Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud så godt jeg har sovet i natt!

Vanligvis sover jeg ikke godt når Andrè ikke er hjemme, men i natt var det bortimot koma tilstander.

Våknet rett før kl 5 fordi jeg måtte på do, og da jeg la meg leste jeg litt Harry Potter mens jeg ventet på at han skulle komme hjem.

Fikk lest en 15-20 minutter før han kom hjem, da ble det :humpe: og det nevner jeg for en grunn...

Vi har det bra sammen, men jeg føler jeg har mistet kjæresten min.

Jeg bor sammen med faren til datteren min om dere skjønner.

Jeg elsker ham, og han elsker meg, men hvor er lidenskapen blitt av?

Hvor er det spontane?

Herregud, dette er FLAUT men jeg husker ikke sist vi hadde sex.

Det er vel to uker eller noe siden sist, men jeg bare gjetter.

OK, så har jeg hatt mensen (da har vi IKKE sex- heldigvis) og jeg har vært litt sånn hanglete, og sliten og han har jobbet litt overtid...

Har vel kanskje ikke vært noe særlig sengepartner når jeg tenker meg om sjøl... :sjenert:

Men jeg føler vi har glemt og være kjærester etter at jentungen ble født.

Vi har blitt mamma og pappa- og bare det.

Det synes jeg er litt trist.

Vi er begge enige om at vi må gjøre noe, men vi vet ikke helt hva.

Forholdet vårt var bare crap i fjor pga det som alt er nevnt pluss arbeidsledighet og masse økonomiske problemer.

Da bestemte vi oss for og få barnevakt en gang pr mnd og være bare oss to litt. Det skjedde en gang.

Jeg har prøvd og prate med ham, men det er litt som og prate med en vegg.

Han synes vi har det bra (noe vi egentlig har, herregud... vi er ikke på verken skillesmissens rand eller noe slikt) og synes jeg tenker for mye.

Noe han kanskje kan ha rett i.

Jeg savner det vi en gang hadde- men har begynt og lure på om det noen gang kommer tilbake.

Kanskje er det på tide og innse at det vi hadde før ikke kan komme tilbake fordi vi har et annet liv nå?

Kanskje er det på tide og se at jeg får ikke de lange lidenskapelige kyssa og en kjapp en over stuabordet på kveldstid (ja, det har skjedd... :flau: ) men at han som legger seg på min plass i senga for og varme plassen min når jeg legger meg sist kanskje ikke er så dumt det heller?

Måtte bare tømme hodet litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klemmer: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har dessverre ikke noen gode råd å komme med. Jeg har også innsett at de spontane, lidenskapelige dagene nok ikke kommer igjen, men stabilitet og den gode varme følelsen er ikke å forkaste. Håper det bedrer seg for dere snart (og kom gjerne med råd om hva som evt, fungerte :gjeiper: )
Skrevet

:klemmer: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har dessverre ikke noen gode råd å komme med. Jeg har også innsett at de spontane, lidenskapelige dagene nok ikke kommer igjen, men stabilitet og den gode varme følelsen er ikke å forkaste. Håper det bedrer seg for dere snart (og kom gjerne med råd om hva som evt, fungerte :gjeiper: )

:)

Jeg har ihvertfall tenkt i to dager at jeg må sjøl gjøre mitt for og bedre tilstandene.

Jeg kan ikke (lengere) sitte og vente på at han skal ta initiativ, han vet faktisk ikke hva jeg tenker, føler og ønsker uten at jeg sier noe.

Trygghet og stabilitet er ikke dumt, men for meg høres det og litt... eh... kjedelig ut.

Det høres ut som rutinesex hver lørdagskveld på en måte.

Dessuten har vi hore-madonna problemet.

For han er jeg søt, pen og snill kone.

Jeg synes det er flott, men skulle ønske han kunne se på meg på en mer sexy måte om dere skjønner.

Han har sagt at han synes jeg er en av de mest sexy han kjenner, men det hjelper liksom ikke når han ser på meg og ser bortimot englevinger og glorie, og jeg skulle ønske han kunne se på meg som... som... nei, jeg vet ikke. Noe mer dirty på en måte.

Herregud, jeg har en mann som tilber meg.

Jeg er faen så dust som klarer og klage på det.

:roll:

:bond: :bond:

SMS fra mamma:

Alt har ordnet seg, Du får de 25.000 snart!

Skrevet

2 uker uten sex er ingenting! :opplyser:

:fnsie:

Neida, jeg skjønner hvordan du tenker, men tror ærlig talt du ikke trenger å bekymre deg. :klemmer:

Pengene! :danser:

Så bra!

Skrevet

Jeg forstår så utrolig godt hva du mener... :sjenert:

Det er viktig å føle seg begjært og ikke bare som en trygg tilværelse. Selv om sistnevnet er en trygg og god tanke bør man ikke falle i den tralten at man blir som det gamle paret på reklamen "Du får vente til fredda..."

