Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det blir boller her også en dag! :jepp: Har faktisk aldri prøvd å lage glutenfrie boller.. Men, du lagde de som skoleboller med vaniljekrem og denslags på? Høres godt ut! :sikle:

Pizzakveld høres absolutt koselig ut! Kan du ikke servere rødvinen til gjestene da, hvis du egentlig ikke liker det selv? ;)

Skrevet

Vinlotteri ja. Jeg har også gitt opp vinlotteriet på jobb. Vinner aldri.

Men hvis du ikke liker rødvin, så kan du godt sende den over hit :sjenert:

:fnise:

God helg! :klemmer:

Skrevet

Kvelden igår var bare kjempe koselig.

Det er så godt når du blir sittende med følelsen av og ha verdens beste venner! :hjerte:

TheaM skal snart i seng, etter det er det bare sofaen på meg.

Trøtt og vondt i halsen.

Kanksje en :sjokolade: kurerer det hele?

:lur:

Skrevet

Sjokolade hjelper mot det meste :jepp:

Ja, det kurerte ikke halsen, men den førte til hygge uansett.

Fliiiinke melkesjokoladen! :fnise:

Igår kveld asså...

Jeg spiste oppvarmet pizzarester, hadde på meg en (butikk)strikket jakke fordi jeg var litt kald, hadde tøfler på beina, så på lørdagsunderholdninga på NRK og lurte på og strikke.

Kjente liksom pensjonisttilværelsen kom snikende....

Særlig fordi jeg var trøtt og litt sliten av dagen og sovna sittende i sofaen ca 21.15. :dåne:

Får skylde på at jeg var hjemme alene. :sjenert:

Idag tror jeg vi bare blir hjemme, evt bare går en liten tur i nabolaget.

Orker ikke være på farta hver eneste dag.

Dessuten skal vi pakke inn hagemøblene når vi har fått dem opp på hengeren, og lage lammegryte til middag (som tar nesten to timer).

Tror det blir bare og ta det med ro idag.

Med en vond hals frister liksom ikke de store utskeielser uansett.

:)

Gjest MissBella
Skrevet

Er innom for å si God morgen og ha en fin søndag!!

Skal svare på brevet ditt idag og få sendt det imorgen. (En liten update: Har visning i leiligheten denne helga)

Skrevet

Igår kveld asså...

Jeg spiste oppvarmet pizzarester, hadde på meg en (butikk)strikket jakke fordi jeg var litt kald, hadde tøfler på beina, så på lørdagsunderholdninga på NRK og lurte på og strikke.

Kjente liksom pensjonisttilværelsen kom snikende....

Særlig fordi jeg var trøtt og litt sliten av dagen og sovna sittende i sofaen ca 21.15. :dåne:

Får skylde på at jeg var hjemme alene. :sjenert:

Bortsett fra at jeg ikke klarte å komme meg i seng før kl 1, så var kveldene våre skremmende like! Håper du koste deg, og at du har sovet bedre enn meg :goodbye:

Skrevet

Er innom for å si God morgen og ha en fin søndag!!

Skal svare på brevet ditt idag og få sendt det imorgen. (En liten update: Har visning i leiligheten denne helga)

Så da får jeg det om en 14 dagers tid? :ler:

Lykke til med visning!!

Bortsett fra at jeg ikke klarte å komme meg i seng før kl 1, så var kveldene våre skremmende like! Håper du koste deg, og at du har sovet bedre enn meg :goodbye:

Er ikke så sikker på det.

TheaM har en våken-på-natta periode nå. :kjefte:

Da vil hun stå opp, og må følges i seng igjen.

Har sett Tigergutt på DVD nå.

Filmen er ferdig og rulleteksten går.

Med rulleteksten følger og en sang.

Hvorfor får slike sanger i Disneyfilmer meg alltid til snufse litt?

Gjest MissBella
Skrevet

Så da får jeg det om en 14 dagers tid? :ler:

Lykke til med visning!!

-----

Har sett Tigergutt på DVD nå.

Filmen er ferdig og rulleteksten går.

Med rulleteksten følger og en sang.

Hvorfor får slike sanger i Disneyfilmer meg alltid til snufse litt?

HAHAHA!!! :sjokk: over hva du tror om meg. HEHE, neida.. jeg skal virkelig prøve å sende det med en gang det er skrevet ferdig.

