Store My Skrevet 10. desember 2009 #8101 Skrevet 10. desember 2009 Nissekjoler er søte, og (som regel) veldig stas for den som har den på.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. desember 2009 #8102 Skrevet 10. desember 2009 En hilsen fra TheaM: cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc ' ydfgvt_9ueefuhurturuj6ynrth 0sy888g88gg8 Den skal tidlig krøkes, som god KG`er skal bli
MarianneE Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #8103 Skrevet 11. desember 2009 :rødme: Nissekjole er ikke harry, bare søtt! Ja, den jeg fant var søt. En plysj-sak fra Nille. TheaM er 2.5 år, og jeg kjøpte den minste de hadde på Nille, nemlig str 3-5 år. Etter hun fikk kjolen på måtte jeg fram med sikkerhetsnåler for å ta inn, løfte opp, og hun har nissekjole i ihvertfall to år fremover. Hei TheaM Jeg er sikker på at hun hilser tilbake! Nissekjoler er søte, og (som regel) veldig stas for den som har den på. Det var ihvertfall veldig stas i går, og et veldig tempo på henne på Nissefesten! Kjempe gøy med kjole som struttet når hun svingte rundt. Men, det aktivitets nivået hennes igår... herregud. Vi var to voksne som tilslutt bare gav opp hele greia. Igår var vi slike som bare lar ungen løpe rundt og herje og som ikke gidder og snakke til ungen. Men hun gjorde ikke noe galt, hun var bare.... ekstremt tilstedet! Den skal tidlig krøkes, som god KG`er skal bli ...og her starter hjernevaskinga tidlig! **** Egentlig skulle jeg jobbet idag. Men, jentungen har hostet og hostet i en mnd, sånn skikkelig vond hoste, så ille at hun spydde opp slim på onsdag. Så, jeg tenkte at jeg får ta henne med tilbake til legen idag, men nå hoster hun nesten ikke. Ringte i går til morran og sa at jeg ikke kunne ta seinvakta fordi ungen er syk. Men, som sagt, nå er hun mye bedre. Så da blir det innpakking av julegaver idag (hørt den før? ) og jeg skal lage dobbelt opp med risboller. Planlegger å lage litt til broder'n, og fylle små knekkformer som blir en liten venninnegave til julebordet på tirsdag. Også blir det en dugelig porsjon til her hjemme... Oppskriften kommer i Matboksen, for jeg har en fantastisk oppskift på risboller. Disse smelter i munnen!
MarianneE Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #8104 Skrevet 11. desember 2009 Andrè leverte i bhg idag, det var litt deilig.... Mens de kom seg inn i bilen skrev jeg en liten to-do liste. Og når jeg skriver liten, mener jeg lang: ¤Vaske opp ¤Handle ¤Klesvask ¤Rydde leiligheten ¤Brette sammen en haaaaauuuuug med klær, arvet b.la to store bæreposer med barneklær igår, de skal brettes sammen ¤Lage dobbel posjon risboller ¤Pakke inn gaver ¤Støvsuge ¤Betale regninger ¤lage pizza til middag ¤Vaske bad ¤lage sammenplanting av tre svibler Like greit å ha småtterier å pusle med. :dåne:
Mazilla Skrevet 11. desember 2009 #8105 Skrevet 11. desember 2009 Synes det hørtes litt koselig ut jeg! Med unntak av betale regninger og vaske badet og sånt da.. Når jeg tenker meg om var det vel egentlig bare risbollelaging og gaveinnpakking som høres koselig ut! Spiser du risboller forresten? Har aldri helt klart å skjønne om jeg kan ha puffet ris eller ikke, synes jeg har hørt så mye forskjellig..
MarianneE Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #8106 Skrevet 11. desember 2009 Du kan DEFINITIVT spise risboller, Mazi! *psyker meg opp til å gå i butikken*
Mazilla Skrevet 11. desember 2009 #8107 Skrevet 11. desember 2009 Kan jeg??! HURRA!! Da vet jeg hva jeg skal få mamma til å lage mens vi er i Egypt, eller evt hva jeg skal lage i romjula! Du er en knupp, MarianneE! Lykke til med butikkturen!
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. desember 2009 #8108 Skrevet 11. desember 2009 Skal si du har timeplanen full idag! Ønsker deg en god helg
loffen Skrevet 11. desember 2009 #8109 Skrevet 11. desember 2009 For en liste! :dåne: Blir ikke mye KG-tid på deg i dag da.
Gjest Problematique Skrevet 11. desember 2009 #8110 Skrevet 11. desember 2009 Har du en dag ledig til uka til å ta en kaffe? Jeg trenger å komme meg ut av huset en tur kjenner jeg... Lenge siden jeg var i ben og gjorde noe sosialt!
