Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har vi ført over 17-mai bildene!

Tenkte vi skulle mekke en liten side med bildene som dere kunne få link til, eller rett og slett sende dem.

Vi får sjå!

Mange bra blinkskudd der vaffal :ler:

*kjempeklem*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ført over 17-mai bildene!

Tenkte vi skulle mekke en liten side med bildene som dere kunne få link til, eller rett og slett sende dem.

Vi får sjå!

Mange bra blinkskudd der vaffal :ler:

*kjempeklem*

:)

Nåja, blinkskudd er jeg ikke så sikker på, hi hi hi............

Lang dem over så vi får se!

Onsdag kom min søster med sin sambo hit.

Vi hadde da fammiliedag her rundt grillen og koste oss veldig. Det er trist at de har reist igjen, men tida de har vært her har vært fin.

Vi har vært sammen hver dag og hatt det veldig hyggelig.

Ellers er det ikke mye og skrive, har litt dårlig samvittighet for at jeg sitter her. Nesten en uke med neglisjering (heter det ikke det?) av div. husarbeid og oppvasken fra i går, det setter sine spor....

Dessuten skal jeg henge ut klesvask og sykle til butikken. Temkte vi skulle grille idag, men nå skyer det veldig til ute.

Får se hva det blir til.....

HA EN GOD DAG FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stolt av mammaen min!

Hun har bestått skriftlig eksamen (hovedoppgave) og har muntlig igjen neste fredag. Klarer hun den er hun ferdig utdannet vernepleier!

Synes hun er kjempe flink som har gått på først videregående skole, så på vernepleien i voksen alder.

Flinke mammaen min!

Ellers er jeg glad det er slutt på streiken!

Var i butikken en tur, og der var det kaos nå.

Selvom det ikke var fylt på varer var ansatte opptatt hele tida med forberedlser o.l.

Så til noe ikke så koselig.

Min far. Han har fått diagnosen KOLS (hva nå da det er?) og det sammen med små hjernedrypp og andre ting gjør at han får mer og mer forrstyrret personlighet. Han kan få vrangforestillinger og blir paranoid.

Han storrøyker og dette er blant en av grunnene til hjernedryppene. Men og slutte og røyke? Nope.....

Fortsetter han slik har han kanskje to år igjen og leve. Og, jo lengere dette går, jo mer drikker han og det blir en evig runddans!

Han ser det ikke selv, han unnskylder seg, skylder på vår fantasi og manipuler-snakker oss.

Hadde et helvete med ham i helga hvor jeg konfronterte ham med noe han gjorde for 15 år siden. Det var en alvorlig ting, og tanken på dette har plaget meg i ti år. Jeg måtte konfrontere ham for min skyld. Jeg måtte få vite. Det gikk ikke bra. Han påstår at denne hendelsen er noe jeg har funnet på i hodet mitt for og "ta" ham.

Han truer med og "ta knekken" på mamma siden hun var vitne til denne hendelsen for 15 år siden.

Jeg er ikke redd, men jeg er urolig for hva han kan finne på. Hvis han finner på noe, da. Det kan være tomprat fra ham for og true og skremme. Det er ikke første gangen. Jeg bekymrer meg for bror. Han synes det er ekstra sårt når det står på, men samtidlig har han ikke hatt far-sønn forhold til pappa. Bror har andre voksen-personer som fyller denne rollen. Allikevell, jeg har bare lyst til og grine!

:grine:

Jeg kan ikke gjøre noe med ham, han vil bare bli værre helt til han tilslutt ikke ....... ja, dere skjønner. Når det en gang tar slutt.

Faen, at det skal være slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her med nylakkede negler. Kjøpte meg enda en ny neglelakk på VITA igår. En fra Maybelline som var på salg. Rosalilla i fargen, ganske kul. Nok om det!

I går åpna Platekompaniet her i byen på kjøpesenteret, og dumme som vi var reiste både Mannen og jeg dit. Det vi ikke viste var at Idol-Kjartan skulle ha signering der. Det var så utrolig mye folk der, at vi fant DVD'en vi skulle ha "Slå på ring" og kom oss ut like før Kjartan kom.

Ute øsregna og hagla det. Heldig som jeg er klarte jeg såklart og tråkke midt i en vanndamm når vi sprang til bilen.

Ble temmelig våt, ja.....

