MarianneE Skrevet 14. november 2010 Forfatter #11441 Skrevet 14. november 2010 Tror forresten jeg satte ny rekord igår. Etter TheaM var i seng til kl 20 igår (ble en halvtime seinere enn tenkt) hang jeg opp en kjempe stor klesvask, satte meg i sofaen med en boks brus og sjokolade og sovna. Med stearinlys brennende. Sov fra 20.30 til 22.15 Det var igrunn veldig godt...
MarianneE Skrevet 14. november 2010 Forfatter #11442 Skrevet 14. november 2010 litt kornete, men for et kjendismøte.... http://supraole.blogg.no/
Gjest Purple Haze Skrevet 14. november 2010 #11443 Skrevet 14. november 2010 God morgen Sjokoladekake og muffins høres veldig bra ut på en søndag! Og faren din blir sikkert glad for litt oppmerksomhet på farsdagen Jeg er sikker på at du finner en fin julekjole til TheaM. Det er jo så mye fint å få til jenter
Murmelmy Skrevet 14. november 2010 #11444 Skrevet 14. november 2010 Mmmmm...kake... God farsdag til deg og dine!
MarianneE Skrevet 14. november 2010 Forfatter #11445 Skrevet 14. november 2010 God morgen Sjokoladekake og muffins høres veldig bra ut på en søndag! Og faren din blir sikkert glad for litt oppmerksomhet på farsdagen Jeg er sikker på at du finner en fin julekjole til TheaM. Det er jo så mye fint å få til jenter Baking er koselig, og TheaM synes det er stor stats og få hjelpe til på kjøkkenet! Og mye fint til jenter... herregud, ja! Mmmmm...kake... God farsdag til deg og dine! **** Ingen som ville klikke på linken og se bildet av "hank von Helvete"
Auri Skrevet 14. november 2010 #11446 Skrevet 14. november 2010 Jeg så bildene på facebook, helt fantastisk
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. november 2010 #11447 Skrevet 14. november 2010 Jeg så bildene på facebook, helt fantastisk Herlige bilder
Gjest Purple Haze Skrevet 14. november 2010 #11448 Skrevet 14. november 2010 Du var en herlig Hank von Helvete!
lilljan Skrevet 14. november 2010 #11451 Skrevet 14. november 2010 Du er den besteste Hank von helvete jeg vet om :)
MarianneE Skrevet 15. november 2010 Forfatter #11453 Skrevet 15. november 2010 Du er den besteste Hank von helvete jeg vet om :) Søte deg! Nå er det morgen vel! Mårnings! Ja, NÅ er det morgen loffen! **** Advarsel! Dette kan bli langt.... Hva skal jeg ta først? Barnehagen eller pappa? Det henger nå sammen, så jeg tar barnehagen først. Jeg føler jeg har vært åpen om TheaM sine problemer og utfordringer, både her og ovenfor familien/venner. Følte vi hadde en ganske bra dialog med V.bhg hvor hun gikk, og jeg var skeptisk da hun begynte i K.bhg men tenkte at jaja... det er vel bare meg. Hun begynte i K.bhg og har blomstret veldig der. Vi viste at hun er tildelt en støttepedagog og en støtteassistent. M kom inn i bildet og hun tok TheaM og to andre jenter i en liten gruppe for at TheaM skulle bygge rellasjoner og være sammen med andre barn, siden hun har fungert dårlig sosialt. En morgen hilste jeg på A som var fra PPT og skulle observere litt. Siden september har vi (Andrè og jeg) følt oss litt i villredet. *Vi har ikke blitt fortalt hvilke dager M er med TheaM. Jeg trodde det var mandager, men så var hun der plutselig andre dager også. *Hva gjør M og TheaM? Bruker de alle timene hun er tildelt ekstra hjelp inne på rommet de er på? *Hvorfor velger de og gjøre med TheaM det de gjør? Vi har igrunn følt oss litt tilsidesatt og uopplyste. Det og levere henne har ikke føltes så bra. Har følt at jeg har levert henne fra meg, og ikke vet helt hvorfor. Så, mandag for en uke siden passet det seg slik at jeg kom i prat med M om morgenen og jeg spurte om vi kunne ta en prat, og det gjorde vi da jeg skulle hente henne. Det viser seg da at M er støtte-assistent, og ikke støtte-pedagog slik jeg trodde. M trodde ped.lederen på avdelingen hadde gitt oss alle opplysninger, og fikk hakeslepp da jeg fortalte hva jeg hadde på hjertet. Og denne A som jeg hilste på viser