Lunalu Skrevet 18. oktober 2009 #7421 Skrevet 18. oktober 2009 Iiiihaaaaa! God morgen; MarianneE! Innom og leser og ser du har rast gjennom huset og gjort masse husarbeide! Lurer på om du via tankeoverføring kan gjøre noe her i huset også....sukk!!! Spennende å høre om det kommer en telefon snart! - Og så håper jeg det blir et koselig besøk idag!!! Her er det bare stille og rolig! Skal blogge litt, drikke kaffe, spise frokost og skravle over telefonen med mamma - og så....bare å starte på en to-do liste - lenger enn... enn...ok lang (har ikke drukket kaffe enda!) Stoor klem
MarianneE Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7422 Skrevet 18. oktober 2009 Lulalu... Søte du!! **** Hmm.... TheaM er PrinsesseVilIkke idag! Hostesafta fikk hun en halv dose av, etter å vært igjennom div runder med bamsene og meg. Veldig gøy- helt til det var hun selv som skulle ha. Halv dose er bedre enn ingenting. Vi skal jo treffe mamma idag, hvilket betyr en times bilkjøring en vei i svingete veier, så en reisesyketablett må til. 1/4 tablett i hånda; -TheaM putte i munnen? Eneste reaksjonen var et smil. -TheaM putte i munnen, mmmm, deilig.... Niks, ingenting. -Thea ha litt saft, så putte den deilige tabletten i munnen? Litt sutring til svar. -Thea, vil du ha sjokolade av mamma hvis du putter tabletten i munnen? -Lade? fikk jeg til svar, velvitende av at jeg gjorde alt det man ikke skal gjøre. Til slutt knust jeg tabletten og gav med fruktmos. Da fikk hun den i seg. Astmamedisiner må til på forkjølte dager som denne. Så, fram med babayhaleren og Flutide. Dette har gått greit tidligere, men det var da.... Hun ville ikke ha sammen med meg. Greit, kanskje bamse vil ha da? Jo, det ville bamse, og pusekatten og dokka. Og slik holdt vi på i 10 minutter. -Thea gi til Pusekatten, bamsen og dokka? Ja, det var greit, og det var gøy! -Thea prøve selv? Hun satte kammeret over munnen og nesa og pustet som bare det. -Mamma bare trykke litt på den bak, så kommer det noe gøy ut som du skal puste inn? VRÆÆÆÆL!!! Holder det med halve doser idag tro?
janne84 Skrevet 18. oktober 2009 #7423 Skrevet 18. oktober 2009 God tur. Håper formen til TheaM er bedre
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. oktober 2009 #7424 Skrevet 18. oktober 2009 Dette er en dag det holder med halve doser Uff det er ikke lett... håper hun kommer seg så hun ikke trenger det mere for denne gang. Han hørtes da ut som en kjernekar han "raringen" Broderer puter osv.... jada... God tur!
Gjest Purple Haze Skrevet 18. oktober 2009 #7426 Skrevet 18. oktober 2009 God tur. Håper du får en fin dag sammen med mamma`n din
Gjest Grafica Skrevet 18. oktober 2009 #7428 Skrevet 18. oktober 2009 God tur Håper TheaM blir litt mindre Prinsesse VilIkke utover dagen
loffen Skrevet 18. oktober 2009 #7429 Skrevet 18. oktober 2009 Håper turen går bra. *venter spent på mere sladder om raringen*
MarianneE Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7431 Skrevet 18. oktober 2009 Raringen var ikke med denne gangen. Må si jeg er litt stum av beundring over mammas venninne, som tar i mot oss alle sammen. Fem voksne og tre barn, vi har en tendens til å ta mye plass, med prating og humor og... ja, det kan bli litt mye for noen tror jeg. Men, etter i underkant av en times kjøring ble vi møtt med et lass vafler, kaffe. solbærsirup, eplejuice og mamma hadde strikket tre stk ullgensere til barebarna. Bare så synd at hverken vaflene eller min søsters medbragte kake var glutenfritt, og jag var sulten! Koselig å besøke U, absolutt. Men... jeg føler jeg blir så usynlig på en måte. Mamma hadde tydelig fortalt mye om min brors skolegang (3. klasse på ingeniørhøgskolen) og at min søster er kundebehandler for CanalDigital. Hun hadde tydelig ikke nevnt meg så mye, så da jeg fortalte mamma om mulig smykkesalg i butikk fikk jeg et "Åja" Hva er det for no? Og søsteren min studerer Administrasjon og Ledelse gjennom NKI, og det var både mammas venninne og mamma veldig interessert i. At jeg tok eksamen i mai var tydeligvis ikke noe mamma husket en gang. Mamma reiser til Trondheim i morra. Mormor er lagt inn på sykehuset etter først å falt i en skobutikk i byen på lørdag, så igjen hjemme slik at hun utløste trygghetsalarmen. men hjelp vil hun ikke ha, så hun hadde avvist AMK sentralen. Men, de hadde allikevel kjørt innom i morges for han ene ble ikke kvitt følelsen av at noe var galt. Så da fant de mormor liggende på badet hvor hun hadde falt og blitt liggende over natta. Stakkars mormor. Andrè er på fotballtrening, og jeg og TheaM er hjemme bare. Hun gjør så mye faenskap nå at jeg blir sprø! Å.... for et klageinnlegg!!
