Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

ble ikke noe sofakos, jentungen våknet og krevde sitt.

Hun har 39.94 i feber og fått en dose flytende paracet samt en bolle fra butikken og litt saft.

Slitsomt med syk jente i huset...

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar TheaM.. Goood bedring til henne :kose:

Fungerer virkelig ikke uten søvn jeg, har du prøvd å få noe hjelp med legen eller noe slikt?

Skrevet
Stakkar TheaM.. Goood bedring til henne :kose:

Fungerer virkelig ikke uten søvn jeg, har du prøvd å få noe hjelp med legen eller noe slikt?

Nei, det har jeg ikke.

Har vel ikke nevnt det en gang.

Eneste hjelp som finnes er vel sovetabletter, og det vil jeg ikke ha.

Har bestemt meg for at det er farlig av en eller annen grunn. :sjenert:

Har ligget på ryggen på sofaen med en sovende TheaM på magen min og slumret litt. Deilig!

:veslejenta:

TheaM sover for 2. gang idag.

Det har igrunn vært behagelig fram til nå med sykt barn.

Hun har ikke pleid å sove når hun har vært syk tidligere, men da bare vil bæres, sitte på fanget, kose osv.

Høres koselig ut, men det kan bli litt mye når det blir i 8 timer...

Skrevet

Stakkars TheaM, får håpe hun blir frisk snart. Slitsomt med syke barn.

Gjest Purple Haze
Skrevet

God bedring til lille pasienten :klem:

Når det gjelder søvnmønster og helse generelt, så tror jeg du hadde hatt nytte av å snakke med legen din. Du er jo ikke til nytte for noen, hvis du går for halv maskin. Så, der kom jammen MOR i meg skikkelig fram :sjenert:

Skrevet

:klemmer:

Det er viktig å spise regelmessig og få nok søvn. Men ikke så lett å få det til alltid.

Jeg er forresten sånn som gjør flere ting på en gang i forskjellige rom bestanding, jeg. :fnise:

Skrevet
God bedring til lille pasienten :klem:

Når det gjelder søvnmønster og helse generelt, så tror jeg du hadde hatt nytte av å snakke med legen din. Du er jo ikke til nytte for noen, hvis du går for halv maskin. Så, der kom jammen MOR i meg skikkelig fram :sjenert:

jada mamma....

:fnise:

:klemmer:

Det er viktig å spise regelmessig og få nok søvn. Men ikke så lett å få det til alltid.

Jeg er forresten sånn som gjør flere ting på en gang i forskjellige rom bestanding, jeg. :fnise:

he he...

problemet mitt er at jeg ikke klarer i perioder å samle meg nok til å gjøre meg ferdig med en ting av gangen.

Forresten så har den lille pasienten kviknet litt til etter en dose flytende paracet og søvn.

Men, feberen er deffinitivt tilstedet kjenner jeg.

Jeg er sulten.

Går og finner en banan...

Gjest Problematique
Skrevet

Sovetabletter trenger ikke være skummelt. De fleste må prøve seg litt frem for å finne de som passer dem best, og overleve noen uker med bivirkninger. For mange er det faktisk det psykiske som hjelper: De ser de greier å sove med tabletter, og når de slutter, så er problemet borte. Andre er avhengige av tabletter hele livet for å få sove; kronisk søvnforstyrrelse tror jeg psykologen min kalte det. Om det skulle være noe slikt, så får man jo medisinene på blå resept.

Men det er verdt å prate med legen om. Det er ikke sikkert du blir satt på medisiner engang; det finnes mye pusteøvelser, meditasjon osv. som man kan prøve først. Legen vil antagelig begynne med å finne ut hvorfor du sover så dårlig, og så ta det videre derfra. Om du har en god lege, såklart...

Håper hvertfall det ordner seg :klemmer: Tar du ekstra jern?

Skrevet

Ja, jeg tar ekstra jern nå.

Brettet med tablettene ligger framme slik at jeg ser dem og husker det. :tommelopp:

Må bare si at disse søvngreiene har jeg hatt så lenge jeg kan huske.

Det er ikke noe nytt problem for meg, men det har pågått i borti 20 år, men dte er i perioder.

Er det derfor jeg er som jeg er om dagen?