Vi har også slitt litt etter at lille poppel kom til verden, skjønt vi slet noe enormt da vi bodde til svigermor i 10 måneder, da skal jeg love deg det var Saharatilstander hva sexsuell aktivitet angikk.. :sjenert:

Her har vi ikke hadd sex siden juli.. Jeg kan vel telle på to hender, de gangene det har vært seksuelt samkvem dette året :sjokk:

Jeg sverger på tro og ære at dette skal ta seg opp når jeg blir ferdig med p-pille forstyrrelsene :pls:

Håper du har en flott lørdagskveld, og penger på konto ingenting er bedre enn litt uventet cash :nigo:

:klemmer:

Skrevet

2 uker uten sex er ingenting! :opplyser:

:fnsie:

Neida, jeg skjønner hvordan du tenker, men tror ærlig talt du ikke trenger å bekymre deg. :klemmer:

Pengene! :danser:

Så bra!

Nei, 2 uker uten sex er ikke gærnt.

Det hjalp litt da jeg leste Dagbladets Magasinet at gjennomsnittet ligger på 2-4 ganger i måneden.

Det er jo klart at det er ikke alltid man har lyst, og hverdagen krever sitt den og og noenganger er overskudd et fremmedord.

Men, ifølge noen sex experter er det vist DA man skal sette i gang.

Egentlig bekymrer det meg lite, men jeg tenkte på det og ville skrible det ned.

Det er bare hodet mitt som ikke forstår noen ganger at sexlivet ikke er det samme nå, som før vi fikk barn.

En helg for 5 år siden hadde vi sex 7 ganger på en helg.

Jeg vet jo at det er litt uaktuellt nå, men savner vel egentlig at vi var der på en måte.

Then again....

Og se på hva man hadde hjelper lite.

Bedre og fokusere på det vi kan gjøre noe med!

Jeg forstår så utrolig godt hva du mener... :sjenert:

Det er viktig å føle seg begjært og ikke bare som en trygg tilværelse. Selv om sistnevnet er en trygg og god tanke bør man ikke falle i den tralten at man blir som det gamle paret på reklamen "Du får vente til fredda..."

Vi har også slitt litt etter at lille poppel kom til verden, skjønt vi slet noe enormt da vi bodde til svigermor i 10 måneder, da skal jeg love deg det var Saharatilstander hva sexsuell aktivitet angikk.. :sjenert:

Her har vi ikke hadd sex siden juli.. Jeg kan vel telle på to hender, de gangene det har vært seksuelt samkvem dette året :sjokk:

Jeg sverger på tro og ære at dette skal ta seg opp når jeg blir ferdig med p-pille forstyrrelsene :pls:

Håper du har en flott lørdagskveld, og penger på konto ingenting er bedre enn litt uventet cash :nigo:

:klemmer:

Og slite litt etter barnefødsel er helt vanlig, og for oss som har hatt litt ekstra rundt fødselen og slikt så er det vanskelig og få kommet i gang igjen.

Tror første gangen vi gjorde det etter TheaM var født, da var hun vel rundt 5-6 uker. Tror jeg.

Men 10 mnd hos svigermor... Saharatilstander vil jeg nok tro da ja!

Lørdagskvelden min var fin den.

På dagen hadde vi besøk av søsterG og barna, og vi var litt ute da ungene begynte og bli litt vel høyt og lavt her inne.

Da søsterG og barna reiste ble TheaM og jeg ute (det var suuuurt men TheaM ville være ute... :snurt: ) og jeg fikk gjort en del som skal gjøres før høsten blir erstattet med vinter.

Jeg fikk tømt alle blomsterkrukker, tømt drivhuset for det som en gang var frodig vekst av grønnsaker men som nå var brunt, vissent og tørt.

Vannslanger ble satt i kjelleren, gressklipperen satt i drivhuset igjen, hageredskaper satt vekk...

Etterpå var det inn og laget middag til TheaM og ettermiddagen gikk nå sin gang.

Da ungen var i seng fikk jeg hengt opp tøy, støvsugd og laget mat til megselv: Kyllingwok.

Da jeg kikka på klokka i det jeg satte meg i sofaen var den 21.

En time etterpå sov jeg. :veslejenta:

:regn: idag.

Hva skal vi finne på, tro??

Gjest MissBella
Skrevet

:regn: idag.

Hva skal vi finne på, tro??

Nei si det. Er på jobb jeg.. Vil heller ligge i senga og sove.

2 uker er ikke noe. I det forrige forhold gikk det en gang 4-6 uker. Uten sex. Det verste var vel at jeg ikke la merke til det. Fordi det var jeg som ikke hadde lyst. Men han sa heller ikke noe, så da hadde vi bare ikke sex. Rart men..

