Gjest Rekaaa Skrevet 23. desember 2009 #8241 Skrevet 23. desember 2009 Det er noe ekstra herlig med julefreden ja Her gjenstår bare pynting av tre, så er alt klart.. Ønsker deg og dine en fredfull og fin juletid og et godt nytt år
MarianneE Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #8243 Skrevet 24. desember 2009 Andrè og TheaM pynta juletreet igår :rødme: , hun dikterte hvor pynten skulle henge, og han hang nesten der hun sa. Bare nesten, for det var fare for masse pynt et sted ellers... Ute snør det, julestrømpe er lagt inn til TheaM og på nedsiden av senga vår,julepynteskene står fremdeles i stua- ingen av oss orket å få dem inn i kottet igår, alt er vasket, alle kaker er i boks, stearinlys står på lysfat, sviblene i sammenplantingen begynner å visne, amaryllisen er i ferd med å slå ut i full blomst.... Så ble det jul gitt!!
MarianneE Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #8244 Skrevet 24. desember 2009 Idag sov TheaM til kl var 7.15, da hadde Andrè og jeg allerede rukket å bytte julestrømper, finne fram de hellige juleheftene og konstantere at dette var jaggu perfekt start på julaften. Ute har det snødd som bare det i natt så Andr?e er ute og måker snø nå. TheaM og jeg skal begynne å lage frokost, men... det var det å få rompa opp da... Forresten, jeg skrev igår om bilen til søsterG og svogerØ hvor dynamoen (pluss noe mer skulle det vise seg) og dermed bilen tok kvelden. Litt over 20.30 igår ringte de, for da hadde svogerØ lånt pappas bil og jaggu streiket ikke den og! Noe med bremsene, ikke spør hva.... Så på en dag har da svogerØ "vært ansvarlig for" at to biler må på verksted. Jeg er usikker på om han noen gang kommer til å sette seg bak rattet på en bil igjen...
Gul Nonstop Skrevet 24. desember 2009 #8245 Skrevet 24. desember 2009 Flinke Ø... Ønsker deg og dine GOD JUL & GODT NYTT ÅR! Klem fra meg
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. desember 2009 #8246 Skrevet 24. desember 2009 Håper dere får en kjempekoselig julefeiring ikveld
MarianneE Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #8248 Skrevet 26. desember 2009 Tilbake i WWWW verden!! What can I say? Hatt en kjempe koselig julefeiring. Julaften hos svigers, vi ble 14 stk med ribbe, potetet, julepølser, medisterkaker, brus, øl, vin og akevitt, hjemmelaget surkål, rødkål, tyttebær, rosenkål og riskrem med kirsebærsaus til dessert. Etterpå var det pakker, og pakker til 14 mennesker tar plass og tid!!! :dåne: Etter 3 timer var de fleste pakkene til TheaM igjen under treet, for hun måtte jeg bære i seng kl 21.45 da sov hun omtrent stående, stakkars lita.... Jeg fikk ikke mitt høyeste ønske; en NintendoDS, enda jeg var 100% sikker på at jeg ville få det. Men nei. Kanskje ikke så rart at ikke jeg fikk en DS av Andrè siden jeg tross alt fikk ny mobil på lørdag.... Uansett fikk jeg Nemi bok nr 5 av ham. Jeg fikk også parfyme, en kokebok med greske oppskrifter (takk broder'n!), vinglass fra Rosendahl, kaffekopper fra Rosendahl, ribbeform, litt skjønnhetspleie, en del penger, sjokoladefondue (må byttes, har allerede) og litt annet. Fine gaver! Vi overnattet hos svigers, og det var smart så lenge vi har småbarn. Da kunne jentungen legges da hun var trøtt og vi slapp og tenke noe mer på å reise hjem. Og vi kunne avslutte julekvelden med en liten skarp en sammen med svigers. 1.juledag svingte vi en liten tur innom søsterG hvo stemningen stod i taket for nevøA som hadde fått fjernstyrt heisekran som var på høyde med ham selv, og svogerØ var overlykkelig etter å ha kjøpt fjernstyrtbil til sin sønn Ellers var pappa her på mat igår, det var stille, rolig og koselig. Ute har det snødd med variabel intensitet og blåst ganske kraftig i halvannet døgn nå. Tror vi har borti halvmetern med snø nå... :snø: :snø: Ettet frokost skal jeg ta med TheaM ut for å leke i snøen og måke. Foretrekker det ene fremfor det andre, ja... I kveld er det juletapas hos svogerS og svigeinneK. Andrè kjører drosje i kveld, og jeg skal være hjemme alene. Det skal ble deilig.
MarianneE Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #8249 Skrevet 26. desember 2009 TheaM fikk CDspiller av svigers til jul og den var hun livredd igår. Illskrek da vi satte på en CD for henne. Men, nå har jeg satt i en CD hun fikk av mamma, og der er Ole Brumm sangen, den går nå på repeat mens hun sitter med spilleren i fanget, tydeligvis er angsten overvunnet. Fineste gavene vi fikk var forresten et håndavtrykk av TheaM sin hånd, på et lerett med ramme rundt, laget i barnehagen Kjempe søtt! Henge opp klesvask så er det bare å kle på seg for å ut og måke snø. Å, som jeg gleder meg....
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. desember 2009 #8250 Skrevet 26. desember 2009 Næh Brumm skulle vært på besøk hos dere skjønner jeg... Ole Brumm sanger og greier
MarianneE Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #8251 Skrevet 26. desember 2009 Næh Brumm skulle vært på besøk hos dere skjønner jeg... Ole Brumm sanger og greier **** Uff... det skjedde noe som bare ikke var bra igår. Vi var hjemme fra min søster ca 15.30, da var det å pakke ut av bilen, prøve å få plass til julegavene, rydde og pakke ut samt varme ribberester og medisterkaker, marinere og steke kylling, varme rundstykker og forberede maten ellers siden pappa skulle komme kl 18, men alltid kommer tidligere. Så da klokka var 18 og vi satte oss til å spise gikk igrunn litt av lufta ut av meg, litt sliten etter julaften, sliten av migrene (100 kr til den som utrydder faenskapen ), sliten av lite søvn hos svigers (og ellers) og litt den "puh-endelig-hjemme-hos-min-egen-sofa" følelsen. Så da vi hadde spist og jeg hadde fått TheaM i seng var jeg sliten og mett, og pappa sa plutselig at han lurte på å gå. Så da sa jeg at ja, det skal bli deilig. Jeg mente jo ikke at jeg var glad han skulle gå, men at jeg var sliten og at det skulle bli godt å legge seg tidlig siden jeg ble hjemme alene. Pappa misforstod jo og trodde jeg mente at jeg var glad han skulle gå. Og da jeg prøvde å forklare ble det liksom bare dumt. Men, det blir værre... Pappa ble sittende og se på Karl&co og jeg var så trøtt at øynene mine gled igjen i max 2 min. Det er ille med pappa her. Veldig ille. Så jeg ringte ham istad og sa at jeg er redd kvelden igår ble litt feil, men ut ifra det han svarte skjønte jeg at det ikke er tilgitt. Så framover nå hvis jeg forteller at vi har hatt besøk eller noe får jeg vel høre et eller annet om han håper nå jeg holdt meg våken da eller lignende.. Det som kunne blitt en koselig kveld har jeg ødelagt pga min store kjeft og trøtte øyne. Crap.
janne84 Skrevet 26. desember 2009 #8253 Skrevet 26. desember 2009 Høres ut som dere hadde en flott julaften, masse fint fikk du Ang pappa din, så kommer det til å gå over. Du var jo trøtt og sliten, og tenkte ikke helt over hva du sa.. Det må han jo skjønne, bare si at du er utrolig glad for at han var der, men at du var så sliten og trengte litt søvn...
MarianneE Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #8254 Skrevet 26. desember 2009 Høres ut som dere hadde en flott julaften, masse fint fikk du Ang pappa din, så kommer det til å gå over. Du var jo trøtt og sliten, og tenkte ikke helt over hva du sa.. Det må han jo skjønne, bare si at du er utrolig glad for at han var der, men at du var så sliten og trengte litt søvn... Har tenkt litt på det, og.... Det er ikke verdens undergang. Værre er det de gangene vi har kommet til pappa og han har vært bakfull/full/halvfull uten at det er -ihans øyne- noe å ta opp engang. Snart på tide og skifte siden vi skal på juletapas! Gleder meg...
janne84 Skrevet 26. desember 2009 #8255 Skrevet 26. desember 2009 Ja det er mye værre!!! Kos dere mye i kveld, og spis litt tapas for meg
MarianneE Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #8257 Skrevet 27. desember 2009 Kos dere mye i kveld, og spis litt tapas for meg Ingen fare! Det var veldig godt, og er enn nok mat. Vi var 16 mennesker og fikk servert: *saltbakte poteter *aioli *sennepsaioli *marinerrte artisjokkhjerter *tre typer kjøttboller *hummus *flådd, marinert paprika *sylte *chorizo *lefserull med to typer fyll *panert kyllingfilet *foccatiabrød *to forskjellige tilberedninger av julepølse *potetterninger i noe tabascogreier *Tomat&mozzarella salat *salsa *pølse :dåne: Det smakte utrolig godt! Men, familiens to gamle uffa og akket seg over "all denne fremmede maten, sikkert masse krydder, fælt å spise alt sånt" Hva med å være litt åpne? Prøve litt nytt? Også som vanlig tenker jeg at dette er mat man kan småspise litt av, men da alle hadde forskynt seg og spist ferdig (dere vet, da man går fra å spise til å småplukke og småspise litt) ble maten ryddet vekk. SøsterG og jeg vekslet skuffa blikk... Da vi reiste fra svogerS og svigerinneK ble min søster med hjem hit, og hun og jeg delte en flaske hvitvin: Dunavar Sauvignon Blanc mens vi så på DVD av Atle Antonsen Andrè fikk av TheaM til jul. En koselig kveld!!
MarianneE Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #8258 Skrevet 27. desember 2009 I morra må jeg prøve å få legetime. Forkjølelsen gir seg ikke, og det begynner å stikke sånn vondt i lungene når jeg puster. Det er ikke bra. Og jeg må ha øyedråper til øyet mitt som ikke blir 100% bra av infeksjonen. Men, jeg synes det er så kjedelig å ringe for å få time, det er alltid mye om og men føler jeg. Men, må man så må man...
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. desember 2009 #8259 Skrevet 27. desember 2009 Den maten hørtes nydelig ut. Kjenner til den ja at den eldre garde er skreptisk til slik mat
MarianneE Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #8260 Skrevet 27. desember 2009 Den maten hørtes nydelig ut. Kjenner til den ja at den eldre garde er skreptisk til slik mat Det er helt greit å være skeptisk til ny mat, men hvorfor så mange kommentarer? Sitte og "hviske" seg i mellom at det er grusomt hvor mye ny mat vi unge spiser, at det er trist at ingen spiser poteter osv... Tror jeg skal lage kakao nå. Med krem i.
Fremhevede innlegg