Gjest ~Milla~ Skrevet 5. september 2010 #10881 Skrevet 5. september 2010 Så koselig, det er mannen sin det! Det er deg vell undt
Gjest wild bird Skrevet 5. september 2010 #10882 Skrevet 5. september 2010 Høres ut som bryllupet i går var en flott opplevelse Og for en snill og omtenksom mann du har. Sånne ting er bare en herlig kjærlighetserklæring i hverdagen
Nótt Skrevet 5. september 2010 #10883 Skrevet 5. september 2010 Det var veldig kos å se deg og dine igår. Ashelia og kjære var et helt vakkert par. :rødme: Og din kjære kan virkelig være romantisk når han vil.
MarianneE Skrevet 6. september 2010 Forfatter #10885 Skrevet 6. september 2010 Også han kan når han vil, ingen tvil om det. Bare så synd han vil så sjeldent... Lekeplassen igår var så koselig. VenninneC... det er ingen som ler så lett og som får andre til og le så lett som henne. Jentene lekte og koste seg veldig og vi mammaer satt igrunn på rompa i nesten to timer, jeg med strikketøy, hun med snakketøy Da TheaM og jeg kom hjem kl 12.30 gikk vi inn og hun spiste, før hun krabbet opp i sofaen- og sov. I to timer! I de timene satt jeg og strikket, bladde i kokebøker, og til slutt sov jeg litt selv mens Andrè suset litt rundt med sine egene ting. Veldig stille og rolig to timer med andre ord. Bursdagen til søsterG var bra. Hun hadde bakt glutenfrie skoleboller, de var KJEMPE gode!! Skal få oppskriften, og når den kommer... da skal jeg bake! Etter pappa og halvsøsterE reiste fra bursdagen satt vi andre igjen og pratet og alt og ingenting. Så kom jeg innpå at pappa var innom på lørdag og før han gikk slang han ut av seg at det var så møkkete hos oss. Dette nevnte jeg som sagt igår, og da vekslet mine søsken blikk og så en annen vei etterpå. Det viser seg da at pappa har da sittet og klaget på at jeg (etter hans mening) er så sløv hjemme, at jeg bare sitter på rompa hele dagen og ser TV mens det bortimot gror igjen rundt meg osv.... Til min store overraskelse så støttet ikke akkurat mine søsken det, men det kunne jo være rotete hos oss, og så sier broder'n at ja.. noen ganger så måtte han tross alt børste vekk noen smuler under sokkene som han hadde fått påå gulvet her, og det var tross alt en del støv oppå takvifta TVen. Og jeg ble så utrolig lei meg!! Javist kan det være rot her, noen ganger ser det ikke ut (og det er som oftest da vi får overraskelse besøk på døra) og ja, noen ganger burde jeg ha støvsuget to dager før jeg gjør det. Men det som gjorde så vondt var det at pappa har sittet og klaget over meg til mine søsken- og ingen har sagt noe til meg!!! Det aller værste er at jeg har i familien (av mamma og pappa) fått stempelet som "hun håpløse, hun late, hun sure, hun som knapt er noe verdt" også får jeg denne og. Og det er ikke sånn at jeg er blind og ikke ser at det er bortimot helsefarlig her. Det er det ikke. Men vi har liten leilighet, og alt vises med en gang. Men møkkete... nei, den kjenner jeg meg IKKE igjen i. På en annen side, flinkere kan man jo alltids bli. Skulle bare ønske at når det blir sagt slikt, at det ikke går så innpå meg.
Store My Skrevet 6. september 2010 #10886 Skrevet 6. september 2010 Huff, så utrolig leit. Det er klart det går inn på deg når det blir gjort og sagt på denne måten. Jeg synes at du stadig rydder og vasker, jeg. Men det er jo umulig å holde en leilighet med barn prikkfritt. Det blir noen smuler her og der når man har barn, sånn er det bare. Ellers må man jo støvsuge flere ganger daglig, og det blir jo voldsomt. Ikke tror jeg det er sunt heller. Jeg synes i alle fall det virker som du gjør masse husarbeid, men når TheaM er hjemme prioriterer du henne. Og det er sånn det skal være.
MarianneE Skrevet 6. september 2010 Forfatter #10887 Skrevet 6. september 2010 søsteren min er en av dem som har det prikkfritt hjemme, selv med full jobb og to små barn. Jeg klarer det ikke- og har aldri hatt det som mål heller. Synes bare det ble så kjipt igår. Det værste er kanskje det at hjemme hos pappa er det værre enn her. Kjøkkenbordet hans kan man knapt se, og søsteren min måtte en gang støvsuge før hun satte en av ungene på gulvet ettersom de kom med hybelkanin i hånda en gang. Jeg får vel bare ta meg sammen, da.
Androide Skrevet 6. september 2010 #10889 Skrevet 6. september 2010 Takk for brevet, som lå og ventet på meg da jeg kom tilbake etter min ekspedisjon og ferd i går!
