehagen fikk vi kalender med bilder og tegninger hun har tegnet- Fineste gaven jeg fikk tror jeg. Og det var innrammet tegning, bokmerke som var laminert, nøkkelring hun hadde laget og en vaskeklut hun hadde tegnet på. Og svogerØ pakket da opp fra min søster en bilett til TopGear og jeg kunne se misunnelsen i øynene til Andrè. Men uttrykket hans da han pakket opp det samme like etter.... Han ble så glad at han var helt blank i øynene og mens bare jeg så det tørket han øynene Flere ganger tok han opp biletten og så på den mens han klemte hånda mi. Fine mannen min. Vi var hjemme igjen kl 22, TheaM fikk se litt på lekene hun hadde fått en halvtimes tid før hun la seg. Hadde ikke hjerte til og sende henne rett i seng. Men da klokka var 23.30 var jeg helt segneferdig og fant senga sjøl. Idag har vi kun planer om og opp til svigers og spise middag. Andrè skal kjøre drosje i natt og, så når TheaM og jeg kommer hjem i kveld blir det sofakroken og Nothing Hill på TV3 som gjelder tenker jeg. Men før det.. Julemorgen! Og jeg har enda et tonn med julehefter og lese. Har jo tross alt kjøpt og spart på 10 år med julehefter! Og julestrømpa mi har jeg ikke spist så mye av. Og det har blitt lite julebrus. Tror jeg har litt og ta igjen... Må bare legge til... Jeg synes jeg fikk mange fine gaver, er utrolig takknemlig! Men, gaven som broder'n fikk fra jobben sin... En sjekk på 7000kr... Den kjente jeg at jeg ble LITT missunelig på, selvom jeg samtidig unner ham den. Endret 25. desember 2010 av MarianneE
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. desember 2010 #11752 Skrevet 25. desember 2010 Hørtes ut som en vellykket kveld, også så flotte gaver
Kara W Skrevet 25. desember 2010 #11753 Skrevet 25. desember 2010 Timmy er stort her i huset også Plutten vår har fått flere av figurene, og de står på rekke og rad på sofabordet og er klare til å se på barneTV. Høres ut som en vellykket julefeiring. Og så gøy at han ble så glad for billettene!
MarianneE Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #11754 Skrevet 25. desember 2010 Hørtes ut som en vellykket kveld, også så flotte gaver Ja, det var koselig. Kom fra middag hos svigers for en time siden. Marinert kalkunbryst, potet, saus, rosenkål og waldorfsalat. Veeeldig godt, også svigermors deilige riskrem til dessert. Etter middagen åpnet vi gaver fra svigers, andrè sine bestemødre, tanta og svogerS&svigerinneK. Fra både svigers og Andrè sin farmor fikk vi 1000 kr fra dem hver. Tusen spenn asså! :dåne: fra Andre sin mormor fikk vi 600, fra tanta en riskoker (hva f skal jeg med det?) også.... Her snakker vi årets gave; Årets rareste gave! Fra svogerS&SvigerinneK; Et par søte øredobber. Greit nok. Men... press-on-øyenskygge!! bilder Har ikke en kommentar i det hele tatt om det. Klarer nemlig ikke komme på en eneste en. Og jeg har tenkt i 3 timer på det! Tilsammen har vi fått 3.400kr, og det er fordi vi skal kjøpe oss nytt årskort i Fritidsparken, og det koster 3.500kr. Timmy er stort her i huset også Plutten vår har fått flere av figurene, og de står på rekke og rad på sofabordet og er klare til å se på barneTV. Høres ut som en vellykket julefeiring. Og så gøy at han ble så glad for billettene! Det er mest stas med bamsen her i huset nå. Det ser jaggu ut som om hun har dumpet den elskede Putanten til fordel for Timmy. **** Jentungen var i seng for 45 min siden og jeg har satt på Nothing Hill på TV3. Elsker den filmen!! Andrè er på jobb, deilig og være hjemme alene!
Gjest hogwash Skrevet 25. desember 2010 #11755 Skrevet 25. desember 2010 Nei nei... DU er perfekt uansett hva du har på deg. Tenkte å kopiere stilen til Spike i Notting Hill neste år
MarianneE Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #11756 Skrevet 26. desember 2010 Tenkte å kopiere stilen til Spike i Notting Hill neste år Ja... GJØR DET!!!! **** Fikk ikke sett så mye Nothing Hill igår, øynene ble så veldig tunge... Heldigvis hadde jeg vett nok på og legge meg før jeg Har sovet tungt, men ikke lengere enn til 4.30. Ser ut til at jeg er inne i en periode hvor jeg våkner 4.30 nå uansett når jeg legger meg. Svigers og Andrè sine bestemødre kommer på lunch kl 13. Andrè skal over til byen og se fotball kl 16 Det er det vi har av planer for idag.
Gjest hogwash Skrevet 26. desember 2010 #11757 Skrevet 26. desember 2010 Litt godt med noen dager i julen som ikke er fullstappet og vil jeg tro? Håper dagen blir fin!
MarianneE Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #11758 Skrevet 26. desember 2010 Ingen fare, det har vært en rolig jul til nå. Skulle bare ønske det ikke var så veldig kaldt slik at jeg kunne tatt med jentungen ut. Men astmabarn på 3 år skal ikke være ute når det er -19 ute. Er så lei av og måtte være inne.
Gjest Catwoman Skrevet 26. desember 2010 #11759 Skrevet 26. desember 2010 Mitt største juleønske i år var mildere vær.... det fikk jeg ikke. (men vi fikk veldig mye annet fint da) Er også lei av å være inne... vil så gjerne ta med snuppa ut og gå noen lange turer snart.
MarianneE Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #11760 Skrevet 26. desember 2010 Mitt største juleønske i år var mildere vær.... det fikk jeg ikke. (men vi fikk veldig mye annet fint da) Er også lei av å være inne... vil så gjerne ta med snuppa ut og gå noen lange turer snart. Man kan vel trygt si at du ikke fikk oppfylt juleønsket ditt, siden tempraturen denne uka har falt litt til. I følge yr.no skal det være -13 ute nå. Det er det ikke; -17 er det. Jeg må ned i kjelleren og hente ved snart; Egentlig mannejobb, men jeg får ta det selv nå. 11 mnd og 28 dager igjen til julaften!
Fremhevede innlegg