MarianneE Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11301 Skrevet 26. oktober 2010 De blå er medium ja, det finnes tynnere. De kan faktisk komme inn litt skjevt, og da sitter de feil. De eneste gangene jeg merker at jeg bruker tampong er hvis jeg har satt dem inn feil. Ville fortsatt ikke kalt det vondt da - mer ubehagelig... Da skal jeg prøve meg på gule og se om det funker bedre. Hvor skal man ikke brette ut de pinlige problemene sine enn på KG?? Vet du, jeg tipper jeg ikke hadde fått til å bruke blå Libresse heller! Sendte A ut for å kjøpe tamponger her for en stund siden, sa bare gul og da kom han hjem med de gule Libresse istedenfor de gule O.B. slik jeg hadde ment. Tenkte det var samme størrelsen (skal jo være mini begge to), men Libresse var MYE større! Såvidt det gikk, faktisk. Så prøv gul eller hvit O.B.. Hvis du blør mye kan det hende du må skifte ganske ofte, men det er helt sikkert lettere å avansere til en større størrelse når du har vent deg til de små. Dere er jo reine tampongorakler, jo! **** Etter jeg traff venninneI i byen fulgte jeg henne på jobb (hun jobber på kjøpesenteret) og skulle ikke handle noe, men.... Hører på denne nå: http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Head_%28album%29 Niiiiiice!!!!!
Mazilla Skrevet 26. oktober 2010 #11302 Skrevet 26. oktober 2010 Libressetamponger... OB derimot! Jeg fikk gratisprøve på Libresse da de kom, men måtte bare kaste de. Maken til søppel! Kanskje likegreit å ta tampongdiskusjonen her, og ikke på f.eks Facebook..
Kara W Skrevet 26. oktober 2010 #11303 Skrevet 26. oktober 2010 Legger meg til på listen over de som ikke klarer å bruke tamponger. Det er viktig å dytte dem helt inn, ellers blir det fort ubehagelig. Men mitt problem er faktisk at jeg får mye vondere kramper av dem (og jeg har vonde nok menskramper fra før av )
Auri Skrevet 26. oktober 2010 #11304 Skrevet 26. oktober 2010 Problemet mitt med tampong er at jeg HATER å dytte dem inn... Yuuuuuuuck! Hater mensen. Digger p-piller hvor man kan hoppe over den hele tida
mia83 Skrevet 26. oktober 2010 #11305 Skrevet 26. oktober 2010 Håper du klarer å "venne deg til" å bruke tampong. Det er jo SÅ mye bedre! Bind er bare ekkelt i forhold.. Bruker det bare på natta jeg. Aldri på dagtid.
MarianneE Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #11306 Skrevet 27. oktober 2010 Bsre innom for og dele en sang med dere: http://www.youtube.com/watch?v=AJrCegNN4Ik Eeeeelsker den laid-back sounden i låta! Skulle ikke tro den låta er fra Machine Head albumet som kom ut i ...tja... var det 1971, tro?
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. oktober 2010 #11307 Skrevet 27. oktober 2010 Innom for å ønske deg en fin onsdag
MarianneE Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #11309 Skrevet 27. oktober 2010 Innom for å ønske deg en fin onsdag Takk, har kost meg med en Stockman-mocca etter jobb og gått på et matmarked på torget i Skien. Kjøpte fransk røkt ost og parika&pepperonikrem til pasta. Og når jeg blir hilst med buon giorno signora og et smil...... Kjente jeg ble helt varm inni meg! Fiiine sangen I love it! Hørte den første gang på konserten vi var på i sommer. Liker også at den er litt tidløs. Kan hive på en til: When a blind man cries...
Frigg Skrevet 27. oktober 2010 #11310 Skrevet 27. oktober 2010 Får hive meg litt på denne tampongdiskusjonen jeg også da Det skal ikke være hverken vanskelig ikke vondt å sette inn tampong. Når man setter den inn så må man ikke være redd for å brette ut det man har for å si det slik. Den beste måten (synes jeg) er å sette et bein på f.eks dolokket mens det andre beinet er i gulvet. På den måten kommer man lettere til. Og for å få tampongen ordentlig inn uten å føle at man drar med seg "alt utenfor" med inn, så skill kjønnsleppene litt med den ene hånden mens du fører tampongen inn med den andre. Veldig detaljert her, men det til noen ganger Men jeg anbefaler virkelig Lady cup . Det er mye rensligere, mer økonomisk, bra for miljøet, reduserer menssmerter (ikke spør hvordan, men det er faktisk sant!)og ikke minst: man glemmer at man har mensen for man tømmer koppen 1-2 ganger i døgnet.
