MarianneE Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #10481 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har overlevd. Tantebarna har nå reist hjem og TheaM snorker på sofaen. Jeg har åpnet en boks kald PepsiMax og litt potetgull. Sliten.
Nótt Skrevet 19. juli 2010 #10482 Skrevet 19. juli 2010 Godt å høre at du har overlevd. PepsiMax og potetgull er deg vel undt.
juliane Skrevet 19. juli 2010 #10483 Skrevet 19. juli 2010 På denne sofaen går det i trøstespising... av potetgull og Pepsi Max. (Utsetter å ta knekken på feriekiloene til i morgen... )
Gjest MissBella Skrevet 19. juli 2010 #10484 Skrevet 19. juli 2010 Godt å høre at du overlevde!! Ha en fin mandagskveld! (brev ble sendt igår)
MarianneE Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #10485 Skrevet 20. juli 2010 Smileyene mine har forsvunnet fra ruta si til høyre, og jeg kan ikke lengere multisitere. Herregud, så irriterende!! **** Det gikk da greit igår. Ungene kom 10.50 og da begynte de straks og leke alle tre ute. Vi gikk inn da det begynte og regne for litt formiddagsmat. Etter maten begynte de og bygge lego, og TheaM proklamerte høyt og tydelig at hun hadde bæsja i trusa. To sekunder etter fortalte hun og at hun tissa. Flott, tenkte jeg. Og få henne til og ha på truse igår var nemlig ikke enkelt, jeg brukte det jeg hadde av overtalelse. Et par ganger sutra hun etter bleia. Men, da hun hadde gjort sitt i trusa måtte hun stå litt med det til jeg hadde ryddet ferdig på kjøkkenet. Det virker litt fælt, men de må få kjenne at det er ubehagelig, og at det beste er og få slikt i do. Etter maten og skift gikk vi ut igjen, da raknet alt... Da ble det krangel om sykklene siden ingen ville ha sin egen men bare tohjulsykkelen til nevøA. Lille nieseV på 2 år klarer ikke helt det og sykle enda så hun går med sykkelen mens hun gråter. Så da vi var i gata og de to eldste stakk av på hver sin sykkel, hva gjør du da? *Lar 2åringen stå igjen i gata alene og gråte for og løpe etter de to andre på full fart mot bilveien? *Prøver og dra med 2 åringen og går fort etter de andre og håper ingenting går galt? Det ble det siste, og alt gikk bra. Men uff.... Det var veldig ekkelt... Etter det stakk de ikke av mer, siden de fikk en solid dose kjeft hver :fy: Da begynte de og leke litt- og krangle. Da kikka jeg på klokka.... Etter og aktivisert dem litt og funnet fram gatekritt og en stor tavle gikk det bedre. Så gikk vi ut i gata igjen, med sykler til de to største, men denne gangen holdt de seg hos meg. Også tok vi en litt annen retning. Et lite stykke hjemmefra (hørtes ut som vi gikk langt, men vi var 300 meter hjemmefra) hadde TheaM et uhell. Da fikk hun værsågod bli med på rundturen rundt kvartalet med tissevåt bukse. Vel hjemme fikk nieseV øye på ene katten vår. Hun er LIVREDD alle dyr så hun satte i et hyl og vrælte skikkelig. Så da hadde jeg nieseV hylskrikende på toppen av trappa (bak trappegrinda), TheaM grinende i bunnen av trappa (uvist av hvilken grunn) og nevøA som satt i midten og kjeftet på pus. Viste ikke om jeg skulle eller så jeg valgte og ringe søsterG for og spørre om når ungene ble henta. Klokka var da nemlig 15.15. SøsterG var her innen halvtimen sa hun, så jeg fikk alle ungene opp i TheaM sin seng, satte en boks druer mellom dem, og begynte og sortere ut litt tøy som nieseV skulle arve. Da ungene var henta sovna TheaM på sofaen etter et par minutter og jeg fant fram boksen med Pepsi Max. Jeg overlevde..... Idag kunne jeg tenkt meg og syklet over til byen med TheaM. En barnebutikk har salg....
Nótt Skrevet 20. juli 2010 #10486 Skrevet 20. juli 2010 Høres ut som en tøff dag, selvom du overlevde. Å sykle til by'n med TheaM høres ut som en fin plan for dagen. Her er det ikke så fint vær, så jeg vet ikke om vi tusler ut i dag eller ei. Frister litt å bare ha en innedag kjenner jeg, men samtidig så burde jeg jo gå ut en tur.
MarianneE Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #10488 Skrevet 20. juli 2010 Smileyene er tilobake! Bleieslutt er jaggu ikke bare-bare. Er nå på dagens 3. klesskift.
MarianneE Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #10490 Skrevet 21. juli 2010 Framgang med bleieslutten! Etter uhell nr 2 på tre timer tror jeg hun skjønte det, for etter det spurte hun om og gå på do resten av dagen. Selv da hun måtte få på bleie etter et mini-uhell fordi det var ikke flere reine truser igjen, gikk hun heller på do og tissa. Så, etter middagen reiste vi på kjøpesenteret og kjøpte flere truser til henne og fordi hun har vært veldig flink; En eske med duploklosser. De har hun sovet med i senga i natt... Kl 20 igår møtte jeg søsterG, venninneJ, broder'n og GulNonstop (om noen kjenner henne) på JonasB. Jeg koste meg med en tallerken antipasti som bestod av blåmuggost (som er noe av det værste jeg vet), tomat&mozzarella, chorizo, salami, oliven, peccorinoost, grillet glutenfritt brød og aioli. Kjempe godt! GulNonstop kunne fortelle at hun i 9. uke. Koselig!! Jeg ble helt rørt jeg... Jeg var ikke hjemme før klokka var over 23 i går kveld/natt. Følte meg nesten litt dristig som var ute så seint... Idag vet jeg ikke helt hva vi skal finne på. Siden TheaM er i en bleiesluttfase er jeg lite lysten på og dra henne med til byen hvor tilgangen på do er litt enklere.... Kanskje baker vi litt? Har oppskrift på noen havre kjeks jeg vil prøve meg på. Uansett, lurer på om ikke dette blir dagens middag. Aldri laget det før, men en gang må jo være den første...
