Gjest Problematique Skrevet 4. desember 2009 #8021 Skrevet 4. desember 2009 Oi, så spennende med Twitter-tingen! Hadde mitt idol (Dita) begynt å følge meg, hadde jeg dødd totalt på meg veit jeg... Håper hodet blir bedre snart
Store My Skrevet 4. desember 2009 #8022 Skrevet 4. desember 2009 Jeg ble så glad at jeg fikk frysninger når jeg leste om pengene. og så ble jeg glad igjen da jeg leste om Thomas Seltzer. og om 10års dagen.
MarianneE Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #8023 Skrevet 4. desember 2009 må huske til neste år: TheaM har IKKE tålmodighet til 2 timer med peppekakebaking! *stress*
Gjest Hilde K S Skrevet 4. desember 2009 #8024 Skrevet 4. desember 2009 må huske til neste år: TheaM har IKKE tålmodighet til 2 timer med peppekakebaking! *stress* Dette kunne jeg ha fortalt deg. Jeg har fortsatt ikke tålmodighet til to timer pepperkakebaking. God helg!
Gjest Rekaaa Skrevet 4. desember 2009 #8025 Skrevet 4. desember 2009 Det har ikke jeg heller, men det er mest fordi kjevling er noe herk!
MarianneE Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #8026 Skrevet 4. desember 2009 Hun fikk delta det hun ville, og når hun tydelig hadde fått nok av kjevling og utstikking og sånt fikk hun gå og leke. Det gikk bra, og var veldig koselig så lenge hun ville være med. Nå har TheaM blitt hentet av svigermor for hun skal ovenatte der til i morgen. Det er rart når hun reiser. Tomt, uvant og liker det ikke, selvom det er litt godt samtidig. Nå er det helt stille her. Uvant.
MarianneE Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #8027 Skrevet 4. desember 2009 har laget en juledekorasjon. Har tatt en glass vase som skråner utover, fylt den med en mix av fyllvatt, havsalt, perlesukker og dekorperler og stukket tre lys oppi samt hel kanel, muskattnøtt og nellikspiker. Ble søt.
MarianneE Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #8029 Skrevet 5. desember 2009 bilde? Skal se hva jeg får til. Må ha litt tekninsk hjelp fra min kjære først.... **** Igår var vi hos min søster for blindtest av julebrus. Det var helt OK, hverken mer eller mindre. SvogerØ var så sjarmerende som han pleier, bidro med sure kommentarer, ville ikke være med på moroa men lot seg overtale, lå på sofaen og etter testen var over. Sjarmerende som vanlig.... Testen, hva kan vi si om den? Vi er skuffet og overrasket! Testens vinner var den lokale fra Trio, som vi kjapt var enige om at utstrålte det trygge, kjente og kjære med jula. Full rapport kommer når notatene er renskrevet på bloggen til broder'n. Da skal dere få lese. Men, for å si det slik; vi gikk grunndig tilverks og hadde flere kriterier som b.la: *lukt *kullsyreinnhold *farge *sødme osv..... Så var det en ting som satte en alvorlig brems for mitt humør: Under testen kom vi inn på hvorfor tester vi ikke juleøl? Vi jentene (min søster, svigerinneK, venninneA, venninneS og jeg) skal jo tross alt ha julebord, og da måtte jo gutta ha noe og. Det var de jo alle enige om, og da kom de fra til at gutta kunne jo sitte her hos oss i kveld og så kunna jo bare TheaM og jeg overnatte "et annet sted" som det så sjarmerende ble sagt. :snurt: Så da ble det bestemt at TheaM og jeg skal da til min søster i kveld og ble der til i morra. Jeg har på en måte ikke noe i mot det, men jeg følte meg bare SÅ kasta ut! Og som jeg sa etterpå; Hva om de kunne sittet hos broder'n? Han bor tross alt aleine! Men nei, nå hadde de bestemt seg! Så da får vi vel det da, TheaM og jeg. Tenk så fint om jeg hadde fått spørsmålet Vi gutta kunne tenkt oss og sittet hos oss i kveld og tatt et par øl, er det greit du og jentungen overnatter hos søstra di til i morra? På en måte er jeg drit fornærma, på en annen side unner jeg Andrè en ølkveld med gutta. Liker bare ikke måten det ble gjort på. :snurt: Planen vår for resten av dagen er frokost på Tullis (oh yes!) Men nå spørs det åssen det går med både det og ølkveld med overnatting i kveld. Andrè knerta en flaske rødvin i går kveld, og løp akkurat ut på badet, og nå hører jeg lyder av Charming....