Skal gjøre meg ferdig her nå, komme meg i vanlige klær (sitter i pysjen) og først sykle på butikken og handle. Så skal jeg gjøre noe vondt: jeg skal over på hobbybutikken og si ifra at jeg ikke kan være med på et kurs i kveld allikevel. Hadde nemlig meldt meg på et kurs i stempling, men da jeg kikka på kontoen skjønte jeg at jeg måtte melde avbud. Desverre..... Skal også på biblioteket for og forlenge lånetid på noen bøker, på Asia-mat og handle grønnsaker ++++ alt hva en arbeidsledig hverdag krever av en.....

Og middagen? Tror det blir pannekaker idag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en hyggelig bytur igår. Var på biblioteket en tur, innom hobby-butikken (må alltid kjøpe noe hver gang jeg er innom. Nå ble det to nye stempel) og satte meg på kaffebar med en fanta og et blad.

Koste meg veldig.

Etterpå møtte jeg svogerS med lille tantebarnet mitt. Hun er nå blitt 8 måneder og er god og rund i kinnene akkurat som hun skal være.

Jeg gikk litt rundt med henne mens S gjorde litt andre ting.

Hun satt der i vogna og lo klappa hender. :hjerter:

Mannen ser jeg ikke så mye til for tida.

Han skal delta på dette: www.streetshow.no/stevne.html

Der skal det b.la være bikinibabes som vasker bilene...... :roll:

Hva er det med mannfolk som er så tomme i hodene og ser på slikt?

Har tenkt meg en tur opp, bare håper Mannen holder tunga på innsida av munnen..... :-?

Nåja, han er nok opptatt med sitt siden han skal stille ut vår bil.

Nok bilprat.....

Søster reiste om søndagen, men kommer om 14 dager igjen! Da har mamma hatt sin avsluttende eksamen så da skal vi (forhåpentlig) feire!

Oj, jeg må nok haste videre i nett-verdenen, jeg må betale påmelding for 10-års klassefest som skal være i Juli.

Hurra..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen!

Bra at du koser deg!

Vi har kjøpt leilighet :sjarmor:

Tusen takk for brev, det kommer et i retur. Vet bare ikke helt når enda.... Ble i tillegg til eksamenslesing plutselig opptatt med leilighet, flytting, oppussing og innredning..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Jaggu måtte jeg ikke et stykke ned på side 2 for og finne dagboka mi! MarianneE, MarianneE.... nå har du slurva fælt med dagboka di! :fy:

Har hatt en utrolig helg med Mannen.

Fredagen var han hjemmom i 5 minutter før han reiste på Streetshow i Skien, kom hjem rundt 23.30 den kvelden. Ikke skjønner jeg at han gidder, men..... Jeg koste meg ihvertfall hjemme med god mat og potetgull som endelig er tilbake i butikken! Kikka på Charmed, Amerika for mine føtter og den australske Nr.19. Er det "the Block" den heter, tro?

Lørdagen forsvant mannen ut av huset kl. 9.15 (jeg ble sjokka da, ja!) for og opp til Skien igjen. Jeg vasket i mellomtida leiligheten, handlet (pokker så sint jeg var! Han har reist avgårde med bilen, og jeg måtte handle for tre dager!) og koste meg hjemme med aviser og kattene.

Mannen kom hjem 19.30 og da dytta jeg en hjemmelaget pizza inn i ovnen som vi skulle kose oss med. Mamma kom innom da vi spiste, så da delte vi pizza og cola med henne også.

Hun satt halvannen time, og vi tuslet i seng litt over 22. Mannen sovna med en gang, så det var ikke engang noen vits i og prøve seg på noe hanky-panky... :-?

Søndag var det nydelig vær! :ekstra kul:

Vi skulle til og reise avgårde da telefonen ringte, det var Mannens bror som lurte på om vi kunne hente ham og kjøre ham for og hente jentungen og så til byen. (lang setning) Han hadde nemlig kjørt 109 km/t i 60-sonen, og mista lappen muligens i 6 mnd. Jaja...og han kjører drosje som livsopphold.... :-?

Vi kjørte S til byen med jentungen og satte selv turen til Skien, jeg ville se på Streetshowet der oppe jeg også. Fy faen å kjedelig!!

Hva er det med gutter som kan gå i fem-seks timer og se på biler slik? Ikke var det mer enn en 20-25 biler heller.... Prata med broder'n litt der for han var der på jobb. Etterpå reiste på Kaffe Compagniet og drakk iste og cappuchino. Koste oss.

Vel hjemme dro vi frem grillen og delte grillmat med broder'n.

Når broder'n var reist hjem og maten var sunket stellet vi oss litt og fant frem syklene våre og syklet en tur over til byen. Klokka var over 22 da vi reiste hjemmefra, så det var i anstendig øl-tid fant Mannen ut.

