Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

har vært på kiwi, men fann de ikke.. Bruker de å stå sammen med ananas, mais og annet hermtisk?

F sa at man uttaler det som kikkert, men jeg mente det var feil, og jeg kunne jo ikke å spør i butikken når jeg var utsikker på hvordan man uttalte det :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjønner godt du ikke tar turen til barnehagen, fullt forståelig :enig:

Håper det er falsk alarm ;)

Det er falsk alarm, men det skal vel være sånn?

Tom mage, og tro meg... VELDIG tom mage, får litt mat?

Da er det vel grining etter mer? :fnise:

Spist et lite rundstykke, en neve potetgull og en liten bolle tomatsuppe idag.

Det er det jeg har spist idag, mat smaker ikke.

TheaM og Andrè langet innpå pannekaker derimot.

Hun spiste tre, Andrè tror jeg var oppe i en to sifret tall.

:fnise:

Et utrolig dumt spm, men hvordan sier du kikerter? og hvor i alle dager får man kjøpt det???

Tilater meg å svare... Jeg sier kik-erter hvertfall, (som i kikhoste). Og man får vel kjøpt det på de fleste større dagligvarebutikker?

Kik-erter ja. :Nikke: Man får det på Kiwi og Rimi også. Du kan få dem tørre (da må de legges i bløt), hermetiske eller i sånne aluminiums/pappbokser som på Kiwi.

har vært på kiwi, men fann de ikke.. Bruker de å stå sammen med ananas, mais og annet hermtisk?

F sa at man uttaler det som kikkert, men jeg mente det var feil, og jeg kunne jo ikke å spør i butikken når jeg var utsikker på hvordan man uttalte det :fnise:

For å svare; JA!!!

:tommel:

¤ Ja, det uttales kiiiikerter (fant jeg ut etter å lurt lenge!)

¤Ja, du får kjøpt det i de fleste butikker evt såkalte invandrer butikker. Men jeg har kjøpt på Meny ihvertfall.

¤ Ja, de kommer hermetiske og tørkede. Pleier å stå med hermetiske tomater, tomatpurè, mais og den slags.

Føler meg som kjipe-mammaen om dagen.

Andrè og TheaM var hjemme fra barnehagen 16.20, og halvannen time etterpå reiste de opp til svigers en tur, og jeg sov så lenge.

Jeg var glad.

De var tilbake kl 20, og da fikk jeg på henne bleie og pysj, smurte kveldsmat og la meg på sofaen mens Andrè satt på kjøkkenet med henne.

Føler jeg avviser henne, at så lite som mulig jeg har med henne og gjøre, jo bedre føles det.

Samtidig har jeg savnet henne fryktelig.

Rastløs etter å få henne hjem fra barnehagen.

Hun merker nok ikke noe til dette, at jeg føler jeg avviser henne, men :trist:

Det er vel sånn det blir når jeg ikke føler meg i form sjøl...

Skrevet

Det uttales ikke som kikkert, altså du har samme ki-lyden, men det er bare én k, ergo uttales det ikke som kikkert. Det er jo også en "ert"/bønne (kalles også garbanzobønner). De har dem på Kiwi her jeg bor. De står sammen med bønner, erter, og sikkert hermetikk osv. også ja. :) Ellers finner du dem som hermetikk på Rimi.

Skrevet
Det uttales ikke som kikkert, altså du har samme ki-lyden, men det er bare én k, ergo uttales det ikke som kikkert. Det er jo også en "ert"/bønne (kalles også garbanzobønner). De har dem på Kiwi her jeg bor. De står sammen med bønner, erter, og sikkert hermetikk osv. også ja. :) Ellers finner du dem som hermetikk på Rimi.

Nemlig!

:tommel:

Skrevet

Tusen takk for hjelpa, da skal jeg finne de i morgen.. Aldri smakt det før, så er vel på tide.. Skal innom coop obs, så regner med de har det der..

Skrevet
20 min til CM marianne :)

I know!

Vi sitter klare!

Skrevet

Innom og kikerter.. jeg mener kikker ;)

Hva kan man lage med kikerter 'a?

Gjest Problematique
Skrevet

Hummus! :sikle:

----

Og du skal ikke føle deg som dårlig mamma, MarianneE. Jo mindre du har med jentungen å gjøre nå, jo bedre! Du vil jo ikke smitte henne, tross alt :)

Forresten, har du hørt noe ang. den stillingen du søkte på enda?

