Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, pepperkakebaking! :rødme: Kos dere!

Skrevet

Pepperkakebaking var veldig koselig.

Ungene var litt umulige med en gang, så jeg måtte le da min søsterG satte ungene hardt ned på stolene sine og sa med veldig streng stemme:

Ta og sett dere ned og vær stille, for vi SKAL kose oss NÅ!!

:fnise:

Ellers har TheaM og jeg laget noen julekort og er nå oppe i 12 stykker.

Jeg laget kort, og hun hadde en saks, noen klistermerker, litt papir og koste seg veldig med det.

:) Det hele med fyr i ovnen og litt julemusikk på stereoen.

Nå skal jentungen i seng og jeg skal lage meg wok etterpå som jeg skal kose meg med mens jeg ser på DVD.

:)

Skrevet

Pepperkakebaking var veldig koselig.

Ungene var litt umulige med en gang, så jeg måtte le da min søsterG satte ungene hardt ned på stolene sine og sa med veldig streng stemme:

Ta og sett dere ned og vær stille, for vi SKAL kose oss NÅ!!

Blir så utrolig koselig stemning av det :fnise:

Skrevet

Haha, Smulen og jeg bakte pepperkaker i dag. Skorpa har visst blitt for stor. :roll:

Etter en liten time stakk han, og jeg ble sittende alene.

Same procedure as every year.

Skrevet

Pepperkakebaking er litt sånn at det er veldig koselig når man er flere, men plutselig veldig slitsomt når man bare er en som sitter igjen!

Ha en fin dag MarianneE :klemmer:

Skrevet

Blir så utrolig koselig stemning av det :fnise:

Men det funka!

Haha, Smulen og jeg bakte pepperkaker i dag. Skorpa har visst blitt for stor. :roll:

Etter en liten time stakk han, og jeg ble sittende alene.

Same procedure as every year.

Ja, jeg tenkte og lage mer pepperkaker, b.la store hjerter til vinduene av en boks ferdigdeig, og noe sier meg at 50% av bakinga må jeg stå for selv mens TheaM går for og leke istedet.

Pepperkakebaking er litt sånn at det er veldig koselig når man er flere, men plutselig veldig slitsomt når man bare er en som sitter igjen!

Ha en fin dag MarianneE :klemmer:

Takk!

Jeg venter på at venninneR skal komme for vi skal over på kjøpesenteret for litt juleshopping.

Egentlig skulle jeg tatt det siste av julegaver idag, men Andrè er så kjip at han tok med seg VISAkortet sitt sjøl idag (gud forby at han skulle få lov... :fnise: ) så jeg får ta det i morra.

Noe som egentlig ødelegger tidsplanen jeg har laget for dagen idag og i morra, men pytt...

Hadde en veldig koselig og sosial dag igår.

Det var bare -4 grader og venninneT og jeg skulle egentlig bare la jentene våre ake (det kom da en del snø på lørdag!) litt men endte opp med og istedet gå en tur på to timer.

Var så deilig med en mer behagelig tempratur istedet for -15 og det var ordentlig deilig og gå.

Var hjemme til kl 14, og TheaM var sliten for hun sovnet på sofaen og sov en time.

I 16-tida kom venninneSA og vesle T (18 mnd) og satt en halvannentimes tid.

Veldig koselig.

En sosial dag med andre ord.

:sikle:

Å....

Da vi var i Sverige kjøpte Andrè sjokoladetrøfler som han ikke syntes var så gode.

Jeg har virkelig fått smaken på dem, må bare ha eeeeen til.....

Skrevet

Dagens spørsmål....

Skal jeg begynne og lage sjokoladerisboller, eller skal jeg heller ta det i morra?

Har fryktelige dilemmaer om dagen... :fnise:

Skrevet

Er det ikke uansett litt tidlig å lage de nå hvis du skal ha de til jul? Vi pleier alltid å lage det en av de siste dagene, så ikke de skal bli dårlige. Eller spist opp.. :sjenert:

Skrevet

Er det ikke uansett litt tidlig å lage de nå hvis du skal ha de til jul? Vi pleier alltid å lage det en av de siste dagene, så ikke de skal bli dårlige. Eller spist opp.. :sjenert:

Nei(?) det har alltid gått bra det.

De ble laget og satt i en boks i kjelleren hvor det er kjølig.

Har t.om gjemt dem så ikke Andrè skal finne dem, for da er de borte...

Idag skal jeg bake sjokoladecookies til jul.

Veldig lite tradisjonell julebakst her i huset! :fnise:

Når det er unnagjort skal jeg prøve meg på en oppskrift jeg fant forleden dag; Foccaciarundstykker!

De både så og hørtes veldig gode ut!

Mens jeg gjør slikt skal jeg prøve og finne ut hvem det er som har sluppet en bombe her inne.

