MarianneE Skrevet 23. september 2010 Forfatter #11021 Skrevet 23. september 2010 Jentungen var i seng 19.2o. Vi har rotet oss litt inn i en sirkel hvor hun har vært i seng mellom 20 og 20.30, og det er aaalt for seint. Men 19.20 er perfekt. Andrè jobber overtid (han er ferdig... NÅ!) og skal oppom sine foreldre etter jobben så han er seint hjemme. Jentungen og jeg har lagt pusslespill og hun har fått lov tilog se litt Ole Brumm mens jeg har skrevet ønskeliste til jul både for henne og oss voksne. Jeg har nå bestemt at Andrè ønsker seg Rosendahl oljeflaske, Eva Solo urtepotter o.l. Jeg skal nå få i meg en godmorgen yoghurt: Cappuchino og nøtter. Veldig god. Etter på er det en sjokoladekaffe og Hellstrøm Rydder Opp siden de filmer fra Brevik, nabobyen vår. Er så trøtt at jeg føler meg sår i øynene med tanke på at jeg har vært våken siden kl 3.45. :søvn: Får jeg sove godt i natt, tro?
mia83 Skrevet 23. september 2010 #11022 Skrevet 23. september 2010 Ønskeliste til jul ja... Gleder meg til å skrive det selv.. Artig at Andrè ønsker seg slike ting...
MarianneE Skrevet 23. september 2010 Forfatter #11023 Skrevet 23. september 2010 Ønskeliste til jul ja... Gleder meg til å skrive det selv.. Artig at Andrè ønsker seg slike ting... Ja, han er grei sånn!
Auri Skrevet 23. september 2010 #11024 Skrevet 23. september 2010 Her ønsker faktisk Sondre seg Eva Solo sin urtepotte Takk for en koselig kaffedate!
Androide Skrevet 23. september 2010 #11025 Skrevet 23. september 2010 Jeg har visst en finger med i spillet i forhold til Herren i huset sin ønskeliste jeg også "Han ønsker oss"...
loffen Skrevet 23. september 2010 #11026 Skrevet 23. september 2010 Håper du sover søtt i natt MarianneE!
MarianneE Skrevet 24. september 2010 Forfatter #11027 Skrevet 24. september 2010 Her ønsker faktisk Sondre seg Eva Solo sin urtepotte Takk for en koselig kaffedate! Det var kjempe koselig! Du er bare skjønn! Jeg har visst en finger med i spillet i forhold til Herren i huset sin ønskeliste jeg også "Han ønsker oss"... "jeg ønsker oss" pleier jeg og si, da. Må jo sørge for at vi får det vi trenger her i livet! Håper du sover søtt i natt MarianneE! Det gjorde jeg. Fra 23.30 til 4.30 gitt! Skulle gitt mye for og få sovet to-tre timer til. **** Jeg er egentlig grise sur idag!!! Sendte en FBmail til søsterG, venninneA, venninneI + samboeren hennes, broder'n og søsterG sin samboer med invitasjon til dugnad for og få hagen vinterklar. Vi har tre frukttrær som skal klippes, fire store busker, en lang hekk (ca 12 meter), drivhuset skal tømmes og plukkes ned for vi MÅ ha nytt (et som er helt og tett er ikke dumt)og litt annet som skal gjøres. Så jeg sendte da en mail med spørsmål om hjelp siden det over tar en stund for det må gjøres på ettermiddagen, og med hjelp er det gjort på et par timer, og som jeg skrev er det kjedelig, men det kan bli sosialt og koselig og jeg tenkte og lage varm mat til alle osv... Og, som jeg skrev, den ene tjenesten er den andre verdt osv... Svarene jeg har fått.... *VenninneA: Mat og premie? Jeg er med jeg! *Bror: Kjedelig Jeg spurte da om det er et ja eller nei og fikk til svar at han kommer om han kommer. *SøsterG: Skal sjekke responsen og gir beskjed. *SvogerØ: Koselig det. Kos dere, jeg gidder IKKE! *SøsterG: Jammen Ø, da får jo vi og hjelp så det er jo en vinn-vinn for alle. *Bror: Vinn-vinn my ass *SvogerØ: Ha ha... Riktig det bror (navnet til broder'n så klart) Når man sender en slik mail til flere og man svarer kommer jo svaret til alle. Jeg tror jeg driter i hele greiene siden det er så jævlig vanskelig og løfte en finger for og hjelpe oss. Og, det skal bli interessant den dagen en av DEM trenger hjelp til noe! Eneste er venninneA og søsterG som har gitt en hyggelig tilbakemelding. VenninneI snakket jeg med igår og hun kunne ikke for de skulle ha varetelling på jobben.
