Auri Skrevet 24. august 2010 #10801 Skrevet 24. august 2010 Her har jeg fallt fullstendig av lasset jeg Gratulerer med bryllupsdag! Hvis det har skjedd noe kjempeviktig over sommeren som jeg bør vite om så setter jeg pris på en reprise
loffen Skrevet 24. august 2010 #10802 Skrevet 24. august 2010 Gratulerer med bryllupsdagen! Din glamorøse hverdag høres litt ut som min.
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. august 2010 #10803 Skrevet 24. august 2010 Hva? Lever du ikke som i glamour og day's of our lives på tv'en :dåne:
Gjest wild bird Skrevet 24. august 2010 #10804 Skrevet 24. august 2010 Gratulerer med bryllupsdagen! Så flott med TheaM sin framgang. Jeg tenker at det kanskje kan ha sammenheng med at hun er blitt litt større og modnet mer, som gjør at hun er blitt mer sosial. Hun er tross alt prematur, og da henger de vel gjerne litt etter andre i utvikling. Barnehagebytte kan også spille inn, så klart
Frigg Skrevet 24. august 2010 #10805 Skrevet 24. august 2010 Gratulerer så mye med bryllupsdagen Og jeg skjønner at det er stort for deg nå som TheaM har begynt å leke med andre barn. Tenk da....etter et helt år
Spatula Skrevet 24. august 2010 #10807 Skrevet 24. august 2010 Gratulerer med bryllupsdagen Håper det blir feiring i kveld for TheaM som gjør fremskritt!
Gjest MissBella Skrevet 24. august 2010 #10808 Skrevet 24. august 2010 Det var gode nyheter!! Håper dere har hatt en fin bryllupsdag! Gratulerer!
MarianneE Skrevet 25. august 2010 Forfatter #10809 Skrevet 25. august 2010 Det ble så mange og sitere her.... MissBella Icing Purple Frigg Wild Bird Milla loffen ashelia enigma juliane Takk for gratulasjoner og tilbakemelding ang TheaM! Vi gjorde ingenting ut av dagen igår, det tar vi til lørdagen istedet. Jeg har sagt -og det mener jeg- at jeg gir blanke i få blomster på bryllupsdagen. Hva skal jeg med dem? Istedet har vi pleid og gå ut alle tre og spise pizza e.l. For meg betyr det mye mer at vi gjør noe sammen oss tre istedet for roser som dør etter noen dager. Derfor smelta jeg helt da Andrè kom med en orkidè som heter dendrobium. Den har to stilker og er full av små hvite blomster som vokser oppover langs hele stilken. Kjempe fin! Idag er det jobb igjen. TheaM sov til 7.30 og har fått sittet i stua og tegne mens hun har spist frokost. Egentlig litt fy-fy... Nå har hun kledd på seg, og vi må nok gå og finne en ny genser, den jeg har funnet fram er blitt for liten i løpet av sommeren. God morgen alle sammen...
loffen Skrevet 25. august 2010 #10810 Skrevet 25. august 2010 God formiddag! Den orkidéen hørtes flott ut.
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. august 2010 #10811 Skrevet 25. august 2010 Så koselig med en flott orkidee! En fin tradisjon å gå ut å spise alle 3, absolutt
Gjest wild bird Skrevet 25. august 2010 #10812 Skrevet 25. august 2010 Koselig med orkide. Den varer jo lenge hvis den får rett pleie og omsorg
Kara W Skrevet 26. august 2010 #10813 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer med bryllupsdag og flinkt barnehagebarn Fant du ut hva man skal gjøre med barn som nekter å plukke opp pusslespillbitene? Gode råd mottas med takk! (og du, alle gjør vi ting med barna våre som vi vet er helt pedagogisk feil, bare fordi vi ikke orker mer. De vokser opp helt fint de også )
MarianneE Skrevet 27. august 2010 Forfatter #10814 Skrevet 27. august 2010 :dåne: Gjett hvem som har vært uten nett fra onsdag-torsdag ettermiddag! Jeg synes det var helt forferdelig, ikke hustelefon, ikke internett... Skremmende hvor isolert man føler seg uten de to tingene. Jeg er ihvertfall skremt med tanke på hvor mye annet enn internett jeg fikk gjort igår mens jeg ventet på at feilen skulle repareres. At internett er en tidstyv- ingen tvil!! Onsdagskveld var jeg på JonasB med søsterG, venninneSA, venninneJ, venninneS og svigerinneK. Jeg nevnte da hva vi gjorde (eller ikke gjorde?) ut av bryllupsdagen vår. SvigerinneK fikk sjokk som hun sa. For hun -som hun selv sa- forventet og få blomster på bryllupsdagen, og dessuten fikk hun alliansering i morgengave og forventet nå og få en diamant på hver bryllupsdag. Jeg er fremdeles litt... jeg vet ikke. Jeg er bare så utrolig lei av all materialismen til noen (henne). Kan ikke ting måles i penger -og da så mye som mulig- har det liksom ingen verdi. Noen ganger lurer jeg på om det er meg det er noe galt med som ikke bryr meg om materialisme. Noen ganger lurer jeg på om... Jeg vetta f*en. Kjenner jeg er bare lei av slik holdning! Det værste er at venninneSA er blitt slik og ALT dreier seg om penger. Det skal forbrukes og forbrukes hele tiden og jeg kjenner at jeg bare melder meg totalt ut av det. På toppen av det hele, rundt det bordet på onsdag satt og min søsterG som er arbeidsledig fra onsdagen. Som hun skrev til meg på sms; Nå er det offisielt. Vi er snart fattige! Dette satt søsterG og tenkte på mens hun andre satt rundt bordet og forventet diamanter. Jeg blir KVALM!!!!! måtte bare få det ut....
