Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal du lage invitasjonene selv? :)

Ja, like greit og lage masse jobb til meg sjøl.

:fnise:

Jeg synes jo slikt er morsomt og jeg vet at om jeg ikke lager invitasjonene til hennes første bursdagsselskap kommer det til og irritere meg lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kjip lyd, men pytt!!!

Skrevet

slutt å skryt av vårværet og sol og trehjulssykler! jeg kan lukte lukten av tørr asfalt helt hit og det gir meg HJEMLENGSEL! :fnise:

bra kommentar om loffen og skiveutglidningen forresten :hoho:

Skrevet
:vinke: Jeg har egentlig også lyst til å lage kort, men jeg er ikke kreativ nok.. :sukk:
Skrevet (endret)

Nå skulle jeg ønske jeg kunne multisitere.....

-milla

Hjemmelaget er vellaget, ja.

Håper jo det...

Skal prøve og få ut bilder når jeg er ferdig, så kan dere få bedømme selv.

mia83

Vi har jo alle begynt et sted, men hvis du vil prøve selger de kit på -nille, med ark, klistermerker, eksempler på hva du kan lage til en billig penge.

Flere butikker som har spesialiserte seg på slike varer har og nybegynnerkurs, og på biblioteket er det bøker og blader du kan låne og herme etter, for så og få nye idèer selv.

Hvis du vil, så prøv!

Lekehusmor

Godt noen endelig så den om loffen og skiveutglidninga. :hoho:

Beklager det med hjemmlengsel... :sjenert:

Men det er litt vanskelig og unngå....

Snart ta bussen til Skien og på jobb.

Etterpå skal jeg sette rumpa mi ned på Tullis og vente på Andre.

Han er ferdig kl 14 idag for vi skal på PPT kl 15.

Veiledingsmøte.

I kveld skal vi kose oss med pizza når jentungen er i seng siden søsterG henter TheaM i bhg og lager middag til henne før vi kommer hjem.

Snille søsterG!

(skjønt det skulle bare mangle siden jeg har passet ungene hennes bortimot tusen ganger....)

:kaffekopp:

Ha en flott dag idag jenter!

Dere gjør min dag litt lysere!

:)

Endret av MarianneE
Skrevet

Ha en flott dag idag jenter!

Dere gjør min dag litt lysere!

Håper du også får en finfiiin dag på jobben og ett flott møte på PPT. Det er egentlig litt rart at "ukjente" mennesker kan gjøre dagen vår lysere. Men jeg forstår akkurat hva du mener!

Skrevet

Håper du også får en finfiiin dag på jobben og ett flott møte på PPT. Det er egentlig litt rart at "ukjente" mennesker kan gjøre dagen vår lysere. Men jeg forstår akkurat hva du mener!

:Nikke:

Det er rart, som jeg skrev til StoreMy ang det og treffe andre fra KG, det er rart, for det er noen du føler du kjenner uten og ha møtte dem men de er med og beriker livet ditt (forhåpentligvis...).

Jobben var helt grei.

Har spurt om og få tre dager istedet for to og det regnet S (hun som har hyret meg inn) at skulle gå bra.

Neste uke er arkitektkontoret på studietur fra onsag så istedet for og miste to dager kunne jeg få mandag og tirsdag istedet.

Det betyr jo penger så det er bra! :tommel:

Etter jobben gikk jeg og satte meg på Tullis med en kaffe latte mens jeg skrev et brev og ventet på at Andrè skulle hente meg.

Sitte på favoritt cafèen med deilig latte med butterscotch og bare kose meg alene... :hjerte:

Kjempe deilig!

PPTmøtet gikk bare bra.

Det var bare veileding i forhold til det og ha barn som krever ekstra ressurser.

Vi fikk tatt opp ting vi lurer på med tanke på korrigering av språk, hvordan takle konsentrasjonsvanskene hennes osv.

Vi fikk pratet med en fagperson om ting&tang og det var godt.

Fikk og tilbakemelding på at vi tenker og gjør mye bra med tanke på at TheaM må skjermes for en del inntrykk, trenger språktrening osv.

:nigo:

Godt og få bekreftet at man gjør noe riktig!!

Gjest MissBella
Skrevet

Vinket til deg når vi kjørte forbi Porsgrunn igår!!

Skrevet

Vinket til deg når vi kjørte forbi Porsgrunn igår!!

I'm so lucky!!

Skrevet
:skratte: Nå leste jeg den fantastiske skiveutglidningskommentaren din også, utrolig bra! Humor på ypperste plan og nivå, akkurat etter mitt hjerte :nigo:
Skrevet

:skratte: Nå leste jeg den fantastiske skiveutglidningskommentaren din også, utrolig bra! Humor på ypperste plan og nivå, akkurat etter mitt hjerte :nigo:

:sjenert:

:snurt:

Jeg var utrolig trøtt igår, og stupte i seng før kl 22.

Men hva skjer? Joda... Kl 4 våknet jeg av TheaM som sutret i halvsøvne og som såklart våknet og ble våken en halvtimes tid.

Så begynte Andrè og ZZZZ ZZZZ ZZZZ og Bea, den opererte katten vår, MÅTTE ligge i senga, og da helst der hodeputa mi skal være.

Etter operasjonen har hun blitt ekstremt kosete og oppmerksomhetssulten.

Føler meg kasta ut av soverommet... :snurt:

Har hatt litt tanker etter PPT igår.

Jeg er veldig glad vi fikk den bekreftelsen på at det vi gjør er riktig med TheaM.

