MarianneE Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #10301 Skrevet 28. juni 2010 Men stakkar hun da, hvis hun hadde trodd hun fikk igjen på skatten, men virker jo som hun tar det med et smil Er TheaM sluttet med bleier allerede?? kos dere med grilling, håper alle er i godt humør Ja, jeg hadde litt vondt av søsterG, men hallo.... Man må jo se på litt mer enn tallene, greit og lese litt tekst og. Godt hun tar det med et godt smil, det er jeg ikke så sikker på omjeg hadde gjort. TheaM har ikke slutta med bleier, vi har startet prosessen, men tar avvenninga 100% når hun tar ferie fra barnehagen de to siste i juli og første uka i august. Spennende og se hvordan det går, men hun er klar nå og da skal det bli godt og få det unna. Hihihi! Så utrolig kjedelig for søsteren din, men for en god historie! Litt herlig at TheaM var så blid da, men flaks for underlag! Ønsker deg forresten en kjempe fin og deilig sommer Marianne! Håper dere får masse god vær (Og jeg har fått med meg at du liker å få post, så om du skulle ønske et postkort fra Øst-Europa så er det bare å sende en pm med adresse ) Sommerklem! Skal sende deg adressen min! Snille du som tenker på meg, da! Innom med en sommer Sweetie... tilbake! Titter bare innom for å ønske deg en fin dag Takk det samme til deg og alle andre som titter innom! **** Grillinga igår var koselig! SvogerØ var småsur og klaga som vanlig, men ingen gadd og høre etter. Ungene sprang mer eller mindre avkledd rundt i hagen og lekte, plaska uti bassenget (barnebasseng asså ) husket, småkrangla, spiste pølse i lompe i forbifarta. :rødme: Etter vi hadde spist gikk søsterG og jeg ned til elva med alle barna og brødrester for og mate duer, ender, svaner og måker. Etterpå kjøpte vi is på Narvesen. Da de reiste igjen kl 18.45 etter og vært her i 4 timer var TheaM sliten og da hun ble lagt en time etter sovnet hun i det hun la seg i senga si. :rødme: Kl 21 møtte jeg venninneF utenfor kinoen for og se SATC2. Koselig, og filmen var like bra denne gangen. Var hjemme kl 00. og sovnet halvtimen etter. Det var VELDIG tungt og stå opp i morges..... Idag er det da møte hos PPT hvor PPTdamen og jeg skal forfatte et brev til fastlegen min, hvilket er det første skrittet vistnok. Vet ikke hva jeg skal skrive om det. Det er blanda følelser til tusen... Glad jeg har byttet jobbedag denne uka og har fri idag. Skal ikke være på PPT før 12. Sove litt, kanskje?
Frigg Skrevet 28. juni 2010 #10302 Skrevet 28. juni 2010 du trenger ikke å svare hvis du ikke vil,men jeg bel litt nysgjerrig. hvorfor skal du og PPT skrive et brev til fastlegen? :klø:
MarianneE Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #10304 Skrevet 28. juni 2010 du trenger ikke å svare hvis du ikke vil,men jeg bel litt nysgjerrig. hvorfor skal du og PPT skrive et brev til fastlegen? :klø: Fordi det er snakk om TheaM og en evt diagnose. Jeg trodde kanskje ADHD, men etter og hørt på PPTdamen og hva barnehagen mener er vi enige om en sak: PPT skal ordne med et brev til fastlegen for han skal henvise til BUP for *puster godt inn og ut* Det er spørsmål om mild autisme. Jeg gidder ikke greie ut om hvorfor, men er ikke uenig med PPT. Befinner meg følelsesmessig mellom Jaja... det kunne vært værre og ned på kne mens jeg hyler mot himmelen HVOORFOOOOR Derfor, da pappa ringte og spurte hvordan det går og jeg sa det som det var.... Han ba meg skjerpe meg og heller slutte og lage så mye styr. Det er da ikke noe i veien med ungen mener han, og jeg måtte ikke være hysterisk. Da ekspolderte jeg totalt og sa akkurat hva jeg mener. Også JEG da som aldri sier ifra og som lar meg tråkke på ustanselig. Og bare så det er sagt... Det føltes FAEN SÅ DIGG!!!!! Håper du får en fin uke MarianneE! Ja, det får vi da endelig håpe på!
