Nótt Skrevet 5. januar 2010 #8381 Skrevet 5. januar 2010 :klø: Nå trodde jeg helsesøster skulle komme med råd til deg som du kan prøve ut FØR hun anbefaler et sånt kurs. Men jeg tar tydeligvis feil skjønner jeg. Jeg vet jo ikke bedre, pedagogisk leder som jeg er.
janne84 Skrevet 5. januar 2010 #8382 Skrevet 5. januar 2010 Det at barn ikke hører etter o.l. er helt vanlig, trass alder heter det!
MarianneE Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #8383 Skrevet 5. januar 2010 Det at barn ikke hører etter o.l. er helt vanlig, trass alder heter det! Jepp. Andrè har fått servert nyheten og var bare målløs. Vi er ganske enig om at dette er uaktuelt. Sikkert fine tips og plukke opp på veien, men haaallooooo.... Vi stikker heller på 10kr salg på ICAMaxi! Mye bedre det!
Gjest Rekaaa Skrevet 5. januar 2010 #8384 Skrevet 5. januar 2010 Oj! Satser på at 10-kronersmarked på Ica Maxi bringer litt glede
vidvandre Skrevet 5. januar 2010 #8385 Skrevet 5. januar 2010 Kom på et eksempel på det jeg kaller krisemaksimering: Var på 2 årskontrollen i august og ble spurt om TheaM drikker melk. Jeg svarte som sant er; Ja, det er ikke noe problem, hun er veldig glad i melk. Da legger helsesøster hodet på skakke og spør: Føler du kanskje ofte bekyming for at hun drikker for mye melk? Herregud, helsestasjonen gjør meg glad for å kunne tenke sjøl... Er det ikke for lite så er det for mye. Hei på deg, har bladd litt her og ledd litt, morsom dagbok med alvorlige innslag
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #8386 Skrevet 5. januar 2010 Det kurset så litt heftig ut ja! Jeg klarte å gå forbi sjokoladene på 10-kroners markedet på ICA i dag!
Frigg Skrevet 5. januar 2010 #8387 Skrevet 5. januar 2010 Tilby foreldreveiledningskurs til en som deg??? Alle barn prøver da ut grenser, og spesielt på foreldrene sine. Ville heller ha snakket med de i barnehagen og hørt om de har noen tips og råd jeg. Det viktigste er å være konsekvent
Store My Skrevet 5. januar 2010 #8388 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Herregud for ei idiotkjerring. Hvordan skal man tørre å stille henne spørsmål når alle spørsmål fører til at man sendes på kurs. Vis meg den ungen som alltid hører etter når foreldrene snakker til den. Den ungen er ikke normal. Undres på hva foreldrene mine hadde fått som svar om de hadde spurt denne helsesøstera hva de skal gjøre når ungen legger seg ned på gulvet på butikken og hyler fordi hun ikke får bolle. Herregud! Det er da virkelig ikke et oppdragelsesproblem at barn ikke alltid har lyst til å høre på foreldrene sine.. Det er mye rart helsepersjonell i verden. Da broren min var fem år skulle han gå til logoped for å lære seg å si r. Logopeden som ikke kjente hverken broren min eller familien min begynte med noen oppvarmingsspørsmål: "Hvor mange søsken har du da?" Bror: "File" Logoped: "Nei, du mener vel tre, og at dere er fire tilsammen". Etterpå ble logopeden snurt fordi broren min (som forøvrig har fire søsken) ikke ville snakke mer med henne, og sa til mamma at han var svært vrang(!!!). Endret 5. januar 2010 av Store My
loffen Skrevet 5. januar 2010 #8389 Skrevet 5. januar 2010 For en helsestasjon!! :dåne: Jeg har noen 'morsomme' historier jeg også fra da mine var små, men det her er jo helt villt! Trenger ikke det kurset vettu. Og hadde hun IKKE drukket melk, hadde det vært feil også. Det vet jeg.
loffen Skrevet 5. januar 2010 #8390 Skrevet 5. januar 2010 Helsesøster på skolen ringte forresten da Skorpa gikk i 3. eller 4. klasse og spurte om jeg var klar over hvor høy hun var?? (Skorpa altså, ikke helsesøster.. ) Eh ja! Hun ER høy for alderen, vi HAR snakket med legen, vi HAR tatt røntgen av skjelettet, hva foreslår du? Skal vi kappe av en bit?