Etter en øl sykla vi vidre oppover i byen, stoppa og kikka på solnedgangen ved Porsgrunnselva, og det var veldig så romantisk! Særlig når vi sykklet videre og holdt hverandre i henda :hjerte:

Etter to timer var vi hjemme. Koste oss veldig!

I går, mandag var vi hos pappa en tur, tok med oss halvsøster E og hennes eldre søster (innvikla dette tror jeg), broder'n og hans bestevenn til en isbar i Skien hvor man får enorme softiser med godteri på.... :P

Is er så godt....

Idag er det hverdag igjen med jobb, klesvask og rydding. :-?

Skjønt, vi har fått markise på utsiden av vårt stooore stuavindu!

Desverre så blåser det så jeg kan ikke heise den ned....

Ellers noe spennende?

Nah.... er blakk, har fått mensen og vi skal grille så fort Mannen kommer hjem. God tirsdag folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin avslutning på innlegget ditt :wink:

Høres i alle fall ut som om du har hatt en herlig helg! :-) Det er bra.

Takk for hilsen i dagboken min, lenge siden jeg har vært innom deg også :oops:

Vasking av klær kan kan da faktisk være litt artig til tider, synes nå jeg :ler:

Men støvsuging! :evil: Det er det værste jeg vet. Nei, da feier jeg heller gulvet. (hvis du lurte da :ler: )

Håper du får en fin uke!

(og at mensen ikke er for slem med deg :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket FISK!!

Fikk telefon igår fra Aetat, den foregikk omtrent som dette:

*ring, ring*

Hei, dette er MarianneE

Ja, dette er fra Aetat, si meg, har du en jobb akkurat nå?

Nei, desverre, jeg har ikke det

Neivel, kunne du vært intressert i ekstrahjelp som stuepike på hotell XXX?

*ganske overraska og perpleks* Det har jeg aldri tenkt på, men ja, det er jeg vel!

Fint, da gir jeg beskjed så tar hotell XXX kontakt med deg, hadet!

ha....

*klikk*

Jeg er forvirra!

Har jeg blitt tilbudt en jobb?

Ringer aetat og hører hvem som er intressert og skal samle folk til en utvelgelse? Får bare vente på tlf fra hotellet, da......

Fikk opp markise som sagt igår, og det er deilig!

Det er godt og varmt ute allerede, men forhåpentligvis hjelper denne mot den bakerovnen vi har i vente her inne de neste månedene frem til den værste varmen gir seg.

Er ikke så glad i steikvarmen, jeg...... :-?

Sulten..... da jeg skulle lage meg frokost idag var det mugg på brødet mitt! Fysj og fy! Da ble det ingen frokost på meg idag.

Nei, klokka er 10, på tide og parkere nattkjolen og få på seg klær og hive meg på sykkelen! Selvom streiken er over er det ikke alt som er kommet i butikken, som for eksempel kaffe. Så det må jeg over til byen og leite etter. En strålende dag ønskes folket!

:vinke::kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel enkelte ting som gir en terapi.

Jeg har funnet min terapi nå; Sykling!!!!!

Blir glad inni meg bare jeg går til garasjen for og hente sykkelen min, og føler at jeg tråkker vekk alle bekymringer samtidlig som jeg får trim!

Helt utrolig.....

Har iallefall vært på sykkeltur igjennom Porsgrunns gater idag.

Sola varmet godt og alle så liksom ekstra blide ut, det dufta nydelig da jeg kjørte forbi et syrintre full av lilla syriner og i parken satt unge og gamle og koste seg.

På biblioteket stoppet jeg for og finne noen trashy blader og lese på, var innom banken for og sette inn sparepenger på konto (har nå spart nesten 600 kr.) før jeg handlet på Rimi.

Hos Narvesen fikk jeg kjøpt britiske Cosmo og på veien hjem måtte jeg stoppe på kaffebaren for en iste med lime.

Vekslet noen ord med svoger S som kom fra legen med en sykemelding gjorde jeg og.

Da jeg kom hjem ble jeg møtt ute av husets to katter som var sååå glade for og møte matmor igjen. :hjerte: Glad i pusane, jeg.....

Til middag i dag blir det indisk (så indisk man kan få det fra Rimi) med kylling tikki masala (heter det ikke det?) og ris.

Jordbær og fløte til dessert! :P

Men, før jeg kan ønske husets herre velkommen hjem må jeg få vasket opp og rydda litt her!