Nótt Skrevet 28. juni 2010 #10305 Skrevet 28. juni 2010 Skjønner godt at du eksploderte til faren din, men synes du var sinnsykt tøff som sa i fra om hva du mener. Det er ditt barn og du vet faktisk best.
MarianneE Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #10306 Skrevet 28. juni 2010 Kan forresten øye til at PPT ser at det er "noe" Barnehagen ser at det er "noe" Vi ser at det er "noe" Alle er enige om at det er noe med TheaM men det er diffust, men allikevel er det et spørsmål ang autisme. det er IKKe jeg som er hysterisk og ser ting som ikke er der. Tror jeg føler meg litt tråkka på av enkelte idag...
Nótt Skrevet 28. juni 2010 #10307 Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes du er særdeles lite hysterisk når det gjelder TheaM, du legger merke til ting og vil finne ut hva som er galt for det er helt klart noe som ikke stemmer.
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. juni 2010 #10311 Skrevet 28. juni 2010 Synes du er tøff jeg! Stå på for lillejenta di, det er superflott
Gjest wild bird Skrevet 28. juni 2010 #10312 Skrevet 28. juni 2010 Det er fornuftig å få TheaM utredet, i hvert fall. Da kan man utelukke/konstatere hva som er problemet, og hun kan få den hjelpen og de mulighetene hun trenger. Sånn sett så er det kjempeflott at dere tar tak i det såpass tidlig. Mange barn får jo ikke diagnose eller hjelp før de er blitt ganske store, og tenk hvor mye de har gått glipp av!
Mazilla Skrevet 28. juni 2010 #10313 Skrevet 28. juni 2010 Synes du er tøff jeg! Stå på for lillejenta di, det er superflott Nemlig! Er ofte innom, men har sjelden tid til å skrive her for tida. Men jeg følger med. Og i dag kjørte jeg "gjennom nabolaget" ditt, og da tenkte jeg på deg. Som alltid.
Frigg Skrevet 28. juni 2010 #10314 Skrevet 28. juni 2010 Du er da virkelig ikke hysterisk når det gjelder TheaM. Jeg synes bare at det er rart at dere skal skrive et brev til fastlegen som igjen skal henvise til BUP. Men det gjøres kanskje litt forskjellig. Jeg får en følelse av at mange barn kommer inn under kategorien autisme nå. De man ikke finner en diagnose på havner ofte der. Og det er nok pga at autismespekteret har blitt veldig vidt de senere årene. det er veldig mange barn som får diagnosen autisme som fungerer utrolig bra i det daglige. Så jeg ville ikke ha bekymret meg så mye for akkurat det. Men det er ikke lett for foreldre å måtte innse at det er "ett eller annet" med barnet sitt. Man vil jo at det skal være som alle andre. Men samtidig så er det bra at både barnehagen og PPT har fanget opp at det er "noe" der, slik at hun kan få hjelp. Skjønner at dette kan være tungt for deg, og at andre sier at det ikke er noe kan virke veldig provoserende. Men som de andre sier: du står på for lillejenta di, og det er supert
Frigg Skrevet 28. juni 2010 #10315 Skrevet 28. juni 2010 Du er da virkelig ikke hysterisk når det gjelder TheaM. Jeg synes bare at det er rart at dere skal skrive et brev til fastlegen som igjen skal henvise til BUP. Men det gjøres kanskje litt forskjellig. Jeg får en følelse av at mange barn kommer inn under kategorien autisme nå. De man ikke finner en diagnose på havner ofte der. Og det er nok pga at autismespekteret har blitt veldig vidt de senere årene. det er veldig mange barn som får diagnosen autisme som fungerer utrolig bra i det daglige. Så jeg ville ikke ha bekymret meg så mye for akkurat det. Men det er ikke lett for foreldre å måtte innse at det er "ett eller annet" med barnet sitt. Man vil jo at det skal være som alle andre. Men samtidig så er det bra at både barnehagen og PPT har fanget opp at det er "noe" der, slik at hun kan få hjelp. Skjønner at dette kan være tungt for deg, og at andre sier at det ikke er noe kan virke veldig provoserende. Men som de andre sier: du står på for lillejenta di, og det er supert
MarianneE Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #10316 Skrevet 28. juni 2010 Det er ikke vi som skal skrive til fastlegen, men PPT. For og komme til BUP er det ffastlegen som skal henvise. Siden vi er inne i PPTsystemet er det de som tar kontakt med hva de mener er galt. * TAKK FOR ALL STØTTE OG OMTANKE
loffen Skrevet 28. juni 2010 #10317 Skrevet 28. juni 2010 Du er ikke hysterisk! Det er du som kjenner ungen din best. Lykke til!
