Gjest ~Milla~ Skrevet 27. august 2010 #10821 Skrevet 27. august 2010 Uæh jeg blir helt målløs... men dessverre er det et kjent problem, har en bekjent som er på akkurat den samme måten. Tilslutt ble det rett og slett for mye, jeg orker ikke et slikt mas om penger og gaver osv osv, så det er vel derfor hun nå går under navnet bekjent.
MarianneE Skrevet 27. august 2010 Forfatter #10822 Skrevet 27. august 2010 Uhm, noen burde kanskje snart våkne opp til the real world? Eller har de faktisk så mye penger at en diamant hvert år er nada problem? En annen ting er jo også at måles virkelig kjærlighet i penger/gaver? Det gjør jo tingene enda mer dust, HUN tjener pengene der i gården. Han er arbeidsledig fra september av! Fasaden er veldig viktig for dem begge to, der er alt fremstilt som perfekt men dritten er feid under teppet for og si det sånn. Skulle bare ønske noen kunne se sannheten. Jeg ønsker meg gjerne blomster til spesielle dager, men det er fordi friske blomster er en luksus jeg aldri unner meg selv ellers. Men jeg FORVENTER ingenting, og hvertfall ikke diamantringer... :dåne: Men dette er vel dama som ville ri inn i kirka på en hest, var det ikke? Nei, det var x-en hans det. Dette er hun med den røde løperen. Koselig og gå på deg forresten! Du har tatt av en hel del kilo, jeg glemmer bare og si det til deg når vi møtes.. Bra skrevet! helt enig også! Internett er en utrolig tidstyv! Jeg skjønner ikke at jeg klarer å kaste bort så mye tid her. PC'en er alltid på, og jeg sjekker mail og forumer hver gang jeg går forbi. Tørr ikke tenke på hvor mange timer det blir i løpet av en måned. Skjønner ikke at det er mulig å forvente en diamant til hver bryllupsdag. Er ekteskapet over når ringen blir full? Synes deres måte å feire bryllupsdag på høres fantastisk ut. Det eneste jeg har sagt til mannen at jeg forlanger er en gave til bursdagen min, og et kyss på bryllupsdagen. Alt han gjør utover det er bare bonus og romantikk. Jeg vil også gjerne at vi går ut og spiser bare oss to, mest for å sørge for at vi gjør det ihvertfall én gang i året, men det trenger ikke å være på selve dagen (det har gjerne blitt til at vi tar det på høsten, selv om vi er gift i mai ) Jeg er glad bare Noen husker at vi har bryllupsdag jeg! Jeg vil gjerne ha en liten oppmerksomhet, eller at vi spiser noe ekstra godt, eller deler en flaske vin. Men en diamant hvert år? Sier som Kara; er ekteskapet over når ringen er full? Jeg MÅ huske og spørre henne om det er slik det henger sammen! Men størst av alt er kjærligheten, er det noe som heter.. Det syns jeg er en fin påminnelse i en materalistisk hverdag. I heimen her er vi bevisste på at kjærelighet ikke kan kjøpes eller måles i penger Og jeg er enig med deg, det er mye kosligere og gjøre noe sammen med familien enn å få en gave, eller blomster som visner etter tre dager. Jeg har en svigerinne som deg.. Hennes mest idiotiske utsagn hittil har vært "NN er ikke så flink til å si at han er glad i meg, men han kjøper ting til meg" (han tjener godt, og strør om seg med penger) i vårt hushold legger vi heller vekt på at det er viktig å fortelle hverandre at vi er glade i hverandre, i stedet for å vise kjærligheten med penger.. Flere i vår venneflokk har for vane å bytte ut interiøret flere ganger i året, reise på ferie som er betalt med kredittkort osv.. Dette vil vi aldri få råd til, og skal vi ha noen ting må vi spare. Det er derfor når vi først handler noe, handler vi kvalitet som vi vet holder i noen år, for vi har ikke råd til å henge med i svingene når enkelte i venneflokken setter i gang med utskiftninger og ferier. Vi må rett å slett tenke langsiktige innvesteringer som holder over lengre tid. Syns ikke du skal høre så mye på den overfladiske svigerinnen din jeg. En familie som er kjærlig og som viser kjærlighet for hverandre, er nok mye lykkerligere enn hun som forlanger diamant til hver bryllupsdag. Kos deg masse med familien din, MarianneE Så fint skrevet! Greia er det at skulle vi vist hverandre kjærlighet gjennom ting som kan kjøpes... ja, da måtte vi tatt ut skillesmisse! Da hadde det blitt lite med kjærlighet for og si det sånn! Uæh jeg blir helt målløs... men dessverre er det et kjent problem, har en bekjent som er på akkurat den samme måten. Tilslutt ble det rett og slett for mye, jeg orker ikke et slikt mas om penger og gaver osv osv, så det er vel derfor hun nå går under navnet bekjent. Og det skjønner jeg godt. Slike mennesker synes jeg er slitsomme. Kanskje litt fordi jeg ikke har de samme økonomiske mulighetene og egentlig er litt missunnelig? Missunnelig på mulighetene enkelte har økonomisk, ikke nødvendigvis på dem direkte, tror jeg passer bedre. **** Å.... jeg klarte ikke la være etter jobb, og forsvant ned på http://www.mersmakiskien.no/ Hos www.fonix.as som var utstiller kjøpte jeg glutenfri pizzaboller og glutenfri pizzapiroger. Etterpå gikk jeg og kjøpte meg en stor kopp fyldig kaffe mocca og satte tenna i en pizzabolle. O'lykke!! Nå må jeg en kjapp tur i butikken, hente i barnehagen og.. prøve og friste Andrè til en tur på Mersmak igjen. Planen var og reise i morra, men det er vist meldt regnvær og da er det ikke såååå stas og gå på marked. Men å.. som jeg slike marked. Hele sentrum av Skien er full av boder og lukter!
