MarianneE Skrevet 13. april 2004 Forfatter #861 Del Skrevet 13. april 2004 Har leita litt rundt og funnet en forening som heter Al-anon. Det er en støtteforening for pårørerende av alkohollikere. De har møter hver mandag i Skien kl. 19 Kanskje jeg skulle tatt meg en tur dit? Snakke litt ut med noen som har det som meg? Kanskje får jeg med meg broder'n og? Tviler men han har godt av det, for dette plager ham også. Han hadde forresten vært innom pappa om lørdagen. Da også var han dritings og snakka om at han ikke var avhengig av oss barna hans, da ville han vært død for lengst, og....... Vet ikke hva jeg skal skrive. Er redd, sint, fortvilet, skuffa, ........ you name it- I feel it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. april 2004 #862 Del Skrevet 13. april 2004 Vet du hva? Jeg synes så absolutt du skal ta deg en liten tur til Al-anon. Hva er det verste som kan skje? -at du ikke får noe ut av det, og går igjen.. Det beste? -du får litt hjelp, litt trøst, kanskje få ut frustrasjon og får møte andre som føler alle de samme tingene! Du må gjerne skrable ned alle følelsene her, og jeg skal lytte! Det lover jeg. Og jeg er her, men kan nok ikke gi samme støtten som andre som har det på samme måten. Jeg prøver så godt jeg kan å sette meg inn i situasjonen, men allikevel aldri vite nøyaktig hvordan du har det. De kan andre på slike støtteforeninger. Så ta deg en tur vennen! ----------- Sånn, over til noe annet. Hmm, menn ja.. Hva skal vi gjøre med de? Can't live with them, can't live without them... :-? Tapas. Det er det jo uendelige versjoner av. Hva har du tenkt å fikse opp? Og denne suverene idéen til borddekorasjon? Lyst til å være snill med en nysgjerrigper og fortelle?? Kos deg idag schnuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. april 2004 Forfatter #863 Del Skrevet 13. april 2004 Aricept, vennen! Du er verdens beste!!!! Kommer til og reise til mandagen. Har tlf.nr og skal ringe etterpå eller i morra for og høre om det bare er og komme eller hva...... Jo, borddekorasjonen blir da hvit duk, med mørk blå noe mindre duk oppå. Blått og hvitt servise, og på bordet skal det stå en glassbolle med blå steiner oppi, hvite flytelys og mørkeblå paljetter flytende innimellom lysene. Gud, så flink jeg er, ja! Fikk endelig rota meg inn på biblioteket idag og fikk et nytt lånekort. Samtidlig lånte jeg en krimbok av Andre Bjerke. Var og en tur innom Narvesen og stod 10 minutter og grubla på hva jeg skulle ha. Vanity Fair? Cosmopolitian? Vouge? O Magazin?Engelske/amerikanske Elle? Det ble BoBedre. Mer er det vel ikke og skrive? Savner mannen min jeg, da........ :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. april 2004 #864 Del Skrevet 13. april 2004 Høres ut som stilig borddekorasjon da Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva slags tapas du skal lage? Og jeg kjenner igjen det der med å stå på Narvesen og gruble etter hvilket blad man skal kjøpe... Men 90% av de siste gangene har jeg endt opp med et eller annet bryllupsblad jeg da... :oops: Har bare seks av de da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 13. april 2004 #865 Del Skrevet 13. april 2004 Her kommer en liten, nei vent, stor tirsdagshilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. april 2004 Forfatter #866 Del Skrevet 14. april 2004 Jo, borddekorasjonen blir da hvit duk, med mørk blå noe mindre duk oppå. Blått og hvitt servise, og på bordet skal det stå en glassbolle med blå steiner oppi, hvite flytelys og mørkeblå paljetter flytende innimellom lysene. Gud, så flink jeg er, ja! Også blå glass og hvite og blå servietter. Det glemte jeg og skrive ned. Tapasen blir ganske enkel: *Kjøttboller med masse hvitløk og chili i *Reker marinerte i olivenolje, hvitløk, chili og lime *Små-pizzaer *Ovnstekte potetbåter *Tandoorikylling på spyd. Tilbehøret blir: *Salat med rødløk, tomat og fetaost *Tzatziki *Tomatsaus *Brød Rød og vitvin, brus eller farris. Det som er ferdig og ligger i fryseren er pizzaene og kjøttbollene. Halvparten av reke ligger der (skal kjøpe mer i dag) Problemet er bare at mesteparten av maten skal lages samtidlig for og være varm. Mannen kommer ikke hjem før fredagen, så det er begrensa med hjelp derfra, da. Men, jeg skal da få det til. Desverre kunne ikke pappa komme, for han skulle på et dommerkurs i pistolklubben. Synd, jeg hadde virkelig ønsket han var der. Idag skal jeg få handlet inn mesteparten av det jeg trenger til fredagen. Har en handleliste som er lengere enn hva godt er. Kanskje baker jeg et brød også som jeg bare fryser frem til fredagen. Så slipper jeg og stå og bake også den