Kara W Skrevet 27. oktober 2010 #11311 Skrevet 27. oktober 2010 Men jeg anbefaler virkelig Lady cup . Det er mye rensligere, mer økonomisk, bra for miljøet, reduserer menssmerter (ikke spør hvordan, men det er faktisk sant!)og ikke minst: man glemmer at man har mensen for man tømmer koppen 1-2 ganger i døgnet. Å redusere menssmerter er jeg veldig for Er dette bare noe du opplever, eller er det et generelt fenomen? Jeg får som sagt verre menssmerter av tamponger, og kan tenke meg at andre ting som puttes "oppi der" også vil forverre smertene :klø:
Androide Skrevet 28. oktober 2010 #11312 Skrevet 28. oktober 2010 Menstruation. A bloody waste of fucking time!
MarianneE Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #11313 Skrevet 28. oktober 2010 Får hive meg litt på denne tampongdiskusjonen jeg også da Det skal ikke være hverken vanskelig ikke vondt å sette inn tampong. Når man setter den inn så må man ikke være redd for å brette ut det man har for å si det slik. Den beste måten (synes jeg) er å sette et bein på f.eks dolokket mens det andre beinet er i gulvet. På den måten kommer man lettere til. Og for å få tampongen ordentlig inn uten å føle at man drar med seg "alt utenfor" med inn, så skill kjønnsleppene litt med den ene hånden mens du fører tampongen inn med den andre. Veldig detaljert her, men det til noen ganger Men jeg anbefaler virkelig Lady cup . Det er mye rensligere, mer økonomisk, bra for miljøet, reduserer menssmerter (ikke spør hvordan, men det er faktisk sant!)og ikke minst: man glemmer at man har mensen for man tømmer koppen 1-2 ganger i døgnet. Asså... det er ikke så at jeg ikke vet hvordan det gjøres. (trodde jeg... ) Men takk for kurset! Ang ladycup.... Hell no! Sikkert veldig bra og enkelt og det der, men... nei takk!! Synes det virker grusomt ekkelt! Å redusere menssmerter er jeg veldig for Er dette bare noe du opplever, eller er det et generelt fenomen? Jeg får som sagt verre menssmerter av tamponger, og kan tenke meg at andre ting som puttes "oppi der" også vil forverre smertene :klø: Menssmertene (eller... "smertene" det det kan knapt kjennes hos meg) mine forsvant etter at TheaM ble født. Tidligere hadde jeg og 1-2 ganger i året hvor jeg fikk diare og feber første dag med mensen, det har og forsvunnet etter TheaM ble født. I tillegg har mensen gått fra 5 til 3 dager og mengden er mindre. Tro meg... jeg har lite og klage over! Menstruation. A bloody waste of fucking time! **** Andrè er snart framme i Oslo hvor han skal være på kurs idag. Han gikk for og ta bussen da klokka var 6.15, og da stod TheaM også opp. På denne måten har jeg ligget ca 30 min forran tidsskjemaet mitt. Klokka var 7 da jeg hadde stelt meg, laget niste til henne og meg, dekket på frokost og redd senger mens TheaM fikk se litt barneTV i pysjen. 7.30 var hun ferdig påkledd og vi hadde spist frokost og etter det hadde vi 20 min i sofakroken med en bok og hun lå i fanget mitt og bare koste mens jeg sang litt for henne. Kl 8.10 var vi barnehagen. Så idag har vi ligget nøyaktig 30 min forran skjemaet. Jobb idag, levere laptopen min på Elprice (har lagt den i veska, MÅ kunne huske den nå) og være i barnehagen kl 14 for førskolegruppa skal ha cafè der. :klø: Noe sier meg at det blir lite mocca og få servert for og si det sånn.... Nok en god gammal klassikker:
