Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått syklet, sett litt TV, dusja og smurt meg inn etter alle kunstens regel.

Kjenner jeg er veldig klar for natta snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykling! :5:

Dagseng på ønskelista! :5:

Sove godt. :klemmer:

Skrevet

Akkurat fått greie på at svigerinneK har bestilt 8 meter rød løper til bryllupet som de skal gå på.

Wow....

Skulle ønske jeg bare kunne noe annet enn og :ler: av det.

Vi skal vist i kongelig bryllup!!

Var jeg slem nå?

Skrevet

:ler: hun er litt unik hun der ja ;)

:kaffekopp:

Skrevet
:fnise: Venninna mi la rød løper i hagen da hun og kjæresten feiret bursdag. Riktignok rund dag på begge, men allikevel. Er jo øøøøøøørlite mer passende i et bryllup. :fnise:
Gjest D.O.A.
Skrevet

Hihihi :ler:

Så det var sånn at svigerinnen er kronprinsesse Victoria ikke sant?

:fnise:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jøsses, rød løper og greier, det får'n si ;)

Er antrekk "galla" da eller? :fnise:

Skrevet

Rød løper?!!!! :skratte:

Hva?! Mener du at du ikke hadde rød løper i bryllupet ditt, My? :hakeslepp:

Skrevet

:ler: hun er litt unik hun der ja ;)

:kaffekopp:

Ihvertfall veldig detaljfokusert!

Forøvrig har jeg vært med henne nå og hun har fortalt meg hvordan hun vil ha løperen osv, og da virker det litt bedre...

:fnise: Venninna mi la rød løper i hagen da hun og kjæresten feiret bursdag. Riktignok rund dag på begge, men allikevel. Er jo øøøøøøørlite mer passende i et bryllup. :fnise:

Ja, men spørsmålet er vel heller når er det passende med en rød løper?

For oss vanlige mennesker asså mener jeg....

Hihihi :ler:

Så det var sånn at svigerinnen er kronprinsesse Victoria ikke sant?

Man kan jo begynne og lure noen ganger, ja.

Hun har sine sære sider, men hun er ikke så ille som det jeg noen ganger føler jeg har gitt utrykk for her inne.

Hun er bare litt drøy noen ganger...

Jøsses, rød løper og greier, det får'n si ;)

Er antrekk "galla" da eller? :fnise:

Nei, galla er det ikke, men svigerinneK har jo sagt at ingen får komme i hennes bryllup ikledd hva som helst. :roll:

Har vært sammen med svigerinneK og søsterG som kom til etterhvert.

:hoppe: for søsterG som har bestått teoriprøven til lappen!

Før søsterG kom fikk jeg prata med K om en ting jeg har mistenkt lenge nemlig at TheaM har ADHD.

Det er ikke bare noe jeg har funnet på selv, men tantebarnH har det og jeg har og jobbet med ADHDbarn og vet hva jeg skal se etter.

SvigerinneK bare så på meg, og sa at hun hadde ikke villet si det, men hun delte samme mistanke som meg og hadde gjort det en stund.

:frown:

I tillegg skjedde det noe her på lørdag som jeg ikke har vist om jeg skal skrive om.

TheaM og jeg bakte mufins.

Da muffinsene var ferdig stod eg med brettet i hånda og ristet mufinsene over på en rist.

Da la TheaM haka si oppå brettet og normalt sett skulle det kommet en reaksjon fra ungen.

Men hun stod der bare!

Jeg tok en kjøkkenklut under kaldt vann og la mot haka hennes, men hun bare kikka på meg og skjønte ikke hva jeg holdt på med.

Nå har hun brannsår på haka.

Det var veldig skremmende at hun ikke reagerte på det som normalt sett burde fått henne til og gråte.

Det er skremmende.

MarianneE- litt av hvert og tenke på om dagen!

Skrevet

Hva?! Mener du at du ikke hadde rød løper i bryllupet ditt, My? :hakeslepp:

Nei. Jeg hadde RÅSA. :fnise:

Før søsterG kom fikk jeg prata med K om en ting jeg har mistenkt lenge nemlig at TheaM har ADHD.

Det er ikke bare noe jeg har funnet på selv, men tantebarnH har det og jeg har og jobbet med ADHDbarn og vet hva jeg skal se etter.

SvigerinneK bare så på meg, og sa at hun hadde ikke villet si det, men hun delte samme mistanke som meg og hadde gjort det en stund.

:frown:

I tillegg skjedde det noe her på lørdag som jeg ikke har vist om jeg skal skrive om.

TheaM og jeg bakte mufins.

Da muffinsene var ferdig stod eg med brettet i hånda og ristet mufinsene over på en rist.

Da la TheaM haka si oppå brettet og normalt sett skulle det kommet en reaksjon fra ungen.

Men hun stod der bare!

Jeg tok en kjøkkenklut under kaldt vann og la mot haka hennes, men hun bare kikka på meg og skjønte ikke hva jeg holdt på med.

