Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil komme med noen kommentaret ift foreldresamtalen jeg også. Når det gjelder det at Thea ikke er sosial, så er dette noe som kommer etterhvert og som de ikke trenger å pushe henne på. De ansatte må selvfølgelig følge med, men i en alder av 2.5år så er det ikke noe å bekymre seg for.

Det at de vil koble inn PPT synes jeg er flott. PPT vurderer alvorlighetsgraden av dette og finner ut om det faktisk er behov for noe tiltak. Det er bedre å gjøre noe nå enn når det er for sent. Du skal være glad for at de tar dette på alvor, for det er alt for mange barnehager som ikke gjør noen verdens ting for barn som virkelig trenger det.

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal ikke mase mer om den foreldresamtalen, må bare si en siste ting (eller tre) :sjenert:

Kom med så mange innspill du vil, bare fint det!

Vil komme med noen kommentaret ift foreldresamtalen jeg også. Når det gjelder det at Thea ikke er sosial, så er dette noe som kommer etterhvert og som de ikke trenger å pushe henne på. De ansatte må selvfølgelig følge med, men i en alder av 2.5år så er det ikke noe å bekymre seg for.

Det at de vil koble inn PPT synes jeg er flott. PPT vurderer alvorlighetsgraden av dette og finner ut om det faktisk er behov for noe tiltak. Det er bedre å gjøre noe nå enn når det er for sent. Du skal være glad for at de tar dette på alvor, for det er alt for mange barnehager som ikke gjør noen verdens ting for barn som virkelig trenger det.

:klemmer:

:jepp: :jepp:

Å heregud, jeg har sovet 30 min på sofaen, og nå fryser jeg så jævlig at jeg trøbler med å skrive på PCen.

Rister og skjelver....

Skrevet
Et varmt pledd og noe varm drikke hjelper sikkert :klemmer:

Tror du er sprø, da hadde jeg sovna igjen på øyeblikket.

Og apropos sovna igjen.... :Gjesp:

TheaM var våken i natt; i tre fordømte timer.

Fra kl var 0.30 til ca 3.30

Hun gråt, ville opp, hvile sofaen, lese bok, synge....

Tilslutt gav jeg etter og tok henne i senga med oss, men det virket som vanlig ikke. :snurt:

Da ville hun bare herje, slå på lys, vekke sin far osv...

Ikke før jeg bar henne over i sin egen seng (måtte ut på kjøkkenet for å hente henne) sovnet hun igjen.

Idag er jeg T-R-Ø-T-T!!

Lurer på å legge meg litt og sove snart.

Får besøk av svigerinneK i kveld så det er OK å være litt våken da.

Ellers kan jeg skryte av at jeg har alt vasket opp, gått tur, levert i bhg, handlet, satt over en maskin med klær.

Jeg er litt flink.... :fnise:

Skrevet

Oh steike. Du har jo virkelig vært effektiv i dag :jepp:

Håper du får en fin dag :klemmer:

Skrevet

Baker cookies til svigerinneK kommer i kveld.

Lukter -og smaker- godt...

:arwen:

Oppskriften ligger i Matboksen...

Skrevet

Mmmmm cookies :sikle: Må du friste med slike godsaker da ;)

Såpass ja, får håpe TheaM snart finner ut at det er bedre å sove om natten enn å holde på sånn.... uff...

Skrevet

jeg skulle sove litt idag.

Avlyste en avtale for å være hjemme og sove litt siden natta ble slitsom.

Men jeg har bakt, ryddet, brettet sammen klær, hengt opp ny vask til tørk....

Kanskje jeg faktisk skal legge meg snart?

Tror jeg gjør det jeg...

Skrevet

Hvil deg litt.. det fortjener du... synes du er en flink mamma jeg :klemmer:

Skrevet

Takk søtinger!

La meg i senga og var borte i halvannen time.

Kunne tenkt meg å sovet halvannen time til...

Får heller hente i barnehagen tenker jeg!

Skrevet

Jeg er dårlig til å skrive noe for tida. Opptatt..

Skulle bare si jeg følger med! :klem:

Skrevet

Å starte dagen med :sengekos: er bra.

Men det er fælt noen ganger, hvor tynn linja er mellom elskere og foreldre.