Lurer også på hva det er med Disney filmer og gråting? Så på den lille havfruen her en dag. Snufset litt på slutten der. Selvom jeg har sett den en million ganger.

Skrevet

Hei!

Håper halsen blir fort bra igjen :klemmer:

Hei!

Ja, det hadde vært fint! :klemmer:

Fine helga!

TheaM har lekt "mammas lille hjelper" idag og fått hjulpet meg med både oppvask, klesvaskog støvsuging.

Utenom det har vi ligget på gulvet og "lage plysjer" altså lagt pusslespill mens vi spiste epler.

Vi har vært borte på skolen og husket/ plukket eikenøtter (gud vet hva de skal brukes til...)/sklidd på sklie osv.. mens Andrè satte opp et stillas rundt hagemøblene og pakket dem inn for vinteren.

TheaM har bare vært utrolig grei hele helga.

Det er veldig godt :)

Skrevet

Det hørtes ut som en flott helg! Håper uken din blir like fin :klemmer:

Skrevet

Tja, karaW, vi får se på det.

Prøver og få en tannlegetime for jeg har en tann som det har gått en bit av, og den er sprukket!

Tanna ble rotfylt i sommeren 2006 og... ja...

Faen asså!!

Dette blir nok ikke billig. :roll:

Vil ikke gå til min tannlege i Skien, så jeg prøver og få time hos noen som er litt mer i nærheten.

Fikk kanskje napp hos tannlege nr 3 jeg ringte til.

De skulle sjekke litt og så ringe tilbake.

:trist:

:opplyser:

Tror jeg blir fraværende idag....

Skrevet

Tja, karaW, vi får se på det.

Prøver og få en tannlegetime for jeg har en tann som det har gått en bit av, og den er sprukket!

Tanna ble rotfylt i sommeren 2006 og... ja...

Faen asså!!

Dette blir nok ikke billig. :roll:

Vil ikke gå til min tannlege i Skien, så jeg prøver og få time hos noen som er litt mer i nærheten.

Fikk kanskje napp hos tannlege nr 3 jeg ringte til.

De skulle sjekke litt og så ringe tilbake.

:trist:

:opplyser:

Tror jeg blir fraværende idag....

Huff, kjedelig med tannen. Mitt beste råd er å ta det med en gang. Det samme skjedde med meg, og jeg følte ikke jeg hadde 2.500,- å fikse det, så jeg gjorde ingen ting. Noen år senere kostet det 10.000,- :sjokk:

Som bare minner meg på at jeg har utsatt tannlegebesøk alt for lenge nå :sjenert:

Skrevet

Huff, kjedelig med tannen. Mitt beste råd er å ta det med en gang. Det samme skjedde med meg, og jeg følte ikke jeg hadde 2.500,- å fikse det, så jeg gjorde ingen ting. Noen år senere kostet det 10.000,- :sjokk:

Som bare minner meg på at jeg har utsatt tannlegebesøk alt for lenge nå :sjenert:

Jeg har fått time hos tannlege nr 12 jeg ringte hos ( :dåne: )

og bare kostnaden på det gjør at jeg får helt vondt i magen, men... Det er som du sier, om jeg ikke tar det med en gang blir det værre.

Samme tanna på høyre side går gått i stykker bit for bit i fjor (også rotfylt... en sammenheng tro?) og da hadde jeg over hodet ikke penger til og gjøre noe med det.

Nå er det forseint.

Derfor er jeg glad for og kunne gå til tannlegen, men skulle liksom helst sett det ikke var nødvendig.

:tristbla:

Skal treffe venninneV først, få tankene over på noe annet.

I morra skal jeg til KUE: Konsultasjon og UtredningsEnheten på sykehuset i Skien for og starte på utredninga av TheaM.

Det er først en samtale, så observering fra KUE på onsdag.

Så er det 4 møter fram til 10. desember.

Hun skal utredes for autisme.

Jeg tror ikke de finner noe. Ikke nå.

Jeg trodde det for tre mnd siden, men hun har kommet seg utrolig bra i løpet av sommeren.

Jeg tror -nå- at hun bare har hatt behov for mer tid enn jevnaldrende, og det har hun fått.