Gjest MissBella Skrevet 6. september 2010 #10890 Skrevet 6. september 2010 Så koselig gjort av mannen din! Du er heldig! Håper alt står bra til med deg.
Gjest wild bird Skrevet 6. september 2010 #10891 Skrevet 6. september 2010 Vet du hva, jeg syns det er utrolig frekt av faren din å si sånn til deg! Blir så forbanna på sånn Hadde han sagt sånn til andre folk? Hva får han til å tro at han kan snakke sånn til deg, bare fordi han er faren din? Min far kunne også være sånn mot meg. Helt til jeg satte grenser for hva jeg tillot at han fikk lov å si til meg. Jeg ga klar beskjed om at jeg finner meg ikke i å bli snakket til sånn, uansett om det var fra han eller andre. Og nå har han faktisk sluttet med det. En ting er hva andre sier av stygge og ubentenksomme ting. En annen er hva vi lar dem få lov å si til oss. Sett grenser. Da får du det mye bedre med deg selv
MarianneE Skrevet 6. september 2010 Forfatter #10892 Skrevet 6. september 2010 Takk for brevet, som lå og ventet på meg da jeg kom tilbake etter min ekspedisjon og ferd i går! Du får skrible ned ferieminner tilbake! Så koselig gjort av mannen din! Du er heldig! Håper alt står bra til med deg. Ja, han er en bra mann. Jeg er kanskje ikke like flink til og fremheve det noen ganger. Det er litt (for) lett noen ganger og fokusere på det negative, og av og til trengs det motsatte. Ellers er alt bra. Tok en liten prat med søsterG ang gårsdagen og sa at det som såret var det at ingen har fortalt meg at pappa har klaget. Men som søsterG sa; Ingen har lagt noe i det, for vi vet hvordan han kan være. Dessuten har min søster og bror tatt det hele med en klype salt. Da føltes det litt bedre. Vet du hva, jeg syns det er utrolig frekt av faren din å si sånn til deg! Blir så forbanna på sånn Hadde han sagt sånn til andre folk? Hva får han til å tro at han kan snakke sånn til deg, bare fordi han er faren din? Min far kunne også være sånn mot meg. Helt til jeg satte grenser for hva jeg tillot at han fikk lov å si til meg. Jeg ga klar beskjed om at jeg finner meg ikke i å bli snakket til sånn, uansett om det var fra han eller andre. Og nå har han faktisk sluttet med det. En ting er hva andre sier av stygge og ubentenksomme ting. En annen er hva vi lar dem få lov å si til oss. Sett grenser. Da får du det mye bedre med deg selv Det er problemet med ham. Han er av den oppfatning at så lenge han mener det, så skal han si det. At noen blir såret er ikke hans problem, han har rett til og si sin mening uansett. Han har sagt det, at han blir tvunget til og ikke kunne si meninga si tar han heller livet av seg. Det kom tydelig fram for 7 år siden da det var om folk som gifter seg i utlandet på ferie. Da sa han at jeg var dum som hadde gjort noe så dumt som og gifte meg. Enda mer dum var jeg fordi jeg hadde giftet meg med Andrè. Etter det har jeg mer eller mindre gitt opp.
Nótt Skrevet 6. september 2010 #10893 Skrevet 6. september 2010 Kjenner jeg blir oppgitt over faren din. Er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å ikke tenke over det.
juliane Skrevet 6. september 2010 #10894 Skrevet 6. september 2010 Faren din irriterer meg. Skal jeg banke ham opp?
Kara W Skrevet 7. september 2010 #10895 Skrevet 7. september 2010 Huff,så trist det må være å med en far som sier slike ting Hadde en venninne som også sa akkurat det hun mente til en hver tid, men hun har heldigvis skjønt at det sårer nå. Men ble såret mange ganger før jeg turte å si ifra. Må være mange ganger verre å høre det fra sin egen far.
MarianneE Skrevet 7. september 2010 Forfatter #10896 Skrevet 7. september 2010 Fridag!!! TheaM har holdt meg oppe og våken siden klokka var 4.45 så både hun og jeg er litt trøtte. Har tatt henne fri fra barnehagen idag, så tar vi en tur til byen og ellers slapper av og koser oss litt.
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. september 2010 #10897 Skrevet 7. september 2010 Koselig med mor og datter dag
MarianneE Skrevet 7. september 2010 Forfatter #10898 Skrevet 7. september 2010 *stress* TheaM har fått paraply og vil helst veive rundt med den inne. Jeg prøver og redde det som finnes inne. Men vi har kost oss i byen. Glad jeg har holdt henne hjemme idag.
Gjest wild bird Skrevet 7. september 2010 #10899 Skrevet 7. september 2010 Høres nesten ut som vi har samme far. Tenk om du er min ukjente halvsøster Så deilig at dere har hatt en fin mor og datter-dag
Fremhevede innlegg