De har nemlig uten tvil gjort en god jobb!

:sjenert:

:fryser:

-18.4 ute...

Skrevet

Nybakte foccaciarundtykker var veldig godt!

Skummelt godt....

*ta en til..*

Skal sørge for og få oppskriften i Matboksen.

:nigo:

Skrevet

Oppskrift! :hoppe:

Lykke til med bombeoppryddinga. ;)

Skrevet

Oppskrift! :hoppe:

Lykke til med bombeoppryddinga. ;)

Takk, men det gikk bra!

Å... Har hatt en bra dag idag!

Ikke stressa med noe, bare bakt foccaciarundstykker, sjokoladesmåkaker, vasket opp, ryddet litt, brettet klær, sortert ut et par gardiner som skal til Fretex, hørt julemusikk...

Bare gjort det jeg vil. :tommel:

Nåe jeg har henta TheaM og vi har kommet oss hjem skal vi begynne på pepperkakebaking etter middagen.

Skal lage et par store, litt tykke hjerter til vinduet på kjøkkenet og barnerommet.

Veldig koselig, men jeg har vært og holdt på på kjøkkenet noen timer alt og er egentlig litt forskynt, men...

Andrè har kursdag etter jobb, så vi må finne på noe koselig. :)

Skrevet (endret)

Så flink du er med bakingen! :tommelsmil:

Jeg synes også -4º kjennes varmt ut. :klø: Rart det der! :ler:

Endret av loffen
Skrevet

Hvordan gikk pepperkakebakingen? :)

Det gikk så bra atte...

Andrè kom hjem til vanlig tid allikevel, så vi bidro litt alle tre.

Dvs... TheaM gjorde sitt beste for og stikke ut kaker, jeg prøvde og ikke få henne til og stikke ut kaker for så og lage ball av deigen samtidig, Andrè prøvde stort sett og smiske til seg pepperkakedeig... :fnise:

Så med unntakk av sjokoladetrøfler så er jeg ferdig baket til jul.

Baker ikke mer enn sjokoladesmåkaker og pepperkaker- mer enn det blir jo ikke spist!

Idag jobber Andrè overtid så det er bare TheaM og jeg hjemme.

Hun ser på Fantorangen på barneTV med en pepperkake i munnen og et teppe rundt seg.

Igår, på vei fra barnehagen gjorde hun det man ikke burde i maaaange minusgrader: Slikket på en stolpe.

Det endte jo med at hun satt bom fast, og jeg ante virkelig ikke hva jeg skulle gjøre, men en som kom kjørende oppfatta hva som hadde skjedd og kom til unsetting.

Han knyttet hendene og blåste igjennom slik at isen smeltet og TheaM kom seg løs.

Hun hylgråt og blødde, og ei som bor i første hus i gata som springende for og hjelpe for hu hadde sett det hele fra kjøkkenet.

Alle barn har vel gjort det, men det var ekkelt at hun var så redd og satt så fast- og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre.

:sukk:

Idag har jeg bestilt time for og trekke en tann som er ødelagt.

Det gjør ikke vondt, men det er en takk som har knekt to ganger og er bare og fjerne. Gleder meg ikke, men... må man så må man.

Dessuten begynner det og bli litt hovent for det er åpent oppover (om noen skjønte den...) så det er da greit og få det gjort.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Usj, å sette fast tunga er bare ekkelt og vondt! Husker jeg gjorde det samme da jeg var liten, sår og vond tunge i mange dager etterpå :gjeiper: Godt det gikk fint med henne da :)

Lykke til hos tannlegen. Det er kjipt å måtte trekke, men er ikke tanna å redde, er det like greit å få det gjort.

Skrevet

Lykke til hos tannlegen. Det er kjipt å måtte trekke, men er ikke tanna å redde, er det like greit å få det gjort.

Ja, enig i det.

Etter jeg hadde bestilt timen syntes jeg så synd på meg selv at jeg gikk rett over gata til Narvesen og kjøpte smågodt og amerikanske ELLE.

Andrè er snart på vei hjem.

Det er tomt for ved her oppe, og det er 19 grader i stua.

Jeg må ned i kjelleren for og hente mer... Eller jeg kan vente til han kommer hjem. Noen av kubbene må det tross alt brukes øks på, og... vel... Mannfolk arbeid!!!

Skrevet

:klø:

Må jeg hente ved sjøl, tro?

Han lovet og sende en sms når han reiste fra jobb, og jeg har ikke hørt noe enda.

Skrevet

Du hadde ramlet ut av mine innlegg. Nå er du på igjen :)

19 grader høres ikke varmt ut,.men jeg hadde ikke giddet å hente ved,men tatt på ullsokker og tulla meg inn i et varmt pledd :sjenert:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...