Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den kjolen så veldig fin ut, tror nok TheaM blir nydelig i den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kom meg til byen, bare for å se at biblioteket var stengt idag.

:kjefte:

Tok en trøste-latte på Kaffe&The istedte mens jeg bladde igjennom en nyutkommet kokebok av en lokal avisskribent.

Fikk bekreftet at jeg ikke ønsket meg den boka til jul allikevel.

Den var lite revolusjonerende for å si det slik.

Helt grei bok, men ikke det store.

På vei hjem stoppet jeg innom Meny og handlet b.la frukt.

Så ble jeg litt inspirert av -milla- da jeg gikk forbi Floriss så nå roper et fruktfat og en bukett Mârthaliljer HEEEELG!!!

På slutten her nå kan jeg føye til at idag har jeg skjønt at jeg er voksen:

Har kjøpt ovnrens.

Akk, så fornuftig.

Ellers kan jeg føye til at jeg har besøk av migrenens forbannelse.

Prøver ut en ny type medisin nå.

Spent på om den virker.

Gjest Problematique
Skrevet

Jeg likte den boka, jeg. Står på min ønskeliste hvertfall :)

Skrevet
Jeg likte den boka, jeg. Står på min ønskeliste hvertfall :)

Jeg likte den jeg og, men jeg synes den var kanskje litt ordinær.

Men, nå liker jeg avanserte kokebøker da... :sjenert:

Det var da som faen å den migrenen satt i.

Gidder ikke ha helga ødelagt for dette asså!

:kjefte:

Gjest Problematique
Skrevet

Jeg derimot ønsker meg omvendt; jeg vil ha enkle kokebøker med enkle hverdagsoppskrifter ;)

Hva slags medisiner har du mot migrenen? Jeg har noen sånne "smeltetabletter", men jeg tør nesten ikke bruke de, fordi de smaker så ekkelt, blir kvalm rett og slett!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Håper migrenen slipper taket, og at du får en kjempefin helg :klem:

Skrevet

Da klokka var 17.15 igår var jeg redd jeg skulle dø av migrene.

sumatriptan har jeg alt funnet ut ikke virker, så nå prøvde jeg den nye naramig og den var jo ikke i nærheten av å fungere en gang.

Andrè tilbød seg å ta med jentungen en tur ut, så da de gikk kl 17.30 tok jeg sumatriptan nesespray i et desperat forsøk, jeg trodde seriøst jeg skulle dø av migrene.

Da klokka var 19 var jeg nesten helt bra igjen.

Tror jaggu nesesprayen virker!!

:bolledeig:

Ellers er det IKEA som står for tur, og så er det barnevakt her i kveld (takk til venninneA) og vi skal til pappa og spise marinert lammelår.

Gleder meg til maten, litt skeptisk med tanke på mengden med rødvinen han kommer til å kose seg med.

Andrè og jeg skal, min søster og sambo og broder'n.

Pappa kommer nok til å dykke dypt i flaska for å feire eller no sånt.

Å, nå kjente jeg at jeg ble ekstremt lite positiv og tar sorgene seriøst på forskudd... :sjenert:

Gjest Problematique
Skrevet

Håper du får en fin dag, og at kvelden ikke blir så halvgæren :klemmer:

Skrevet

sliten, vondt i hodet og skal til pappa om 2 timer.

Stort sett fornøyd med dagen.

Fikk brukt sparepengene våre til de julegavene som var planlagt pluss en kakeform.

nå kommer snart venninneA som skal sitte barnevakt her mens vi er hos pappa.

Orker ikke skrive så mye mer...

:fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Håper du får en koselig lørdagskveld, at pappa ikke drikker for mye og at hodepinen slipper taket :klem:

Skrevet (endret)

Kvelden igår, ja...

Milde himmel sier jeg bare!

:dåne:

Kom til pappa rett før 20 som avtalt.

Da var det også kommet besøk fra Larvik; et vennepar av pappa.

Pappa og den mannlige delen av venneparet, vi kaller ham I, har kjent hverandre siden de var 2 år og stakk av på trehjulsykkel for å på sirkus :fnise:

I sin kone H har jeg kjent "alltid" fra den dagen jeg ble født.

Helt OK mennesker, men...

Da min søsterG med samboØ kom satte vi oss til bordet for å spise (deilig lammelår! :spise: ) begynte de å prate, og samtalen kom kjapt inn på jobb&penger.

Jeg ble spurt om jeg hadde fått jobbet noe i barnehage, og jeg sa som sant er at joda, det har jeg. Jeg sa og at jeg har vært hos vikartjenesten og at der håpet de på å få meg inn i skolen siden jeg har tillegsutdanning som skoleassistent.

Det var H veldig enig i, for det var altfor dålig lønn som fagarbeider i bhg. "tenk det, sa hun på møredialekta si, at du har en begynnerlønn på 15.000 i mnd. Det går itj ann"

Jeg lot være å fortelle om lønna jeg fikk i forrige uke, og hvor glad jeg var for 2.500kr. :sjenert:

Det var det jeg ble gitt oppmerksomhet.

Ellers var det mye fokus på min søster og at hun som er så ung og smart må da ikke være fornøyd med utdanning som Omsorgsarbeider (men jobber som kundebahndler hos Canal Digital), og nå som hun tar utdanning innenfor ledelse og administrasjon på deltid gjennom NKI slik jeg gjorde med skoleassistenten, burde hun bare fortsette å bli helsesøster eller noe slikt. Det er der pengene ligger.

