kospia Skrevet 21. januar 2010 #8621 Skrevet 21. januar 2010 ! Nå gløder det ganske godt i ovnen, men det har vært fyr der siden ca 11.30, og tempraturen ligger på 27.5 grader. *svett* du er jo værre en meg til å fyre du
Nótt Skrevet 21. januar 2010 #8622 Skrevet 21. januar 2010 Det er varmt! Nå gløder det ganske godt i ovnen, men det har vært fyr der siden ca 11.30, og tempraturen ligger på 27.5 grader. *svett* Jeg tror jeg hadde daua med så høy varme inne, synes 19 - 20 grader er helt ypperlig jeg da. Tuller heller et teppe rundt beina og meg selv om jeg trenger det. MEN så har jeg aldri taklet så veldig høy varme da.
MarianneE Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #8623 Skrevet 21. januar 2010 27,5? Badstue det Ja, det ble for varmt for meg. Nå ligger det på 23, og det er perfekt temperatur synes jeg. Og når det blir SÅ varmt som tidligere idag blir jeg bare så veldig trøtt. fyrings muligheter er noke jeg virkelig savner å ha, ikke bare pga varmen, men kosen å fyre i og se flammene... Her har vi kun panelovner.. Ja, muligheten for vedfyring er gull verdt! Kommer definitivt til å savne det om vi står uten en dag. Er deilig med vedfyring ja! Nå skal jeg se på at Norge taper igjen.. Men Norge vant, jo! du er jo værre en meg til å fyre du Har lært av gubben, og han er ille på sånt! Jeg tror jeg hadde daua med så høy varme inne, synes 19 - 20 grader er helt ypperlig jeg da. Tuller heller et teppe rundt beina og meg selv om jeg trenger det. MEN så har jeg aldri taklet så veldig høy varme da. 23 grader synes jeg er idèelt. Da er det deilig inne synes jeg. **** Har gjort en super bra deal idag! Av L som er forhandler for Krokofanten.no har jeg kjøpt hel innedress (evt pysjamas) i 100% mykt ull til TheaM for 200kr. Og, etter datteren hennes har jeg kjøpt tykk dress for å a inni utedress, også denne i 100% myk ull. Denne dressen ser så og si ubrukt ut, betalte 100kr for den. Føler jeg har fått veldig mye for penga! Har laget vafler. De ble veldig gode, farlig gode. Spiste mer enn hva jeg har godt av... Oppskrift kommer i Matboksen!
mia83 Skrevet 21. januar 2010 #8624 Skrevet 21. januar 2010 Du har nok gjort et kupp der ja! Vafler er kjempegodt! Nystekte vafler med brunost og rørt jordbær!
MarianneE Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #8625 Skrevet 22. januar 2010 Jeg skrev her tidligere i uka om at jeg har et ønske om å legge om kostholdet og leve litt sunnere. Til nå har det gått veldig bra. Frokosten består av 2 knekkebrød med pålegg i 8-tida. Leverer i bhg og går en tur etterpå dvs prøver å få til en rutine på det med ihvertfall tre-fire dager pr uke, idag ble turen på 45 minutter, halvannen time igår. Lunchen består av salat (spiser nå, ruccola, agurk, paprika, fennikel og tunfisk) En frukt i 14-tida, så middag ca 16.30. En yoghurt e.l. rundt kl 20 prøver jeg og å få til. Innimellom tar jeg en gulrot, en frukt osv om jeg vil ha. Min store cola har jeg ikke smakt siden søndag (jo, 1 dl på tirsdag) og i skapet ligger åpnede poser ostepop og sjokolade. De (og jeg) venter på morgendagen... Fram til nå har dette gått veldig bra. Jeg spiser mye, men er mett på en annen måte enn tidliger, altså en bra måte. Før spiste jeg frokost og masse middag. Nå føler jeg med bedre, mer... levende... på en måte. Me like!!
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. januar 2010 #8626 Skrevet 22. januar 2010 Viktig å spise jevnt over hele dagen veldig sant det, for da får man ikke de stigningene og synkingene i blodsukkertet, som ofte gir sug etter søt mat Flink du
MarianneE Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #8629 Skrevet 22. januar 2010 Joda, jeg er flink. Men jeg har et sug etter noe. Jeg vet ikke hva. Litt sånn... når jeg har spist, er mett og alt OK, så er det som om kroppen vil ha noe mer. Er det kanskje bare det at kroppen får noe annet enn før og "roper" etter gamle vaner? Noen som vet det?
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. januar 2010 #8630 Skrevet 22. januar 2010 Kjenner til den ja, roper etter gamle vaner....
*Enigma* Skrevet 22. januar 2010 #8631 Skrevet 22. januar 2010 Det er nok mest psykisk, men det er jo noe med at det kroppen er vant med vil den gjerne fortsette med, og det den ikke er vant med protesterer den mot. Ofte spiller psyken en stor rolle her. Hvis kroppen din er vant med at du ikke lytter til metthetsfølelsen, så vil du kunne kjenne et sug etter å spise mer fordi kroppen er vant med at du spiser selv om du er mett, så når du slutter med det, så tar det litt tid før den venner seg til at greit, jeg får ikke mer. Du må "oppdra" den på nytt.
MarianneE Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #8632 Skrevet 22. januar 2010 Takk, Enigma. Det var som jeg tenkte...
Lunalu Skrevet 22. januar 2010 #8635 Skrevet 22. januar 2010 Flink du er!!! Jeg prøver også å spise litt sunnere - dvs. kutte ned på godteri! Og så har jeg begynt å trene, det hjelper også på! Går rundt og føler meg fresh... hi hi. Får bare håpe det varer, og at ikke dørstokkmila slår meg i hodet igjen...!! God helg til deg, MarianneE!!
vidvandre Skrevet 22. januar 2010 #8636 Skrevet 22. januar 2010 Bra sunnhetsfrokost og lunsj Ha en fin helg!
MarianneE Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #8638 Skrevet 23. januar 2010 Noen som kjenner til Sandnes gruppa Ingenting? De har denne: http://www.youtube.com/watch?v=oJMhAKOjJ-g (litt dårlig lyd...) Uansett, refrenget går slik: Naboen har party, han spelle dårlige musikk, jævla dårlige musikk Det passer her nå....
janne84 Skrevet 23. januar 2010 #8639 Skrevet 23. januar 2010 Håper de ikke festet altfor lenge, og at du fikk sove igjen..
Gjest Rekaaa Skrevet 23. januar 2010 #8640 Skrevet 23. januar 2010 Følte meg deg da jeg så hva du hadde skrevet på facebook! Håper som Janne, at du fikk sove igjen! Hvis ikke så kan du få: FOR DET ER LØRDAG! (Lat som om de synger om lørdag istedet )
Fremhevede innlegg