Men, vi får vente og se. :)

Gjest wild bird
Skrevet

Så kjedelig med tannlegebesøk, men like greit å få det gjort først som sist. Jeg måtte trekke en tann tre år etter den var rotfylt, for den ble så betent at jeg var nær blodforgiftning. Måtte gå på antibiotika en uke før tannlegen turte røre den. Så det er greit å ta det med en gang. Selv om det er sure penger :tristbla:

Så godt å lese at du tror utredningen av TheaM går fint. Mener jeg sa til deg tidligere at jeg også trodde hun bare trenger tid på seg. Hun er tross alt prematur, og da henger de gjerne litt etter, også plutselig gjør de noen byks i utviklingen sin :)

Skrevet

Jeg har fått time hos tannlege nr 12 jeg ringte hos ( :dåne: )

og bare kostnaden på det gjør at jeg får helt vondt i magen, men... Det er som du sier, om jeg ikke tar det med en gang blir det værre.

Så flink du er som fortsatte å ringe! Tror jeg hadde gitt opp etter samtale nr 3... :sjenert:

I morra skal jeg til KUE: Konsultasjon og UtredningsEnheten på sykehuset i Skien for og starte på utredninga av TheaM.

Det er først en samtale, så observering fra KUE på onsdag.

Så er det 4 møter fram til 10. desember.

Hun skal utredes for autisme.

Jeg tror ikke de finner noe. Ikke nå.

Jeg trodde det for tre mnd siden, men hun har kommet seg utrolig bra i løpet av sommeren.

Jeg tror -nå- at hun bare har hatt behov for mer tid enn jevnaldrende, og det har hun fått.

Men, vi får vente og se. :)

Så bra at du er så optimistisk. Uansett så er det jo bra at de tar bekymringene på alvor og tar en ordentlig utredning. Blir sikkert godt å vite ene eller andre veien. Jeg har lært at barn utvikler seg i store hopp. Ene uken ligger de langt etter, og neste uken har de rast fra sine jevnaldrende (ihvertfall føles det slik her noen ganger). Lykke til uansett :klemmer:

Skrevet

Så kjedelig med tannlegebesøk, men like greit å få det gjort først som sist. Jeg måtte trekke en tann tre år etter den var rotfylt, for den ble så betent at jeg var nær blodforgiftning. Måtte gå på antibiotika en uke før tannlegen turte røre den. Så det er greit å ta det med en gang. Selv om det er sure penger :tristbla:

Så godt å lese at du tror utredningen av TheaM går fint. Mener jeg sa til deg tidligere at jeg også trodde hun bare trenger tid på seg. Hun er tross alt prematur, og da henger de gjerne litt etter, også plutselig gjør de noen byks i utviklingen sin :)

Du sa nok det tidligere, men jeg har hele tiden vært åpen på at det kan bare være at hun har trengt ekstra med tid og oppfølgning- og bare det, eller det kan være mer inn i bildet.

Nå har ting jevnet seg veldig ut i løpet av sommeren, og det er godt.

Men, nå har vi fått timene hos KUE så da går vi igjennom det vi skal også ser vi hva som skjer.

:Nikke:

Så flink du er som fortsatte å ringe! Tror jeg hadde gitt opp etter samtale nr 3... :sjenert:

Så bra at du er så optimistisk. Uansett så er det jo bra at de tar bekymringene på alvor og tar en ordentlig utredning. Blir sikkert godt å vite ene eller andre veien. Jeg har lært at barn utvikler seg i store hopp. Ene uken ligger de langt etter, og neste uken har de rast fra sine jevnaldrende (ihvertfall føles det slik her noen ganger). Lykke til uansett :klemmer:

Tannlegen ja....

Før tannlegen gikk venninneV til JonasB, og dit kom plutselig VenninneJ og. Hun fortalte hvor angst hun hadde for tanneleger helt hun kom til han jeg hadde time hos- han hadde vært så grei og kurert henne henne.

Og hun hadde rett: Tannlegen var utrolig grei!

Han fjernet den biten av tanna som var sprukket (noe som vistnok ikke er uvanlig for rotfylte tenner)siden den var sprukket oppover, slipte resten av tanna så det ikke skulle være skarpt og ekkelt.

750kr kom det på.

:nigo:

Nå skal jeg få husets lille apekatt i seng- forsinket fordi jeg satte i gang med perler og strikk hun trædde perler på, og så mistet hun litt, måtte begynne på nytt osv....

Skrevet

Gidder du gi meg navnet på han tannlegen? :sjenert: *ekstrem tannlegeskrekk, ekstremt ødelagte tenner*

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...