*Enigma* Skrevet 27. august 2010 #10815 Skrevet 27. august 2010 Uhm, noen burde kanskje snart våkne opp til the real world? Eller har de faktisk så mye penger at en diamant hvert år er nada problem? En annen ting er jo også at måles virkelig kjærlighet i penger/gaver?
Auri Skrevet 27. august 2010 #10816 Skrevet 27. august 2010 Jeg ønsker meg gjerne blomster til spesielle dager, men det er fordi friske blomster er en luksus jeg aldri unner meg selv ellers. Men jeg FORVENTER ingenting, og hvertfall ikke diamantringer... :dåne: Men dette er vel dama som ville ri inn i kirka på en hest, var det ikke?
Kara W Skrevet 27. august 2010 #10818 Skrevet 27. august 2010 Internett er en utrolig tidstyv! Jeg skjønner ikke at jeg klarer å kaste bort så mye tid her. PC'en er alltid på, og jeg sjekker mail og forumer hver gang jeg går forbi. Tørr ikke tenke på hvor mange timer det blir i løpet av en måned. Skjønner ikke at det er mulig å forvente en diamant til hver bryllupsdag. Er ekteskapet over når ringen blir full? Synes deres måte å feire bryllupsdag på høres fantastisk ut. Det eneste jeg har sagt til mannen at jeg forlanger er en gave til bursdagen min, og et kyss på bryllupsdagen. Alt han gjør utover det er bare bonus og romantikk. Jeg vil også gjerne at vi går ut og spiser bare oss to, mest for å sørge for at vi gjør det ihvertfall én gang i året, men det trenger ikke å være på selve dagen (det har gjerne blitt til at vi tar det på høsten, selv om vi er gift i mai )
loffen Skrevet 27. august 2010 #10819 Skrevet 27. august 2010 Jeg er glad bare Noen husker at vi har bryllupsdag jeg! Jeg vil gjerne ha en liten oppmerksomhet, eller at vi spiser noe ekstra godt, eller deler en flaske vin. Men en diamant hvert år? Sier som Kara; er ekteskapet over når ringen er full?
Spatula Skrevet 27. august 2010 #10820 Skrevet 27. august 2010 Men størst av alt er kjærligheten, er det noe som heter.. Det syns jeg er en fin påminnelse i en materalistisk hverdag. I heimen her er vi bevisste på at kjærelighet ikke kan kjøpes eller måles i penger Og jeg er enig med deg, det er mye kosligere og gjøre noe sammen med familien enn å få en gave, eller blomster som visner etter tre dager. Jeg har en svigerinne som deg.. Hennes mest idiotiske utsagn hittil har vært "NN er ikke så flink til å si at han er glad i meg, men han kjøper ting til meg" (han tjener godt, og strør om seg med penger) i vårt hushold legger vi heller vekt på at det er viktig å fortelle hverandre at vi er glade i hverandre, i stedet for å vise kjærligheten med penger.. Flere i vår venneflokk har for vane å bytte ut interiøret flere ganger i året, reise på ferie som er betalt med kredittkort osv.. Dette vil vi aldri få råd til, og skal vi ha noen ting må vi spare. Det er derfor når vi først handler noe, handler vi kvalitet som vi vet holder i noen år, for vi har ikke råd til å henge med i svingene når enkelte i venneflokken setter i gang med utskiftninger og ferier. Vi må rett å slett tenke langsiktige innvesteringer som holder over lengre tid. Syns ikke du skal høre så mye på den overfladiske svigerinnen din jeg. En familie som er kjærlig og som viser kjærlighet for hverandre, er nok mye lykkerligere enn hun som forlanger diamant til hver bryllupsdag. Kos deg masse med familien din, MarianneE
Fremhevede innlegg