Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Klart det går bra!

TheaM liker seg veldig godt på biblioteket.

Og det gjør jeg og.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare komme med et innspill i vekt-debatten... Det er ikke bare lett å være for tynn heller. Min S er jo ekstremt slank til gutt å være (172, 50kg), og jeg kjenner noen jenter som er "modelltynne". Og de har det heller ikke lett i hverdagen! En venninne av meg har opplevd å sitte på kafé og spise en salat, hvor de på nabobordet høylytt kommenterte at hun burde få i seg noe mer ordentlig mat, hun hadde sikkert anorexia, hun var jo SKIKKELIG stygg og hadde vært mye finere med ti kilo til... Som tynn er det fritt frem for enhver å legge seg opp i hva og hvor mye man spiser. Det du sier om kassadama når du kjøper brus MarianneE: Når du kjøper den, tenker hun det kanskje. Men jeg har hørt min S få kommentarer fra folk i kasse med "ja, sånt burde du sikkert få i deg mer av!" når han kjøper brus, sjokolade osv... Det er for galt altså! :kjefte:

Skrevet

Håper du har hatt en fin dag på biblioteket. Håper du får en fin ettermiddag og kveld også :klemmer:

Skrevet

Vil bare komme med et innspill i vekt-debatten... Det er ikke bare lett å være for tynn heller. Min S er jo ekstremt slank til gutt å være (172, 50kg), og jeg kjenner noen jenter som er "modelltynne". Og de har det heller ikke lett i hverdagen! En venninne av meg har opplevd å sitte på kafé og spise en salat, hvor de på nabobordet høylytt kommenterte at hun burde få i seg noe mer ordentlig mat, hun hadde sikkert anorexia, hun var jo SKIKKELIG stygg og hadde vært mye finere med ti kilo til... Som tynn er det fritt frem for enhver å legge seg opp i hva og hvor mye man spiser. Det du sier om kassadama når du kjøper brus MarianneE: Når du kjøper den, tenker hun det kanskje. Men jeg har hørt min S få kommentarer fra folk i kasse med "ja, sånt burde du sikkert få i deg mer av!" når han kjøper brus, sjokolade osv... Det er for galt altså! :kjefte:

Kjempe bra innspill!

Og det er helt sant, Andrè er jo og tynn til gutt og være som du sier.

Men nedrakking den veien hører man mindre om, det er liksom "godtatt" på en måte.

Like forbanna sjukt det og.

Hørtes ut som en herlig helg ;)

:hjerte:

Den var ikke så dum, nei...

Håper du har hatt en fin dag på biblioteket. Håper du får en fin ettermiddag og kveld også :klemmer:

Fin, men slitsom etter at turen vår startet med at TheaM snublet i trappa ute og det endte med neseblod. Så var det bibliotektur, cafèbesøk, middagslaging da vi omsider kom hjem, gikk så igjennom alle TheaM sine klær, pakket vinterklær/et sett ull/ ett sett fleece, luer. votter osv i poser som skal i barnehagen i morra, sorterte ut sommertøy, tøy som skal til tantebarnV, tøy som skal merkes med navn.

18.30 var vi på menighetshuset for og se på konkursutsalget for ulltøy. Var ikke det helt store igjen; mesteparten gikk i str 60.70.80 altså aaaalt for smått.

Vel hjemme, 30 min etterpå var det kveldsmat for mann&barn mens jeg ryddet barnerommet, støvsugde, rydda stua og her sitter jeg.

Ikke pokker om jeg kommer meg opp igjen.... :fnise:

Pengene fra mamma er på kontoen i morra... :nigo:

Skrevet

Setter jeg meg litt for godt til rette i sofaen i kveld sovner jeg kjenner jeg....

Kakao, krem, et teppe og beina godt oppe i sofaen: :veslejenta:

Skrevet

Kakao, krem, et teppe og beina godt oppe i sofaen: :veslejenta:

Det hørtes flott ut. Noe imot at jeg stjeler ideen din? :fnise:

Skrevet

Kjempe bra innspill!

Og det er helt sant, Andrè er jo og tynn til gutt og være som du sier.

Men nedrakking den veien hører man mindre om, det er liksom "godtatt" på en måte.

Like forbanna sjukt det og.

Ja, det er mye mer godtatt, og det er helt SJUKT! Kunder på jobben til S kan finne på å kommentere det liksom, men det er selvfølgelig ingen som sier noe til hun som også jobber der som er litt overvektig; ikke ett ord! Og han spiser jo som bare det, han spiser nok tre ganger så mye som meg i løpet av en dag, så det er ikke bare bare for ham å gå opp i vekt for de som er så naturlig tynne. De har en ekstremforbrenning, rett og slett.

