Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får ymte frampå om at hvis dere er så "håpløse" som det han ser ut til å mene, så må jo han ha feilet ganske miserabelt i oppdragelsen av dere, kanskje han da holder kjeft? :sjarmor:

Håper du har en fin dag, MarianneE.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært hos Konsultasjons- og Utrednings Enhet på intervju ang TheaM på sykehuset i skien. Gikk over til kjøpesenteret like ned i gata etterpå, kapret venninneA for en liten lunch.

Tok bussen et stykke i retningen hjem, hoppet av på Rema1000 hvor jeg handlet og gikk hjem etterpå.

Gåturen hjem tok 50 minutter.

Nå skal jeg rydde litt før jeg skal hente i barnehagen.

Kommer mer tilbake i kveld...

Skrevet

Så artig med billetter til TopGear. Jeg skulle gjerne vært med der selv, samboern er storfan, og jeg synes selv de "guttene" er sjarmerende :fnise: Men mars.. Hmm.. nei da er det nok andre ting på plakaten gitt. ;)

Skrevet

God morgen MariannneE :goodbye:

Si fra om du og Gekke får tak i billetter til TopGear... Har tenkt samme tanke nemlig :jepp: F hadde et stort dilemma i går, se TopGear eller male stua... Hmmm... :roll:

:) Ha en fin dag da! :klemmer:

:lol:

Noe sier meg at stua tapte?

Ang billetter så....

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

SøsterG fikk tak i to billetter!!!!!

Så da får Andrè og svogerØ hver sin til jul!!!

Håpet og få tak i en til slik at broder'n og kunne få, men....

Det ble bare to gitt!

Herreguuuud som jeg gleder meg til han åpner gaven og ser billetten!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

:kaffekopp: God morgen MarianneE, var stille her idag :klem:

Ja... TheaM og jeg har vært på sykehuset idag i forbindelse med utredninga av henne.

Dagen idag bestod av lek med hun som er "vår" kontaktperson, mens det hele ble filmet av psykologen fra igår.

For meg som ikke er inn i tingene så det bare ut som tilfeldig lek med de tingene som var funnet fram, men jeg tipper leken var mer gjennomtenkt enn som så.

Da vi var ferdig på sykehuset og ventet på bussen inn til Skien sentrum ringte mamma hysterisk glad.

Kommunen hun jobber i har ikke gitt henne korrekt utbetalt lønn for hun har ikke fått det hun skulle av helge- ettermiddags- og helligdagstillegg.

Så hun har fått etterbetalt for de fire årene hun har vært ansatt.

Mamma hadde fått 83.000kr i lønn.

Det er jo helt sinnsykt!

Og jeg unner henne det SÅ!!

Hun har ALDRI hatt god råd, og som singel vernepleierstudent vet jeg b.la at hun og broder'n var uten strøm flere ganger da pengene ikke strakk til alt.

Nå har hun fått fast jobb og så klart bedre råd, men gud så deilig for henne og få en slik sum!

Så... Vi måtte bare komme med dyre gaveønsker, og hun lurte på om hun kunne få kjøpe dokkestue til TheaM.

Den kostet 6.000kr. :dåne:

Andrè jobber overtid så det er bare TheaM og meg hjemme.

Hun ser barneTV og gulvet flyter av lego.

Jeg hoster og hoster og det gjør veldig vondt.

Har holdt på slik i to uker nå.

Jeg er lei.

Skrevet

Så flott at dere fikk tak i billetter. Gleder meg til referat fra juleaften :hoppe:

Skrevet

Så flott at dere fikk tak i billetter. Gleder meg til referat fra juleaften :hoppe:

Ja, det kommer!!

Tenkte og ta meg en dusj og bedrive litt egenpleie snart.

Kjenner en hostende kropp kunne hatt behov for litt omsorg.

Så etter dusjen blir det en chocka mocca i sofakroken mens jeg ser The Mentalist.

Spennende info.... :fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så herlig for mamma`n din! Hadde det vært meg, hadde jeg tatt salto av glede. Tror jeg hadde fått til det da, gitt :fnise: Og så flott at hun vil bruke noe av pengene på gaver til dere :)

Og så utrolig flott at du fikk tak i billetter! Tipper du får verdens mest takknemlige mann når han åpner gaven :lur:

Skrevet

Så herlig for mamma`n din! Hadde det vært meg, hadde jeg tatt salto av glede. Tror jeg hadde fått til det da, gitt :fnise: Og så flott at hun vil bruke noe av pengene på gaver til dere :)

Og så utrolig flott at du fikk tak i billetter! Tipper du får verdens mest takknemlige mann når han åpner gaven :lur:

Ja, det er veldig godt for henne.