Når du må reise deg kjapt fra senga og inn på naborommet hvor det sitter ei lita jente i senga og griner...

Kosen rundt sex blir litt borte da.

Nok om det...

Hadde besøk av svigerinneK igår og vi satt fram til kl 22.30 og lagde julekort, beundret hverandres utstyr (å, den kan missforståes!! :skratte: ) og ikke minst fniste av egene forsøk.

Tilslutt ble resultatene all-righte.

:nigo:

Jeg fikk ryddet litt i alt stæsjet mitt, men det trengs virkelig en skikkelig opprydding.

Har tre bedrollers med hobbysaker og det trengs en gjennomgang- liten tvil om det.

Ting som ligget der i 5 år som jeg fremdeles ikke vet hva jeg skal bruke det til og sånt, også trenger jeg å fornye litt så jeg igår.

Ellers er det torsdag, og barnehagefri for TheaM.

Har lite (altså ingen) planer for dagen.

:forvirret:

Sminkekveld hos svigerinneK i kveld, forresten.

Gleder meg litt...

Skrevet

Klokka er nå 10,o vi har:

*spist frokost

*Vasket opp

*malt tre stk ark

*tegnet på kaffekopper med porselenstusjer (julegaver)

*spilt julemusikk

*ryddet.

Hva skal vi gjøre nå?

:klø:

Kunne tenkt meg og gitt TheaM noen ark, litt lim, klistremerker og slikt bare for å se hva hun får ut av det,men det er fint vær og jeg føler vi må ut litt snart.

Vi kan jo gå ut først, og så gjøre det ark-greiene etterpå.

Nok et spennende notat fra MarianneE!

:fnise:

Skrevet

Synes det er koselig med sånne små hverdagsoppdateringer jeg! :jepp:

Skrevet

Godt jeg kan skape glede da, Mazilla!

:fnise:

Barnehagen ringte akkurat.

Vi skal i møte ang TheaM allerede på onsdag.

En del av meg gruer meg på en måte, en del er letta, en del er sint og vil gjerne leve i fornektelsen over at det ikke er noe galt med henne, en del er nysgjerrig på hva som skjer videre og OM det skjer noe videre.

Også er en del av meg litt trist over at det er nødvendig.

Den siste er glad på TheaM sine vegne, at hun får hjelp.

:forvirret:

Skrevet

jeg er født 65 dager for tidlig, og det har blitt folk ut av meg også :nigo:

det eneste jeg har slitt med i ettertid er litt lavt immunforsvar og at jeg fortsatt har melketenner :ler:

datteren til venninnen min er også født alt for tidlig, husker ikke helt akkurat nå, men det var sånn på hengende håret liksom.. og hun er også veldig sent ute med å prate, i tillegg er hun tospråkelig da. men hun også klarer seg fint. moren hennes er helt godzilla, bekymrer seg for alt og tar alt veldig ille opp.. må være utrolig slitsomt!

ja. vet ikke helt hvorfor jeg skriver det her egentlig, mener jo ikke at du er sånn altså. var bare litt tanker om det å være prematur-barn :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Når det gjelder møtet i barnehagen, er det viktig å huske på at både dere og barnehagen har samme mål, nemlig at TheaM skal ha det best mulig.

Hvis det er ting du lurer på, så skriv det gjerne ned på forhånd, slik at du ikke glemmer noe. Og ikke vær redd for å spørre, ingen spørsmål er for dumme.

Og sist, men ikke minst, du er ekspert på ditt eget barn. Personalet er eksperter på barn, men du kjenner TheaM best.

Gjest Catwoman
Skrevet

Lykke til på møte i barnehagen. Skjønner godt forvirringen av masse forskjellige følelser.

TheaM er heldig som har flinke foreldre som står på for at hun skal ha det best mulig og utvikle seg best mulig. Er sikkert noen foreldre som bare ville latt ting skure og gå og tenkt at det ordner seg av seg selv. Nå kan det jo være det ordner seg av seg selv og, men det er uansett bedre å be om hjelp en gang for mye enn en gang for lite :klem:

Gjest Problematique
Skrevet

Du må komme opp en dag på en kopp te eller kaffe når vi har fått pusene! :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...