dagen. Skal nå bare vaske leiligheten, bytte sengetøy og lage mat til syv personer den dagen. Blir stressa bare ved tanken jeg og kjenner skuldrene mine er på vei oppunder ørene. Streeeeeeess ned MarianneE, streeeeeeessssss neeeeeeeeed!!!!!!!!! Fisk og Aricept; :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2004 Forfatter #867 Del Skrevet 15. april 2004 Mornings til det norske folket! Det var noe jeg tenkte og skrive, men ikke søren om jeg kan huske hva det var! Går det ann???? Det ser ut til at mannen kanskje kommer hjem idag. Håper det, han reiste tirsdags morgen, og det er leeeeenge siden, det! Ellers er det masse forberedelser til morgendagen, og tror jeg skal ta husvasken idag. For når mannen kommer hjem i dag, vil jeg heller ha dagen med ham i morra. Naaaah.... vi får se hva det blir til. nå tror jeg at jeg vet hvorfor dagboka mi har så få lesere! Spennende og lese at jeg diskuterer med meg selv om hvilken dag jeg skal vaske leiligheten! Ha ikke så mye spennans og fare med idag! HÆPPI TORSDAG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. april 2004 #868 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg leser!! Om husvask og mannen og tapas! ... er bare ikke alltid så flink til å skrive hilsen til deg! Høres kjempestas ut med tapas og den lekre bordpynten du skal lage på fredag! Det er en skikkelig husmor det, tenker jeg!! Ha en fin dag med vaskingen din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2004 Forfatter #869 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg leser!! Om husvask og mannen og tapas! ... er bare ikke alltid så flink til å skrive hilsen til deg! Høres kjempestas ut med tapas og den lekre bordpynten du skal lage på fredag! Det er en skikkelig husmor det, tenker jeg!! Ha en fin dag med vaskingen din!! Tilbake tenker jeg! Skal lage serviett ringer idag, da. Lage dem av ståltråd og mørkeblå perler. Vet inni hodet mitt akkurat hvordan det skal se ut. Utfordringa blir og få det slik at det stemmer med bilde inni hodet mitt! Det er ikke alltid like enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2004 Forfatter #870 Del Skrevet 15. april 2004 hmm...... hva kommer det av at når jeg har masse og gjøre så blir jeg fryktelig giddalaus og har mest lyst til og ligge på sofaen og spille Play Station eller løse kryssord, eller lese, eller...... .....Noen som har lyst til og komme og gjøre litt av hvert for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. april 2004 Forfatter #871 Del Skrevet 18. april 2004 Helt nederst på sida fant jeg "Anekdotene" Lenge siden sist nå..... Mannen kom hjem på torsdagen, akkurat i tide til "TorsdagsKlubben" Selvom han bare har vært vekke siden tirsdagen føltes det som en evighet..... Fredagen kastet jeg ham ut, siden jeg skulle vaske og forberede til vi fikk gjester. Like greit og ikke ha menn som går i veien da, synes jeg. Gjestene kom i 18.30-tida, og vi begynte og spise en halvtime etterpå. I to timer spiste vi!! Alle sammen koste seg veldig, og det var så vellykka. De reiste igjen ved 23.30-tida, og det var kjempe koselig. Lørdagen satt vi på cafè, handlet litt og koste oss. Var hjemme i 18-tida, og da forsvant Mannen ut i garasjen. Han var der i 2,5 yime, og da han kom inn var han blitt forkjøla! Aldri opplevd før at noen går ut frisk, og på to timer blir skikkelig forkjølt! Så vi har jo hatt en herlig natt med han som har flydd opp og ned med snørr-nese og jeg som har våknet hver gang........ Forøvrig har vi trådløst tastatur og mus, så nå sitter jeg i senga og skriver. Mannen maser om og få tastaturet tilbake (snek meg fram mens han var på do) så han kan fortsette og ligge i senga og holde på med musa... Dette blir en bra søndag, og det samme håper jeg alle dere andre også får! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. april 2004 Forfatter #872 Del Skrevet 19. april 2004 Det er et mirakel!! Mannen jobber i Tønsberg denne uka, og kommer HJEM etter jobb! Søndagen var lat! Boder'n kom over, trøtt etter og hatt fest om lørdagen, så snil søster så gav jeg ham posen min med ostepops. Det kostet mye!! Ellers var mannen fryktelig forkjølt igår, men vet ikke vordan han er i dag. Håper han er bedre.... Hva mer er det og skrive? Ikke en dritt! Ha en god mandag folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. april 2004 Forfatter #873 Del Skrevet 19. april 2004 Sutre, sutre! Jeg har så vondt i ryggen idag! Også er jeg så svimmel, og har vært nær ved og besvime to ganger! Synd på meg........ :cry: Er godte sjuk, og vil ha potetgull! Men, det nærmeste jeg har vært godteri idag er da jeg var på butikken. Skulle sende et sjal til søstra mi og la med en sjokolade og en pose seigmenn til dem. Bare portoen kom seg på 60,- og det var dyyyrt. Men, de setter nok pris på det og blir glade. Dessuten fikk jeg sendt et kort og sagt opp abbonementet mitt på Elle. Syntes ikke det var noe bra lengere, og vil heller ha Henne posten. Elle får jeg heller kjøpe i butikken når jeg føler for det. Fikk SMS fra mannen istad, han måtte kjøre inn til Oslo etterpå for og hente litt ting og tang. Så når han er ferdig på jobb kl. 15 må han kjøre inn dit, hente et par ting, og så kjøre hjem igjen. Blir sein han da. Onsdagen fyller han 31 år. Siden vi trodde han skulle være i Oslo denne uka fikk han bursdagsgavene fra eg om fredagen. "Black Diamond" CD og coctailbok. Det ble han glad for. Får vel invitere svigers, de nede her og bror hans på kake til onsdagen. Mørk sjokoladekake fylt med romkrem og pyntet med bjørnebær! Tenker det får duge i massevis, jeg! Hmm.... det regner. Det er meldt samme været til i morra, vet ikke om jeg da gidder og til byen. Hadde tenkt meg over på hobbybutikken og legge igjen noen penger, og kanskje bestille en frisørtime. Lei av slett halvlangt hår..... Hører på Are&Odin nå. Morsomt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 20. april 2004 #874 Del Skrevet 20. april 2004 Hei MarianneE! Takk for at du var med på å holde liv i dagboka mi i påsken! Har det rimelig hektisk for tiden, så jeg er ikke så mye på KG - men snart! :blunke: Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 20. april 2004 #875 Del Skrevet 20. april 2004 Sutre, sutre! Jeg har så vondt i ryggen idag! Også er jeg så svimmel, og har vært nær ved og besvime to ganger! Synd på meg........ :cry: Kanskje du er gravid ??? Hører på Are&Odin nå. Morsomt...... Are&Odin er IKKE morsomt, blæææ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. april 2004 Forfatter #876 Del Skrevet 20. april 2004 Kanskje du er gravid ??? Jammen, du lovte jo og være forsiktig! Hmm..... du er kanskje inne på noe der Visitten. Eller nei, det ville vært for fantastisk..... Are&Odin er IKKE morsomt, blæææ Aaahh.... tirsdag! Ute øsregner det, det begynte da jeg gikk fra butikken. Kattene maser om og ut, men jeg gidder ikke en gang og slippe dem ut. Vet at de kommer aldri i verden til og gå ut allikevell. Istedet ligger de rett ut på senga og sover godt. Go' pusane..... Har på radioen, (tid for Are&Odin) og Paperboys spilles med "Moving Up" sangen er grei, men de har en gjestevokal Keith med en fantastisk stemme. Me like! Da jeg var på butikken istad, og kjøpte Dagbladet. Av en eller annen grunn ble jeg sittende og lese kontaktannonsene. Denne fikk meg til og le godt: Jeg er en trivelig fyr som elsker turer på pub og bar. Tar gjerne et glass for mye i lystig lag. Er av årgang 1978 og du bør være fra 20-30 år. Liker bløtkake og Team Antonsen (ikke nødvendigvis sammen) Gud, jeg håper denne var en spøk....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. april 2004 #877 Del Skrevet 20. april 2004 For en kontaktannonse... Kanskje det var kveldsvisitten? -- Hvordan går det med deg ellers vennen? Hvordan føler du deg? Koser du deg sammen med A? Ha en flott dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. april 2004 Forfatter #878 Del Skrevet 21. april 2004 Ja, kanskje det var Visitten? Ellers har jeg det bare bra, koser meg med mann som kommer hjem etter jobb og alt er bare bra. Mannen min fyller 31 år i dag I kveld får vi besøk av svigermor, mannens mormor og morfar (de som bor i 1. egt.) og mannens bror. Skal bake min supre sjokoladekake som imponerer fletta av så og si alle. Men før det må jeg gjøre følgende: *Bytte spon hos marsvina *Innom svigermor på jobben og spørre om noe *En svingtur nedom byen og handle en ting *Handle *Støvsuge *Stryke finduken *Vaske opp *Bake kake *Rydde litt her og der .....også sier de at arbeidsledige bare sitter på rompa hele dagen! Uff.... jeg hadde 1.300 kr. på kontoen istad, også la jeg inn regninger for 600,- Ikke mye igjen til fest og morro da, nei. Gleder meg bare til skattepengene kommer, jeg....... Heftige 11.000 kroner rett inn på kontoen..... aaaaahhh........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. april 2004 #879 Del Skrevet 21. april 2004 *hysj, ikke si det til noen, men jeg har en liten pause fra oppgaveskriving jeg nå..* Gratulerer så mye med mannen din da! Hils fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 21. april 2004 #880 Del Skrevet 21. april 2004 Er dere hjemme i hælja eller ? :rosasmil: "dvd-ekspressen kjører til fjorden til fredan" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg