Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Håper de ikke festet altfor lenge, og at du fikk sove igjen..

Det var stille kl 5, men da var jeg så våken at jeg ikke fikk sove igjen.

:trist:

Følte meg deg da jeg så hva du hadde skrevet på facebook! Håper som Janne, at du fikk sove igjen!

:kose:

Hvis ikke så kan du få:

:kaffekopp::sjokolade:

FOR DET ER LØRDAG! :danser:

(Lat som om de synger om lørdag istedet ;) )

:sjokolade: ja....

Idag er det snopdagen min!

:nigo:

Kl 9 ringte mobilen, det var venninneC som lurte på om jentungen og jeg ble med bort i barnehagen for å ake.

Det gjorde vi jo, så da dro vi bare på oss yttertøy og tok beina fatt. Skjønt, TheaM satt på akebrettet da.

Så da tuslet vi bort alle tre; TheaM, katten vår Bea og jeg.

Jepp, pus ble med! :fnise:

Vi akte og hadde det kos, helt til....

...DRAMA...

Jeg ble OBS på et menneske som lå i veikanten. :tristbla:

Jeg ropte på C og sa ifra til henne og hun så til ungene mens jeg ringte politiet.

I mellomtiden hadde damen reist seg opp, sjanglet kraftig.

Vi valgte og ikke gå bort til vedkommende siden vi hadde med oss to jenter på 2 år og ei på 4. Ikke godt å vite hva dette menneske ville finne på.

Etter noen minutter ringte politiet tilbake og spurte etter nøye beskrivelse hvor damen hadde vaklet avgårde, og hvordan hun så ut.

Det fikk de så klart.

:Nikke:

Vi gikk ned til skolen etter en liten stund, og da ringte politiet igjen for å fortelle at de hadde funnet damen godt frossen og kjørt henne hjem.

Jeg ble kjempe glad de ringte, for både C og jeg lurte på hvordan det var gått med dama.

Stakkars dame... :tristbla:

Vel hjemme, både TheaM, pus og jeg, varmet jeg kanelboller og kakao.

Det smakte utrolig godt etter to timer ute!

:happy:

Nå har jeg åpnet boksen med Playdough og tilbehøret og TheaM er VELDIG opptatt med å leke med det.

Skjønningen!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=466652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist, det er ikke alle som har det like godt :(

Men bra dere fikk en fin aketur til tross, og at dere kunne kose dere med litt luksus etterpå ;) Ingenting er som kakao etter aketur!

Skrevet

Høres ut som en koselig start på lørdagen med aking, kanelboller og kakao! :)

Det var fint at dama fikk hjelp! Bra at dere ringte politiet! :jepp:

Ønsker deg en fortsatt fin lørdag! :jepp:

Skrevet

...................:slår:

Naboen din ^ Meg^

Åh, hva ER det med sånne dustefolk!? Blæ.

Høres ut som om dere har hatt en fin lørdag da, med unntak av frosne damer (men det gikk jo heldivis bra, og så bra at dere ringte politiet!)

Skrevet

Aketur er gøy! men er svært sjelden jeg gjør det, skjønner egentlig ikke hvorfor når det er så gøy... er vel rett og slett latskap..

Skrevet

Så bra at polititet ringte deg tilbake for å fortelle deg at de hadde funnet damen. Ikke riktig alle i politiet som tar ting like seriøst.

(Ja, jeg har begynte å miste tiltroen til politiet her i landet, men det er en annen historie)

Ønsker deg en fiiin lørdags kveld :klemmer:

Skrevet

Takk for hilsner jenter!

Godt dere var enige med meg om å ringe politiet, var redd jeg overdrev litt en stund.

Glad politiet ringte tilbake, vi lurte jo på hvoran det gikk med dana.

Skrevet

Flott gjort av både deg og politiet synes jeg. :)

Skrevet (endret)

Skulle skrive mer på inlegget jeg postet sist, men tlf ringte, så jeg tar det nå istedet.

:sukk:

Vi var hos pappa i går en tur.

Det var helt OK det asså.

Og jeg mener det, at når vi er på besøk hosfolk, så er det de som setter grenser for hva som er tillat og ikke.

Greit nok.

Men, TheaM er klåfingra til tider, og når jeg snakker til henne burde det holde.