Også var det veldig godt og kunne få lufta tanker med en fagperson.

Jeg føler noen ganger at det vi tenker og erfarer med TheaM blir bagatellisert av andre rundt oss av typen jada, dere synes det er utfordrende men det går sikkert bra. Kanskje dere overreagerer litt? og når vi er i f.eks bursdager (ikke i familien) og jentungen reagerer med og trekke seg unna andre barn, så SKAL vi være bekymret for det, men forsøke og stimulere henne til og søke kontakt med andre barn.

Vi skal ikke bare trekke på skuldrene og tenke at ungene ordner opp sjøl.

Vi skal tilbake om en måned for og snakke litt om ting igjen da.

:sjenert:

Også....

Dette er sikkert utrolig barnslig av meg, men.

Jeg skrev tidligere om svigerinneK som tok litt av da jeg kommenterte til venninneSA at jeg forstod hva min søsterG mente da hun uttrykte at hun var redd K og SA skulle bli bestisser.

I allefall....

Det har vist seg og ikke bare være en dum tanke.

SvigerinneK og SA har møttes flere ganger etter dette.

De har vært ute på cafè, hjemme hos hverandre osv.

Både SA, svigerinneK og jeg er i samme jentegjeng sammen med venninneA, venninneS og søsterG.

Jeg kan godt treffe venninneA uten de andre og det er jo greit.

Så hvorfor plager det meg at SA og K treffes?

Jeg tror jeg føler meg litt utelatt.

SA har jeg kjent siden eh.... 1995? 1994? og har "alltid" vist hvem hun er siden jeg har gått i klasse med søsteren hennes.

SA er "min" venninne, jeg tror jeg føler at svigerinneK har kommet feiende inn og "tar" mine venner.

Hvilket er en utrolig dum tanke! :klaske:

Hvis SA og K kommer så veldig godt overens er jo det bra.

De er jo ikke forpliktet til og ta med meg!

Men jeg tror jeg føler slik pga K.

SA og søsterG er bestevenner og vært det i mange år, og jeg føler det ikke slik ovenfor dem.

Kanskje er det fordi jeg føler at K er så mye "mer" enn meg?

Kanksje er det fordi jeg føler meg liten, klumpete og rar sammen med henne?

Og hvor dumt er ikke det? Jeg er jo faktisk mer enn bra nok!

Jeg må nok bare akseptere at... at... hva skal jeg egentlig akseptere?

At jeg har masse rare tanker?

*Utleverer meg selv*

Skrevet

Jeg kjenner så godt igjen de tankene du har der MarianneE, sliter med de samme tankene selv når venninner jeg har - på hver sin side - treffes og blir venner. Da føler jeg at jeg står utenfor og ikke får være med på "leken". Det er skikkelig teite tanker, men de er der og det kan jeg ikke gjøre noe med. :klemmer: Hvor vil jeg med dette tro. :klø: Egentlig bare si at du er ikke alene om å ha det sånn tror jeg.

Skrevet

Jeg kjenner så godt igjen de tankene du har der MarianneE, sliter med de samme tankene selv når venninner jeg har - på hver sin side - treffes og blir venner. Da føler jeg at jeg står utenfor og ikke får være med på "leken". Det er skikkelig teite tanker, men de er der og det kan jeg ikke gjøre noe med. :klemmer: Hvor vil jeg med dette tro. :klø: Egentlig bare si at du er ikke alene om å ha det sånn tror jeg.

Godt det bare ikke er meg....

Men det jeg synes er ltt rart, er det at SA har vært veldig kritisk til K, ikke likt en del av K sine meninger, holdninger, at K er veldig interessert i folk så fort det er penger&status involvert, at K ser ned på folk uten høy utdanning...

Derfra til gode venner... Jeg synes det er litt rart.

Men, sånn er det bare.

Andrè leverte i bhg idag.

Vet ikke av et menneske som stresser og kaver SÅ om morran før han skal levere!

En skulle tro at etter snart 3 år med barn hadde han lært og ligge et skritt forran, men nei.

Det har han ikke.

Bilsetet ble tatt ut i helga for og i svigermor sin bil, så det løp han ut for og sette i bilen da ungen var ferdig påkledd...

:roll:

Hva skal jeg gjøre idag?

Hadde en avtale om og treffe venninneA idag på Tullis og så en tur innom Panduro som har åpnet i Skien.

Men jeg har ikke no særlig med penger til slikt, Panduro kommer til og bli DYRT! :sjenert:

Og jeg har lyst til og gå en tur på NameIt som åpnet på kjøpesenteret igår.

Tunikaer til 179,- er satt ned til 50,- f.eks.

Men jeg tør ikke.

Har fått barnetrygd idag, men har ikke råd til og bruke den på og shoppe ting jeg ikke egentlig trenger men lyst på. :nei:

Skrevet

Kjenner godt igjen det med å ha lyst til å gjøre ting, men ikke tørre fordi man ikke har råd. :sukk: Skulle ønske at penger ikke betød så mye som det gjør.

Ha en flott dag!!

Skrevet

Kjenner godt igjen det med å ha lyst til å gjøre ting, men ikke tørre fordi man ikke har råd. :sukk: Skulle ønske at penger ikke betød så mye som det gjør.

Ha en flott dag!!

Ja, det hadde vært kjekt.

Dyrlegeregninger på 5.500kr har tatt litt knekken på oss denne måneden.

Vi har penger, er ikke blakke, men det er noe med det og ikke gå og bruke pengene fordi de er der, og!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...