Nótt Skrevet 5. januar 2010 #8391 Skrevet 5. januar 2010 Helsesøster på skolen ringte forresten da Skorpa gikk i 3. eller 4. klasse og spurte om jeg var klar over hvor høy hun var?? (Skorpa altså, ikke helsesøster.. ) Eh ja! Hun ER høy for alderen, vi HAR snakket med legen, vi HAR tatt røntgen av skjelettet, hva foreslår du? Skal vi kappe av en bit? kappe av en bit???
Gjest Problematique Skrevet 5. januar 2010 #8393 Skrevet 5. januar 2010 Helsesøster på skolen ringte forresten da Skorpa gikk i 3. eller 4. klasse og spurte om jeg var klar over hvor høy hun var?? (Skorpa altså, ikke helsesøster.. ) Eh ja! Hun ER høy for alderen, vi HAR snakket med legen, vi HAR tatt røntgen av skjelettet, hva foreslår du? Skal vi kappe av en bit? "unnskyld, men er du klar over hvor høy datteren din er?" "tja, nei, ikke egentlig, jeg ser aldri på henne skjønner du!"
MarianneE Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #8394 Skrevet 6. januar 2010 Oj! Satser på at 10-kronersmarked på Ica Maxi bringer litt glede Det bragte ihvertfall litt i fryseren og litt i det skrantene hermetikklageret mitt. Og kyllingvinger! (selvom ikke det var på tilbud, da...) Er det ikke for lite så er det for mye. Hei på deg, har bladd litt her og ledd litt, morsom dagbok med alvorlige innslag Takk, noen ganger tenker jeg at jeg skriver kanskje litt mye utleverende om familie og megselv. Men, det får bare være... Rart flere synes boka er morsom, jeg tenker at den er kanskje litt kjedelig, men takker og bukker for rosen. Det kurset så litt heftig ut ja! Jeg klarte å gå forbi sjokoladene på 10-kroners markedet på ICA i dag! Jeg og! sjokolade og den slags relaterte ting er ikke det som vi prioriterer på slike salg. Da er det hermetikk, frysevarer og den slags. Tilby foreldreveiledningskurs til en som deg??? Alle barn prøver da ut grenser, og spesielt på foreldrene sine. Ville heller ha snakket med de i barnehagen og hørt om de har noen tips og råd jeg. Det viktigste er å være konsekvent Takk... Herregud for ei idiotkjerring. Hvordan skal man tørre å stille henne spørsmål når alle spørsmål fører til at man sendes på kurs. Vis meg den ungen som alltid hører etter når foreldrene snakker til den. Den ungen er ikke normal. Undres på hva foreldrene mine hadde fått som svar om de hadde spurt denne helsesøstera hva de skal gjøre når ungen legger seg ned på gulvet på butikken og hyler fordi hun ikke får bolle. Herregud! Det er da virkelig ikke et oppdragelsesproblem at barn ikke alltid har lyst til å høre på foreldrene sine.. For en helsestasjon!! :dåne: Jeg har noen 'morsomme' historier jeg også fra da mine var små, men det her er jo helt villt! Trenger ikke det kurset vettu. Og hadde hun IKKE drukket melk, hadde det vært feil også. Det vet jeg. Helsesøster på skolen ringte forresten da Skorpa gikk i 3. eller 4. klasse og spurte om jeg var klar over hvor høy hun var?? (Skorpa altså, ikke helsesøster.. ) Eh ja! Hun ER høy for alderen, vi HAR snakket med legen, vi HAR tatt røntgen av skjelettet, hva foreslår du? Skal vi kappe av en bit? Mamma fikk kjeft en gang i tiden på helsestasjonen fordi min søster var for lang. Hun og spurte om hva helsesøster mente hun burde gjøre med det. Som sagt; Helsestasjonen gjør meg glad for å fått barn i en alder av 27 og har vett nok til å tenke sjøl.
