Gjest wild bird Skrevet 11. juli 2010 #10421 Skrevet 11. juli 2010 Skjønner godt frustrasjon og irritasjon over bråkete naboer. Tror jeg hadde bedt dem dempe seg, jeg. De må også ta hensyn til naboer, på samme måte som alle andre. Kos dere på trilletur
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. juli 2010 #10422 Skrevet 11. juli 2010 Sånt er utrolig frustrerende. Vi hadde en nabo, de er riktignok flyttet nå, familien var halvt norsk/halvt pakistansk. Ikke de, de var rolige og stille naboer, mann-kone og et barn. Men forundringen over at ungen satt opp til langt på natt og lekte på rommet sitt, den forstod jeg aldri helt. Kunne være i helgene vi var ute med hunden for en siste tur og klokken 01.30, jo der sitter jenta våken med fult lys på og lekte på rommet sitt. Og dette skjedde ikke bare en gang, men flere ganger i uken. Og jenta, hun var rundt 3år. Sånne ting undrer jeg meg over...
MarianneE Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #10423 Skrevet 11. juli 2010 Sånt er utrolig frustrerende. Vi hadde en nabo, de er riktignok flyttet nå, familien var halvt norsk/halvt pakistansk. Ikke de, de var rolige og stille naboer, mann-kone og et barn. Men forundringen over at ungen satt opp til langt på natt og lekte på rommet sitt, den forstod jeg aldri helt. Kunne være i helgene vi var ute med hunden for en siste tur og klokken 01.30, jo der sitter jenta våken med fult lys på og lekte på rommet sitt. Og dette skjedde ikke bare en gang, men flere ganger i uken. Og jenta, hun var rundt 3år. Sånne ting undrer jeg meg over... Det er en kulturell greie. "Der nede" er det vanlig at alle er oppe seint utover natta, og heller er inn og slapper av på formiddagen. I Norge er vi opplært til at voksne er til for barna. Der er det mer motsatt, og barna henger mer eller mindre med de voksne. Har hatt en av de kjipeste søndagene ever. Heldigvis hjalp det og ta med TheaM ut en tur og opp til venninneC og jentene hennes. Alt bedre nå. VIVA ESPAÑA!!
MarianneE Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #10424 Skrevet 12. juli 2010 Da jeg leverte i barnehagen (siste uka før ferien hennes) lå det et ark i hylla hennes. På arket stod det til mamma fra Thea Martine og det var limt på masse små paljetter, men paljettene hadde nå løsnet fra limet og lå bare løst oppå. Finnes det noe finere og få? Tror ikke det.
Gjest wild bird Skrevet 12. juli 2010 #10425 Skrevet 12. juli 2010 Koselig gave fra TheaM til snille mamma. Sånne ting rører mammahjertet helt inn til rota Ha en fin mandag, Mariannesnuppa
MarianneE Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #10426 Skrevet 12. juli 2010 Fine dagen! Shopping på kjøpesenteret i Skien med søsterG og tantebarnA. Synd det var salg hos Panduro ( ) og bare stålkontroll gjorde at jeg klarte og bruke under 200 kr der! TheaM var i barnehagen, men jeg kjøpte en bøtte med plastperler til henne. 1.000 perler i alle former og farger. Blir morro og plukke opp fra gulvet etterhvert. Var og innom Søstrene Grene, fantastisk butikk! Kunne glodd i timesvis på alt det de har der! Kjøpte wall stickers til barnerommet der. Var bare hjemom med poser og gikk så i barnehagen og hentet snuppa. Hjemme ble det ovnstekt laks til middag. Etter middag spente jeg jentungen fast bak på sykkelen og syklet i butikken. Da jeg stod og pakket varer kom svigermor forbi. Hun skulle møte svogerS, svigerinneK og jentene deres utenfor så da de kom spratt jeg pakken med is jeg hadde kjøpt og så satt vi der alle sammen. Så etter vi kom hjemm spurte nabobarna om TheaM ville komme og leke hos dem, så da gjorde hun det mens Andre malte vinduer og jeg ryddet inne. Det var litt rart. At hun var hos naboen og lekte. De lekte ute og jeg hørte hun lo, men jeg tenkte at jaja... det er første skritt mot uavhengighet. Etter barn var i seng tok jeg med meg Panserhjerte ut i hagen, tente lys og leste en times tid. Deilig!!! Nå er det is, også rett i seng. :søvn:
MarianneE Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #10427 Skrevet 13. juli 2010 Hysterisk morsom..... http://www.youtube.com/watch?v=dUb06iLjTKA&feature=related Eller er det bare meg?
MarianneE Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #10428 Skrevet 13. juli 2010 Jævla måker som har gjort fra seg på vinduene! Nå må jeg vaske! Skulle jo egentlig gjort det i utgangspunktet, men nå MÅ jeg.....