Frigg Skrevet 28. juni 2010 #10318 Skrevet 28. juni 2010 Jeg skjønte at det var PPT som skulle sende bev. Bare jeg som formulerte meg feil.
MarianneE Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #10319 Skrevet 29. juni 2010 Innom med en Takk, den trengte jeg igår. Idag og forsåvidt.... Synes du er tøff jeg! Stå på for lillejenta di, det er superflott Takk. Tilbakemeldingene deres betyr mye for meg. Det er fornuftig å få TheaM utredet, i hvert fall. Da kan man utelukke/konstatere hva som er problemet, og hun kan få den hjelpen og de mulighetene hun trenger. Sånn sett så er det kjempeflott at dere tar tak i det såpass tidlig. Mange barn får jo ikke diagnose eller hjelp før de er blitt ganske store, og tenk hvor mye de har gått glipp av! Ja, det er det vi og tenker at det er på en måte bare og sette igang. Bare håper vi håper og innom mange "kanskje-diagnoser" at det ikke blir f.eks 5 mulige diagnoser vi må innom. For presenteres du for en mulig diagnose så begynner du på en måte og forholde deg til barnet som om hun har den diagnosen. Da blir det slitsomt og stadig må forholde oss til nye ting hele tiden. Men... vi må bare ta en dag av gangen og se hvor veien fører oss. Er ikke så mye mer enn det vi kan gjøre. Nemlig! Er ofte innom, men har sjelden tid til å skrive her for tida. Men jeg følger med. Og i dag kjørte jeg "gjennom nabolaget" ditt, og da tenkte jeg på deg. Som alltid. Å.... Nå ble jeg jo veldig nysgjerrig på hvor du kjørte henne. Men det er da veldig godt jeg har gjort så inntrykk at jeg blir husket.... Du er da virkelig ikke hysterisk når det gjelder TheaM. Jeg synes bare at det er rart at dere skal skrive et brev til fastlegen som igjen skal henvise til BUP. Men det gjøres kanskje litt forskjellig. Jeg får en følelse av at mange barn kommer inn under kategorien autisme nå. De man ikke finner en diagnose på havner ofte der. Og det er nok pga at autismespekteret har blitt veldig vidt de senere årene. det er veldig mange barn som får diagnosen autisme som fungerer utrolig bra i det daglige. Så jeg ville ikke ha bekymret meg så mye for akkurat det. Men det er ikke lett for foreldre å måtte innse at det er "ett eller annet" med barnet sitt. Man vil jo at det skal være som alle andre. Men samtidig så er det bra at både barnehagen og PPT har fanget opp at det er "noe" der, slik at hun kan få hjelp. Skjønner at dette kan være tungt for deg, og at andre sier at det ikke er noe kan virke veldig provoserende. Men som de andre sier: du står på for lillejenta di, og det er supert Beste Friggen! Jeg bekymrer meg ikke for hvordan hun skal klare seg. TheaM er den hun er uansett, forskjellen er bare at vi kan få et navn på det hele og forholde oss til. Det og også kan vi få litt mer kunnskap om hvordan vi forholder oss bedre til ting med henne. **** Siden det ble PPT igår skal jeg heller jobbe idag. Vanligvis har jeg fri på tirsdager. Etter jobb skal jeg treffe svigerinneK på Tullis. Gleder meg til det!
Frigg Skrevet 29. juni 2010 #10320 Skrevet 29. juni 2010 (endret) Kos deg på Tullis. Det har du fortjent din stråle Endret 29. juni 2010 av Frigg
Fremhevede innlegg