Skrevet

Det hørtes flott ut. Noe imot at jeg stjeler ideen din? :fnise:

Stjel i vei; det var bare en tanke.

Ble aldri noe kakao eller noe; Vi sovna begge to på sofaen rundt kl 21.30.

:fnise:

Ja, det er mye mer godtatt, og det er helt SJUKT! Kunder på jobben til S kan finne på å kommentere det liksom, men det er selvfølgelig ingen som sier noe til hun som også jobber der som er litt overvektig; ikke ett ord! Og han spiser jo som bare det, han spiser nok tre ganger så mye som meg i løpet av en dag, så det er ikke bare bare for ham å gå opp i vekt for de som er så naturlig tynne. De har en ekstremforbrenning, rett og slett.

Det er helt utrolig hva folk får seg til og si; Tykk eller tynn.

Ser jo Andrè som spiser 6-7 brødskiver til lunch f.eks, han får og høre at han burde spise litt mer- jeg får jo t.om spørsmål om jeg ikke lager mat til ham! :snurt:

Ja til mer toleranse i verden sier jeg!!

:tommel:

Jeg har masse penger på kontoen min jeg.

:nigo:

Skrevet

Jeg har masse penger på kontoen min jeg.

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Helt enig med dere begge to Ashelia og MarianneE!

Det er helt vilt hvordan folk kan få seg til å kommentere det når man er tynn.

Jeg fikk høre det av hun bak disken på apoteket da jeg skulle kjøpe plaster, og kjenner ikke dama overhodet! :klaske:

Jeg er helt 'vanlig' tror jeg. :ler:

Skrevet

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

I know!!

Har kjøpt meg en NintendoDS og spillet Super Mario.

Har ønsket meg det i 3 år.

Jaggu på tide!

:) Tusen takk for brevet!!

Bare hyggelig det vet du!

Helt enig med dere begge to Ashelia og MarianneE!

Det er helt vilt hvordan folk kan få seg til å kommentere det når man er tynn.

Jeg fikk høre det av hun bak disken på apoteket da jeg skulle kjøpe plaster, og kjenner ikke dama overhodet! :klaske:

Jeg er helt 'vanlig' tror jeg. :ler:

Som sagt: Ja til mer tolleranse!!!

Har møtt venninneR for "kaffe" på JonasB.

"kaffe" er det samme som lunch. :fnise:

Det var kjempe koselig.

Nå skal jeg snart hente i bhg, hjem og gi TheaM en kjapp middag og så kommer venninneT og datteren hennes.

Vi skal ta med jentene på lekeplassen en tur.

Blir koselig!!

Gjest wild bird
Skrevet

Du er jammen heldig som har masse penger på konto. Lyst til å dele litt eller? :sjenert:

Pengene er deg vel unt, og så artig at du har kjøpt deg noe du virkelig ønsker deg :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så herlig med penger på konto :hoppe:

Om du skulle ha noe til overs tar jeg mer enn gjerne imot :fnise:

Skrevet

Du er jammen heldig som har masse penger på konto. Lyst til å dele litt eller? :sjenert:

Pengene er deg vel unt, og så artig at du har kjøpt deg noe du virkelig ønsker deg :)

Skulle gjerne delt med meg.

Men jentungen trenger vinterjakke, vintersko, lue og votter.

Og jeg må til tannlegen.

Og vi skal til Sverige neste helg.

Og jeg har et lån som jeg skal betale litt ekstra på.

Litt usikker på hvor mye som er igjen etterpå. :sjenert:

Var med venninneT igår.

Jeg verken kan, vil eller klarer og dra hele storryen her, men hun har hatt en langvarig konflikt med skolen hennes sønn går på.

Sønnen hennes har AD/HD, a-typisk autisme og hun mistenker noe mer og, for han lyver så det renner av ham, om mindre og større alvorlige ting.

VenninneT var for tre uker siden på sykehuset med datteren MS fordi MS hadde lungebetennelse.

Dagen etter de kom hjem fra sykehuset hadde sønnen hennes slått seg vrang på skolen, og det hadde endt med at barnevernet hadde hentet ham, og han er nå satt i et beredskapshjem.

Jeg (dette har jeg ikke sagt til venninneT) tror ikke det er så dumt.

VenninneT er av typen som skriker og banner til ungene jeg har da sagt at du får faen ikke lov... osv...

Vi er venner for jentene våre er venner, hun er grei og reise på lekeplassen med osv men utover det er hun ikke helt min type for og si det slik.