Gjest wild bird Skrevet 24. september 2010 #11029 Skrevet 24. september 2010 :slåss: Uhøflige mennesker!!
Spatula Skrevet 24. september 2010 #11030 Skrevet 24. september 2010 Jeg kommer til unnsettning og hjelper til på dugnad
MarianneE Skrevet 24. september 2010 Forfatter #11031 Skrevet 24. september 2010 Husvask pågår.... Skal gjøre meg ferdig, så hente TheaM i bhg, ta henne med på bussen og treffe Andrè på en Rema1000 i Skien. Etter det er det bare hjem, lukke dører, lukke vinduer og bare nyte at det er HELG!!! Har fått brev fra sykehuset idag med datoer og framgangen ang TheaM. En lettelse og få det. Men jeg er lei! Jeg er lei av alt, orker ikke mer av det, vil bare de skal la oss være i fred. Men det er igrunn en dårlig idè... Vi får bare ta en dag avgangen og se hva som skjer. ...fortsette med husvask nå.
Gjest MissBella Skrevet 24. september 2010 #11032 Skrevet 24. september 2010 Å, hjelp!! JUleønsker? Synes det er så tidlig å tenke på det. Men jeg skriver ønskeliste året rundt. Føler jeg kommer på noe jeg ønsker meg hele tiden. Mamma spør også om ønsker nå. Du får ha en GOD HELG!!
Gjest wild bird Skrevet 25. september 2010 #11033 Skrevet 25. september 2010 God formiddag Bare innom og løfter boka di litt opp på lista *hjelpsom* Ha en fin dag
MarianneE Skrevet 25. september 2010 Forfatter #11034 Skrevet 25. september 2010 Laptopen min er hjemme igjen etter tre uker på service. Nytt skjermkort og tastatur. Ellers er alt bra, har vært i Brevik idag på Åpen Brannstasjon (driiiit skummelt syntes TheaM), ellers har vi vært frosne men kost oss veldig sammen. Alt bare bra med andre ord.
MarianneE Skrevet 26. september 2010 Forfatter #11035 Skrevet 26. september 2010 Sovet i hele natt. og det var deilig det! Føler meg tett i bihulene, men det går seg vel til. Jeg fortalte jo at pappa har klaget til min søster og bror over at det er (ifølge han) fryktelig rotete og møkkete her (rart ingen andre har sett det!). Så da han kom uanmeldt 19.30 igår mens kjøkkenbenken var stablet med oppvask... hadde bare lyst til og grave meg ned, for siden det faktisk VAR rot på kjøkkenet bekreftet det bare på en måte det han mener. Men det er en bagatell mot noe annet jeg fikk greie på igår.... ....Jeg har fortalt at jeg skulle få penger av mamma siden hun og min onkel skulle dele det som er blitt igjen etter salg av leiligheten til mormor siden hun nå har flyttet til omsorgsbolig e.l. Nå har mormor snudd om på flisa, gitt. Ingen skal få noe av henne før hun er død, sa hun til mamma. Jeg høres sikkert grusomt kynisk ut nå, men hva skal vel dama med med halvannen million på kontoen? Mamma skulle/skal bruke sin andel (600.000kr) på og kjøpe hus med han raringen hun er sammen med. SøsterG skulle/skal ta ferdig "lappen" Jeg skulle/skal betale ned på et banklån, tannlege, helg i Sverige... Jeg VET at ingen har rett til noe som helst, men når man har gått og gledet seg til og få 25.000 i to mnd og har tenkt mye på hva man skal bruke dem på, og hva man vil bruke dem på (ikke nødvendigvis det samme... ) er skuffelsen stor! Men, mamma skulle prate med mormor og jeg håper det hjelper for og være ærlig. For det var tenkt at pengene skulle kommet denne uka som kommer nå, og det har jeg venta på. Men, som Andrè sa igår, det er jo bare bonus-penger på en måte. Vi har jo ikke mistet noe vi alt har. To be continued!! Dette er en kanskje-dag. Jeg skal kanskje opp på sykehuset i Skien for venninneT sin datter, MS er lagt inn med kraftig lungebetennelse etter og hosta MASSE i flere måneder. Jeg tenkte da og holde T med selskap en stund, men det var bare hvis de ikke skulle hjem idag. Hvis ikke skal vi nok en tur i Fritidsparken og bade. Skulle helst fått til begge deler...