Mazilla Skrevet 27. august 2010 #10823 Skrevet 27. august 2010 Wow, der skulle jeg også gjerne ha vært!
Auri Skrevet 27. august 2010 #10824 Skrevet 27. august 2010 Koselig å gå på deg også! Har ikke gått ned noe særlig nå siden sist vi møtte hverandre, da Sorry at ting ble litt rart, men hun jeg var ute med er ei fra gruppa mi, og hun hadde en litt tøff dag, så å stå og prate med fremmede var ikke helt greia hennes idag
Gjest wild bird Skrevet 27. august 2010 #10825 Skrevet 27. august 2010 Hei! Henger meg på koret som er sjokkert over holdningene til svigerinnen din. Fytti, så kvalmt, sier jeg bare. Dette høres sikkert hovent ut, men samboeren min har veldig god råd. Han bruker gjerne penger, mens jeg ber han holde igjen. Ungene trenger ikke få ditt og datt bare fordi han har mulighet til å gi dem det, mener jeg. Hva slags verdier lærer de av det? Jeg tenker vel helt annerledes fordi jeg aldri har hatt særlig romslig økonomi selv. Mine unger tar hvert fall ingenting som en selvfølge, og blir kjempeglade for alt de får. God helg forresten
Gjest MissBella Skrevet 27. august 2010 #10826 Skrevet 27. august 2010 Bare kikker innom en liten tur. Jeg har skrevet et brev til. Med oppdateringer. Så da får du 2 brev. Happy? God helg til deg og dine!
Store My Skrevet 29. august 2010 #10828 Skrevet 29. august 2010 Til bryllupsdagen i fjor fikk jeg faktisk en alliansering med en diamant.. og det var mitt forslag. Det skal sier at diamanten er pitteliten, men likevel.. Planen var at jeg skulle få en diamant for hvert år, men i år er det litt trangt økonomisk så jeg sa at jeg ikke ville ha diamant. For oss var dette en greie vi ville gjøre, men det ville ikke falle meg inn å kreve diamant hvis økonomien ikke tillater det. Har sagt på tull til Mannen at jeg bare ville ha 3 eller 5 diamanter på ringen, så etter det måtte vi skille oss Ehm.. ville bare gi den andre siden av historien.. Men som sagt, dette er noe vi begge vil.. dersom økonomien tillater det. Så. ehm.. ja.. hmm..
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. august 2010 #10829 Skrevet 29. august 2010 Stille det er her hos deg MarianneE
MarianneE Skrevet 30. august 2010 Forfatter #10831 Skrevet 30. august 2010 Ja, det er litt stille her hos meg om dagen. Laptopen min vil ikke finne internett etter et kraftig tordenvær fredagskveld. Men, jeg har det ellers bare bra! Mandag igjen, skjønner ikke at uka har gått alt! Skal jobbe hver dag denne uka, men... det er jo ikke akkurat så mye som det høres ut som. Det gjør at jeg skal jobbe 10 timer denne uka istedet for 6. Men først skal jeg rydde litt før jeg tusler til bussen. Stakkars PCen min.... :cry:
Gjest MissBella Skrevet 30. august 2010 #10832 Skrevet 30. august 2010 Vet du hva?!?!?! DA har jeg sendt brevet til deg!!
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. august 2010 #10835 Skrevet 30. august 2010 Godt å høre fra deg igjen iallefall
Kara W Skrevet 31. august 2010 #10836 Skrevet 31. august 2010 Dette høres sikkert hovent ut, men samboeren min har veldig god råd. Han bruker gjerne penger, mens jeg ber han holde igjen. Ungene trenger ikke få ditt og datt bare fordi han har mulighet til å gi dem det, mener jeg. Hva slags verdier lærer de av det? Jeg tenker vel helt annerledes fordi jeg aldri har hatt særlig romslig økonomi selv. Mine unger tar hvert fall ingenting som en selvfølge, og blir kjempeglade for alt de får. Må si meg litt enig i dette. Vi har også romslig økonomi, og kommer fra "møblerte hjem", men vi har da aldeles ikke behov for å kjøpe alle mulige dyre ting, og ihvertfall ikke fortelle noen om hva vi evt. har kjøpt. Jeg "krevde" riktignok diamanter i forlovelsesringen, men utover det tror jeg aldri jeg har bedt ham kjøpe noe spesefikt til meg, og ihvertfall ikke noe så dyrt igjen.
MarianneE Skrevet 1. september 2010 Forfatter #10837 Skrevet 1. september 2010 Fatter ikke hva det er med nettet vårt om dagen. HVIS en av PCene finner kontakt med nettet er det bare og holde pusten og håpe på at det varer så lenge som mulig. Min elskede miniPC er på service, og jeg sitter på Andrè sin nå. Veldig uvant.... Ellers er alt bra. Fremdeles overrasket over hvor mye annet jeg får gjort når jeg er så ytterst lite på nett... har liksom ikke så veldig mye og skrive, men måtte nesten legge igjen et livstegn! Snart på tide og reise på jobb! til deg!!
lilljan Skrevet 1. september 2010 #10838 Skrevet 1. september 2010 (endret) Så kjekt med livstegn fra deg. Det er grusomt irriterende når det tekniske ikke virker som det skal!!! Endret 1. september 2010 av lilljan
Fremhevede innlegg