Nå vil hun gjerne at jeg og TheaM skal være med dem på hyttetur om en månedstid.

Og jeg tenker... er det heldig?

Hun er fratatt sønnen sin (urettmessig i følge henne og advokaten, jeg tror derimot at barnevernet ikke griper inn uten litt mer "kjøtt på beina")

Skal være ærlig og skrive at jeg vegrer meg pga slik hun er, kjenner at en helg med henne og MYE mer enn det jeg klarer.

Og så vegrer jeg meg fordi.. jeg er igrunn redd for at det kan slå tilbake på meg det med sønnen hennes. Vet ikke om jeg vil at TheaM skal være hos dem.

Alltid vært litt skeptisk, men mye mer nå enn før.

What to do....?

Skrevet

Skulle gjerne delt med meg.

Men jentungen trenger vinterjakke, vintersko, lue og votter.

Og jeg må til tannlegen.

Og vi skal til Sverige neste helg.

Og jeg har et lån som jeg skal betale litt ekstra på.

Litt usikker på hvor mye som er igjen etterpå. :sjenert:

Var med venninneT igår.

Jeg verken kan, vil eller klarer og dra hele storryen her, men hun har hatt en langvarig konflikt med skolen hennes sønn går på.

Sønnen hennes har AD/HD, a-typisk autisme og hun mistenker noe mer og, for han lyver så det renner av ham, om mindre og større alvorlige ting.

VenninneT var for tre uker siden på sykehuset med datteren MS fordi MS hadde lungebetennelse.

Dagen etter de kom hjem fra sykehuset hadde sønnen hennes slått seg vrang på skolen, og det hadde endt med at barnevernet hadde hentet ham, og han er nå satt i et beredskapshjem.

Jeg (dette har jeg ikke sagt til venninneT) tror ikke det er så dumt.

VenninneT er av typen som skriker og banner til ungene jeg har da sagt at du får faen ikke lov... osv...

Vi er venner for jentene våre er venner, hun er grei og reise på lekeplassen med osv men utover det er hun ikke helt min type for og si det slik.

Nå vil hun gjerne at jeg og TheaM skal være med dem på hyttetur om en månedstid.

Og jeg tenker... er det heldig?

Hun er fratatt sønnen sin (urettmessig i følge henne og advokaten, jeg tror derimot at barnevernet ikke griper inn uten litt mer "kjøtt på beina")

Skal være ærlig og skrive at jeg vegrer meg pga slik hun er, kjenner at en helg med henne og MYE mer enn det jeg klarer.

Og så vegrer jeg meg fordi.. jeg er igrunn redd for at det kan slå tilbake på meg det med sønnen hennes. Vet ikke om jeg vil at TheaM skal være hos dem.

Alltid vært litt skeptisk, men mye mer nå enn før.

What to do....?

Skrevet

fysj, kjedelig sak det der. Men hvis du føler deg så ulik henne at det er vanskelig å for dere å være sammen og i tillegg du synes det er nok med noen timer på lekeplassen kan kanskje en hyttetur bli litt overkill? men det er sikkert andre sider ved henne som du liker bedre så du må nok veie for eller i mot. Men jeg er enig med deg at det nok skal litt mer til enn en enkeltepisode på skolen før de henter ett barn. Kanskje skolen allerede har sendt en bekymringsmelding angående flere forhold? På den andre siden er jo dette litt vanskelig siden han har diagnoser som slår ut i atferden hans. Jeg er den første til å innrømme at når jeg har barn med sterke atferdsvansker kan det til tider være større utfordringer enn hva jeg kan takle - og det er utrolig frustrerende. Men det er fordi barnet reagerer ikke på respons som forventet. I så tilfelle er det uprofesjonelt å kontakte barnevernet for hjelp. Jeg går utfra at både PPT og BUP er i saken.

Skrevet

Hvis du er i tvil om du vil dra på hyttetur, så har du jo ikke lyst! Da skal du ikke gjøre det.

Lytt til magefølelsen din!

:klemmer:

Skrevet

Har absolutt ikke lyst, men nå har jeg snodd meg unna i halvannet år, og nå vet jeg ikke lengere hvordan jeg skal unnslippe.

Hun er en grei dame, men kjenner at et par timer på lekeplassen med jentene av og til er mer enn nok.

Hjemme fra jobb idag.

Fryser, vondt i hodet, har hostet i hele natt...

Føler meg bare ikke i form.

:sukk:

Typisk nok skal jeg ta med jentungen til byen når jeg har hentet henne i bhg for og kjøpe litt hun trenger til vinteren.

Kan ta det i morra og, men... ta jeg det idag er jeg ferdig med det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...