Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Gjest MissBella
Skrevet

God morgen!! Bare innom for å vise at jeg leser her.....

Videoannonse
Annonse
Gjest wild bird
Skrevet

God morgen!

Leste linken du hadde lagt inn, og han er helt klart inne på noe. Dessverre er det sånn at kroppshysteriet har tatt helt av. Blir både trist og forbanna av sånn jeg da!

Ser du hadde en god start på lørdagen, måtte helgen fortsette slik :klemmer:

Skrevet

God morgen!! Bare innom for å vise at jeg leser her.....

:)

God morgen!

Leste linken du hadde lagt inn, og han er helt klart inne på noe. Dessverre er det sånn at kroppshysteriet har tatt helt av. Blir både trist og forbanna av sånn jeg da!

Skrevet

God morgen!

Jojo... jeg kjenner meg igjen i det han skriver om overvekt.

Og jeg nikket veldig til det om Tone Dameli og Jan Thomas og Elixia og det der, men...

Handler ikke det og være voksen også litt om det og se forbi slikt?

Finne indre styrke og lykke i seg selv, uavhengig av hva andre skulle mene?

På en annen side, jeg er jo selv overvektig og kjenner litt på det der med "alle" som mener jeg ikke har verdi som menneske pga vekta mi.

For det er slik- som forfatteren skrev- at du er verdt mer om du er tynn enn slank.

På en annen side, jeg er som jeg er.

Ikke pokker om noen skal fortelle meg at jeg ikke er bra nok som menneske pga klesstørrelsen min.

:5:

Det tok noen år og komme dit, men jeg tror det handler om og bli voksen og fortrolig med seg selv- uansett hva andre mener.

Men fy, så vanskelig det er.

Skrevet

Kjenner meg igjen der altså......også overvektig uansett om jeg er 10kg lettere en før graviditeten.......og ofte følt "skamm" over kroppen og at jeg ikke var tynn som en flis.....men jeg har lært meg å føle meg bra i egen kropp og om jeg skulle gå ned i vekt så ville det bare vært en bonus på helsa, ikke på humøret ;)

Skrevet

Vil bare si at jeg er enig med dere! Nemlig! :)

Ha en flotters helg, MarianneE! (Eller fort deg og hopp på et lyntog til Oslo, så du kan bli med i dag!)

Skrevet

Jeg er også enig. Kroppshysteriet har tatt fullstendig av! Det er liksom ikke noe pent å ha litt ekstra. Man skal heller være sykelig tynne.

Skrevet

I dag er det meir skambelagt å ete saus med fløyte og smør, enn å knulle nabokona

En fantastisk setning og ganske forklarende!

Skrevet

I dag er det meir skambelagt å ete saus med fløyte og smør, enn å knulle nabokona

Dette begynner jo faktisk å være sant. Jeg prøver jo nå å bli strammere og gå ned noen kg, og merker at jeg skammer meg når jeg kjøper ferdigprodukter.

Hvis det havner en pose med ferdigsaus, H-melk eller en potetgullpose i handlevogna så har jeg ikke en god følelse i kassa.

Men som noen av dere her inne vet så er jeg og kjære litt annerledes enn mange andre når det gjelder sex. Så for oss er det nok lettere å knulle andre enn det er å ha fløte og smør i sausen :fnise:

Skrevet

Men som noen av dere her inne vet så er jeg og kjære litt annerledes enn mange andre når det gjelder sex. Så for oss er det nok lettere å knulle andre enn det er å ha fløte og smør i sausen :fnise:

:ler:

--

MarianneE; takk for linken! Det var interessant lesning!

Ha en god helg! :klemmer:

Skrevet

Kjenner meg igjen der altså......også overvektig uansett om jeg er 10kg lettere en før graviditeten.......og ofte følt "skamm" over kroppen og at jeg ikke var tynn som en flis.....men jeg har lært meg å føle meg bra i egen kropp og om jeg skulle gå ned i vekt så ville det bare vært en bonus på helsa, ikke på humøret ;)

Ja, jeg vil og gå ned for helsa, ikke for noe annet.

(sier jeg her med munnen full av potetgull)

Tynn som ei flis blir jeg aldri- og det er helt greit.

Ha en flotters helg, MarianneE! (Eller fort deg og hopp på et lyntog til Oslo, så du kan bli med i dag!)

Sorry sweetie, dumpa det toget til fordel for barnefri og kinodate med gubben.

Vær vår pose med smågodt og Nokas på lerretet.

:nigo:

Jeg er også enig. Kroppshysteriet har tatt fullstendig av! Det er liksom ikke noe pent å ha litt ekstra. Man skal heller være sykelig tynne.

Ja... og jeg tar meg jo i det og kan se på bilder i blader og tenke at hun så litt... tjukk ut.

Så er det kanskje en str 42.

(hvilket er mindre enn det jeg bruker) og da lurer jeg på om jeg er blitt SÅ påvirket at alt annet en syltynt i blader er æsj.

Ja, den var fin!

Men det er jo sant.