Nå har hun brannsår på haka.

Det var veldig skremmende at hun ikke reagerte på det som normalt sett burde fått henne til og gråte.

Det er skremmende.

MarianneE- litt av hvert og tenke på om dagen!

huff. Så leit at du har så mye å tenke på angående TheaM, og det siste må ha vært en fryktelig skremmende opplevelse. Kan du snakke med.. ehm.. hva heter det.. de folka som skal hjelpe henne i barnehagen.. om det?

Skrevet

Det er ingen i barnehagen som jobber med henne, det apparatet der har rett og slett ikke kommet i gang enda.

Saksbehandlingstid er no dritt!! :snurt:

Da jeg hentet i barnehagen passet det seg uansett slik at jeg fikk en liten prat med pedagogisk leder.

Hun var faktisk enig med meg og hadde gjort seg litt av de samme tankene selv uten at hun kunne rapportere det.

Vi ble enige om at jeg skal kontakte PPT igjen. og lufte det hele der.

Kjenner jeg blir litt matt jeg.

Godt jeg har bestilt meg 2 timers SPAbehandling idag!

Skrevet

ADHD er tøft og utfordrendes, men husk at det ikke er "verdens undergang".. om hun får riktig behandling så får hun en fint liv.

Det er ikke bare, bare å få en diagnose, det kan ta mange år siden barnet er i utviklingsalder.. Men stå på ditt! jeg har et barn, der tok det 1,5 år før vi fikk igang oppfølging med ekstra assistent og spes.ped, men det var verdt all ventetiden, har sett en helt utrolig framgang bare på noen måneder.

Kos deg masse på spa, vel fortjent :tommelsmil:

Skrevet

Huff, det hørtes veldig skummelt ut! Håper PPT kan hjelpe dere, og at TheaM får den hjelpen hun trenger. Stå på! :klemmer:

Skrevet

ADHD er tøft og utfordrendes, men husk at det ikke er "verdens undergang".. om hun får riktig behandling så får hun en fint liv.

Det er ikke bare, bare å få en diagnose, det kan ta mange år siden barnet er i utviklingsalder.. Men stå på ditt! jeg har et barn, der tok det 1,5 år før vi fikk igang oppfølging med ekstra assistent og spes.ped, men det var verdt all ventetiden, har sett en helt utrolig framgang bare på noen måneder.

Kos deg masse på spa, vel fortjent :tommelsmil:

ADHD er absolutt ikke verdens undergang!

Det gjelder bare og få gehør hos PPT for det.

Hva om PPT sier de er uenige?

Jeg vt jo ikke 100% men det er så mye med TheaM som skurrer.

Det er for mye der som jeg mener ikke er som det skal være.

Men hva vet jeg?

Hva er "normal" oppførsel for en 3åring?

Hvordan vet vi at hun ikke bare er ekstra aktiv og ukonsentrert, ufokusert, lett distraherbar?

Har ihvertfall ringt PPT og hun skulle ringe meg tilbake i 11-11.30 tida siden hun var på farten ut.

Så da er vel skritt nr 1 begynt, da.

Tørk tårer nå, MarianneE.

Det er ingenting og grine for...

Signerer Janne! :hug:

:jepp:

Jobbedag i dag, tur til venninneSA med svigerinneK i kveld for litt vin. Det har jeg egentlig ikke vært sånn veldig gira på, men nå tenker jeg det kan gjøre godt!

:jepp:

Så var det denne da...

SONG OF THE DAY

Detta er flaut.

Hopper heller fra brua enn og kjøpe plate av denne artisten.

Men så er det denne ene sangen som er bra da.

Trøster meg med at den er sikkert kul pga Pharell....

Skrevet

Huff, det hørtes veldig skummelt ut! Håper PPT kan hjelpe dere, og at TheaM får den hjelpen hun trenger. Stå på! :klemmer:

Takk, det var snilt av deg.

Trøster meg med at på Dr.Phil nå er det et foreldrepar med trillinger hvor to av dem er autister.

:forvirret:

Skrevet

Da er PPTmøtet avtalt neste mandag.

Alt føles bedre nå.... :)

Skrevet

Så godt å høre. *hopper på og gir deg en stooooor :klemmer: *

Skrevet

Så godt å høre. *hopper på og gir deg en stooooor :klemmer: *

:strix:

Skal til venninneSA i kveld.

Jeg er ikke klar for det.

Mest klar for sofakroken med et teppe og :veslejenta: ganske kjapt.

Men... hvor ofte gjør man ikke det, da? :sjenert:

Jo, det er jo hver kveld det.

Jeg er kanskje litt rar?

Det er ikke sååå ofte jeg skal noen steder, og når jeg først skal noe, nei, da har jeg heller lyst til og bli hjemme.

:glare:

Andrè henter i barnehagen idag.

Jeg skal snart begynne og lage pizzadeig.

Etter det vil jeg :veslejenta: men må vel :skaal: etterhvert.

:Gjesp: :Gjesp: :Gjesp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...