Mazilla Skrevet 26. september 2010 #11036 Skrevet 26. september 2010 Hun kan da ikke snu på flisa på det viset! Eller, hun kan tydeligvis, men hallo... Bra at du endelig fikk en sammenhengende natts søvn da!
MarianneE Skrevet 27. september 2010 Forfatter #11037 Skrevet 27. september 2010 Ja, det der var bare kjipt! Føler meg litt kynisk, men hva skal mormor, dement og bor nå i omsorgsbolig, hva skal vel hun med pengene? Hun har jo en fyldig bankkonto fra før av, og... vel... det har ikke vi. Pengene skulle kommet inn på kontoen min idag eller i morra. Så da dette kom fram på lørdag... Jeg kjente det var som om hjertet datt ned i magen. Jaja... Vi gikk oss en tur i går. TheaM fikk med seg dukkevogna og så gikk vi over til byen alle tre. Det tok en stund for og si det slik, og vi stoppet og matet ender, svaner og måker ved brygga i byen. Der er det laget til en passasje hvor man kan sette ut båter så det er som en veldig slakk bakke ut i vannet et sted. Der stod vi og kastet brødbiter da TheaM fant ut at og håndmate svanen var en god idè. Hun ble ikke bitt (heldigvis!) men den slukte brødet og fikk med seg ene vanten hennes. Svanen spyttet vanten ut igjen og Andrè ble dagens helt da han balanserte på noen steiner og fikk vanten opp igjen. Etter denne hendelsen hutret vi oss inn på JonasB hvor vi fikk kakao og kaffe latte som smakte veldig godt. Etter på hutret vi oss hjem igjen hvor jeg laget kjøttkaker til middag. Skikkelig koselig søndag!!! Idag er det fri på meg etter jeg byttet jobb-dager. Nå skal jeg jobbe onsdag, torsdag og fredag fast. Fridagen skal jeg bruke på klesvask, rydde, skrive et brev og jobbe litt ute i hagen. Etter de kjipe tilbakemeldingene på dugnaden har vi avlyst det hele. Ikke pokker om vi vil ha hjelp lengere.
lilljan Skrevet 27. september 2010 #11038 Skrevet 27. september 2010 spurte du familie og venner slik som du hadde tenkt ang. dugnad? Også fikk du kjipe tilbakemeldinger? Kjedelige greier. Jeg synes folk forventer alltid at alle skal stille opp for de, mens hvis du spør om tjeneste tilbake er alle lunken... Snart gidder jeg ikke å hjelpe andre å være snill og grei er bare utmattende selv om man sikkert kommer lenger med det... Ha en finfiiin fridag!
MarianneE Skrevet 27. september 2010 Forfatter #11039 Skrevet 27. september 2010 Ja, jeg referer til det på side 552 her i boka mi. Sendte en felles mail med hva jeg mente om saken, og fikk en tlf fra broder'n istad om at det hele var en spøk, og Facebook var så lite seriøst at da ble det bare sånn osv... Men OK... Dugnaden er oppe og går igjen. Jeg føler og at vi er de som stiller opp på det som skjer. Vi er med og bærer flyttelass, vasker for andre, tilbyr meg og ta med en kake eller sier ja når jeg blir spurt om og ta med, vi passer andres barn, passer broder'n sin katt (seinest nå i helga.), lufter hundene til svigerinneK og svogerS når det trengs. Det er ikke så populært når det er spørsmål om motsatt vei for og si det sånn. Egentlig har jeg lyst til og legge meg på sofaen og se på TV. Bare gi f og ikke gjøre en dritt idag. Kanskje jeg skal det? :klø: Bare rydde soverommet først....
MarianneE Skrevet 27. september 2010 Forfatter #11040 Skrevet 27. september 2010 Jeg har fått mensen idag og er et matvrak uten like. Spiste 2 knekkebrød til frokost, også leverte jeg i brnehagen. Etter det spiste jeg rester av gårsdagens dessert. Og drakk en Pepsi max. Tre kvarter etterpå spiste jeg salat til lunch (ruccola, mais, agurk, kylling) 10 glutenfrie brødpinner som har vært dyppet i smøreost. En ny type GodMorgen; Cappuchino yoghurt med nøtter. Det sies jo at man skal spise små regelmessige måltider...
Fremhevede innlegg