Vet ikke, jeg har ADHDtilstand i hodet. Jeg har så mye tanker oppi der,jeg takler ikke dager uten en viss struktur, følelse av at hverdagen er overveldende og mer enn jeg klarer noen ganger.

Men, når denne følelsen av overveldenhet kommer sammen, hjelper det å puste rolig, ta en ting av gangen. Konsentrere meg om det jeg skal gjøre nå, og ikke det jeg må gjøre om en time.

Også må jeg ha det ryddig, jeg klarer ikke tenke når det blir mye rot.

Det blir kaos oppi hodet mitt.

Men ikke tro at jeg har ADHD, det har jeg ikke.

:søvn:

Men, jeg sovnet på sofaen igår (det var uungåelig) rett over kl 20 og våknet 21.30, gikk rett i seng og sov til kl 4, våknet av at jeg måtte på do, så våknet jentungen, hun fikk drikke og ny bleie.

Jeg lå å vred meg litt mens jeg hørte på skravlinga hennes.

Rett over kl 5 sovnet jeg igjen og våknet 6.30 av vekkerklokka til A.

Føler jeg har fått sovet godt og er litt klar for en ny dag med sykt barn.

Skrevet

Godt å høre at du har sovet godt... viktig det for å klare nye dager med nye utfordringer :klemmer:

Skrevet
Godt å høre at du har sovet godt... viktig det for å klare nye dager med nye utfordringer :klemmer:

Jepp!

TheaM er mye bedre idag.

Vi har malt litt og tegnet.

Igår lå hun bare rett ut, og idag vil hun leke og aktiviseres.

Godt tegn!

I en stund nå har lekene hennes irritert meg litt.

Hun har leker i to kasser; en på stua og en på rommet sitt.

Bamser har hun for seg, men ellers er det puslespill, klosser, litle people serien og alt mulig i en haug.

Jeg har sortert ut babyleker, og bestemt for å få et system på resten.

Derfor har jeg tatt en bleieeske (vi kjøper Pampers på Rema og da kommer de i pappesker) og begynt å male den med hobbymaling.

Andrè har fått beskjed om å ta med seg en esker hjem i mindre format.

Disse skal males evt finne på noe spennende med decoupage (eller begge deler?) også skal de merkes og leker sorteres oppi.

Detta skal stå på rommet hennes.

På den måten får vi system på lekene og mindre leker i stua.

Herregud jeg føler meg smart nå.

:tommel:

Skrevet
:tommelopp:

Det var lurt!

Sånn går det når man tross alt er et geni.....

:lur:

Skrevet

vurderer å trekke en pappeske i stoff som jeg har liggende.

Hvordan fester jeg stoffet til esken, tro?

Lim fra limpistol?

Stifter?

Dobbelsidig teip?

Hmm.... kanskje ikke det siste?

Skrevet
vurderer å trekke en pappeske i stoff som jeg har liggende.

Hvordan fester jeg stoffet til esken, tro?

Lim fra limpistol?

Stifter?

Dobbelsidig teip?

Hmm.... kanskje ikke det siste?

Se i dagboken min :)

Skrevet
Jeg satser på dobbeltsidig tape :ler:

Skjønner jeg godt.

Bare så synd det trengs tape av en viss styrke...

Tenker vi går stifter, hvis vi har...

Æsj asså, irriterende når kreativiteten min blomstrer, men materiale jobber mot meg!

:snurt:

Hmm...

Formen til TheaM har vært bra i hele dag, men nå ser det ut til at feberen er på vei opp, og formen ned.

Heldigvis har Andrè kommet hjem, så han kan ta over litt og jeg kan få gått meg en tur ut.

Alene, uten barn.

:nigo:

Skrevet

Skal gå meg en tur i butikken.

Men hva skal jeg ha?

:klø:

*bind (jada, den uka!)

*melk

*karbonader

*bolle el no, kanskje TheaM spiser?

Allerhelst frister det å lage noe godt i kveld.

Steke strimlet kylling, strø parmesan over, blande sammen med grønn salat, plommetomater, aspargestopper, saltbakte poteter og aioli.

Istedet blir det karbonade på skive med egg.

Kanskje jeg skal ha stekt bacon og saltbakte poteter til uansett?

Har alt aioli i kjøleskapet....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...