Og jeg får jo faktisk skyldfølelse om jeg kjøper en brus, redd for at hun i kassa skal se på brusen, se på meg og tenke at her kommer tjukka med nok en cola liksom.

Dette begynner jo faktisk å være sant. Jeg prøver jo nå å bli strammere og gå ned noen kg, og merker at jeg skammer meg når jeg kjøper ferdigprodukter.

Hvis det havner en pose med ferdigsaus, H-melk eller en potetgullpose i handlevogna så har jeg ikke en god følelse i kassa.

Har hørt om det siste der, ja!

:fnise:

--

Takk, det samme til deg og.

Poster brevet ditt på mandag! :tommel:

Så da som sagt Nokas igår.

Den var VELDIG bra.

Kjenner jeg savner Stavanger nå.... :tristbla:

Planen for igår var og spise litt hos svigers og så rekke 19.15 forestillinga av Nokas og så en tur på JonasB for kaffe e.l. etterpå.

Men, under matlaginga (baguetter, kylling, salat og stekt champignoner)fikk de plutselig overraskende besøk.

Så svigermor og jeg trakk bare maten litt tilsides.

Men, vi fikk ikke begynt og spise før klokka var 18.15, og da ble det 21.15 forestilling istedet.

Også ble det heller en kaffe til Andrè og en kaffe&baileys til meg etterpå. :nigo:

Etter kinoen reiste vi hjem.

Hver gang vi har barnefri er det fordi vi skal noe, ikke for og kose oss sammen, derfor reiste vi bare rett hjem for og ta det litt mer ro- sammen.

Er alltid så mye som skal skje når vi har barnefri, så det fant vi ut nå at vi ville unngå.

Så vi reiste da rett hjem etter kinoen.

Og... uten at jeg skal utdype ting... Men etter man har hatt sex- og man lurer på om det noen gang har vært SÅ bra.... :nigo:

Vi har hatt (jada, her kommer det... :sjenert: ) veldig bra sex to ganger denne uka, og det jeg hadde av vanskelige tanker om forholdet vårt har tatt seg en pause.

Ikke kun pga bra sex, men fordi det har gjort noe mellom oss- noe bra. :tommel:

Barnefri, og her oppe sitter jeg.

Jaja... sover aldri lenge uansett.

Og nå våkner jeg tidlig av vane.

:sjenert:

Skrevet

Ja, jeg vil og gå ned for helsa, ikke for noe annet.

(sier jeg her med munnen full av potetgull)

Tynn som ei flis blir jeg aldri- og det er helt greit.

Sorry sweetie, dumpa det toget til fordel for barnefri og kinodate med gubben.

Vær vår pose med smågodt og Nokas på lerretet.

Ja... og jeg tar meg jo i det og kan se på bilder i blader og tenke at hun så litt... tjukk ut.

(hvilket er mindre enn det jeg bruker) og da lurer jeg på om jeg er blitt SÅ påvirket at alt annet en syltynt i blader er æsj.

Ja, den var fin!

Men det er jo sant.

Og jeg får jo faktisk skyldfølelse om jeg kjøper en brus, redd for at hun i kassa skal se på brusen, se på meg og tenke at her kommer tjukka med nok en cola liksom.

Har hørt om det siste der, ja!

--

Takk, det samme til deg og.

Poster brevet ditt på mandag! :tommel:

Så da som sagt Nokas igår.

Den var VELDIG bra.

Kjenner jeg savner Stavanger nå.... :tristbla:

Planen for igår var og spise litt hos svigers og så rekke 19.15 forestillinga av Nokas og så en tur på JonasB for kaffe e.l. etterpå.

Men, under matlaginga (baguetter, kylling, salat og stekt champignoner)fikk de plutselig overraskende besøk.

Så svigermor og jeg trakk bare maten litt tilsides.

Men, vi fikk ikke begynt og spise før klokka var 18.15, og da ble det 21.15 forestilling istedet.

Også ble det heller en kaffe til Andrè og en kaffe&baileys til meg etterpå. :nigo:

Etter kinoen reiste vi hjem.

Hver gang vi har barnefri er det fordi vi skal noe, ikke for og kose oss sammen, derfor reiste vi bare rett hjem for og ta det litt mer ro- sammen.

Er alltid så mye som skal skje når vi har barnefri, så det fant vi ut nå at vi ville unngå.

Så vi reiste da rett hjem etter kinoen.

Og... uten at jeg skal utdype ting... Men etter man har hatt sex- og man lurer på om det noen gang har vært SÅ bra.... :nigo:

Vi har hatt (jada, her kommer det... :sjenert: ) veldig bra sex to ganger denne uka, og det jeg hadde av vanskelige tanker om forholdet vårt har tatt seg en pause.

Ikke kun pga bra sex, men fordi det har gjort noe mellom oss- noe bra. :tommel:

Barnefri, og her oppe sitter jeg.

Jaja... sover aldri lenge uansett.

Og nå våkner jeg tidlig av vane.