Frigg Skrevet 5. desember 2009 #8030 Skrevet 5. desember 2009 Så var det en ting som satte en alvorlig brems for mitt humør: Under testen kom vi inn på hvorfor tester vi ikke juleøl? Vi jentene (min søster, svigerinneK, venninneA, venninneS og jeg) skal jo tross alt ha julebord, og da måtte jo gutta ha noe og. Det var de jo alle enige om, og da kom de fra til at gutta kunne jo sitte her hos oss i kveld og så kunna jo bare TheaM og jeg overnatte "et annet sted" som det så sjarmerende ble sagt. :snurt: Så da ble det bestemt at TheaM og jeg skal da til min søster i kveld og ble der til i morra. Jeg har på en måte ikke noe i mot det, men jeg følte meg bare SÅ kasta ut! Og som jeg sa etterpå; Hva om de kunne sittet hos broder'n? Han bor tross alt aleine! Men nei, nå hadde de bestemt seg! Så da får vi vel det da, TheaM og jeg. Tenk så fint om jeg hadde fått spørsmålet Vi gutta kunne tenkt oss og sittet hos oss i kveld og tatt et par øl, er det greit du og jentungen overnatter hos søstra di til i morra? På en måte er jeg drit fornærma, på en annen side unner jeg Andrè en ølkveld med gutta. Liker bare ikke måten det ble gjort på. :snurt: Er det mulig. Skjønner deg veldig godt jeg. Det minste man kan forvente er i alle fall at de spør deg! Håper du får en fin dag for det
MarianneE Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #8031 Skrevet 5. desember 2009 Nå har jeg ingenting å frykte, for Andrè ligger rett ut på sofaen og er SÅ dårlig. Kvelden er avlyst og hele greia. Jeg er kjempe skuffa! For det første, hadde gleda meg i flere dager til frokost på Tullis, bare meg og han. Begynne dagen med varm parmesankylling salat og deilig kaffe. Men nei.... Jeg unner ham ikke å være dårlig, men blir så sur, fordi når han nå da er sofaliggende så ødelegger det min dag og på en måte. Hadde gledet meg til å få handlet inn de siste julegavene, kose oss litt sammen idag, bare meg og ham. Hadde faktisk gledet meg til å være hos min søster, vi har snakket om å kikke i juleidèboka mi, bake pepperkaker med ungene i morra formiddag, se Sex&Singelliv i kveld... Nå blir det bare klønete å gjøre det, men vi får ta det igjen. Istedet kommer svigermor med TheaM etterhvert, jeg skal gå i butikken (regn og 2 varmegrader. nice...) og hevne meg på Andrè med hans VISAkort. Spørs om ikke det blir både lyskule til vinduet, tre svibler og slikt.
MarianneE Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #8032 Skrevet 5. desember 2009 Går og skyller hårkur ut av håret før jeg tar opp kjøttdeig til kveldens taco, tar ferdig oppvasken og går ut i regnet til butikken. Kanskje jeg får vasket ut av det berømte skapet jeg skulle vasket ut av på torsdag og idag?
Gjest Hilde K S Skrevet 5. desember 2009 #8033 Skrevet 5. desember 2009 Hårkur! Må kjøpes inn i dag. Sånn at jeg blir smæshing til julebordet neste helg.