Jeg vet jo hvordan hun har slitt økonomisk da hun og pappa ble i skilt i 1989 og hun begynte som fraskilt trebarnsmor (jeg var eldst og 12 år).

Jeg forstod ikke da hva det må ha kostet henne og sy på blondekant nederst på buksene våre fordi hun ikke hadde råd til og kjøpe nye.

Eller de gangene vi fikk servert buljongsuppe med makaroni og ost i (veldig godt!) til middag. Vi vet jo alle nå hva kostnaden på makaroni og buljong er.

Jeg vet godt hvordan det er og ikke kunne delta på skoleturer og bursdager pga lite penger- og jeg kan bare forestille meg hva det må ha kostet henne og si nei til slikt.

Så det at hun arvet 600.000 kr i forrige mnd (hun og kjæresten skal bruke dem på innskudd for og kjøpe hus sammen) får den kjempe lønna nå... Det må være utrolig godt for henne!

Uansett... Siden TheaM og jeg var på sykehuset igår begynner arbeidsuka mi idag. :fnise:

I kveld er det middag på Wok'en med jentene!

SøsterG, svigerinneK, venninneA, venninneSA også håper jeg venninneS også får til og komme. :)

Må rydde litt før jeg går..

Skrevet (endret)

Så deilig for mamma'n din! :smilbla:

Kos deg i kveld. :klem:

Endret av loffen
Skrevet

Mamma'n din har virkelig fortjent pengene!! :) Håper du koser deg i kveld!! :hug:

Skrevet

Det er så koslig når noen som fortjener en påskjønnelse for hardt arbeid i mange år, plutselig får masse penger som di kan kose seg med, kjenner jeg blir glad på moren din sine vegne :Nikke:

:klemmer:

Skrevet

Liljan

Purple Haze

loffen

mia83

:kose:

For en dag!

Kom på jobb, og der så ikke kjøkkenet ut!!

Det var internmøte igår og kjøkkenbenken var full av møkkete vinglass, rester av snack som potetgull o.l. utover benken, vanlig oppvask, et par møkkete, tomme brett...

Det er jo ikke verdens største kjøkken så det var jo fort gjort og rydde det opp, men... det fylte jo oppvaskmaskinen.

Og det betyr da at jeg må starte oppvaskmaskinen for og kjøre det som fylte maskinen, men må sitte igjen på jobb og vente til den ferdig og så sette igang maskinen igjen med det som ble brukt til lunchen.

Skjønte dere den?

I allefall.... Det gadd jeg ikke, så jeg fylte oppvaskmaskinen tilslutt med 50/50 av det som ventet på meg og det som ble brukt til lunch.

Heldigvis var det ikke så mange som var til lunch, så det gikk greit.

Men jeg banna inni meg.

Min jobb er og lage og rydde etter lunch, ikke etter møter på kveldstid, sommerfester osv.

Og tenk om noen hadde brukt hodet og satt det brukte inn i oppvaskmaskinen sjøl!

Men nei, jeg kommer jo neste dag og gjør det, så det er bare waste og time.

:kjefte:

...men ellers bra asså.

Skrevet

Dagens middag er noe jeg tydelig har sluttet og skrive ned her.

Uansett....

DAGENS MIDDAG!

I Sverige kjøpte vi sataymarinerte kyllingspyd, de viste seg og være veeeldig gode.

De står nå i ovnen og skal serveres med nykokt pasta hvor jeg skal først koke inn 1 dl fløte og to-tre håndfuller med parmesan.....

Gleder meg til middag.

Skrevet

Nam, det høres godt ut! :sikle:

Vi skal ha hjemmelaget fiskegrateng. Sen middag i dag, for jeg måtte vente til Noen kom hjem med smør og melk. :ler:

Skrevet

Wow, for en etterbetaling, også så godt tima rett før jul! :dåne: Hvordan går det med skatten når man får så mye etterbetalt forresten?

Middagen deres hørtes utrolig god ut. Vi hadde Toro braisert oksegryte med kalv i dag. Veldig godt på en iskald vinterdag! :spise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...