seg da og være støtte-pedagog og har da jevnlig språktrening med TheaM! Så hun skulle gi beskjed til ped.lederen om at vi burde ha en prat. Så hørte jeg ikke mer. Fredag var ped.lederen på avdelinga da jeg skulle hente TheaM og jeg etterlyste den praten. For som jeg sa; Vi føler at vi savner en del opplysninger! Men, da fikk jeg beskjed om at det skulle jo kommet fram på et møte mellom V.bhg, K.bhg og meg i juni ang barnehagebyttet. Og hadde jeg noe mer jeg lurte på fikk vi ta det på utviklingssamtalen om noen uker. Hva faen er det for noe? Er det jeg som er urimelig? Kan jeg bare kreve og få et møte nå, eller MÅ jeg vente til utviklingssamtalene? Jeg trodde da virkelig at vi kunne be om og få vite hva de gjør med vårt barn! Hadde det ikke vært for at hun trenger barnehagen vet jeg ikke om jeg vil ha henne der. Det andre jeg har på hjertet tar jeg forresten etterpå.
Nótt Skrevet 15. november 2010 #11454 Skrevet 15. november 2010 Du kan kreve å få et møte nå, du betaler jo for barnehageplassen og de ansatte er der for å ta seg av ditt barn. Og jeg som pedleder ville satt veldig stor pris på at du viser interesse.
MarianneE Skrevet 15. november 2010 Forfatter #11455 Skrevet 15. november 2010 Du kan kreve å få et møte nå, du betaler jo for barnehageplassen og de ansatte er der for å ta seg av ditt barn. Og jeg som pedleder ville satt veldig stor pris på at du viser interesse. Ja, men når hun, pedlederen altså, ikke synes hun trenger og prate med meg. Jeg kan jo ikke tvinge henne. Så det andre jeg har på hjertet.... Vi var på middag hos pappa igår. Jeg vet pappa ikke er enig med den prosessen med TheaM som vi har satt igang. Men at han skulle gi uttrykk for det slik han gjorde, hadde jeg ikke trodd. Etter og veid litt fram og tilbake fortalte jeg at vi i morra skal på intervju på sykehuset i Skien i forbindelse med diagnose av TheaM. Da fikk jeg beskjed om og skjerpe meg! Jeg måtte slutte og lage så jævla mye bråk og trøbbel for henne. Jeg måtte da for faen se at ungen er bare litt aktiv, og hadde jeg vært litt voksen hadde jeg sett det. Da sa min søster at han måtte slutte og være så nedlatende, jeg er 32 og søsterG 30, broder'n 26 vi har alle jobber, menn og barn (ikke broder'n da men...) vi var da voksne vi. Da himlet pappa med øynene og sa at je, det trodde vi kanskje. Jeg ble ganske sint og sa at VI er jo hennes foreldre og de som kjenner henne best, VI ser jo hva hun sliter med i hverdagen! Men det var det største dritpratet han hadde hørt, for det var da bare og oppdra ungene sine skikkelig det osv.... Ti minutter etterpå kom samtalen inn på det og kjøpe ski til barna. TheaM har et par arvede ski, og pappa hissa seg opp over at vi var så forbanna late og ikke engang hadde ski til oss selv. Han syntes det var for jævlig at ungene skulle lide under det og ha late foreldre som ikke gadd osv.... Men, som søsterG sa; De første årene er det jo mest skiturer ute i gata! Det er jo ikke akkurat snakk om og legge ut på skiturer med treåringer! Vi er ingen skifamilie for og si det sånn.... Da jeg spurte pappas nye kjæreste om hvor gammel hun er og hvor hun jobbet o.l. fikk jeg beskjed om og holde kjeften min og prøve og oppføre meg som folk. Lurte bare på hvem hun er. Idag føler jeg meg bare trist. Virker som om pappa var ute etter og virkelig "ta" meg igår, og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Vi var jo bedt på middag og jeg tok med en kake som en takk for invitasjonen og.... Men, som jeg sa til pappa; Jeg VET du ikke er enig i det med TheaM, men hva om du bare sa at du ikke er enig i det vi gjør, men håper at det går bra uansett. Men, som pappa sa; Tja... Jeg får vel heller bare slutte og bry meg. Herregud, jeg har vist ham alle papirer, fortalt hvordan vi opplever det, forteller hva slags hjelp hun får osv. Men tro meg, ikke søren om jeg noen gang deler NOE mer informasjon med ham.