Gjest Catwoman Skrevet 6. januar 2010 #8395 Skrevet 6. januar 2010 Som sagt; Helsestasjonen gjør meg glad for å fått barn i en alder av 27 og har vett nok til å tenke sjøl. Om man er veldg ung og/eller uerfaren eller har lite andre mennesker å støtte seg på er det jo fort at man sitter igjen og føler seg som en dårlig mor når man hører så mye rart. Tror jeg ville vurdert å bytte til en annen helsesøster hvis jeg var deg ja, men det er kanskje ikke så lett å få til. Har mye artig å forvente meg fra helsestasjonen i årene framover skjønner jeg.
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. januar 2010 #8396 Skrevet 6. januar 2010 Bare innom og hilser på Gjør du på idag da?
MarianneE Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #8397 Skrevet 6. januar 2010 Koselig å se deg -milla!! Dagen idag, ja! Andrè leverte i barnehagen siden det var -20.5 ute. Jeg hadde veldig liten lyst til å gå til bhg med jentungen i den kulda. Det er ikke bra for de små med den kulda. Jeg synes ikke jeg har så voldsomt godt av kulda sjøl, men rett før 10 gikk jeg for å treffe min søster over i byen. Skulle b.la innom Hansen&Dysvik for -som det stod hos NAV- en uforpliktende prat ang en ledig deltidsstilling, vikariat. Hun jeg skulle prate med så utrolig lite koselig at jeg mista lysta totalt på jobb der. Ellers ble det litt shopping på oss (t-skjorte og genser fra Lindex til meg) og ullbody til TheaM. Lunch på JonasB ble det og.Bruchetta med pesto, salat, tomat og fersk mozzarella på søsterG, mexicansk salat på meg. Salaten består av nachoschips, marinert biffkjøtt, ost, mais, tomat og salat. Nachosen, biffkjøttet og osten står i ovnen, så osten smelter deilig. Ellers har Andrè jobbet 4 t overtid så det har bare vært oss jentene hjemme i ettermiddag. Hatt det stille, rolig og koselig. Jentungen har blitt badet, vi har sunget og lekt litt. :rødme: En vanlig dag, uten noe spesielt som har skjedd.
mia83 Skrevet 6. januar 2010 #8398 Skrevet 6. januar 2010 Høres ut som en koselig dag! Men hun sure dama hørtes ikke koselig ut! Det er jo viktig at man trives i miljøet der man skal jobbe, så da gjør du nok klokt i å ikke begynne der når du allerede i dag fikk en dårlig følelse. Ønsker deg en god natt!
MarianneE Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #8399 Skrevet 7. januar 2010 Jeg blir sprø! Nå har jeg hostet som en gal i snart en mnd. Stått opp ekstra tidlig fordi jeg hostet så veldig t.om. Har vært hos legen, og det var ingenting galt, bare litt hovne mandler. Greit nok, men faen... jeg vil bli bra snart! Slitsomt å hoste slik jeg gjør, det høres ut som pappas røykhoste, og pappa har røyka i 42 år!! Får besøk av venninneT idag. Datteren hennes, MS begynte i barnehage på mandag etter og vært delvis hos dagmamma. Så nå kommer T uten barn, og mitt barn er da i barnehage. Helt ny situasjon! Lurer på om jeg skal utnytte T litt når hun kommer. Høre om vi kan ta en tur i butikken, siden Andrè skal ha varetelling på jobben og er ikke hjemme før i 22/23 tida i kveld. Med T kan jeg nemlig få kjøpt en 4 kg sekk med kattemat b.la Hun lar seg nok overtale om jeg lokker henne med en boks cola.
Gjest Catwoman Skrevet 7. januar 2010 #8400 Skrevet 7. januar 2010 Hei. Håper du får en fin dag Kjenner jeg begynner å bli passe lei av kulda nå. Gleder meg til våren.
Fremhevede innlegg