MarianneE Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #10163 Skrevet 11. juni 2010 Aktivt hos dere også på kvelden!? **** jaggu har det ikke regnet i hele dag. Det er egentlig bare bra, for bakken trenger det! Jeg har trosset været og syklet i butikken etter melk, is og kaffe. Jeg syklet i butikken mot at Andrè henta i barnehagen --> arbeidsfordeling! :klø: Hva er sjansen for at jeg rekker og sove en time siden det er ti minutter til de to andre er hjemme igjen?
MarianneE Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #10166 Skrevet 12. juni 2010 Liten. Njaa, er vel enig med Loffen.. Men jeg rakk og lukke øynene litt og det hjalp med bare 5-10 minutter. Hadde ihvertfall nok energi til og holde ut resten av ettermiddagen og kvelden. Etter middag fant jeg fram puslespill og "plysha" som TheaM sier. Vi fikk tilbakemelding fra barnehagen i fjor om at TheaM ikke kunne pusle selv enkle pusslespill hvor man skal legge en brikke i en form, og det var vist bekymringsfult. Nå gjorde hun det enkelt, og det var bra! Etter jentungen var i seng fikk jeg gått ut med søpla, satte kattedoen vi må ha nå i vann og grønnsåpe, vært i kjelleren med plastsøppel (samles i en spesiel søppelsekk vi har stående i kjelleren), tok opp biffkjøtt fra frysa (morgendagens middag). Etterpå vasket jeg badet og var inne og snakket til hun lille som ikke ville sove, men som stadig var ute av senga for og finne seg bøker og lese. Da klokka var nærmere 21 fikk jeg dradd fram Ben&Jerrys og sex & Singelliv og fant sofaen. **** Det er idag og. Jeg skal ta med TheaM en tur til byen for og kjøpe t-skjorter til henne. Et par av dem hun har er fra i fjor, og det vises... Ellers blir det vel ikke så mye og finne på ute med det været som er. En liten bytur, så kose oss inne og hjemme resten av dagen.
Gjest D.O.A. Skrevet 12. juni 2010 #10167 Skrevet 12. juni 2010 Her er det også regn LYkke til med shopping, her skal det også koses hjemme, men jeg må levere tilbake en bysykkel så tror nok det blir is idag
MarianneE Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #10168 Skrevet 12. juni 2010 I kveld har jeg bare lyst til og grine. Faens så sliten etter dagen idag! Tok med meg jentungen til byen, men hva gjør man noen ganger? *La en 3åring sitte i vogna, hyle, vri seg osv gjennom hele handlinga? *Ta 3åringen opp av vogna slik at det ender med at hun løper rundt som en gal, mens du snakker til ungen for 1000.gang? Det blir det siste. Prøver og roe henne, prøver og si at vi løper ikke rundt som gale, prøver og snakke strengt, prøver og belønne god oppførsel. Å helvete. I dag har jeg vært en av dem som jeg sjøl ser stygt på. Det tok kjapt slutt da jeg kom på at jeg har seler i vogna, så da satt hun i selene og bælja i 10 minuter til hun omsider sovna. Noen ganger er de faen så søte når de sover- og kun da. :frown: Så da jeg kom hjem med en tung matvare pose i den ene hånda, bursdagsgave til mamma i den andre hånda ( i en pose of-course) pluss en pose fra H/M og en fra Cubus.... Da var det helt stille i leiligheten og jeg jeg var nær ved og eksplodere med tanke på at Andrè nok lå og sov. Men hva møtte meg? Jo.... En mann som la på nytt sengetøy slik at jeg kunne få en fin overasskelse når jeg legger meg i kveld. Fra 14.15 har TheaM og jeg vært hjemme alene. Vi har pyshla (pusla puslespill), bakt muffins, lest bøker, rydda jenterommet, laget og spist middag. Egentlig en fin ettermiddag. Så får det heller være at hun nå sitter i senga si og vræler etter mer lørdagsgodt. Kan noen bytte liv med meg i kveld?
Gjest MissBella Skrevet 12. juni 2010 #10169 Skrevet 12. juni 2010 Takk for brevet!! Skal svare på det når jeg er tilbake fra ferie. Leverte oppgaven min på torsdag kveld og nå er jeg ferdig på skolen. Så da drar jeg sørover for å slappe av i sola en uke. God helg & god uke!!
