MarianneE Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #9381 Skrevet 29. mars 2010 *suger til meg skryyt* Å... turen hjem fra barnehagen ble litt spesiell. Jeg tok med det hun har hatt av tøy der, for og se litt igjennom, se hva som ikke trengs og tilbake, hva som må byttes ut osv. To bæreposer fulle hadde jeg. Da vi gikk fra barnehagen begynte det og dryppe litt. Jentungen skulle selvsagt balansere langs fortauskanten hele veien hjem, noe som passet veldig dårlig da smådryppene gikk over til så til hagl. MASSE hagl! Jeg hadde selvsagt på meg joggesko. "snille" TheaM slo seg selvsagt vrang på veien fordi jeg sa nei til at hun kunne sitte og kaste småstein i kloakklokket vi alltid stopper ved. Jeg var gjennomvåt da vi kom hjem og generelt ganske sur. Heldigvis har ettermiddagen blitt bedre. Så bra at jeg har lovet Andre litt ekstra oppmerksomhet nå...
MarianneE Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9382 Skrevet 30. mars 2010 Våkna klokka 5.15 i dag av en dør ble åpnet og slått igjen. Partine våken! hørte jeg en stemme. Hun fulgte jeg da tilbake til sin seng og der sovnet hun igjen. Det gjorde ikke jeg, så jeg har nå en glutenfri brøddeig til heving. Begynner og bli litt lei knekkebrød, så jeg har rørt sammen en brøddeig. TheaM har tatt påskeferie fra barnehagen, så idag skal vi prøve og få til en liten kosedag. Tenkte og ta en tur på biblioteket, stoppe for en is... Egentlig bare prøve og kose oss litt idag, for så lite penger som mulig. Har 7 kr på kontoen og Andrè sin konto er ikke så full den heller så pleasure must be cheap!!! God morgen til deg!!
MarianneE Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9383 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Barnetrygda har kommet, da kan vi øke kose-pengene litt. Da er det mulig isen får følge av en juicekartong eller no. Igår leverte jeg to papirer til ped.leder i bhg. Bekreftelse på at vi tar imot spesialpedagogisk hjelp til TheaM. Bekreftelse på at vi synes det er OK at hun blir vurdert av en fysioterapaut for og se om hun trenger mer fysioterapi. Behandlingen ble avsluttet i april'08 men det kan se ut som om det var litt tidlig er PPT redd for. selvom det er det beste for henne og vi er evig takknemlig for og blitt fanget opp av systemet er det med tungt hjerte. Lurer på hvordan det er og ha barn hvor ingenting er galt.... Nåja... det viktigste er at hun får hjelp! SONG OF THE DAY Det er ute. Nå ligger tempraturen på ca -3 men pytt! gir deilig sommerfølelse idag!! Endret 30. mars 2010 av MarianneE
MarianneE Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9384 Skrevet 30. mars 2010 TheaM er så søt. Hun sitter på rommet sitt og leker med dukka si. Setter den på potte, prøver og bytte bleie, pakker dukka i dukkesenga, gir den flaske og er ordentlig mamma. :rødme: Klokka går mot 10. Mon tro om vi skal kle oss og komme oss ut snart....
Kara W Skrevet 30. mars 2010 #9386 Skrevet 30. mars 2010 Igår leverte jeg to papirer til ped.leder i bhg. Bekreftelse på at vi tar imot spesialpedagogisk hjelp til TheaM. Bekreftelse på at vi synes det er OK at hun blir vurdert av en fysioterapaut for og se om hun trenger mer fysioterapi. Behandlingen ble avsluttet i april'08 men det kan se ut som om det var litt tidlig er PPT redd for. selvom det er det beste for henne og vi er evig takknemlig for og blitt fanget opp av systemet er det med tungt hjerte. Lurer på hvordan det er og ha barn hvor ingenting er galt.... Nåja... det viktigste er at hun får hjelp! Du får fokusere på alt det gode med TheaM, og at hun får så mye hjelp. Og selv om man er glad for å ha fått et vellskapt og friskt barn, så tror jeg det er få foreldre som synes at det er "ingenting galt" med barnet sitt, enten de ønsker at barnet var snillere, modigere, pratet mer/mindre eller hva enn. Alle misunner vi noen, og alle har vi noen som misunner oss. Nå vet jeg ikke hva som feiler TheaM, men ut ifra det jeg leser her så virker hun glad og fornøyd og sprer mye glede og kjærelighet! Håper dere kom dere ut i finværet. Vi har ihvertfall vært på biblioteket og lekeplassen og er fornøyde og slitne begge to. Vi kjøpte ikke is, men det ventet en liten bit sjokolade til oss begge når vi kom hjem (og te og potetgull til mor etter at gutten var sovnet...)