Så ble det litt prat om det.

Så var det broder'n, han går på ingeniørskolen og har 2.5 år igjen siden han og skal ta en mastergrad.

Han var jo sååå flink, og det var bare å si ifra, for I og H sin eldste sønn(som jeg har egentlig vært bortlovet til siden jeg var 1 år :fnise: ) kunne få broder'n inn i offshore, og deres yngste sønn (29år) var jo og en av tre i hele landet med et bestemt kurs innen sin utdanning og tjente jo 1.1 mill i året.

Da begynte min søster og himle med øynene.

Så var det prat om hvor flink svogerØ er som satte seg på skolebenken i høst etter å vært i jobb i 10 år.

Det er tydelig at jeg ikke holder mål fordi jeg har valgt å være hjemme.

Mitt valg er ikke populært fordi jeg er "bare" hjemme med barn halvt i barnehage. Det sies ikke, men jeg kjenner til pappas holdning (jeg er hjemme, så i hans øyne ligger jeg på sofaen og ser TV hele dagen ) og at han er mer enn villig til å fortelle alle rundt hva han mener om han blir spurt.

Men, guri.... går det ann å være SÅ opptatt av materialisme og penger?

Det er greit at jeg blir litt sett ned på grunnet "karriere"valg, det sier mer om dem en om meg. Men det er ingen av dem som ville spurt om jeg trives, eller om jeg er fornøyd med livet.

Nei, menneskeverdien ligger i penger&materialisme!

Trist og ha det slik.

:filer:

Ellers reiste vi klokka 23, da hadde pappa tømt 2 vinkarafler og bare satt 3literen på bordet. Da var det godt å gå.

Men, kvelden var da grei, det kom en del morsomme historier fra pappas barndom/ungdom (som den gangen på fest han bestemte seg for å løpe naken igjennom hagene til naboene og bomma litt da han skulle hoppe over et tornekratt....)

Helt OK kveld, men synes litt synd på enkelte som ikke ser verdien til et menneske, bare lommeboka evt muligheten for større lommebok.

:roll:

Endret av MarianneE
Gjest Catwoman
Skrevet

Ikke bry deg m det - men det gjør du vel ikke heller :klem:

Folk velger forskjellig - og det bør det være rom for.

Leste en artikkel i henne, tror jeg det var, engang. Om forskjellige mennesker som valgte å jobbe mindre - ikke fordi de ikke fikk jobb, eller hadde barn, famiie etc og ta seg av. De bare ønsket det - å ha mer fritid framfor mer penger. Og måtte selvfølgelig bo billig og leve enkelt deretter. Men det var litt interessant å lese- en motvekt til samfunnet hvor man helst skal være travelt opptatt med noe til enhver tid, hvis ikke er det noe feil liksom.

Skrevet
Ikke bry deg m det - men det gjør du vel ikke heller :klem:

Folk velger forskjellig - og det bør det være rom for.

Leste en artikkel i henne, tror jeg det var, engang. Om forskjellige mennesker som valgte å jobbe mindre - ikke fordi de ikke fikk jobb, eller hadde barn, famiie etc og ta seg av. De bare ønsket det - å ha mer fritid framfor mer penger. Og måtte selvfølgelig bo billig og leve enkelt deretter. Men det var litt interessant å lese- en motvekt til samfunnet hvor man helst skal være travelt opptatt med noe til enhver tid, hvis ikke er det noe feil liksom.

Den leste jeg og.

Interessant, og veldig avvikende fra normen.

Modige mennesker som tør å gjøre det de selv ønsker.

Frokosten er unnagjort omsider.

TheaM sov til klokka var 8.30(!) og det var jo ikke dumt.

Dagens planer er egentlig ingen.

Bake en sjokoladekake og så kommer min søster med mann og barn innom en eller annen gang i løpet av dagen.

Ufyselig vær ute- godt å bare være hjemme.

Lenge siden sist vi hadde en bare-hjemme-søndag.

:)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tror at folk som kun er opptatt av status og penger har et fattig liv. Når det kun er sånne ting som teller, da er du ikke mye i kontakt med ditt eget følelsesliv, tenker jeg.

Jeg har også sånne familiemedlemmer, og har allerede begynt å grue meg til navnefest om et par uker :sjenert:

Sjokoladekake hørtes veldig godt ut, forresten :spise:

Skrevet

Status og penger ja.... usj ikke snakk om det engang... Blir helt kvalm....

Kos dere med inne/hjemme søndag :klemmer:

Ps... fant dere noe spennende på Ikea?

Skrevet

Oppskriften på sjokoladekaka ligger i Matboksen.

Den heter Devil's Face.

:)

Har vært en rolig søndag, bare var hjemme fram til kl 14.30, da gikk vi oss en tur i en time siden det var oppholds.

Etterpå var det middag: Mandelpotet, kokt gulrot, karbonader , sosisser og rødkål.

Julemiddag-light. :fnise:

Da vi gikk fra middagsbordet ringte min søster og sa at de kjørte hjemefra så da ble det besøk her.

Vi var da oss tre, min søster med sambo og to barn, brodern kom, og jaggu stakk ikke pappa og halvsøsterE hodet innom og.

Fryktelig livat en stund- men kjempe koslig!

Jeg får ikke skrevet så mye her, har en mann som har begynt å beslaglegge laptopen på kveldstid. :snurt:

Tror jeg må være først ute i morra, litt KG abstinenser.... :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...