Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Endelig mandag!

Jeeeeej!!!!!! :-?

Lå bare på sofaen igår og drakk kakao.

Var syk, men er bra igjen nå.

Hadde et koselig besøk av broder'n igårog vi spilte PlayStation og hadde det kos.

I dag må jeg på hobbybutikken i byen (jeg burde få klippekort der!) for og kjøpe nye låser til ståltrådarmbåndet jeg snart er ferdig med.

(Stolt).

Ellers kommer dagen til og gå med på husarbeid og slike dagligdagse ting.

Intet nytt under solen med andre ord......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag må jeg på hobbybutikken i byen (jeg burde få klippekort der!) for og kjøpe nye låser til ståltrådarmbåndet jeg snart er ferdig med.

(Stolt).

Hobby er gøy. :wink: Lykke til med monteringen av armbåndet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil:

Fy pokker asså!!

Onsdag er det Jan Werner konsert i Skien, og jeg hadde avtale med ei venninne og reise.

Vi hadde ikke bestillt billetter enda, for hun måtte vente på noen penger først.

Så fikk jeg en SMS her om dagen at hun ikke kunne være med allikevel, for hun hadde ikke råd.

Den er grei, hun er alenemor og har andre prioriteringer enn meg, så det skjønner jeg.

men, hun ringte meg i går og lurte på om jeg ville være med henne ut i dag for hun hadde så lyst til og kjøpe seg noen nye klær. (kunne ikke være med for jeg skal treffe Aricept). Tenkte ikke mer over det, før tanken slo meg istad: Hun hadde ikke råd til og være med på konserten (270 kr. for billettene) men derimot hadde hun råd til og ut kjøpe klær til 500-600 kr!

:danse:

Fikk SMS igår, om at hun syntes hun var litt dum her om dagen, og lurte på om jeg fremdeles ville være med.

Har nå billetter på 2.rad! :Hehe:

I morra kveld er jeg i heaven!

Det blir da fjerde konserten med Jan Werner jeg er på.

Å! Som jeg gleder meg!

Glemte og skrive et par ting igår, da.

Mannen min er verdens snilleste og beste.

Han vinket meg inn til dataen om søndagen, og pekte på et nummer til meg. Det var da ref.nr for han hadde bestilt sesong 4 og 5 av "Sex og Singelliv" til meg.

De kommer i løpet av uka!

Jeg rota meg også inn på www.platekompaniet.no igår, og bestilte Norah Jones, og Postgirobygget. De to kommer i morra tenker jeg.

Dagens huskeliste!

*pakke inn pakke til mormor.

*Møte mamma på posten kl. 11 for og sende pakken

*Strikke masse på rød veske

*strikke ferdig armbånd

*Rydde her hjemme

*rydde i de fire trillekassene mine med hobbyting. Lage et system?

Men nå må jeg begynne på pakken til mormor........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricept er kjempe søt og koselig jente! :brunette: <--- ligner? :ler:

Akkurat som å se meg jo! :ler::tunge1:

Du er ikke så verst du heller.. :wink:

Tusen takk for flott kort! Mariannevennen min hadde laget et kjempekoselig valentinskort til meg :P

Håper kafébesøket kan gjentas! :Nikke:

:klem2: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som å se meg jo! :ler::tunge1:

Du er ikke så verst du heller.. :wink:

:sexy::ler:

Sitter nå forran PC'en og hører på "Are&Odin" det er noe av det morsomste jeg vet. He he he.

Har hatt et koselig besøk av broder'n. Han er på skolen hver onsdag i noen måneder for noe etterutdanning siden han er lærling.

Han var tidlig ferdig, og (som vanlig) kom han hit en tur.

Alltid koselig det.

:ler:

Hørte akkurat om et selskap i USA som vil bruke sangen "Ring Of Fire" av J:Cash som elodi i reklame for hemorider.

Hemorider...Ring Of Fire....... :hoho:

I går var jeg i byen med mamma, og det var kos.

Da jeg kom hjem lå "Sex Og Singelliv" sesong 4 og 5 i postkassa og hentelapp på CD'ene jeg har bestilt hos platekompaniet.

Jeeeeej......

Ellers strikker jeg som et helvete på rød tovet veske, er så og si halvferdig.

Siden jeg gruer meg litt ang 30 årsdagen til lørdagen, må løsninga være:

Don't be dead, be dropp dead!