Skrevet

Jeg og mannen har bestemt at vi skal dra på spa-hotell en helg hver høst, bare oss to, i håp om å få til slike helger igjen (og generelt være kjærester og slappe av borte fra barna litt). Typisk nok ble det ikke noe av i fjor :sukk: Men i år har vi fått penger i gave til nettopp det formålet, så nå venter jeg bare på at Plutteline skal bli gammel nok til å være borte fra meg en hel helg.

Forøvrig er det lengste vi har gått uten 2 mnd (og da teller jeg ikke med høygravid- og nyfødt-periodene). Noen ganger passer det bare ikke, og i perioder er man for sliten. Men jeg skjønner at tre år etter fødselen vil man gjerne føle at man er tilbake til någenlunde normale tilstander.

Skrevet

Har sovet litt på sofaen med TheaM :hjerte:

Fårikål står og putrer på ovnen.

Det regner ute, og det er bare godt og være inne.

Skrevet (endret)

SMS fra mamma:

Alt har ordnet seg, Du får de 25.000 snart!

Hurra for arv som ordner seg! :danse:

Vi har det ikke fullt så lett hos oss (detaljer i dagboken min) :sukk:

Forresten, et spørsmål til dere fårikål-elskere. Jeg ser stadig vekk reklame for "Fårikålkjøtt av lam" Kommer ikke fårikål fra sauen per definisjon, liksom :klø: Det blir litt som å annonsere for "Biff fra ku".

Endret av Kara W
Skrevet

Forresten, et spørsmål til dere fårikål-elskere. Jeg ser stadig vekk reklame for "Fårikålkjøtt av lam" Kommer ikke fårikål fra sauen per definisjon, liksom :klø: Det blir litt som å annonsere for "Biff fra ku".

Fårikålkjøtt kommer fra sau, men det er forskjell på sau og lam. ;) Lam er mørere og mildere. Og dyrere. :)

Å sukk, høres ut som en utrolig koselig søndag du har, Marianne.

Skrevet

Fårikål! :sikle:

Ja, det var veldig godt som vanlig.

Hadde potet til, gulrøtter og blomkål ved siden av.

TheaM fikk hjelpe meg med og finne fram grønnsaker og dele osv.. stor stas som vanlig og få hjelpe til med matlaging.

Hurra for arv som ordner seg! :danse:

Vi har det ikke fullt så lett hos oss (detaljer i dagboken min) :sukk:

Fårikålkjøtt kommer fra sau, men det er forskjell på sau og lam. ;) Lam er mørere og mildere. Og dyrere. :)

Å sukk, høres ut som en utrolig koselig søndag du har, Marianne.

:jepp:

Stemmer det, jeg foretrekker og kjøpe sau.

Litt pga prisen, litt pga litt mer smak i kjøttet.

Joda, det var en koselig søndag.

Det øste ned ute, så jeg tryllet om stua til lekeplass istedet.

TheaM fikk dra ut det hun ville ha av leker og ingen rydda opp mer enn nødvendig før det var på tide med kveldsmat.

Søndagen ble avrundet med fotballkampem på TV.

Rosenborg grusa møkkalaget Vålerenga, og det var DEILIG!!

Lerkendal var stappfullt og da kampen gikk mot slutten og hele Lerkendal sang Rosenborgsangen, og jeg tenkte på at hadde jeg bare vært hjemme i Trondheim nå... Ja, da måtte jeg helt ærlig tørke en tåre. :sjenert:

Nok om det...

Fridagen idag skal brukes til følgende:

*Rydde alle rom

*henge opp klesvask

*vaske opp

*pusse bootsa mine

*lage et bursdagskort

*vanne orcideene mine

*skrive et brev som skal til Frankriket.

....Ingen fritidsproblemer i dag heller!

Skrevet

Har gjort alt på lista mi.

Har hatt en stille og rolig formiddag med rompa til tider godt plassert i sofaen.

Andrè jobber overtid, så det er bare oss jentene som regjerer hjemme idag.

De spiste da jeg henta TheaM i bhg kl 15 så jeg drøyer middagen litt.

Jadda.... og her skribler jeg i vei uten mål og mening....

:sjenert:

Skrevet

Oj, så flink du har vært! Jeg har fortsatt to punkter igjen på min gjøreliste, og den var mye mindre ambisiøs.

Skrevet

Takk.

Føler liksom ikke at jeg har gjort noe spesielt egentlig, men jeg har gjort de dagligdagse tingene bare.

TheaM, skjønne lille jenta, ble båret i seng 19.10, da hadde hun ligget på fanget mitt og kost og var nær ved og sovne i 10 minutter.

Jeg la henne ned på senga, dro av henne sokker, bukse og truse, hun dro på seg bleia for natta men jeg måtte dra av henne t-skjorta mens hun lå på senga. Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg trodd hun var syk.

Rullet henne over på sida etterpå, bretta dyna til sides og rullet henne under.

Leste litt i en bok for henne, og borte var hun.

Sjøl kunne jeg virkelig tenkt meg og lagt meg jeg og.

:søvn:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...