Gjest Catwoman Skrevet 21. juli 2010 #10491 Skrevet 21. juli 2010 Hei hei Ikke bare bare med barn i trassalderen skjønner jeg. Godt det ser ut ti at bleiesluttet går bra da
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. juli 2010 #10493 Skrevet 21. juli 2010 Cannelloni er kjempe godt! Absolutt verdt å prøve Bleieavvenning ja, det kan ta på både tålmodigheten og vaskemaskinen. Artig at hun likte duploklossene. Da jeg skulle slutte med smokk, fikk jeg velge meg noe jeg ønsket meg på en betingelse av mamma og jeg klippet over smokken. Jeg ønsket meg et FENAL (penal), det fikk jeg, smokken ble klippet over og lagt under hodeputen og aldri mer brukt. Og etter noen dager var det greit å gi den til søppelmannen
MarianneE Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #10494 Skrevet 21. juli 2010 Hei hei Ikke bare bare med barn i trassalderen skjønner jeg. Godt det ser ut ti at bleiesluttet går bra da Neiii sant det med trass-barn. or og si det slik; Du har noe og glede deg til! :gjeiper: Cannelloni er kjempe godt! Absolutt verdt å prøve Bleieavvenning ja, det kan ta på både tålmodigheten og vaskemaskinen. Artig at hun likte duploklossene. Da jeg skulle slutte med smokk, fikk jeg velge meg noe jeg ønsket meg på en betingelse av mamma og jeg klippet over smokken. Jeg ønsket meg et FENAL (penal), det fikk jeg, smokken ble klippet over og lagt under hodeputen og aldri mer brukt. Og etter noen dager var det greit å gi den til søppelmannen Snill mamma du har da! Da TheaM skulle slutte med smokk gjorde jeg det enkelt: Nå er du stor jente, smokken skal bort! (var ikke det jeg sa da... ) **** Dro på jentungen ei bleie og så tok vi en tur til byen. Orka ikke være hjemme mer. Så vi slo oss ned på Kaffe&The hvor jeg hadde latte og hun en vaffel og juice. Da vi satt der kom pappa gående og han slo seg ned med oss en 10 minutters tid. Etterpå tok jeg med TheaM for og kikke litt på salg på kjøpesenteret. Halv pris av halv pris er kjekt! TheaM var totalt maniac der inne, og det regnet jeg at hun ville være. Men, det er ikke akkurat uventet. Nå sover TheaM slått helt ut på sofaen. Jeg må vekke henne snart, ellers hadde det fristet og flata rett ut selv. Slitsomt og være hjemme med barn!!
MarianneE Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #10495 Skrevet 21. juli 2010 +22 grader ute! :dåne: Tror jeg tar med meg en bok og setter meg ute. Skal omsider begynne og lese Harry Potter! Det er varmt ute, og jeg lurer veldig på hvorfor vi ikke har noe kald brus i kjøleskapet. Da vi sluttet (stort sett) med brus i ukedagene var ikke varme kvelder som denne i tankene våre.
mia83 Skrevet 21. juli 2010 #10496 Skrevet 21. juli 2010 Her har det regnet i går og i dag. Sikkert fordi siste pulje gikk ut i ferie fra mandag.. Jeg håper det regner fra seg denne uka, og blir opphold neste uke! Det er koselig å lese ute når det er fint vær
loffen Skrevet 21. juli 2010 #10497 Skrevet 21. juli 2010 Lurer på om du laget canneloni og om det var vanskelig.
MarianneE Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #10498 Skrevet 22. juli 2010 Her har det regnet i går og i dag. Sikkert fordi siste pulje gikk ut i ferie fra mandag.. Jeg håper det regner fra seg denne uka, og blir opphold neste uke! Det er koselig å lese ute når det er fint vær Jeg fikk sittet ute i 15 min så begynte det og regne. (også meldte Dagbladet igår at det skulle bli møkkavær neste uke...) Lurer på om du laget canneloni og om det var vanskelig. litt av et smileyvalg... Nei, det ble ingen cannelloni. Det ble så varmt at jeg ikke orket og ta det da, dessuten tok vi turen til pappa og plukket solbær istedet. Middagen ble hamburger og pommes frites og kylling nuggets på veien hjem... Cannelloni tror jeg nesten jeg tar en dag det ikke er så varmt.
Nótt Skrevet 22. juli 2010 #10499 Skrevet 22. juli 2010 Godt å se at jeg ikke er den eneste som er våken nå.
MarianneE Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #10500 Skrevet 22. juli 2010 Ja, ikke sant? Det var så varmt på soveromet at jeg ikke fikk sove. Alt føltes klamt og ekkelt så jeg prøvde og legge meg i stua. Resultatet var at laptopen kom fram istedet... Vurderer og sette igang med et bakeprosjekt alt nå, før det blir for varmt: Sjokoladesmåkaker.
Fremhevede innlegg