MarianneE Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9387 Skrevet 30. mars 2010 Du får fokusere på alt det gode med TheaM, og at hun får så mye hjelp. Og selv om man er glad for å ha fått et vellskapt og friskt barn, så tror jeg det er få foreldre som synes at det er "ingenting galt" med barnet sitt, enten de ønsker at barnet var snillere, modigere, pratet mer/mindre eller hva enn. Alle misunner vi noen, og alle har vi noen som misunner oss. Nå vet jeg ikke hva som feiler TheaM, men ut ifra det jeg leser her så virker hun glad og fornøyd og sprer mye glede og kjærelighet! Håper dere kom dere ut i finværet. Vi har ihvertfall vært på biblioteket og lekeplassen og er fornøyde og slitne begge to. Vi kjøpte ikke is, men det ventet en liten bit sjokolade til oss begge når vi kom hjem (og te og potetgull til mor etter at gutten var sovnet...) Kloke ord! Ja, hun sprer masse glede rundt seg, det er fint og se. Hva som feiler henne? Egentlig ikke noe annet enn senskade etter prematuritet. Ille nok for oss, men peanuts mot hva andre kan slite med. **** Vi kom akkurat inn døra etter bytur. Var en kjapp tur innom H/M og kjøpte en fleece sogtshell jakke til TheaM på halv pris: 125 kr. Satte oss med lunchen vår på jobb hos svigermor. Var så koselig og spise og småprate litt i salongen hennes. Etter vi hadde vært der en god halvtime ringte pappa og lurte på om jeg var tilgjengelig for en kaffe. Så da tuslet TheaM og jeg over gata for en kaffe. Etter det var det biblioteket som stod for tur. På biblioteket måtte jeg bytte bleie på TheaM, det luktet mistenkelig... Så hvis noen er interessert så ligger det en kortermet hvit body i str 92 i søpla på biblioteket i Porsgrunn. Var liksom ikke noe og ta med hjem slik den så ut.... Jeg har alltid hatt henne i vogna på biblioteket, men idag fikk hun utforske barneavdelingen. STOR suksess!! Vi fant en Postmann Pat bok og to filmer; Postmann Pat og Miffy. Om noen lurer på hvem Miffy er: http://www.miffy.com Jeg lånte da bok av Val McDermid til meg selv. Nå er det snart middagslaging. Kylling og fløtepoteter (fra Fjorland... ) Enkelt og godt idag.
MarianneE Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #9389 Skrevet 31. mars 2010 Påskeregnet har kommet TheaM sitter i pysjamasen enda og leker med en Litle People traktor. Jeg sitter i morgenkåpe og kjenner at selvom det er halvannen time siden jeg åpnet øynene er jeg ikke våken enda. Hadde det ikke vært for at det er bare TheaM og jeg som er hjemme nå hadde jeg gått i senga igjen. :gjespe: God morgen alle sammen. Tror ihvertfall det er morgen....
Kara W Skrevet 31. mars 2010 #9390 Skrevet 31. mars 2010 God morgen. Er ganske sikker på at det er morgen, ja. Selv om det er mørkt og trist ute. Selv sitter jeg i morgenkåpe, mens lillegutt sitter i sengen sin og leker, så ikke ha dårlig samvittighet for å være pysj enda. Klokka er jo ikke en gang 9! Men nå skal vi straks gå og dusje og gjøre noe med pysj-situasjonen her i huset. Har nemmelig blitt så heldig at jeg har fått en gutt som elsker å dusje, så jeg kan få en lang morgendusj, samtidig som han er superfornøyd
MarianneE Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #9391 Skrevet 31. mars 2010 Da har du vært heldig KaraW, her innebærer dusjing masse hyl og skrik! Har funnet dagens sang. Kunne fint byttet ut de i videoen, men sånn ellers... Hvorfor ikke? Ja takk?
mia83 Skrevet 31. mars 2010 #9392 Skrevet 31. mars 2010 Jeg fikk en lang morgen i dag. Sønnen min er på påskeferie hos bestemor og bestefar, så jeg kunne sove leeenge! Og det er godt! Har gjort litt husarbeid og lagt på påskeduker. For min del er er det først i morgen påsken begynner (får ikke påskefølelse før), så derfor kom ikke dukene på før i dag Håper dere får en fin dag! Selv skal jeg på jobb snart.