Skrevet

svigermor sier kikkerter. Med K!

rar.

Skrevet
Innom og kikerter.. jeg mener kikker ;)

Hva kan man lage med kikerter 'a?

Mat!

Masse mat fra midtøsten

namm...

:sikle:

Hummus! :sikle:

----

Og du skal ikke føle deg som dårlig mamma, MarianneE. Jo mindre du har med jentungen å gjøre nå, jo bedre! Du vil jo ikke smitte henne, tross alt :)

Forresten, har du hørt noe ang. den stillingen du søkte på enda?

Nei, jeg har ikke hørt noe, annet enn brev om at søknad er mottatt og ansettelse vil bli i løpet av januar.

Hadde igrunn glemt den...

:sjenert:

Og hummus er så enkelt også! :jepp: Og gøy!

CM :strix:

Og godt!

Har spist det en gang bare, men har planer om å lage det selv, spørsmålet er bare når, mannen er som nevnt frivillig allergisk mot den slags mat.

svigermor sier kikkerter. Med K!

rar.

Å, slike mennesker er en fest!

Jeg klarer ikke la være å fnise av dem...

:sjenert:

Jeg har levert i bhg nå.

Det var utrolig godt med litt luft igjen!

Har lurt på å gå en tur over til byen, men jeg må prioritere å vaske her først.

Så ser vi hva som er igjen av dagen etterpå.

Har innmarig lyst på Friisebrygga sine fiskekaker til middag idag!

Har i det store og det hele innmarig lyst på mat igjen!

:ler:

Skrevet
:sjenert: jeg sier kjikerter.

jeg og.

Skrevet

Så bra at du har lyst på mat igjen! :) Det er et godt tegn. Håper du får en fin dag! :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Tenkte jeg skulle ønske deg en god helg :nigo:

Godt å høre at du har fått matlysten tilbake!

Skrevet

Idag føler jeg med nedfor, tiltaksløs, lat og vil bare gå og legge meg.

Under senga.

Der er det ingen som finner meg.

Skulle være SÅ flink å gjøre husarbeid, rydde og vaske.

Hva har jeg gjort?

*Rydda bernerommet

*Tatt TheaM sin skittentøyskurv og tømt

*Tatt av sengetøy

*satt over en vask

*Rydda soverommet

*tatt nesten hele oppvasken.

Det værste er at jeg ikke har sløva, men gjort slike små usynlige ting som ikke vises på en måte.

Nå skal jeg rydde ferdig resten, støvsuge, vaske gulver og bad og hente i bhg om to timer.

Føler jeg ikke har fått til en dritt idag.

Skrevet

OK, nå har jeg fått støvsugd og resten av oppvasken var jo bare tre ting.

men, herregud, jeg er nær ved å klikke idag.

Jeg blir gal!

Andrè sine ting OVER-FAEN-MEG-ALT!

I gangen står en eske med blader han skal ha på loftet.

Den esken har stått der i snart 4 mnd.

Hva med å få den på loftet snart?

I gangen er det kvitteringer, verktøy, arbeidstøy og alt mulig rart som lager rot.

Jeg vil ikke ha det slik!!

Har prøvd og samle det sammen og si at værsågod, dette er ditt.

Da skal han bare ta det seinere, også blir det liggende!

Soverommet vårt.

Herregud, det er slik der og.

Under PCpulten her jeg sitter nå er det en sekk med "drosjekjøreting", en bleie pappeske med papirer og div ting og tang i.

Det er blader, kvitteringer fra Jula, Clas Ohlsson, bilblader, CD stabel og alt mulig.

Det gjør meg sprø!

Jeg mener ikke at ikke jeg har mitt, men jeg rydder opp i mitt eget!

Og hvis ikke jeg tar i et tak her... da da vetta faen jeg åssen det blir til slutt!

Let it out- let it go....

Skrevet

må bare føye til at det høres ut som om vi hører hjemme i Ekstrem Opprydding, men det er ikke sånn asså....

Skrevet

Flott, bare for å ødelegge meg selv totalt idag har jeg akkurat ringt Andrè på jobben og vært rasende for at han ikke har svart på en meld ang hjemme laget pizza til middag.

Fy faen for en idiot jeg er idag.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...