Gjest Purple Haze Skrevet 5. desember 2009 #8034 Skrevet 5. desember 2009 Test av julebrus? Vinneren må jo bare være den fra Lillehammer og Hamar!! Ingen over, ingen ved siden
MarianneE Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #8035 Skrevet 5. desember 2009 Hårkur! Må kjøpes inn i dag. Sånn at jeg blir smæshing til julebordet neste helg. Hmm... Hvis du er som meg er du smashing uansett. Test av julebrus? Vinneren må jo bare være den fra Lillehammer og Hamar!! Ingen over, ingen ved siden Lurer på om ikke den tapte? :klø: Brunt gir ikke julestemning fant vi ut. Uansett, min favoritt er den røde fra Rignes. Har vært i butikken, det ble dyyyyyrt.... Også var det litt dumt å kjøpe 3 stk halvannenlitere, en kg ost, en kg havsalt ++++++ siden jeg skulle bære varene hjem. Trodde armene mine skulle dette av en stund... Nå skal jeg ha meg litt brød og blad igjenom siste nr av bladet mamma mens håndballkampen står på i bakgrunnen.
MarianneE Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #8037 Skrevet 5. desember 2009 Kjeder meg så jeg går på veggen snart! Andrè ligger på sofaen fremdeles, og halvsover. Svigermor har enda ikke kommet med TheaM, og jeg er rastløs etter at hun skal komme hjem, men vil ikke ringe og spørre heller. Har satt igang med et Play Station (crash bandicoot) men... Planen var taco til middag/kveldskos, men jeg tenkte at Andrè nok ikke vil sette pris på det. Han har enda ikke klart å få i seg noe mat for å si det slik. Så tenkte jeg at da lager jeg bare en pizza. Men, det blir tydelig bare jentungen og jeg som skal ha mat, så en langpanne pizza til meg og henne... det er for mye jobb å få til. Nå er jeg nede på"nei, kan vel koke noe pasta også har jeg vel noen bacon et sted jeg kan blande i" Litt av en koselig lørdag. jadda.... klage, klage!
Mazilla Skrevet 5. desember 2009 #8038 Skrevet 5. desember 2009 Hvor kom rødvinen inn i bildet egentlig, var det ikke julebrussmaking dere var på? :klø: Synd at dagen din ikke ble som forventet! Håper kvelden blir bedre, og at mannen på sofaen kvikner litt til etterhvert..
MarianneE Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #8039 Skrevet 5. desember 2009 Hvor kom rødvinen inn i bildet egentlig, var det ikke julebrussmaking dere var på? :klø: Synd at dagen din ikke ble som forventet! Håper kvelden blir bedre, og at mannen på sofaen kvikner litt til etterhvert.. Den vinflaska hadde vi med, siden vi hadde TheaM hos svigers så tenkte han at rødvin hadde vært godt etter julebrusen. Da var det nemlig gløgg og slikt. Ha har angret litt på det idag.... Uansett, svigers kom med TheaM kl 16, og da tok Andrè seg endelig sammen og ihvertfall satt i sofaen. Etter det har det faktisk bare gått oppover- heldigvis. Meg derimot.... jeg har vært trøtt idag, men ikke villet legge meg siden jeg ikke viste når TheaM kom hjem. Så, etter hun var i seng (også SÅ godt å få henne hjem igjen! ) laget jeg meg spaghetti med stekt bacon og ost som jeg spiste mens vi hadde besøk av broder'n og kameratZ. Etter det skulle jeg bare hvile litt på sofaen, og sovnet på øyeblikket og sov i nesten tre timer Det hjelper nok utrolig godt slik at jeg får sove lenge i morra. Forøvrig har jeg gitt beskjed om at hvis Andrè gjør så mye som en antydning til å ikke stå opp først med TheaM i morra skal jeg bokstavelig talt sparke ham ut av senga. Men nå; :søvn:
MarianneE Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #8040 Skrevet 6. desember 2009 ...og fint er nå det at han har lovet å stå opp med TheaM idag, men da burde kanskje jeg få sovet? Særlig siden jeg ikke fikk sovnet før klokka ble borti 2.30, grunnet 2åringen som våknet da vi la oss 00.30. Men, 3 timers søvn i senga + tre timer på sofaen,,,, vel, det er jo tross alt 6 timer. Men, skulle gjerne hatt dem sammenhengende....
Fremhevede innlegg