Gjest wild bird Skrevet 13. juli 2010 #10429 Skrevet 13. juli 2010 God morgen:) For en koselig og fin dag du hadde i går Måkeskit er bare irriterende! Jeg bor jo i måkebyen over alle, så her er stort sett bilen skitt ned av de ekle fuglene. Vinduene vasket jeg på fredag, og håper de forblir blanke en stund... Ha en fin dag (når du blir ferdig med kjedelig vasking)
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. juli 2010 #10430 Skrevet 13. juli 2010 Blærk, vindusvask! Har dere opphold idag? Her øsregner det... Og det passer meg helt ypperlig
MarianneE Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #10431 Skrevet 13. juli 2010 God morgen:) For en koselig og fin dag du hadde i går Måkeskit er bare irriterende! Jeg bor jo i måkebyen over alle, så her er stort sett bilen skitt ned av de ekle fuglene. Vinduene vasket jeg på fredag, og håper de forblir blanke en stund... Ha en fin dag (når du blir ferdig med kjedelig vasking) Å, da hadde jeg ligget og skutt på fuglene... eller nei... det hadde jeg ikke. Men jevnlig irritasjon hadde det garantert vært! Blærk, vindusvask! Har dere opphold idag? Her øsregner det... Og det passer meg helt ypperlig Vindusvasken tok meg en time. Plundra noe veldig med barnesikringen på rommet til TheaM. Det er en fra IKEA, veldig grei, helt til du må åpne vinduet mer enn det sikringen tillater. Og... når jeg ikke får til slikt... Ja, det er oppholds, men grått. Kjedelig, for vi hadde egentlig planer om en liten strandpicnik i ettermiddag. Det er ikke samme sjarmen når skyene er tunge og grå... Nei... nå skal jeg gå og ommøblere en anelse på barnerommet.
Mazilla Skrevet 13. juli 2010 #10432 Skrevet 13. juli 2010 (endret) Hvor langt unna Tønsberg bor du? Bare for å stille et skikkelig random spørsmål.. Endret 13. juli 2010 av Mazilla
MarianneE Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #10433 Skrevet 13. juli 2010 Hvor langt unna Tønsberg bor du? Bare for å stille et skikkelig random spørsmål.. Random, ja.... Det er 7.5 mil. Why? :klø:
Mazilla Skrevet 13. juli 2010 #10434 Skrevet 13. juli 2010 Skal til Tønsberg i morra, og lurte på hvor langt det var forbi deg.. Det er jo en overkommelig avstand til dit du bor, men at det var såpass langt som 7,5 mil til, det visste jeg ikke.. :dåne: Jaja, jeg får bare beregne god tid..
MarianneE Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #10435 Skrevet 13. juli 2010 Skal til Tønsberg i morra, og lurte på hvor langt det var forbi deg.. Det er jo en overkommelig avstand til dit du bor, men at det var såpass langt som 7,5 mil til, det visste jeg ikke.. :dåne: Jaja, jeg får bare beregne god tid.. Åja... Tenkte kanskje du var i veien og ville si hei, jeg...
MarianneE Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #10437 Skrevet 14. juli 2010 Jeg vet jo ikke hvor du bor! Jeg bor i Porsgrunn, ca 7.5 mil sør for Tønsberg. **** Hva skal jeg finne på idag? Kjeder meg litt. Skal bare rydde litt og ta oppvasken fra etter det vi brukte igår kveld og etter frokosten. Etter det da? Bake eller vaske gidder jeg ikke. Rydde gidder jeg ikke. Til byen kan jeg ikke, 50 kr i lommeboka. Hva skal jeg gjøre? Lese bok ute i hagen? Se film? Skrive brev til MissBella?
Nótt Skrevet 14. juli 2010 #10438 Skrevet 14. juli 2010 Hva med å begynne dagen med å skrive brev, så se en film og om været tillater det lese bok i hagen - evt bytte om på de to siste om været er fint nå. Her skal jeg vaske hus og rydde. Har ikke lyst, men det må gjøres - så er glad for at det ikke er strålende sol i dag.
MarianneE Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #10439 Skrevet 14. juli 2010 Har ligget rett ut i hagen med en bok. Lest i Panserhjerte og nytt solstråler på kroppen. Måtte inn og ta en liten sol-pause, for jeg kjente jeg begynte og føle meg litt kokt i hodet. Når Andrè kommer hjem ser det ut til at vi reiser på stranda en tur. Årets første bad i såfall...
MarianneE Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #10440 Skrevet 14. juli 2010 SONG OF THE DAY Sangen jeg ofte synger til TheaM (den lille jeg klarer både av hensyn til tekst og mors tendens til og grine for det minste..... )
Fremhevede innlegg