Fremdeles ønsker jeg dere en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Titter innom dagboken din, og ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld.

Håper du har det bare bra!!

Stor klem fra Eowyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk for besøket, Eowyn!

(men det var da virkelig onsdag igår?)

Hi hi hi hi..... det var noe som skjedde om tirsdagen jeg glemte og fortelle! Min kjære, elskede men akk så late mann har ikke rørt oppvasken på snart to år, men tirsdagen fikke jeg faktisk hjelp med den!!!! Det var ikke så mye, men koselig og få hjelp.

Så da vasket jeg, og han tørket, jeg sprutet skum på ham, og han sprutet tilbake. He he.... Hadde jeg ikke hatt mensen, vi nakne osv...... :ler:

I morra blir en spennende dag!

Mamma skal ha muntlig avgangs eksamen på vernepleie skolen.

Hun har slitt litt med skolen, så det skal bli spennende og se hvordan det går. Håper og håper og håper at det kommer til og gå bra.

Krysser fingrene, for dette har hun jobbet hardt for og fortjener virkelig og bestå! Kommer til og være ordentlig spent i morra.

Holder på med et brev til Diva, men måtte ha en liten tenkepause. Etterpå skal jeg lage kort til min kjære søster, og kanskje tenke ut noen armbåndskombinasjoner. Strikker og lager armbånd for harde livet siden jeg skal stille på julemesse.

Ellers kan jeg nevne at i drivhuset har det blitt sådd to kasser tomatplanter, to kasser med agurk, to kasser paprika og en kasse issalat. Det er bare den ene kassa med paprika hvor det ikke spirer foreløpig.

Det kreves mye vann, men det er så koselig og se hvordan det gror! Gleder meg til jeg kan ta inn ferdige grønnsaker!

Mannen er ferdig på jobb om en time, gleder meg til han kommer hjem igjen. :)

Ha en glad dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det en underlig dag i heimen!

Kattungen, Smulan, bare sprang rundt og oppførte seg akkurat som om hun skulle føde! Det kunne jo skje selv om hun får p-piller, så vi forberedte oss så smått til et kull med kattunger. Men, det var jo rart, for hun var ikke tykk eller noe (men det var jo ikke mora heller da lille S ble født). Hun vasket seg hele tiden og hadde rykninger i magen hele tiden.

Slik holdt hun på i to timer før hun plutselig roet seg ned og sov søtt på en pute ved siden av Mannen. Der lå hun i drøye tre timer og sov. Det er noe hun aldri har gjort før. Ligge slik sammen med oss.

Natta tilbragte hun oppi senga vår, tydelig veldig bundet til oss.

Men hva feilet den katta igår?

Jeg aner ikke, kanskje det var et kortvarig virus? :klø:

Fredag idag, mamma skal opp til eksamen om 40 minutter, og det blir spennende! Håper hun klarer det, det har hun virkelig fortjent!

Begynne på høyskole i en alder av 40 år, stryke en gang, og nå er det like før hun er ferdig utdannet. Stolt av mammaen min, jeg!

Derfor skal jeg sykle på butikken nå og kjøpe jordbær til henne. Hun kommer nemlig hit etter eksamen, så enten skal vi juble over jordbær, eller så skal vi gråte over dem!

Ellers er det lettere husarbeid som står på dagens plan.

Ute er det grå skyer og 13 grader. Heller det enn solsteik og alt for mange varmegrader!

Men nu venter sykkelen på og bli trimmet!

Ha en flott fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en strålende helg, nå forlater jeg hovedstaden og setter nesa mot Mylian :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, fisk!

Kos deg hos Mylian!

MAMMAEN MIN HAR BESTÅTT EKSAMEN!!!

Hun er nå ferdig utdannet vernepleier, og det er jo helt supert!

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

Forøvrig hadde jeg en kjip opplevelse til morran i dag.

Mannen skulle bare skylle ut av glasset sitt etter frokosten, og så ikke at det var litt vann i kummen fra før av, og at proppen stod i.

Så han slo på krana og gikk..... Vannet fløt over hele banken og skuffene fikk sin dose og gulvet fikk sitt.

Gjett hvem som må stå med det nå, fordi han "glemte" og gjøre det sjøl....

Grrr.......

Jaja, jeg får komme meg på kjøkkenet og tørke ferdig samt lage til jordbær med fløte til mamma når hun strax kommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er det lenge siden jeg har vært. :oops:

Gratulerer med mammaen din. Bra jobba! :-)

Håper du får en flott helg med Mannen og pusene dine. Blir forresten spennende å høre om du får den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...