MarianneE Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #11315 Skrevet 28. oktober 2010 Eeeeelsker den sangen Den er kjempe bra!! En annen sang, men den får jeg live her og nå: jomflu, jomflu, jomflu.. hel el kalusmellen så ti fol de vossne, skynte på skynte på Jobben var bra som vanlig, trives virkelig der! Reiste til Elprice som tok en titt på laptopen min og slettet noe greier så jeg må prøve den igjen når TheaM er i seng. Cafèen i barnehagen var rare greier. Det var jo førskolegruppa som hadde det- greit nok. Men det var tydelig mest foreldre til førskolebarna som skulle komme, for 3 og 4 åringene var bare på avdelingene sine som vanlig. Så jeg hentet TheaM på avdelingen hennes, vi kjøpte to remser med lodd og vant noe godteri (juleskum) også kjøpte vi en muffin mens jeg lurte litt på hva nå, og hvorfor er jeg egentlig her? Så jeg tok henne med hjem 14.30 for da var jeg egentlig ikke helt sikker på hva annet jeg skulle gjøre. Andrè er hjemme om en liten time etter og vært i Oslo i hele dag. Han rekker akkurat hjem til TheaM skal stelles for natta. Har følt meg litt som alenemor idag... Kakao og krem i sofaen i kveld. Det skal bli godt...
Frigg Skrevet 28. oktober 2010 #11316 Skrevet 28. oktober 2010 Å redusere menssmerter er jeg veldig for Er dette bare noe du opplever, eller er det et generelt fenomen? Jeg får som sagt verre menssmerter av tamponger, og kan tenke meg at andre ting som puttes "oppi der" også vil forverre smertene :klø: Jeg kan ikke si at jeg har så mye menssmerter, bare litt murring. Og det hjelper mot det også. Men det er bevist at koppen hjelper mot menssmerter Jeg føler at koppen trykker på et eller annet inni der som gjør at smertene forsvinner. Men jeg vet ikke hva det er som gjør det.
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. oktober 2010 #11317 Skrevet 28. oktober 2010 MMmmm kakao med krem Slapp av i sofakroken og nyt (forhåpentligvis) stillheten
Frigg Skrevet 28. oktober 2010 #11318 Skrevet 28. oktober 2010 Vil du ikke ha Ladycup? Var litt slik i begynnelsen jeg også, men nå kan jeg ikke tenke meg å gå over til bind eller tamponger. Det er jo skikkelig ekkelt
MarianneE Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #11319 Skrevet 29. oktober 2010 MMmmm kakao med krem Slapp av i sofakroken og nyt (forhåpentligvis) stillheten Ja, kakao med krem var veldig godt igår. Jeg satt i 2seteren med en kopp og skrev brev til Rikke i Danmark, og Andrè satt i 3seteren og knota på PCen sin. Veldig rolig kveld, og det var godt Vil du ikke ha Ladycup? Var litt slik i begynnelsen jeg også, men nå kan jeg ikke tenke meg å gå over til bind eller tamponger. Det er jo skikkelig ekkelt Tro meg... det er det delte meninger om! **** Det er 2.5 grader ute og regn. Jeg sov godt fram til ca 4.30 i natt, etter det .... Det frister bare og lage mer kakao (tiltross for at det ble en kopp på meg til frokosten og halvannen til TheaM av restene fra igår) og krype opp i sofaen med koppen og under teppet. Men, noe sier meg at det ikke er så lurt. Da står det fort noen rådville ingeniører og arkitekter og klør seg i hodet kl 11.30 og lurer på hvor lunchen er blitt av. Også jeg som skal lage sjokoladekake også på jobb. Blir vel et stykke på meg og... Når jeg tenker meg om har et et gratis klipp på bonuskortet mitt hos Stockman i Skien. Kanskje starten på helga i blir så dum allikevel....? En sang til fra meg før jeg lager ferdig nista mi og går til jobb: http://www.youtube.com/watch?v=DQzZhkn0h98 Bare for og bevise at jeg har en veldig variert musikksmak...
Fremhevede innlegg