MarianneE Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #10170 Skrevet 13. juni 2010 Takk for brevet!! Skal svare på det når jeg er tilbake fra ferie. Leverte oppgaven min på torsdag kveld og nå er jeg ferdig på skolen. Så da drar jeg sørover for å slappe av i sola en uke. God helg & god uke!! Takk, vennen!! **** Dagen har ihvertfall begynt mye bedre enn den slutta igår. TheaM sov til klokka 8! Tror vi ikke skal det helt store idag. Ta med gammelt pølsebrød og hamburgerbrød og mate ender og svaner på elva. Skjønt, det blir vel og mate måker tenker jeg.... Biff Stroganoff til middag ( ) også får vi kanskje besøk av søsterG og familien. Håper dette blir en søndag uten de store hendelsene.
MarianneE Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #10171 Skrevet 13. juni 2010 SONG OF THE DAY Tom meg litt tid og bli venner med denne men nå er vi gode venner.....
Store My Skrevet 13. juni 2010 #10172 Skrevet 13. juni 2010 Jippi. Song of the day igjen. Nå har jeg hørt på den. Jeg er ikke blitt venner med sangen enda,men vi er ikke uvenner heller
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. juni 2010 #10173 Skrevet 13. juni 2010 Deilig med en rolig søndag Usj ja, de grådige måkene. Mye koseligere med gakk-gakker. Glemmer ikke en veninne fortalte. De hadde vært med datteren på 2år ved en liten dam ikke så langt fra der de bodde, og lillejena skjønte for at dette var gakk gakker, og frydet seg stort. Det var bare det at da de kom hjem til farmor som har undulat, ble den også kalt for gakk gakk, bitte lille undulaten på noen få gram bare
MarianneE Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #10174 Skrevet 13. juni 2010 vi fikk matet! 16 ender og 11 duer og en spurv samlet seg rundt beina våre samt en svane på elva samt en million måker. Det ble livlig en periode, ja! etter foring spiste vi lunch ute (pølse i brød fra Narvesen ) før vi tok turen hjemover. Nå sitter jeg her og lurer litt på hvorfor jeg gadd og gå hjem. Masete unge og verdens lateste mann som er bare irriterende. Men etter to dager med regn er det jaggu en som titter fram!
Gjest D.O.A. Skrevet 13. juni 2010 #10175 Skrevet 13. juni 2010 Sender over en og litt (Og det er såklart bare å dele sjokkisen med meg, ettersom jeg ikke kjøpte godteri til helgen.. Tror aldri jeg har blitt mer sjokkert og full av anger i går kveld da jeg skjønte hva jeg hadde glemt..)
Frigg Skrevet 13. juni 2010 #10176 Skrevet 13. juni 2010 Har du hørt noe mer fra Janne? Hun har ikke vært inne i dagboken sin på lenge-lenge jo Nå skal jeg inn i matboksen din å se om jeg finner noe middagsoppskrift
MarianneE Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #10177 Skrevet 13. juni 2010 Sender over en og litt (Og det er såklart bare å dele sjokkisen med meg, ettersom jeg ikke kjøpte godteri til helgen.. Tror aldri jeg har blitt mer sjokkert og full av anger i går kveld da jeg skjønte hva jeg hadde glemt..) Herregud, du må jo ikke skrive slikt! Må jo tenke på helsa mi! Tåler ikke slike sjokk.... Har du hørt noe mer fra Janne? Hun har ikke vært inne i dagboken sin på lenge-lenge jo Nå skal jeg inn i matboksen din å se om jeg finner noe middagsoppskrift Nei.... Men jeg har Janne på Facebook, har ikke du og det? Middagstips i Matboksen, ja. Fant du noe? Kunne tenkt meg middagstips for kommende uke selv... **** En LAT ettermiddag med masse sofakos med TheaM. Hun sovnet nesten under middagen og måtte få en sofahvil liggende oppå sin far. Ellers har vi lest bok, ledd masse og alt har vært så veldig mye bdre idag enn i går! : :strix:
Mazilla Skrevet 13. juni 2010 #10178 Skrevet 13. juni 2010 Middagstips for kommende uke, sa du? 1) Kyllingfileter delt i store biter, såvidt bruna i stekepanne, over i ildfast form, hell over Toro Bretagne kyllingsaus, inn i ovnen på 200 grader til kyllingen er gjennomstekt, serveres med ris og salat 2) Poteter i skiver, lagvis med (svine)kjøttdeig med tomatsaus, litt ost på toppen, gratineres i ovnen til potetene er møre og osten gyllen 3) Tilbehør til annen mat: Nykål og frisk spinat surres kjapt i panne med litt salt og pepper og evt chili, nam nam! 4) Spekemat - sommermaten over all sommermat!
Fremhevede innlegg