Nótt Skrevet 15. november 2010 #11456 Skrevet 15. november 2010 Når det gjelder den ped.leder'n på avdelingen til TheaM så synes jeg du kan si at du ønsker en samtale med henne og at du synes det er for lenge å vente et par uker. Det har du full rett til som foreldre. Funker ikke det så ville jeg vurdert å ta kontakt med styreren og forklart henne saken. Og han faren din høres virkelig ikke god ut. Skjønner veldig godt at du er lei deg etter den episoden.
MarianneE Skrevet 15. november 2010 Forfatter #11457 Skrevet 15. november 2010 Har vurdert styrer ja, men da er jeg redd for og komme på kant med pedleder for og gå bak ryggen hennes. Som jeg da føler jeg gjør- tror jeg. Frustrert over barnehagen og trist over gårsdagen. Jeg skal ta den beste medisinen jeg vet om; MP3 spiller og joggesko og gå meg en tur. Egentlig er jeg kjempe trøtt etter og vært mye våken med en forkjøla TheaM i natt. Over til noe annet! Har funnet den perfekte gaven til Andrè til jul: Bilett til Top Gear showet som er i Oslo i mars. SøsterG og jeg skal prøve og få tak i billetter til våre menn. Får vi det til... Andrè kommer til og grine!
Spatula Skrevet 15. november 2010 #11458 Skrevet 15. november 2010 Jeg blir helt satt ut over faren din også syns jeg du skal stå på når det gjelder å få en samtale med ped.lederen, det er viktig at du får all informasjon det er tross alt barnet ditt det omhandler, og hun bør som en god leder ta seg tid til foreldrene, hvis ikke har hun ikke noe der å gjøre, det er tross alt hun som er bindeleddet i barnehagen mellom foreldre å barn. Så vil jeg gi deg en god å varm
MarianneE Skrevet 15. november 2010 Forfatter #11459 Skrevet 15. november 2010 Takk Icing! Jeg dro på meg sko, trykket MP3 spilleren over ørene og gikk i en time. Med en avslutning innom butikken (biiiig mistake) var jeg ute i halvannen time. Utrolig deilig! Jeg liker det der... Og kunne bare gå når jeg har mye og tenke på. Spesielt når jeg kan høre på nina sky og denne så er det godt og bare gå uten og legge merke til hvor man har kommet og hvor lang tid det har gått. Butikken var biiiig mistake, ja! Skulle ha tre ting, kom ut med... ja, vi kan si det slik at plommer, scampi, to pakker Jacob's utvalgte tapas deig, cola zero, mozarella, kyllingkjøtt... det stod ikke på lista.
Nótt Skrevet 15. november 2010 #11460 Skrevet 15. november 2010 Synes du skal insistere på den samtalen, det er for lenge å vente et par uker om du som foreldre er urolig. Skjønner at du er redd for å komme på kant med ped.lederen om du går til styreren, men hun burde skjønne at du bare øsnker det beste for ditt barn.
Fremhevede innlegg