Frigg Skrevet 18. oktober 2009 #7432 Skrevet 18. oktober 2009 Det er ingen god følelse når man er den eneste av sine søsken som ikke blir nevnt. Men bare så du vet det: du er super!!!
Gjest Grafica Skrevet 18. oktober 2009 #7433 Skrevet 18. oktober 2009 Mora di altså! Tror hun og mamma konkurrerer hardt om pallplass i "verdens verste mor"-kategorien...
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. oktober 2009 #7434 Skrevet 18. oktober 2009 Sier det samme som frigg jeg, du er super! Skjønner det er tungt å sitte og høre på slik. En veninne av vår familie ringer mamma med jevne mellomrom og snakket kuuunn om sine to sønner og hvor fantastiske de er og bla bla ukeblad. Var mer opptatt av å snakke om sønnen som kanskje skal til australia og studere enn spørre om hvordan mamma har det. Jajja... noen folk er bare sånn... men leit er det.....
MarianneE Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7435 Skrevet 18. oktober 2009 Det er ingen god følelse når man er den eneste av sine søsken som ikke blir nevnt. Men bare så du vet det: du er super!!! Æsj... nå ble jeg rørt og. Mora di altså! Tror hun og mamma konkurrerer hardt om pallplass i "verdens verste mor"-kategorien... Det er vel en grunn til at de kjenner hverandre så godt....? Uff, jeg føler meg slem nå. Mamma har sine greier, men.... vet ikke hvordan jeg fulfører den setningen. Sier det samme som frigg jeg, du er super! Skjønner det er tungt å sitte og høre på slik. En veninne av vår familie ringer mamma med jevne mellomrom og snakket kuuunn om sine to sønner og hvor fantastiske de er og bla bla ukeblad. Var mer opptatt av å snakke om sønnen som kanskje skal til australia og studere enn spørre om hvordan mamma har det. Jajja... noen folk er bare sånn... men leit er det..... Hørtes ut som mamma det der. *** I tillegg til å komme hjem med en kjip følelse har jeg prestert å gjøre alt mye værre: Ble så irritert på TheaM over at hun ikke ville gå ut fra soverommet vårt, så da hun satte seg på gulvet og sutret tenkte jeg å bare skyve henne over dørstokken med foten. Hun satt så og si oppå den. I det jeg gjorde dette prøvde hun å reise seg, så det endte med at hun landet på ansiktet i parketten pga meg. Fy å faen jeg føler meg råttent!! Tror ikke hun slo seg så veldig, men det endte med at vi begge satt i sofaen og gråt. Gud, jeg skulle ønske denne dagen var over snart.
Gjest Grafica Skrevet 18. oktober 2009 #7436 Skrevet 18. oktober 2009 Uff, vennen Det er bare en sånn dag, hva? Jeg må si, jeg synes du er skikkelig tøff som forteller om de "feil" tingene du gjør med TheaM. Det er sånn alle gjør, men som aldri noen forteller om, fordi de er redd for å bli sett skjevt på... Og du trenger ikke fullføre den setningen, jeg kan gjøre det for deg: Både din og min mamma er mennesker som kan være ganske så ålreite, men som suger som mødre.
MarianneE Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7437 Skrevet 18. oktober 2009 Ja... jeg har tenkt på det der jeg og. At jeg skriver om "feil" jeg gjør, jeg vet ikke hvorfor. Det er ting som skjer her hjemme som kanskje ikke er like heldig, men det skjer i de tusen hjem, så det er liksom bare teit å late som om jeg er bedre enn det jeg er. Andrè kjøper med mat hjem. Deilig, usunn, ufornuftig og helt feil kebabtallerken. I kveld skal det virkelig smake! :gjeiper:
Nótt Skrevet 18. oktober 2009 #7438 Skrevet 18. oktober 2009 Mora di altså! Tror hun og mamma konkurrerer hardt om pallplass i "verdens verste mor"-kategorien... Tror nok mamma'n min også er med i den konkurransen der - dessverre. ----------------------------------------------------------------------- Og jeg beundrer deg MarianneE som klarer å skrive om alt du gjør med TheaM både "galt" og riktig.
Lunalu Skrevet 18. oktober 2009 #7439 Skrevet 18. oktober 2009 Oh crapy day - den er snart over! Tenker lille frk vrang er i seng nå - og dere koser dere med deilig mat!!! Og i morgen - det blir nok en fantastiastisk dag - jeg sender gode vibber -vibb vibb vibb! Går en romlemantisk film på 5 i kveld - Huset ved sjøen...
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. oktober 2009 #7440 Skrevet 18. oktober 2009 Uffa for en dag, leit å høre. Men synes du er tøff likevel jeg... du holder ut, selv om, ja jeg vet, hva annet skal/kan man gjøre. De små kan virkelig tyne oss voksne til tider..... Håper du får en bedre dag imorgen
Fremhevede innlegg