Da trenger ikke pappa snakke til henne i tillegg OG broder'n! :nei:

Sistnevnte blander seg veldig til tider i hvordan vi oppdrar TheaM.

Hun får ikke lov til å ta det som står på bordet av spiselig, men vi PRØVER med vekslende hell og få henne til å spørre først.

Hvilket ikke er lett når jentungen har noe dårligere språk enn jevnaldrende og dårlig språkforståelse.

Så når TheaM da grabba til seg en sjokoladebolle på bordet får JEG tilsnakk av broder'n fordi jeg ikke har oppdratt TheaM godt nok! :kjefte:

Lett for han og kritisere, han som ikke har barn!! :roll:

Og just for the record...

Det er sånn ovenfor min søster og ungene og. Ikke bare oss.

SøsterG og jeg hadde prat om det igår, og det er på tide å sette en stopper for det hele.

Vi skal på skøytebanen i Skien Fritidspark alle sammen idag.

Jeg vet ikke om jeg har lyst.

Det hadde vært SÅ deilig og bare vært hjemme idag bare oss tre.

Men har vi lovet, så får vi vel....

:sukk:

En liten rettelse, siden SKØYTEBANEN ble til SKYTEBANEN.

Litt forskjell det, gitt.... :fnise:

Endret av MarianneE
Skrevet

God morgen, Marianne :goodbye:

Dere søstrene får snakke sammen og si i fra til bror om ufseleg innblanding i barneoppdragelsen, vettu :ler:

Skrevet
God morgen, Marianne :goodbye:

Dere søstrene får snakke sammen og si i fra til bror om ufseleg innblanding i barneoppdragelsen, vettu :ler:

Ja, vi får vel det.

Må bare legge til at det er helt OK med tips/råd fra familie rundt, men når broder'n på 25 skal irettesette meg for måten jeg håndterer TheaM på... :scorpis:

Verdens beste barnevakt:

En "verktøy" eske med playdough med tilbehør.

:nigo:

Skrevet

Vondt:

Da jeg bøyde meg ned mot TheaM, og hun reiste seg opp.

Da sa det dunk i underleppa mi, og fy som det blødde!

Sitter nå med en frossen banan mot leppa.

Ser temmelig lite smart ut.... :ler:

Skrevet
En liten rettelse, siden SKØYTEBANEN ble til SKYTEBANEN.

Litt forskjell det, gitt.... :fnise:

Kanskje skytebanen hadde vært det rette stedet å ta med broren din for å "snakke" ham til fornuft?! :fnise:

Altså... Nå mente jeg ikke at dere skal skyte ham altså, bare skremme ham litt...

Skrevet

Jeg er faktisk enig med Purple her altså ta med broren din på skytebanen og snakk litt fornuft i han. :lol:

Skrevet

Vel... Nå er pappa medlem i skyterklubben i Skien, og har nøkler til lokalet, da....

:fnise:

Jeg får ikke bestemt meg om det blir skøytebanen eller ikke.

TheaM har virket litt tufs idag, men ikke direkte dårlig.

Nå har hun lagt seg i senga mi og sover, kanskje det hjelper?

Kanskje kvikner hun til når hun kommer sammen med søskenbarna sine?

Men om hun ikke er bra, så gjør en slik tur kanskje vondt værre?

Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en fasit noen ganger!!!!

Skrevet

Innom med en :klem: til deg! :) Synes du er flink å ta med TheaM på ting! Er ikke alle foreldre som er like flinke til å finne på ting med barna sine! :klappe:

Skrevet
Innom med en :klem: til deg! :) Synes du er flink å ta med TheaM på ting! Er ikke alle foreldre som er like flinke til å finne på ting med barna sine! :klappe:

Takk.

Derfor valgte vi og bli hjemme idag.

Svigermor kom innom da TheaM våknet 13.30 etter og sovet halvannen time ( :dåne: ) og hun sa som sant er; At det er ikke nødvendig og finne på noe hver dag med henne!

Kanskje TheaM kan ha godt av og være hjemme og ta det med ro nå og da.

Hun har ganske rett i det, så derfor ble vi bare hjemme.

Vi har lekt, sunget, spist pinnekjøtt reste fra fryseren til middag, tegnet....

Kost oss!

Har føltes godt og ikke skulle ut&avgårde!

:tommel:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...