MarianneE Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #8111 Skrevet 11. desember 2009 ¤vaske opp ¤handle ¤klesvask ¤rydde leiligheten ¤brette sammen klær ¤lage dobbel posjon risboller ¤vaske badet ¤pakke inn julegaver ¤støvsuge ¤betale regninger ¤lage sammenplanting Det var planlagt pizza til middag, men det ble liksom aldri noe med det, fikk besøk av min søster og nevøA og da ble liksom litt lite tid til annet. Men, døgnet er ikke over enda... Kaffe på onsdag, Problematique? Hell, jeg skriver i din bok, jeg...
Lunalu Skrevet 11. desember 2009 #8112 Skrevet 11. desember 2009 Guri for en liste! Jeg har kanskje gjort en brøkdel av det du har gjort.... Men jeg har lagd en flott papirstjerne!!!! Skikkelig papirkunst! - men ser jeg kanskje burde prioritert å rydde/vaske/bake.....men pytt - det en ikke får gjort i dag rømmer nok ikke til i morra Har bestemt meg for at det er viktig å slappe av - og så hvile litt etterpå! Ønsker deg en nydelig helg, MarianneE
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. desember 2009 #8113 Skrevet 11. desember 2009 Håper du har en koselig fredagskveld
MarianneE Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #8114 Skrevet 11. desember 2009 Kom meg aldri gjennom lista. ¤Oppvask gjenstår (den går jo ingen steder... ) ¤det samme med innpakking av julegaver (utsatt til søndag) ¤betale regninger gidder jeg ikke nå, ingenting blir trukket før mandag allikevel ¤Også får jeg støvsuge i morra... :sjenert: :sjenert: **** Hvorfor har dette blitt utsatt igjen? Jo, vi har hatt mer besøk, denne gangen av pappa. Det var bare kjipt for å være ærlig. Eller... TheaM storkoste seg med besøk av moffaj og han koste ser detg med henne, men utover det... kjenner ingen andre som klarer å se så mye negativt, som klarer å dra humøret mitt så langt ned. Men faen heller MarianneE, drit i det! Ellers er det lite å skrive.... Litt trøtt tiltross for at jeg alt har sovet litt. NyttPåNytt har vistnok vært....
Frigg Skrevet 11. desember 2009 #8116 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Så du ikke Nytt på Nytt i kveld. Jeg var jo i salen og du skulle jo se meg! Endret 11. desember 2009 av Frigg
MarianneE Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #8117 Skrevet 12. desember 2009 Koselig at du tok turen innm igjen, loffen! Så du ikke Nytt på Nytt i kveld. Jeg var jo i salen og du skulle jo se meg! Men da er det jo fint at det går i reprise! Og dessuten har jeg sett bilde av deg før så det så!! **** <-- min offisielle juøesmiley! Får ikke sove, får ikke sove og faen i helvete som jeg ikke får sove.... TheaM fikk prøve på seg kjolene sine igår, jeg tror jeg må kjøpe en ny til henne. De ble litt knappe... Hun er nemlig bedt i sin første bursdag Og jeg har ikke lyst til å ikle henne julekjolen, så da må jeg kjøpe en ny finkjole til henne. Og siden det er nest siste lørdag før jul kommer det til å være maaaaasse folk i byen, derfor skal jeg prøve å få til at vi er i byen til 10. Takler ikke kjøpesenter når det blir mye folk. Når jeg skal ha med meg jentungen så kjenner jeg blodtrykket mitt bare stiger og stiger, få ting her i livet stresser meg på samme måte.
MarianneE Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #8118 Skrevet 12. desember 2009 (endret) Glemte helt å skrive om noe... Da jeg hentet i barnehagen igår var TheaM kåret til Dagens Nisse Hun hadde da vært midtpunkt i samlingsstund, fått ha på blånisselue (hvilket vistnok er stor stas), blitt tatt bilde av med lua på og fått med en ting hjem som hun har laget. Det hun fikk med seg hjem var en sirkel i plast som hun hadde malt på med rosa, som var rammet inn i sort papp og hengt i vinduet i barnehagen. Kjempe fin!!! Jeg stod i barnehagen og tørket tårer, og AH som jobber der ble så rørt at hun og tørket tårer også nå ble jeg litt rørt av å se på den fine vinduspynten vi fikk med hjem at jeg må blunke litt ekstra... Endret 12. desember 2009 av MarianneE
MarianneE Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #8119 Skrevet 12. desember 2009 mammaaaaa.... maaaaammaaaaaa.... maaaaaaammmmmmaaaaaaa Noen som er våkne tror jeg.
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. desember 2009 #8120 Skrevet 12. desember 2009 SÅ herlig, hun er sikkert superskjønn som nissepike :rødme:
Fremhevede innlegg