Så, da satser vi på det............. :sexy:

Klokka er 14.05 nå, det er 5 timer og 25 minutter til Jan Werner konserten begynner. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæppi torsdag!! 8)

Jeg var jo som tidligere mast om på Jan Werner konsert igår.

Det var en fantastisk konsert synes jeg.

Han er så absolutt en av mine favoritter!

Dette skrev avisa:

www.ta.no/pulsen/Musikk/konserter/article882162.ece

Jeg er sterkt uenig.

Etter mitt syn bør konserten få ihvertfall en 5'er!

Ellers noe spennende?

Har blitt forespurt og delta på julemesse med de tovede veskene mine!

Det er morsomt.

Har ikke å mye og skrive jeg.

Må nemlig dette nå:

:husarbeid: <---- søøøøøøt!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ligget under teppet mitt på sofaen og sett ferdig sesong 4 av SATC.

Den serien blir bare bedre og bedre.......

Men, nok om det!

I dag er det Mannens siste dag der han har jobbet en måned nå.

Vet ikke hvor han skal til uka, kanskje blir det Oslo?

Har ikke fått beskjed, men jeg skal vedde på at det blir Oslo.

Uansett har det vært vidunderlig og ha ham hjemme i en måned.

Skulle bare ønske han kunne være her hjemme fast!

prøver så godt jeg kan og være positiv og blid, men akkurat nå veit jeg ikke hvordan jeg skal klare en ny Oslo-periode.

Har bare lyst til og gråte......

Men, føler jeg må være sterk for han sin skyld.

Sterk...... som om det er en krise. Det er jo ikke det, han må bare være borte i 4-5 dager.

Dumt og ta sorgene på forskudd siden vi enda ikke vet noe.

Jeg bakte muffar igår (muffins på pose) og mannen skulle ta med seg noen på jobb.

Det glemte han, noe som resulterte i at jeg spiste tre stykker etter frokost..... :oops:

men, det var nå godt, da..........

Ikveld skal mannen på byen med sin bror og tre andre drosjesjafører.

Så da skal de ha et lite vorspiel her fra 18-20, så mens det pågår skal jeg over på kjøpesenteret her og klage på to BH'er.

På BH 1 knakk spila etter tre uker, mens på BH 2 revna sømmen som holder spila på plass, så plutselig hadde jeg spila langt under armen.

Fire ganger hadde jeg brukt den BH'en. :evil:

Forbannade være, asså!

Blir sint når man betaler for ting som ikke holder!

Men, før det er dette dagens gjøremål:

*Legge på nytt sengetøy

*Støvsuge leiligheten

*Vaske opp

*Montere vesker

*Tove vesker

*Vaske badet

*Rydde generelt

*Handle

*Hente CD'ene på posten

*Rydde i hobby tingene mine

*Stryke skjorte mannen skal ha på i kveld

+ sikkert andre ting jeg ikke kommer på nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, litt av en arbeidsliste du hadde for dagen!! Flinke-husmor-MarianneE!!!

Håper det kan ordne seg snart for mannen med jobb - det skal visst ikke være så enkelt med den jobbingen for dere!! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå schnuppa!

Hvorfor er alle så flinke til å gjøre husmorting? Er det bare jeg som erlat og absolutt ikke liker å støvsuge, vaske hus, vaske tøy +++

Eller er du bare flink til å skrive opp lista? :wink:

Jeg veit faktisk ikke hva jeg skal gjøre i dag jeg. Har fri, men igen planer. Kjenner jeg meg selv rett blir jeg vel sittende en stund her for å oppdatere meg..

God helg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint!

Fikk telefon fra mamma istad:

"Hei! Jeg kommer opp for og låne penger av deg!" :o

For det første reagerte jeg med at hun ikke gadd og spørre engang!

Kanskje ikke så mye og henge seg opp i, men hun tok det som en selvfølge at jeg hadde penger og bare strø ut!

Hun sa hun trengte bare 100 eller 200 kr., og at vi skulle møtes på butikken.

Der trengte hun plutselig 600 kr!

Jeg veit hun har dårlig råd, siden hun går på skole og lever på ekstra vakter, men jeg blir så irritert over at hun bare spør meg, og ikke søstra mi! Men, hun bor nå i Stavanger, så det er ikke bare-bare sånn, men hun har jobb! Min søster har en inntekt 10 ganger så stor som meg!