Gjest Livia Skrevet 31. mars 2010 #9393 Skrevet 31. mars 2010 Heldige som har påskeferie allerede!! Kos dere!
Kara W Skrevet 31. mars 2010 #9394 Skrevet 31. mars 2010 Da har du vært heldig KaraW, her innebærer dusjing masse hyl og skrik! Er veldig fornøyd med det, ja. Men det er ganske nytt. Vi måtte slutte på babysvømmingen delvis fordi dusjingen ble slik et mareritt. Jeg får til og med lov til å vaske kroppen hans, men håret er fortsatt ikke populært. Det går seg nok til for dere også etterhvert. Om ikke annet så når hun blir tenåring og insisterer på timeslang dusj hver dag.
MarianneE Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #9395 Skrevet 31. mars 2010 :dåne: Herreguuuuuud!!! Luksusfellen asså! Vet ikke hva jeg skal si asså, sitter lissom bare med Kjempe lurt og reise på cruiseferie i Miami og bruke 30.000 på det istedet for og betale regningene. Jeg er blakk jeg. Har betalt regningene mine. Heldigvis.
MarianneE Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #9396 Skrevet 31. mars 2010 :dåne: Herreguuuuuud!!! Luksusfellen asså! Vet ikke hva jeg skal si asså, sitter lissom bare med Kjempe lurt og reise på cruiseferie i Miami og bruke 30.000 på det istedet for og betale regningene. Jeg er blakk jeg. Har betalt regningene mine. Heldigvis.
Kara W Skrevet 31. mars 2010 #9397 Skrevet 31. mars 2010 Satt akkurat og så på det samme. Skjønner ikke hvordan de får det til. Det som forundrer meg mest er at de aller fleste som er med i Luksusfellen har veldig gode inntekter, og allikevel klarer de ikke å betale regningene sine. Denne damen fikk jo 41.000 utbetalt i måneden!
mia83 Skrevet 31. mars 2010 #9398 Skrevet 31. mars 2010 Satt akkurat og så på det samme. Skjønner ikke hvordan de får det til. Det som forundrer meg mest er at de aller fleste som er med i Luksusfellen har veldig gode inntekter, og allikevel klarer de ikke å betale regningene sine. Denne damen fikk jo 41.000 utbetalt i måneden! Makan... voksne mennesker burde jo ha LITT vett i hodet da!
MarianneE Skrevet 1. april 2010 Forfatter #9400 Skrevet 1. april 2010 God skjærtorsdag alle sammen! Igår tømte vi kottet på rommet til TheaM. Andre monterte sånna trådkurver (hva heter det for noe annet?) som hun skal ha klærne sine i. Og for at den skulle få plass måtte det ryddes til den store gullmedaljen. Så da ble det gjort igår. Så nå er det bare litt mer sparepenger i boksen vår før vi kan ta turen til IKEA for og kjøpe denne samt et par andre ting. Har innmarig lyst til og kjøpe gyngestol til henne som hun kan ha på rommet sitt..... Uansett.... da vi ryddet igår gikk jeg igjennom en eske merket sommertøy og der fant vi Lykkedyret! Lykkedyret er ei lita marihøne Andre kjøpte til TheaM da hun var 30 min gammel. TheaM og Lykkedyret har vært uadskillelige men plutselig var det borte. Så gleden var stor igår for og si det slik. Idag skal vi fortsette. Legge alle klærne hennes inn i disse kurvene. Prøve og få til et system på tingene... Også håper jeg på litt oppholds idag så jeg kan dra på meg sko og gå en tur. Kjenner et behov.... Ellers er det barnefri fra i ettermiddag og til i morra, for vi er bedt på middag hos pappa i kveld. Marinert lammelår.... Og det kan jo bli interessant og se hvor rødvinsmarinert den kvelden kan bli generelt. Jeg liker ikke rødvin, men vi har jo pappa da...
Fremhevede innlegg