:sjenert:

Skrevet

Har ligget halvannen time i senga og slumret, og lest et blad mens jeg spiste smågodtet fra kinoen igår.

Gjest wild bird
Skrevet

God morgen!

Godt å se at du har det bedre med kjærestetanker, og at dere koser dere sammen i helga :klemmer:

Skrevet

Åh, høres fantastisk ut! :happy:

Ha en fin søndag, Marianne! :hoppe:

Skrevet

Det der ha jeg også tatt meg selv i å tenke. Ganske skummelt, egentlig.

Men på ekte kvinner foretrekker jeg fortsatt kurver. Kvinner er helt klart penest med former :Nikke:

Så deilig med kjærestekveld og lat morgen. Godt å høre at dere har det bra sammen nå :klemmer:

Skrevet

God morgen!

Godt å se at du har det bedre med kjærestetanker, og at dere koser dere sammen i helga :klemmer:

Ja, det har bedret seg.

Ikke bare den fysiske delen, men vi fikk pratet litt om ting og har jeg følt.

Vi har ikke satt oss ned og pratet alvorlig, men jeg har fått utdypet litt om hvordan jeg har følt på ting, og fått han til og gjøre det samme.

Også har jeg blitt gjort oppmerksom på ting jeg sier/gjør som ikke har vært noe særlig- uten at jeg har vært klar over det sjøl. :sjenert:

Dessuten er han en mann jeg liker og være sammen med.

Jeg trives veldig godt sammen med ham, og det er godt og kjenne. :)

Åh, høres fantastisk ut! :happy:

Ha en fin søndag, Marianne! :hoppe:

Vi har spist frokost; Rosendahl eggeglass, Rosendahl glass og beina opp i sofaen og jeg har fått lese avis samtidig.

Slike frokoster har jeg igrunn savnet litt.

Få sitte i fred og ro, ingen prater, alt er bare stille.

Det der ha jeg også tatt meg selv i å tenke. Ganske skummelt, egentlig.

Men på ekte kvinner foretrekker jeg fortsatt kurver. Kvinner er helt klart penest med former :Nikke:

Så deilig med kjærestekveld og lat morgen. Godt å høre at dere har det bra sammen nå :klemmer:

Ja, jeg synes og det er skremmende.

Men det viser hvor hjernevasket man kan bli noen ganger.

Og jeg synes og kvinner er penere med 5 kilo ekstra enn 5 kilo for lite.

:tommel:

Skal snart reise for og jente TheaM.

Svigermor skal kanskje klippe (og stripe?) håret mitt.

Etterpå skal vi til søsterG og spise lammelår. :sikle:

Vi har ordnet med et skikkelig spleiselag; Lammelåret hadde jeg i fryseren og søsterG steker det. :ler:

Oppdaget nå at jeg ikke har tenkt over egentlig at jentungen ikke er hjemme. Kjenner jeg har savnet henne, men egentlig ikke tenkt noe over det.

Tror det er bra, jeg vet hun storkoser seg og jeg synes det er litt godt og være her uten.

Men tanken på og reise og hente henne.... :rødme: :rødme:

Skrevet

:kaffekopp:

Monday morning....

Gårsdagen var bare bra fra morgen til kveld.

Rolig start på dagen, svigermor klippet meg, TheaM :hjerte: lammelår hos min søster :sikle: sofaavslapping.

En slapp dag som gikk veldig fort!

Kom fra søsterG med "ny" vogn.

TheaM hadde sportsvogn, men den var så stor så jeg har ønsket en mindre trille. Nå nå har vi en Brio vogn som er mindre enn en vanlig sportsvogn, greit siden vogn ikke blir SÅ mye brukt nå som før.

Men, slik som idag hvor vi skal en tur til byen, er det kjekt og ha.

Andrè var ikke SÅ enig, men jeg har stått på mitt og sagt at jeg SKAL fortsette og ha en vogn til henne.

Så jeg er glad for både ny vogn- og at jeg fikk vilja mi. :nigo:

Jeg har fri idag og tatt TheaM fri og.

Vi skal en tur på biblioteket og levere et par bøker, samt låne bok nr 6 om Harry Potter.

Det er igrunnen det jeg har av planer for dagen.

Når jeg tenker meg om skal jeg og ta en kikk i klesskapet til TheaM.

Det er vel på tide og legge vekk noe av det som er der: Shortser o.l.

Fant nemlig fram ull- og vintertøy igår.

Har arvet dresser og fleecetøy, så hun har mer enn nok.

Heldigvis.

Skal og på et utsalg i kveld, ei jeg kjenner har vært forhandler for Krokofanten som nå er konk.

Så hun har kjøpt opp en del av konkursboet og selger det i kveld.

Håper på og få tak i pysjamaser i tynn ull til TheaM.

Sånn... Nå har jeg skravlet i vei om alt og ingenting. :)

Håper dere alle får en strålende dag!!!

Skrevet

Så flink du er. Kos dere masse på biblioteket! Jeg er sikker på at det går veldig bra.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...