Det jeg har av inntekt er 1.650 kr i måneden, for jeg får ikke dagpenger enda. Så nå har jeg lånt ut 600kr, handla for 150kr og henta CD'ene og betalt 245kr. for dem.

Egentlig burde jeg bare latt være og henta CDene.......

Min svoger har bursdag idag, og har fått penger. Mamma, brorder'n, pappa, Mannen og jeg har da gitt 500 kroner tilsammen, og pga. omstendigheter måtte jeg legge ut for alle.

Det er 1.495 kroner det.

Har sendt en litt små-hissig SMS til min søster og sagt hva jeg mener om at hun aldri gidder og låne ut penger.

Mange reagerer på at jeg må låne ut penger til mamma, det skulle jo vært motsatt, men siden hun går på skole blir det slik.

Ikke klarer jeg og si nei når hun står der heller........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med min søster igår, og jeg har bestemt meg!

Nå er det nok!

Javist er det synd at hun har lite penger og alt det der, men jeg kan ikke fortsette og låne ut slik jeg gjør.

Det bittelille jeg har av penger må jeg nesten ha sjøl.

Ikke er hun nor flink til og betale tilbake heller.

Men, hvordan tar jeg dette opp med henne?

Er ikke flink til og ta opp ting, og ihvertfall ikke med henne.

Hver gang jeg skal ta opp noe med henne ender det med at hun tolker det som blir sagt, vrir det til og høres værst mulig ut, og bruker det mot meg leeeeeenge.

Men nå er det nok, jeg har vært mer enn nok snill mot henne!

Det er ikke lengere mitt problem.

Nok om det!

:digge:

Jeg har en mann,

tiddelibom,

han er fyllesjuk han,

tiddelibom

ja han sprang ut og spydde i stad,

tiddelibom og hutte meg tu......

:digge:

Lurer på hvordan det blir i kveld, med 30-års laget om Mannen fortsetter og være fyllesjuk. Skjønt, han sover nå.

Har jo ikke såååå lyst til og reise, men jeg har nå veska mi klar (skal bare ha på den sorte pelskanten) og ståltråd armbåndet.

Har funnet frem det jeg skal ha på meg, og blir drop-dead gorgeous!

Så, siden jeg da har forberedt meg slik er det jo synd om det ikke blir noe.

Dessuten vet at Mannen gleder seg.

Ikke for det, en stille og rolig kveld hjemme med hjemmelaga pizza, cola og en leid film hadde jo vært kos det og.

Særlig siden han skal til Oslo til mandagen ( :grine: ).

Vi får se hva som skjer......

Skal ihvertfall prøve og vekke ham snart.

Har en del ting vi bør få gjort i dag, + at pappa kommer om en halvannen times tid.

HA EN GOD DAG JENTER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld skal mannen på byen med sin bror og tre andre drosjesjafører.

Så da skal de ha et lite vorspiel her fra 18-20, så mens det pågår skal jeg over på kjøpesenteret her og klage på to BH'er.

På BH 1 knakk spila etter tre uker, mens på BH 2 revna sømmen som holder spila på plass, så plutselig hadde jeg spila langt under armen.

Fire ganger hadde jeg brukt den BH'en. :evil:

Forbannade være, asså!

Blir sint når man betaler for ting som ikke holder!

.

Fikk bytta dem begge to heldigvis.

Glemte og skrive det over......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, A er fyllesjuk? hehe.. Håper det ble noe 30-årslag på dere i kveld da!

Og pass på å kose dere imorgen siden han skal opp hit til uka.. Bare tenk på hvor deilig det blir når du ser han igjen!!!! *prøver så godt jeg kan å trøste...*

Og hør på søstra di! Mora di er da voksen og burde klare å ta vare på seg selv. Skulle hun være i pengekrise en gang, er det da normal høflighet å i det minste spørre!

Fortsatt god hælj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe fest på oss igår, min kjære stod opp kl. 16 og var da ikke i noe særlig form.

Dermed ble det en ganske så slapp lørdag her i huset.

Da klokka var 21.30 gikk jeg og la meg, da hadde jeg kjempa for og holde meg våken i en time.....

Tydelig hadde jeg godt av og legge meg tidlig, sov til kl. 7, og det er ca. 2-1,5 time lengere enn normalt.....

Lå bare og kosa dyna og leste i et par timer og stod opp kl.9, dusja og fikk Mannen opp.

Ellers har vi kost oss idag, jeg har gjort litt husarbeid og slikt, sett på Sex&Singelliv, hatt besøk av pappa (Mannen kjører noen benker for pappa nå) og vi har egentlig hatt det veldig bra!

I morra er det Oslo igjen, og jeg griner nesten ved tanken.

Men, med flax kommer han hjemm igjen til torsdagen....

Hmm..... tror jeg skal gå of forberede middagen vår nå, kyllinggryte med champignon og bacon. mmmmm........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mandagen har hatt en underlig start!

Mannen reiste klokka 5 i morges for og inn til Oslo.

Flink som jeg var gråt jeg bare bittelitt!

Det blir så mye værre for ham og reise når jeg står hulkende i døra.

6.15 ringte telefonen, da var han på vei hjem igjen!

Da var det begynt og riste i hele bilenog særlig ved det ene fremhjulet.

Tydelig var det noe galt med bilen, så han måtte snu og kjøre hjem, for og få den inn på verksted.

Da han var hjemme nærmere 7.30 fortalte han om hvordan sjefen hadde reagert da Mannen bad om og få fri idag for og kanskje få fiksa bilen, og det hadde vært fryktelig vanskelig. De har mange i Oslo som jobber der, så det var ingen krise at han ikke kom idag.

Jeg skulle ønske han holdt seg til drosjekjøring, akkurat som broren hans gjør. Da slipper han alt trøbbelet med jobben han har nå, og han slipper mye av det psykiske slitet han får.

For og gjøre historien kort: Bilen står nå på verkstedet, uten at de finner noe feil. Den lar seg kjøre med og det hele er et mysterium.

Mannen har fått låne bilen til broren min denne uka så får vi håpe verksted regninga ikke blir dyr, og at de finner ut av feilen.

Og jeg...... jeg har ei uke alleina forran meg, og det liker jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, takk for hilsen i dagboken min :wink:

Du får bruke uken du har alene på å gjøre ting du liker, venninnekvelder, cafébesøk osv, så går det nok fort.

Svar ang maling ligger i dagboken min.

Ønsker deg en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår satt jeg og kikka på dagboka mi, og kom ikke på en eneste ting og skrive!

Har egentlig ikke så mye og skrive nå heller.....

I går var det nøyaktig halvannet år siden Mannen og jeg giftet oss! :hjerte:

Det føles deilig, og jeg er glad jeg er gift med verdens beste mann!!!!! :hjerter:

Men, nok om det......

I dag har jeg hatt besøk av ei venninne og min bror kom som vanlig tuslende. Vi satt og kikka på Judas2, og lo oss skakke.

Judas er døds morsomt!!!

Min venninne måtte reise etter en stund for hun skulle på jobb, mens broder'n og jeg tok bilen til Mannen og jeg og suste til Europris.

Rart og kjøre bilen vår, også er det broder'n som kjører!

Men, i morra kommer min kjære hjem, og det gleder jeg meg til!!!!!

Føler meg litt ensom uten ham, det er noe som mangler hele tida og ting føles tomt uten ham.....

:cry:

Men, han kommer hjem i morra, så da blir alt bra igjen!

Klokka er fire nå, på tide med litt mat, tenker jeg!

Tomatsuppe med revet ost!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lurt fælt på hvordan jeg skal skrive dette.......

Jeg har jo tidligere gitt dere en presantasjon av min "kjære" svigerinne, og fortalt en del ting hun har sagt og hvordan hun oppfører seg mot sin mann (broren til min mann)

Vel..... jeg snakket med svigermor på telefonen igår, og hun fortalte at svigerinne H og svoger S skal skilles!

Det var faen meg på tide!!!

S har da funnet ut at han ikke orker og bo mer sammen med H og bli verbalt mishandlet og rett og slett undertrykt av henne.

De fikk jo en datter i August for og "Redde ekteskapet" et barn som H omtaler som MITT barn!

Trist er det jo, på en måte, men jeg tror det er det beste for dem alle.

Noenganger er det ikke det beste at mor og far holder sammen.

Så, for og si det slik: Ding dong, the bitch is gone!

Dette kan jeg kun skrive her, utad er jeg full av sympati.

Trasig, og være gift i 2,5 år og inngå separasjon for 2 gang! Ja, de skulle separeres i oktober '02 også.

Slik jeg ser det, har de seg selv og takke begge to.

Svigermor sa det samme, at slik går det når han kun danser etter hennes pipe. Jaja.... har jo vondt av dem. En skillesmisse er trist uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...